• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe skrzyżowanie z al. Grunwaldzką w Oliwie

Michał Brancewicz
5 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
W tym miejscu powstanie skrzyżowanie Grunwaldzkiej z Nową Opacką. W tym miejscu powstanie skrzyżowanie Grunwaldzkiej z Nową Opacką.

Miasto szuka wykonawcy projektu fragmentu ul. Nowej Opackiej zobacz na mapie Gdańska, która włączy się w al. Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska i ułatwi dojazd mieszkańcom budowanego tam osiedla. Powstanie w ten sposób kolejne skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną na krótkim odcinku głównej arterii Trójmiasta. Realizacja rozpocznie się nie wcześniej niż w drugiej połowie 2019 roku.



Czy nowe skrzyżowanie utrudni poruszanie się po al. Grunwaldzkiej?

Głównym zadaniem tego fragmentu Nowej Opackiej będzie ułatwienie wjazdu i wyjazdu z powstającego osiedla Harmonia Oliwska. By tak się stało, potrzebne jest wybudowanie ok. 260-metrowego odcinka ulicy, który włączy się w al. Grunwaldzką i połączy się z istniejącym odcinkiem wybudowanym przez dewelopera Inpro.

Czytaj też: Szlaban strzeże jedynego wjazdu na osiedle

Czy Inpro dołoży się do kosztów miejskiej inwestycji?

- Zgodnie z umową deweloper będzie partycypował w kosztach dokumentacji projektowej oraz realizacji robót - informuje Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Potwierdza to również deweloper.

- W ramach realizowanej inwestycji powstanie układ drogowy usprawniający obsługę komunikacyjną dzielnicy wykonany i finansowany przez Inpro. Jest to dowód na odpowiedzialne inwestowanie, wsłuchanie się w potrzeby mieszkańców i dobrą współpracę z miastem - mówi Krzysztof Maraszek, wiceprezes zarządu Inpro S.A.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozpoczęła poszukiwania firmy, która wykona projekt brakującego odcinka Nowej Opackiej wraz ze skrzyżowaniem z al. Grunwaldzką. Ma ono zostać tak zaprojektowane, by umożliwić wyjazd z osiedla zarówno w stronę centrum Gdańska, jak i Sopotu. Powstanie też lewoskręt z Grunwaldzkiej w Nową Opacką. To wszystko wymagać będzie wprowadzenia tam sygnalizacji świetlnej.

Firma, która wygra przetarg będzie miała rok na stworzenie projektu i uzyskanie niezbędnych zezwoleń, tak by realizacja mogła rozpocząć się w drugiej połowie 2019.

Warto zauważyć, że nowe skrzyżowanie powstanie pomiędzy oddalonym o ok. 200 m dużym skrzyżowaniem Grunwaldzka - Opacka - Pomorska zobacz na mapie Gdańska i znajdującymi się ok. 400 m dalej w kierunku Sopotu światłami na przejściu dla pieszych zobacz na mapie Gdańska, które ułatwiają dotarcie m.in. na tereny AWF-u. Może ono utrudnić płynność przejazdu na tym fragmencie al. Grunwaldzkiej.

Opinie (207) 4 zablokowane

  • Danziger (28)

    Budyń jak zwykle stawia interes deweloperów zamiast mieszkańców. Kolejne mieszkanie? Kolejne konto?

    • 268 78

    • Wystarczy nie kraść (6)

      • 16 10

      • Wszyscy (5)

        Wszyscy mu to mówia

        • 15 11

        • Tylko złodzieje to mówią (4)

          • 9 5

          • Nie złodzieje (3)

            Prezes nie kradnie. Prezes zabiera. Prezesowi się należy.

            • 10 5

            • prezes na polityce tylko traci...finansowo i w rodzinie ...

              ...wiec odpie r dol się od niego pustaku

              • 1 2

            • Prezesowi Moderny czy Doraco?

