- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (72 opinie)
- 2 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (106 opinii)
- 3 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (278 opinii)
- 4 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (307 opinii)
- 5 Zajrzyj do międzywojennych witryn (31 opinii)
- 6 Gdynia w ruinie czy rozwoju? (171 opinii)
Nowe składy dla SKM-ki prawie gotowe
Dwa nowe elektryczne zespoły trakcyjne za 35,5 mln zł, które wozić będą pasażerów SKM głównie na trasie z Wejherowa do Tczewa, stoją już na hali montażowej spółki Newag. Montowane są w nich ostatnie podzespoły. Składy pojawią się w Trójmieście za nieco ponad miesiąc.
Sprawdź rozkład jazdy pociągów SKM i PKM
- Spodziewamy się, że pierwszy skład trafi do Trójmiasta ok. 20 lutego. Następny pociąg powinien przyjechać z południa Polski 10 dni później. Zanim składy wyjadą na tory, musimy pojazdy zarejestrować i przeszkolić maszynistów. Zakładamy, że elektryczne zespoły trakcyjne pojadą z pasażerami 10 marca - mówi Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM w Trójmieście.
Na które trasy zostaną skierowane nowe pociągi?
- Przede wszystkim mają wzmocnić kursy na odcinku od Wejherowa do Tczewa. Nie oznacza to jednak, że mieszkańcy Lęborka i Słupska nie zobaczą ich w swoich miastach. Tam także będą skierowane - zapewnia prezes spółki PKP SKM w Trójmieście.
Przypomnijmy, że wspomniane pociągi będą pierwszymi od ponad 20 lat zupełnie nowymi pojazdami, jakie kupiła Szybka Kolej Miejska. Ostatni raz nowe składy pojawiły się u nas w 1993 r. Były to dwie jednostki EW60, eksploatowane tylko przez siedem lat, do 2000 r.
Nowe EZT-y pojadą nawet 160 km/h
Podróż odbywać się będzie w wygodnych, ergonomicznych fotelach, przy których znajdą się gniazdka elektryczne. W środku znajdą się także toalety oraz mobilne, bezgotówkowe automaty biletowe. Przewoźnik nie zapomniał także o rowerzystach. Dla nich będzie wydzielona strefa do przewożenia jednośladów.
Czteroczłonowe pociągi o długości 74,4 m pomieszczą 511 osób, w tym 152 na miejscach siedzących. Będą spełniać rygorystyczne europejskie normy zderzeniowe i wytrzymałościowe.
- Pociągi mają osiągać prędkość do 160 km/h. Będziemy to sprawdzać podczas testów na południu Polski jeszcze na początku lutego - tłumaczy Lignowski.
Klimatyzacja i likwidacja luki między peronem i składem
Klimatyzację pojazdu zapewnią agregaty klimatyzacyjne zabudowane na dachach każdego z wagonów (4 klimatyzatory) i dodatkowo 2 klimatyzatory kabin maszynisty. Do ogrzewania zastosowano natomiast elektryczne urządzenia grzewcze (wentylatory z nagrzewnicami) oraz będzie można wykorzystywać ogrzewanie właśnie poprzez wspomniane klimatyzatory.
W składach pojawi się wysuwany schodek, całkowicie likwidujący lukę pomiędzy peronem a podłogą pojazdu. Pojazd wykonany jest jako niskopodłogowy, w strefie wejść podłoga jest na poziomie 960 mm (nad poziom główki szyny). Ponadto w celu umożliwienia podróżowania osobom na wózkach inwalidzkich pojazd został wyposażony w urządzenia ułatwiające wsiadanie i wysiadanie z i do pojazdu.
Pojazd został wyposażony również w system komunikacji maszynista-pasażer, system do zliczania pasażerów, posiada monitoring wewnętrzny i zewnętrzny z rejestracją obrazu z kamer. Zostały również zainstalowane wewnętrzne tablice reklamowe, tablice informacyjne (wewnętrzne i zewnętrzne), posiadają system sygnalizacji pożarowej.
SKM zamówi kolejne składy
W najbliższych latach SKM zamierza kupić kolejnych 10 pociągów. Mają one mieć od pięciu do siedmiu członów. Wszystko zależy jednak od tego, czy i na ile zostanie przedłużona umowa przewozowa (SKM świadczy usługi także na linii PKM), która na razie obowiązuje do grudnia 2016.
