- 1 Podejrzany o morderstwo w Jagatowie zatrzymany (108 opinii)
- 2 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (98 opinii)
- 3 Koniec pętli pod oknami mieszkańców (86 opinii)
- 4 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (389 opinii)
- 5 Podejrzany o morderstwo może być groźny (162 opinie)
- 6 Lotnisko zarabia najwięcej w historii (154 opinie)
Nowe składy dla SKM-ki prawie gotowe
Dwa nowe elektryczne zespoły trakcyjne za 35,5 mln zł, które wozić będą pasażerów SKM głównie na trasie z Wejherowa do Tczewa, stoją już na hali montażowej spółki Newag. Montowane są w nich ostatnie podzespoły. Składy pojawią się w Trójmieście za nieco ponad miesiąc.
Sprawdź rozkład jazdy pociągów SKM i PKM
- Spodziewamy się, że pierwszy skład trafi do Trójmiasta ok. 20 lutego. Następny pociąg powinien przyjechać z południa Polski 10 dni później. Zanim składy wyjadą na tory, musimy pojazdy zarejestrować i przeszkolić maszynistów. Zakładamy, że elektryczne zespoły trakcyjne pojadą z pasażerami 10 marca - mówi Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM w Trójmieście.
Na które trasy zostaną skierowane nowe pociągi?
- Przede wszystkim mają wzmocnić kursy na odcinku od Wejherowa do Tczewa. Nie oznacza to jednak, że mieszkańcy Lęborka i Słupska nie zobaczą ich w swoich miastach. Tam także będą skierowane - zapewnia prezes spółki PKP SKM w Trójmieście.
Przypomnijmy, że wspomniane pociągi będą pierwszymi od ponad 20 lat zupełnie nowymi pojazdami, jakie kupiła Szybka Kolej Miejska. Ostatni raz nowe składy pojawiły się u nas w 1993 r. Były to dwie jednostki EW60, eksploatowane tylko przez siedem lat, do 2000 r.
Nowe EZT-y pojadą nawet 160 km/h
Podróż odbywać się będzie w wygodnych, ergonomicznych fotelach, przy których znajdą się gniazdka elektryczne. W środku znajdą się także toalety oraz mobilne, bezgotówkowe automaty biletowe. Przewoźnik nie zapomniał także o rowerzystach. Dla nich będzie wydzielona strefa do przewożenia jednośladów.
Czteroczłonowe pociągi o długości 74,4 m pomieszczą 511 osób, w tym 152 na miejscach siedzących. Będą spełniać rygorystyczne europejskie normy zderzeniowe i wytrzymałościowe.
- Pociągi mają osiągać prędkość do 160 km/h. Będziemy to sprawdzać podczas testów na południu Polski jeszcze na początku lutego - tłumaczy Lignowski.
Klimatyzacja i likwidacja luki między peronem i składem
Klimatyzację pojazdu zapewnią agregaty klimatyzacyjne zabudowane na dachach każdego z wagonów (4 klimatyzatory) i dodatkowo 2 klimatyzatory kabin maszynisty. Do ogrzewania zastosowano natomiast elektryczne urządzenia grzewcze (wentylatory z nagrzewnicami) oraz będzie można wykorzystywać ogrzewanie właśnie poprzez wspomniane klimatyzatory.
W składach pojawi się wysuwany schodek, całkowicie likwidujący lukę pomiędzy peronem a podłogą pojazdu. Pojazd wykonany jest jako niskopodłogowy, w strefie wejść podłoga jest na poziomie 960 mm (nad poziom główki szyny). Ponadto w celu umożliwienia podróżowania osobom na wózkach inwalidzkich pojazd został wyposażony w urządzenia ułatwiające wsiadanie i wysiadanie z i do pojazdu.
Pojazd został wyposażony również w system komunikacji maszynista-pasażer, system do zliczania pasażerów, posiada monitoring wewnętrzny i zewnętrzny z rejestracją obrazu z kamer. Zostały również zainstalowane wewnętrzne tablice reklamowe, tablice informacyjne (wewnętrzne i zewnętrzne), posiadają system sygnalizacji pożarowej.
SKM zamówi kolejne składy
W najbliższych latach SKM zamierza kupić kolejnych 10 pociągów. Mają one mieć od pięciu do siedmiu członów. Wszystko zależy jednak od tego, czy i na ile zostanie przedłużona umowa przewozowa (SKM świadczy usługi także na linii PKM), która na razie obowiązuje do grudnia 2016.