              Ten z Doraco wy.. z Polski
              Pa pa

              • 1 2

            • Przed PO mieliśmy Park Oliwski

              Teraz zniszczyli nawet to
              POgonimy was przy urnach

              • 1 1

    • (9)

      a przejscie pod dworcem glownym to problem dla budynia. nowe swiatla 100 m od huciska dla nowego centrum handlowego? nie ma problemu.

      • 27 14

      • Taniej. (7)

        Taniej dla inwestora jest zapłacić komu trzeba w mieście by dołożyć kolejne jednopoziomowe skrzyżowanie niż zaprojektować i wykonać dwu poziomowe.
        Od tego jest UKŁAD GDAŃSKI by kolegom z układu żyło się dostatnio i przyjemnie kosztem reszty mieszkańców.

        • 20 16

        • To nie jest autostrada, tylko centrum miasta. (6)

          • 13 8

          • Chłopcze ze wsi. (5)

            Od miejsca opisanego wyżej do centrum miasta jest jakieś 8-9 kilometrów.
            A rozumiem że dla ciebie jak i dla kolegów z PO ważniejsze od mieszkańców jest kasa w kieszeni zaprzyjaźnionego z trzydziestu sześciu kontami Pawła, dewelopera niż droższe rozwiązanie korzystniejsze dla mieszkańców.
            Mam nadzieje że twoja dola była nie mała.

            • 8 10

            • Sopot i Gdynia to też część trójmiasta (1)

              Ten rejon to geograficznie centrum

              • 4 2

              • TYLKO

                " ... , tylko centrum miasta... "
                Na ten temat piszemy nie na temat centrum w ogóle czy centrum geograficzne.

                • 5 0

            • Dla mnie ważniejsi od Twojego bredzenia są właśnie mieszkańcy (1)

              Grunwaldzka powinna mieć dużo więcej świateł i mniejszy limit prędkości, to droga przez środek Trójmiasta, nie obwodnica.

              Spójrz czasem z perspektywy mieszkańca, nie kierowcy.

              • 11 5

              • Ciekawa perspektywa.

                Twoim zdaniem mieszkańcy wolą oglądać stojące w korkach i puszczające ogromne ilości spalin pojazdy?
                Naprawdę myślisz że mieszkańcy wolą wdychać spaliny ??
                Ta droga to nie jest obwodnica to GŁÓWNA ARTERIA KOMUNIKACYJNA TRÓJMIASTA przecinająca wszystkie miasta po której każdego dnia przejeżdża więcej niż 100tyś pojazdów. A ty chciałbyś by te pojazdy poruszały się w jeszcze mniejszym limicie prędkości emitując co oczywiste jeszcze więcej spalin to twoim zdaniem są marzenia mieszkańców.
                Ja sądzę że mieszkańcy wolą by pojazdy poruszały się możliwie najszybciej by jak najszybciej odjechały i tym samym zostawiły jak naj mniej spalin.

                • 10 4

            • Mieszkańcom należy się wygodny wyjazd i wjazd z osiedla...

              • 4 2

      • Przenieśmy przejście o 100 m

        pod te światła i po problemie

        • 3 1

    • mozesz ty zostac prezydentem i jestem ciekaw co bys zrobil dla gdanska??? bo mysle ze kupe i nic wiecej pier....sz w internecie (4)

      • 18 16

      • GDYBY (3)

        Gdyby nawet wziął pół miliona łapówek od zaprzyjaźnionego "biznesu" to i tak było by to znacznie mniej niż obecnie.

        • 7 14

        • Jak o czymś wiesz to lepiej szybko zgłoś do prokuratury inaczej popełniasz przestępstwo i możesz iść siedzieć (2)

          • 6 3

          • Myślenie nie boli (1)

            Wystarczy pomyśleć jak się zdobywa 36 kont bankowych i 8 mieszkań.

