- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (383 opinie)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (267 opinii)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (44 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (123 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (107 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (308 opinii)
Nowe składy dla SKM-ki prawie gotowe
Dwa nowe elektryczne zespoły trakcyjne za 35,5 mln zł, które wozić będą pasażerów SKM głównie na trasie z Wejherowa do Tczewa, stoją już na hali montażowej spółki Newag. Montowane są w nich ostatnie podzespoły. Składy pojawią się w Trójmieście za nieco ponad miesiąc.
Sprawdź rozkład jazdy pociągów SKM i PKM
- Spodziewamy się, że pierwszy skład trafi do Trójmiasta ok. 20 lutego. Następny pociąg powinien przyjechać z południa Polski 10 dni później. Zanim składy wyjadą na tory, musimy pojazdy zarejestrować i przeszkolić maszynistów. Zakładamy, że elektryczne zespoły trakcyjne pojadą z pasażerami 10 marca - mówi Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM w Trójmieście.
Na które trasy zostaną skierowane nowe pociągi?
- Przede wszystkim mają wzmocnić kursy na odcinku od Wejherowa do Tczewa. Nie oznacza to jednak, że mieszkańcy Lęborka i Słupska nie zobaczą ich w swoich miastach. Tam także będą skierowane - zapewnia prezes spółki PKP SKM w Trójmieście.
Przypomnijmy, że wspomniane pociągi będą pierwszymi od ponad 20 lat zupełnie nowymi pojazdami, jakie kupiła Szybka Kolej Miejska. Ostatni raz nowe składy pojawiły się u nas w 1993 r. Były to dwie jednostki EW60, eksploatowane tylko przez siedem lat, do 2000 r.
Nowe EZT-y pojadą nawet 160 km/h
Podróż odbywać się będzie w wygodnych, ergonomicznych fotelach, przy których znajdą się gniazdka elektryczne. W środku znajdą się także toalety oraz mobilne, bezgotówkowe automaty biletowe. Przewoźnik nie zapomniał także o rowerzystach. Dla nich będzie wydzielona strefa do przewożenia jednośladów.
Czteroczłonowe pociągi o długości 74,4 m pomieszczą 511 osób, w tym 152 na miejscach siedzących. Będą spełniać rygorystyczne europejskie normy zderzeniowe i wytrzymałościowe.
- Pociągi mają osiągać prędkość do 160 km/h. Będziemy to sprawdzać podczas testów na południu Polski jeszcze na początku lutego - tłumaczy Lignowski.
Klimatyzacja i likwidacja luki między peronem i składem
Klimatyzację pojazdu zapewnią agregaty klimatyzacyjne zabudowane na dachach każdego z wagonów (4 klimatyzatory) i dodatkowo 2 klimatyzatory kabin maszynisty. Do ogrzewania zastosowano natomiast elektryczne urządzenia grzewcze (wentylatory z nagrzewnicami) oraz będzie można wykorzystywać ogrzewanie właśnie poprzez wspomniane klimatyzatory.
W składach pojawi się wysuwany schodek, całkowicie likwidujący lukę pomiędzy peronem a podłogą pojazdu. Pojazd wykonany jest jako niskopodłogowy, w strefie wejść podłoga jest na poziomie 960 mm (nad poziom główki szyny). Ponadto w celu umożliwienia podróżowania osobom na wózkach inwalidzkich pojazd został wyposażony w urządzenia ułatwiające wsiadanie i wysiadanie z i do pojazdu.
Pojazd został wyposażony również w system komunikacji maszynista-pasażer, system do zliczania pasażerów, posiada monitoring wewnętrzny i zewnętrzny z rejestracją obrazu z kamer. Zostały również zainstalowane wewnętrzne tablice reklamowe, tablice informacyjne (wewnętrzne i zewnętrzne), posiadają system sygnalizacji pożarowej.
SKM zamówi kolejne składy
W najbliższych latach SKM zamierza kupić kolejnych 10 pociągów. Mają one mieć od pięciu do siedmiu członów. Wszystko zależy jednak od tego, czy i na ile zostanie przedłużona umowa przewozowa (SKM świadczy usługi także na linii PKM), która na razie obowiązuje do grudnia 2016.