Miejsca
Opinie (179) 7 zablokowanych
-
2016-01-15 19:59
Czy nowe składy przyciągną pasażerów do SKM?
odpowiedź: "tak, nowe składy wyglądają atrakcyjnie" dało już ok 240 osób,
więc pytanie do tych osób: jak DWA składy, które nie wiadomo o której i na jakiej trasie pojadą, mają przyciągnąć pasażerów?
gdyby wymienili 90% składów na nowe, to rozumiem, ale dają tylko 2!!!- 12 0
-
2016-01-15 21:49
Dzwięk zamykania drzwi (2)
Czy można w nowo wyremontowanych składach (wnętrze typu metro) zmienić DZWIĘK ZAMYKANIA DRZWI. Obecnie jest on bardzo piskliwy. Ma maksymalnie wysokie częstotluwości które BARDZO "kłują" w uszy.
Ostatnio jechałem z osobą która prawie nie korzysta z SKM I była ona przerażona tym dźwiękiem- 8 3
-
2016-01-15 22:13
Won do taksówki (1)
- 0 7
-
2016-01-16 01:40
chodzi oczywiście o dźwięk z głośnika (sygnał ostrzegawczy) a nie klapnięcie drzwi :)
- 2 1
-
2016-01-15 22:01
Teraz moge jechac skm nie bojac sie przepasci tylko musze trafic na te 2 nowe sklady
- 7 1
-
2016-01-15 22:16
Ohydny
- 0 4
-
2016-01-15 22:23
Mam pytanie!!!!
A czy będzie można tam zapalić papieroska i piwko wypić.
- 7 0
-
2016-01-15 22:29
dlaczego nikt nie mówi o mojej konkurencyjnej firmie ?
wchodzimy na trójmiejskie tory z drezynami 4 osobowymi, jedyny minus to, że trzeba włożyć trochę siły, ale wypożyczenie drezyny na trasie Gdańsk- Gdynia to 4 zł czyly po zecie na łebka. Jeżeli wszystko się zgra to nawet nie trzeba będzie się męczyć bo SKM jedzie szybciej i popchnie.
- 8 0
-
2016-01-16 08:20
(1)
Aż dwa? Wow!
- 7 0
-
2016-01-16 15:13
w warszawskim skm jeździ 9 impulsów i to 6 członowych. O innym taborze nie wspominając, który też PRLu nie pamięta.
- 1 1
-
2016-01-16 08:51
Miejmy nadzieje
Ze jak juz sa przyciski do otwierania drzwi, to podczas postoju pociagu w chlodne dni, drzwi beda zamkniete.
- 1 0
-
2016-01-16 09:45
Tylko czemu welurowe foteliki!? (1)
Żule zasikają a brudasy ufajdają i upaprają to w kilka miesięcy i będzie bród i smród jak w starych autobusach. W starych SKM były te czerwone ławki - wandalo i żulo-odporne.
- 9 2
-
2016-01-16 10:28
Skm do tczewa
Mogli by w końcu tez przywrócić Skm z Gdyni do Tczewa.te przesiadki w Gdańsku Głównym to masakra
- 3 1
-
2016-01-16 11:00
Brawo za pierwsze składy podmiejskie z max 160km/h na linii do Tczewa (PR zamulają ze składami 120 kmh max) (2)
Tylko gdzie tu logika: Nowe składy NEWAGU mają podniesiona podłogę do 960mm nad główką szyny - na wysokość peronów na linii SKM - Gdańsk Śródmieście - Reda - (aż po Wejherowo też). Trasa od Tczewa do Gdyni E65 ma perony wysokie 760mm, piąty peron w Gdyni jest niższy nawet.
Proponuję portalowi trójmiasto.pl zorganizowanie praktycznego pokazu (korzystania z nowego nabytku) decydentom SKM przy wykorzystaniu ciężkiej walizy, wózka dziecięcego, roweru, wózka inwalidzkiego w tym akumulatorowego...- 6 3
-
2016-01-16 12:13
Masz rację! (1)
Z Twojej wypowiedzi płynie jasny i sensowny wniosek- olać Tczewy Słupski i inne Wejherowa z ich symbolicznymi udziałami w spółce. Proponuję oddać im kasę, olać ich dofinansowanie i sprawić żeby SKM była prawdziwie miejska. Modernizacyjny paraliż SKM spowodowany jest tym, że jakieś wioski i miasteczka dziesiątki kilometrów od Trójmiasta mają za niskie perony i większość musi się dostosowywać do garstki.
- 4 1
-
2016-01-16 13:16
Dokładnie. Skoro nie radzą sobie w trójmieście to najpierw nie poprawią tu swoje usługi a później biorą się za okoliczne
miejscowości
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.