            • 4 3

            • bardzo prosto

              bierze się kredyty w bankach by kupić mieszkania i do rozliczania każdego mieszkania zakłada się osobne konto, żeby wszystko było klarowne i bez pomyłek

              • 0 0

    • a w tych blokach Inpro to kto mieszka? duchy?

      to też są mieszkańcy. w takiej lokalizacji to myslę, że nie będzie tak wielu bookingowiczów jak w centrum miasta

      • 20 10

    • no tak bo pszeciesz

      w tych mieszkaniach mieszkajom sami dewelopeży a nie mieszkańcy

      • 15 3

    • Budyń stawia na interes mieszkańców Gdańska a nie deweloperów. (1)

      • 14 8

      • Dobry żart tynfa wart:)

        • 4 10

    • Idioto, budowa mieszkań jest w interesie mieszkańców Gdańska!

      • 15 8

    • Nie bądź taki pamiętliwy . Kto pamięta ile tam mieszkań się ma

      • 1 1

  • Iłatwienie dla 100 osób, utrudnienie dla pół miliona (6)

    • 412 48

    • Lepiej się mieszkania sprzedadza (1)

      Partia Odchodow +

      • 13 27

      • glupi jak pisior

        Nowa opacka proponowali takze radni PIS a deweloper dorzuca sie do planowanej przez miasto drogi

        • 20 7

    • tak zgadzam się

      Należy zakaz wszelkich budow w gdańsku i zrobic same autostrady.
      Pieniadze na to wezmą sie z nieba a kasa na paliwo z 500 plus. Nie potzebne nam dobrym pisiorom firmy i gospodarka!

      • 14 11

    • "Iłatwienie dla 100 osób, utrudnienie dla pół miliona" (1)

      Twoje horyzonty myślowe są wielkości orzeszka. Na tym właśnie polega rozbudowa miasta. Tworzenie nowych ulic ma swoje uzasadnienie. Wydaje się, że jest to korzyść tylko dla najbliższych mieszkańców tej ulicy, ale globalnie całe miasto korzysta na rozwoju.

      • 17 23

      • "Twoje horyzonty myślowe są wielkości orzeszka."

        • 4 5

    • Wg umowy 'Deweloper bedzie partycypowal w kosztach'. Tylko jakos zabraklo szczegolow jak ta partycypacja bedzie wygladala? . Moze deweloper dorzuci sie 1 pln plus vat?

      • 8 1

  • (15)

    Przeciez tam juz ledwo mozna jezdzic, co kilkaset metrow jakies swiatla. Zero plynnosci, nie wspominajac o tak modnym temacie, jak ekologia. Tragiczne planowanie przestrzenne. No ale coz, deweloper postawil kloce, trzeba zrobic dojazd :/

    • 268 42

    • Panie modny ekologu (4)

      Jak ekologia to się proszę przesiąść do tramwaju lub na rower.

      Uwielbiam, gdy kierowcy podnoszą temat ekologii.

      • 25 17

      • Tak to jest piękne

        - Panie, światła to zanieczyszczenie powietrza, bo smog ze spalin na postoju i klocki się ścierajo!
        - A jak tam pana filtr DPF panie kierowco?
        - A sp....j!!!!

        • 25 4

      • przestań buraku pier... o komunikacji (2)

        im więcej świateł na głównej żyle 3M tym więcej spalin i innego g.....na.
        Ta twoja komunikacja np autobusy też muszą się zatrzymać i później ruszyć.
        NIe mamy elektrycznych autobusów, a to co jeździ po 3M to stare diesle, które trują nas ile się da.

        • 16 5

        • Ale mamy tramwaje i skm

          • 3 1

        • Im więcej świateł, tym mniej ciołków z wyciętym dpfem tam będzie jeździć.

          Niektórym do pustej głowy nie trafi, że są szybsze metody komunikacji, na szczęście to pokolenie, które pół życia śliniło się do passata rocznik 96, a teraz po 20 latach ciułania w końcu go ma, niedługo wymrze.