Miejsca
Opinie (179) 7 zablokowanych
-
2016-01-17 14:02
Brawo z wybór rodzimej produkcji
Tak trzymać. Mamy fachowców w branży kolejowej. Dobrze że nie zamówili u niemców.
- 0 0
-
2016-01-17 11:42
Str
Bardzo efektowna
- 0 0
-
2016-01-17 07:55
Po co dziadostwu....
Po co dziadostwu dawac takie ladne pociagi. Zniszcza w miesiac.
- 2 1
-
2016-01-17 02:23
thcplayreerere
nowe sklady do z bombienia pozdrowienia z podziemia yo
- 0 3
-
2016-01-15 14:12
(3)
Dobrze, że Newag wygrał, bo Pesa pewnie by się nie wyrobiła do lata, a potem by wysyłali pociągi, które w momencie przekazania wymagają kapitalnego remontu.
- 46 33
-
2016-01-16 10:00
Poproszę o przykład przekazania niesprawnego sprzętu. (1)
Czekam
- 0 2
-
2016-01-17 00:21
rotfl
To zapytaj w PR i w SKM dlaczego serwisanci z Pesy od momentu przekazania aż po grudzień siedzieli w Trójmieście, a i tak nadal te nowe szynobusy "nie chcą gadać" ze sobą choć powinny.
- 0 0
-
2016-01-15 15:52
albo nie zamontowało by jak iegoś systemu
tak jak nie zamontowało ETCS2 w nowych "szynobusach" dla PKM choć linia jest gotowa dla ETCS2 system oprócz testów z pożyczoną lokomotywą z Lotosu nie miał okazji żeby się wykazać.
- 5 2
-
2016-01-16 22:35
Z Wejherowa do Tczewa?
"Dwa nowe elektryczne zespoły trakcyjne za 35,5 mln zł, które wozić będą pasażerów SKM głównie na trasie z Wejherowa do Tczewa..."
W tej chwili nie ma takiego połączenia. Pociągi z Tczewa kończą bieg w Gdańsku Głównym. Czy to znaczy, że planowane są jakieś zmiany w tej kwestii? Może wreszcie nie trzeba będzie się przesiadać w Gdańsku?- 1 2
-
2016-01-16 22:19
Zimno!!!
Ogrzewanie trzeba włączyć!! W składach jest zimno! A na waszej stronie na fb w ogóle nikt nie reaguje na negatywne opinie, które są w 99%! Macie monopol, rąb.... Jak będzie nowa Skm to i tak wprowadzicie swoje "ulepszenia" aby tylko oszczędzać, co!?
- 0 1
-
2016-01-16 08:20
(1)
Aż dwa? Wow!
- 7 0
-
2016-01-16 15:13
w warszawskim skm jeździ 9 impulsów i to 6 członowych. O innym taborze nie wspominając, który też PRLu nie pamięta.
- 1 1
-
2016-01-16 13:12
A ja myslałem, że pendolino to to zagraniczne jest najlepsze. Pan Nowak z PO tak mówił, a ja Mu wierzę (1)
i PO też ...
- 3 2
-
2016-01-16 15:12
i po co się pucować? to zupełnie inny typ pociągu, jakiego w PL jeszcze niestety nie produkują i nawet Dart tego nie zmienia.
- 2 0
-
2016-01-15 15:31
(3)
Te dwa "najnowsze" składy co kupili 20 lat temu już nie jeżdżą. Jeżeli ktoś ma takie dane to proszę o podanie informacji kiedy były wyprodukowane składy, którymi obecnie musimy jeździć
- 13 1
-
2016-01-16 14:38
w latach 70 ubiegłego stuleci z późniejszymi przeróbkami
- 0 0
-
2016-01-15 17:30
przełom lat 50/60. remonty generalne w latach 80. (1)
- 8 0
-
2016-01-15 17:41
Większość pochodzi z lat 80 kiedy to problemowe EW 58 zastępowano EN 57. W latach 50/60 to pociągi z berlińskiej s-bahn jeźdiły. Ale fakt wtedy akurat te pociągi nie produkowano na wysokim poziomie. Stąd ich teraźniejsza jakośc
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.