Miejsca
Opinie (179) 7 zablokowanych
-
2016-01-15 15:31
(3)
Te dwa "najnowsze" składy co kupili 20 lat temu już nie jeżdżą. Jeżeli ktoś ma takie dane to proszę o podanie informacji kiedy były wyprodukowane składy, którymi obecnie musimy jeździć
- 13 1
-
2016-01-15 17:30
przełom lat 50/60. remonty generalne w latach 80. (1)
- 8 0
-
2016-01-15 17:41
Większość pochodzi z lat 80 kiedy to problemowe EW 58 zastępowano EN 57. W latach 50/60 to pociągi z berlińskiej s-bahn jeźdiły. Ale fakt wtedy akurat te pociągi nie produkowano na wysokim poziomie. Stąd ich teraźniejsza jakośc
- 1 3
-
2016-01-16 14:38
w latach 70 ubiegłego stuleci z późniejszymi przeróbkami
- 0 0
-
2016-01-15 15:42
p
jeszcze tydzien temu pisali ze w styczniu beda jezdzily -CYMBAŁY !
- 6 0
-
2016-01-15 15:45
Doświadczenie życiowe pokazuje, że
kibole przyjdom i zniszczom
- 6 6
-
2016-01-15 15:48
A gdzie będzie przedział stoczniowy?
- 10 0
-
2016-01-15 16:11
kibel cd.
z boku wygląda jak zwykły kibel, przód trochę lepiej. po co takie wielkie okna i kolorowanka waląca po oczach ?
- 3 7
-
2016-01-15 16:18
160 km/h jaki sens? (1)
ma podawanie takiej prędkości, w sytuacji, gdy :
1) SKM nie może osiągać takiej prędkości między przystankami
2) w żadnej sytuacji taka prędkość nie będzie wykorzystana?
Gdyby red. był redaktorem, a nie jedynie zbierającym wypowiedzi, spytałby o to SKM- 15 0
-
2016-01-15 17:41
Jadąc do Tczewa na przykład. O ile będą chcieli dać drugiego maszynistę na ten odcinek.
- 2 3
-
2016-01-15 17:28
dwa. z wiejerowa do tyczewa. ile razy gdynianie gdańszczanie dziennie będą mieli okazję nimi jechać... (1)
pewnie nigdy, bo pojadą poza szczytami. Wałek i kpina.
- 14 2
-
2016-01-16 13:14
Ja tam w pociągu zawsze jeżdżę już po szczytowaniu...
- 0 1
-
2016-01-15 18:18
Linia do Nowego Portu!
Jakby jeszcze uruchomiono na powrót linię do Nowego Portu to miasto mogłoby się rozwijać wewnątrz zamiast bezsensownego zabudowywania pól przy obwodnicy bez dojazdu
- 6 6
-
2016-01-15 18:28
Czekam
- 5 2
-
2016-01-15 19:25
najwazniejsza rzecz (2)
to czas przejazdu.a co robi skm??na przyklad swoim pracownikom i PKP daje sobie przystaneczek miedzy cisowa a rumia-janowo.czas przejazdu jest niestety dluzszy przez to.druga sprawa.jak PKP modernizuja tory to SKM co robi w tym kierunku?nic...zero.to jest tragedia.nieraz jedzie sie i miedzy Janowem a rumia na rozdzielni rzuca na rozne strony.juz nie mowie o tym ze skm nieraz nie dwa czeka sobie na rumi czy na redzie bo jedzie pociag regionalny....KATASTROFA!!nieraz w redzie czy Chyloni jest 5 prawie minutowy postoj!!!.juz nie mowie o tym ze o 17 godzinie czyli jak prawie wszyscy z pracy wracaja do wejherowa jest puszczany krotki sklad..a po co..niech sie gniezdza nie....fakt,skm nie stoi w korku ale ja za cos place za bilet.wymagam szybkiego przemieszczania sie i choc minimum komfortu czyli usiasc po ciezkiej pracy.mam??nie.a placic place jak za zboze.wizerunku skm nie zmienia nowe sklady.tylko podejscie do pasazera.p.s..tak nie nieraz zastanawiam po co jest przystanej w pieleszewie.malo ludzi wsiada.malo wysiada a czas przejazdu zwieksza sie.po co to jest??pozdrawiam
- 12 4
-
2016-01-16 10:45
dokladnie
dokladnie o tym samym myslalam.faktycznie wypisales wszystko to co jest naprawde bez sensu.wizerunku skm nie zmienia 2 nowe sklady tylko a przede wszystkim czas przejazdu i komfort.
- 3 2
-
2016-01-17 14:22
bo juz dawno skm powinno jeździć od Oruni do Chylonii. SKM a nie rozciągnieta kolej regionalna
do Wieje rowa rumunii i redy jeździ PKP i PR i niech tak zostanie.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.