          • 3 0

    • Powiedz to p. redaktorowi z Trojmiasta. To oni nakręcają ludzi żeby robić przejścia naziemne zamiast podziemnych. (9)

      • 23 6

      • I dobrze robią. (8)

        Spróbuj przejechać całą trasę ZGODNIE z przepisami, a nagle okaże się, że jest zielona fala.

        Tylko po co, skoro debile nie potrafią spojrzeć na prędkościomierz?

        • 19 17

        • I tu się z tobą nie zgodzę. Spróbowałem jechać nzgodnie z przepisami Kołobrzeską. (3)

          Niestety, zielona fala ominęła mnie dużym łukiem.

          • 16 6

          • A byłeś pierwszy przy światłach? (2)

            Czy trafiałeś na sznureczek śpieszących się Januszy?

            • 6 6

            • Byłem pierwszy. (1)

              • 4 0

              • A sprawdzę.

                Sam się zdziwiłem, jak dobrze działa zielona fala, jak kupilem na miasto skuter, który jeździ 45

                • 3 1

        • Zapraszam na Havla (3)

          Tam masz zieloną falę, jak jedziesz 80-100 km/h. Nie wiem, co za młotek to ustawiał.

          • 13 1

          • Podziel te prędkości przez 2 ( co druga zmiana świateł Cię ominie ) (1)

            I... Niespodzianka, masz zieloną falę, jak jedziesz 40-50

            • 7 8

            • źle policzyłeś

              bo trzeba jeszcze dodać czas trwania czerwonego, więc wyjdzie ci jakieś 10-15 km/h

              • 0 0

          • ten sam klocek, przez którego dojście od tramwaju do Netto trwa dziesięć minut

            z czego osiem stoi się na kolejnych światłach

            • 3 1

  • (12)

    Developer mogl myslec zanim kupil dzialke bez dojazdu. Teraz bedziemy mieli korki.

    • 215 30

    • (6)

      mógł myślec ? :D hah on pomyślał i to bardzo sprytnie - miasto mu się dorzuci do drogi prowadzącej do osiedla ktore sobie wybudował i na nim zarobił. 10/10

      • 48 5

      • i bardzo dobrze (2)

        Miasto powinno zabudowywać takie łąki w środku. Albo ludzie zamieszkają tu i spora część z nich pójdzie pieszo, pojedzie tramwajem/autobusem/skm lub rowerem albo wybudują się za obwodnicą i każda rodzina codziennie co najmniej 2 samochodami będzie wjeżdżać na dolny taras.

        • 16 14

        • To nie była łąka, to był teren AWFiS!

          • 6 4

        • Tak się stało.

          Developer pomyślał stwierdził że mieszkania lepiej i szybciej można będzie sprzedać jak z osiedla będzie wyjazd na Grunwaldzką zapakował co trzeba i ile trzeba do kopert bo w jednej to się na pewno nie zmieściło. Potem koperty do reklamówki spotkał się z zaprzyjaźnionymi załatwiaczami z urzędu miasta, no i nie możliwe stanie się możliwe. Miasto zbuduje kolejne skrzyżowanie BY ŻYŁO SIĘ LEPIEJ. Szkoda że tylko developerom.

          • 1 0

      • A ludzie będą mieli gdzie mieszkać. Nie przyszło ci to do głowy? (1)

        • 10 5

        • Nie!

          • 2 6

      • A kto ma budować drogi, jak nie miasto?

        Jakoś nie płaczesz, że do Twojego falowca miasto zbudowało...

        • 10 4

    • (1)

      Przecież myślał. Kupił działkę bez dojazdu, miasto zbuduje dojazd, a ceny mieszkań wzrosną o 30%

      • 19 3

      • A do prywatnych domków ludzie sami dojazd budują?

        Mi jakoś miasto zbudowało.

        • 4 1

    • Deweloper zbudował osiedle przy planowanej nowej opackiej i dokłada się do drogi.

      • 12 1

    • Deweloper kupił tam gdzie była planowana nowa droga no i do tej drogi jeszcze się dorzuca

      • 5 2

    • Czy przypadkiem deweloper nie buduje, sprzedaje i znika na nowy plac budowy? Pozostają jedynie mieszkańcy i ich samochody...

      • 1 0

  • Nieporozumienie (5)

    W ramach równych praw proponuje wszystkie okoliczne osiedla połączyć z grunwaldzka . Przecież mogą z opackiej korzystać. ..

    • 168 13

    • Gożej by się mieszkania sprzedawały. (2)

      Bo ktoś planując zakup mógłby sprawdzić ile czasu będzie jechał do pracy z osiedla bez połączenia z Grunwaldzką a z połączeniem z Opacką i mógłby dojść do wniosku że szybciej dojedzie z Pruszcza.
      A wymuszenie na deweloperce zbudowania bez kolizyjnego skrzyżowania znacznie uszczupliło by zyski z inwestycji.
      Dlatego będą następne światła i jeszcze większe korki. Ale Adamowicz i koledzy tam nie mieszkają.

      • 12 9

      • (1)

        Durzo gożej!

        • 12 0

        • Pochylam głowę z pokorą.

          Jest gożej. Ale może być jeszcze gorzej.
          Dzięki za kulturalną acz rzadko spotykaną formę ortograficznego napomnienia.

          • 7 0

    • Opacka jest jednokierunkowa kolego. Korek byłby jeszcze większy.

      • 13 3

    • Bardzo dobry pomysł

      Miasto w pierwszej kolejności ma być przyjazne pieszym.

      Później komunikacja miejska i rowery, a samochody na samym końcu.

      Grunwaldzka to nie autostrada tylko normalna miejska ulica ze skrzyżowaniami

      • 7 7

  • postawcie od razu trzy skrzyzowania co 100 metrow plus nie wyregulowana sygnalizacja (7)

    tak jak to przewaznie robicie, lamusy

    • 164 16

    • Jeździj dalej jak debil powyżej limitu (4)

      I płacz, że sygnalizacja nie jest wyregulowana pod Twój ptasi móżdżek

      • 4 17

      • dobrze sie czujesz przyglupie ? (1)

        • 8 0

        • lepiej od Ciebie, pacanie :)

          • 2 5

      • już się pajacu wyszczekałeś? (1)

        to pakuj kanapki i do szkoły

        • 2 2

        • Ohohoho, pojazd na miarę turbojanusza :)

          Jak mamy być jakimkolwiek społeczeństwem, jak wychowana w komunie hołota ciągle uważa, że prawo to jakieś wskazówki dla cieniasów...

          • 0 0

    • (1)

      Dokładnie tak jest na Karwinach. Pod naciskiem pieszych zrobiono światła na każdym skrzyżowaniu. Efekty widać codziennie na Wielkopolskiej.

      • 7 2

      • Gdyby nie nacisk pieszych

        To nie byłoby szans przejść tam przez jezdnię.

        • 1 1

  • kolejny raz bedę musiał zatrzymac się rowerem? za duzo świateł, brak płynnej jazdy. (2)

    • 95 14

    • He he he......

      I tym sposobem buduje się przyjaźń miedzy blaszakami i rowerzystami.
      Wspólny wróg - światła :)

      Potem trzeba się zabrać za pieszych i ich sr*jące na dworze psy.

      • 15 2

    • Uuuuuu....niedopsz. Niedopsz!!

      Te ciężkie, czarne bicykle marki Ukraina, zanim się rozpędzą, to wieki mijają.

      • 2 2

  • po co to? czy adamowicz tam tez ma mieszkanie? (2)

    • 135 19

    • Mieszkanie ma...

      ...ale nie ma jeszcze prywatnego skrzyżowania ze światłami.

      • 17 6

    • idiota

      • 6 14

  • (5)

    Po co robić kolejne skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną? Mało jest korków w mieście? Wyjeżdżający z osiedla w stronę Sopotu mogą robić to ul. Czyżewskiego, natomiast w stronę Wrzeszcza będą mieli czas na wyjazd, gdy piesi będą mieli zielone światło na wysokości restauracji Big Apple.

    • 150 17

    • (1)

      Czyżewskiego będzie zaślepiona, czy zaczną budować tunel i skrzyżowanie Grunwaldzka/Niepodległości zmieni układ...

      • 3 4

      • na święte nigdy!

        • 5 1

    • Zapytaj się miejskich aktywistów. To oni chcą więcej skrzyżowań i przejść dla pieszych. (1)

      • 14 2

      • I mają racje

        Przesiądź się na SKM śledziu, a nie nasze gdańskie drogi blokujesz

        • 7 13

    • Co za problem, przeciez kawalek dalej jest nawrotka do sopotu !!! Komfort mieszkancow jednego osiedla deweloperskiego ma zaklocic plynnosc na glowne arterii trojmiasta ??!! Kto i ile ciekawe....

      • 9 2

  • (12)

    mogą zawracać w Sopocie.

    wjazd i wyjazd na grunwaldzkiej w kierunku Wrzeszcza i na opackiej w******czy.

    mają wyjazd i wyjazd przez TVP do Czyżewskiego.

    zablokować inwestycje!!!!!

    • 164 23

    • wys*aczy?

      • 11 1

    • Ważna informacja!!

      Ja już dzisiaj rano się w******czyłem.



      Jestem lekki jak piórko.

      • 4 3

    • Wszystkie skrzyżowania odciąć!
      Zrobić przelotówkę z Podwala do Sopotu!
      Będzie płynnie!

      • 10 2

    • Bardzo dobrze, że robią ten wyjazd

      Trzeba było kupić w mieszkanie w Gdańsku a nie w Gdyni. Gdańsk ma myśleć najpierw o swoich mieszkańcach a nie o tym na ilu światłach w drodze z Gdyni będziesz czekał

      • 11 5

    • (4)

      Za bardzo nie mają szlabany i ochroniarz tam siedzi

      • 1 1

      • Nie mają szlabany?

        Może pożyczę im swoją?

        • 3 1

      • (1)

        mają przejazd. mieszkam na Czyżewskiego chodzę tam i widzę jak jeżdżą przez tvp

        • 3 0

        • tymczasowo

          poki nie wybydują nowej opackiej, od tvp tez wjazd zostanie, ale jeden to malo.

          • 0 0

      • Niestety tak podpisał umowę z TVP od której developer kupił ziemie. Gdyby był nieugięty to i droga przez główną bramę w stronę Czyżewskieskiego przyszli mieszkańcy by mieli bez jakichkolwiek kłopotów, a i może i taniej kupił działkę od nich. Tyle, że jak to przystało na polskie realia, kto da więcej i mniej warunków będzie stawiać ten bierze wszystko. Ja bym na miejscu miasta nie godził się na żadne dodatkowe skrzyżowania się nie godził. Mógł developer szybciej myśleć o tym, a nie jak mleko się wylało

        • 1 0

    • dla świętej przepustowości proponuję zaorać wszystkie skrzyżowania (1)

      zrobić jedną nawrotkę w Pruszczu, drugą w Wejherowie.

      • 13 3

      • idio*ta.
        pewnie z wejherowa

        • 2 6

    • a co z mieszkańcami przy Czyżewskiego też chcą skrótu do Grunwaldzkiej bo są tylko dwa wjazdy od Sopotu lub od pętli w oliwie przy TVP też by się przydało chodziarz wjazd na Grunwaldzką a zazwyczaj zakorkowane w jedną lub w drugą stronę a jeszcze barany nie potrafią jeździć bo zastawiają wjazdy na boczne ulice i też przez to korkuje się Czyżewskiego bo trzeba poczekać jak taki delikwent podjedzie bliżej....

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane