• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe skrzyżowanie z al. Grunwaldzką w Oliwie

Michał Brancewicz
5 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
W tym miejscu powstanie skrzyżowanie Grunwaldzkiej z Nową Opacką. W tym miejscu powstanie skrzyżowanie Grunwaldzkiej z Nową Opacką.

Miasto szuka wykonawcy projektu fragmentu ul. Nowej Opackiej zobacz na mapie Gdańska, która włączy się w al. Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska i ułatwi dojazd mieszkańcom budowanego tam osiedla. Powstanie w ten sposób kolejne skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną na krótkim odcinku głównej arterii Trójmiasta. Realizacja rozpocznie się nie wcześniej niż w drugiej połowie 2019 roku.



Czy nowe skrzyżowanie utrudni poruszanie się po al. Grunwaldzkiej?

Głównym zadaniem tego fragmentu Nowej Opackiej będzie ułatwienie wjazdu i wyjazdu z powstającego osiedla Harmonia Oliwska. By tak się stało, potrzebne jest wybudowanie ok. 260-metrowego odcinka ulicy, który włączy się w al. Grunwaldzką i połączy się z istniejącym odcinkiem wybudowanym przez dewelopera Inpro.

Czytaj też: Szlaban strzeże jedynego wjazdu na osiedle

Czy Inpro dołoży się do kosztów miejskiej inwestycji?

- Zgodnie z umową deweloper będzie partycypował w kosztach dokumentacji projektowej oraz realizacji robót - informuje Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Potwierdza to również deweloper.

- W ramach realizowanej inwestycji powstanie układ drogowy usprawniający obsługę komunikacyjną dzielnicy wykonany i finansowany przez Inpro. Jest to dowód na odpowiedzialne inwestowanie, wsłuchanie się w potrzeby mieszkańców i dobrą współpracę z miastem - mówi Krzysztof Maraszek, wiceprezes zarządu Inpro S.A.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozpoczęła poszukiwania firmy, która wykona projekt brakującego odcinka Nowej Opackiej wraz ze skrzyżowaniem z al. Grunwaldzką. Ma ono zostać tak zaprojektowane, by umożliwić wyjazd z osiedla zarówno w stronę centrum Gdańska, jak i Sopotu. Powstanie też lewoskręt z Grunwaldzkiej w Nową Opacką. To wszystko wymagać będzie wprowadzenia tam sygnalizacji świetlnej.

Firma, która wygra przetarg będzie miała rok na stworzenie projektu i uzyskanie niezbędnych zezwoleń, tak by realizacja mogła rozpocząć się w drugiej połowie 2019.

Warto zauważyć, że nowe skrzyżowanie powstanie pomiędzy oddalonym o ok. 200 m dużym skrzyżowaniem Grunwaldzka - Opacka - Pomorska zobacz na mapie Gdańska i znajdującymi się ok. 400 m dalej w kierunku Sopotu światłami na przejściu dla pieszych zobacz na mapie Gdańska, które ułatwiają dotarcie m.in. na tereny AWF-u. Może ono utrudnić płynność przejazdu na tym fragmencie al. Grunwaldzkiej.

Opinie (207) 4 zablokowane

  • A Czyżewskiego po bombardowaniu to kiedy się doczeka remontu?

    Tak samo Rybińskiego. Po tych ruinach dziennie jeździ mnóstwo ludzi. Ruch determinuje potrzeby i należy dostosować do niego infrastrukturę.

    • 34 1

  • Zniszczona Oliwa (3)

    A kiedyś to była jedna z pilniejszych dzielnic Gdańska. Niestety "dopasowanie budów do zabudowy i stylu" zniszczyło urok Oliwy i utrudniło życie wszystkim. Gdyż przejazd przez ta dzielnice to teraz horror.

    • 41 6

    • Ruch trzeba przerzucić na Nową Opacką

      A na Opata R zrobić deptak

      • 4 1

    • DO art.Zniszczona Oliwa

      Każdy budowany budynek w Oliwie powoduje zagęszczenie samochodów na wąskich ulicach. Czy DRMG robiło analizy przepustowości ulic Oliwy ? Bo budowa nowego osiedla przy Katedrze Oliwskiej na zapleczu Młyna Dalmana oraz budowa bloku na ul.J.Rybińskiego i przy Pl. Inwalidów gdzie wcześniej planowano parkingi, spowoduje totalne zapchanie Oliwy i zamiast Luftkurortu Oliwa będzie dzielinica "Duchi Moskwy" z morowym powietrzem.

      • 1 0

    • Co to znaczy pilniejszych ?

      • 0 0

  • Korkowanie miasta idzie w najlepsze (5)

    W centrum przy FORUM zamiast na koszt inwestora pobudować skrzyżowania wielo - poziomowe UKŁAD GDAŃSKI pod światłym przywództwem pana Adamowicza postanowił oszczędzić kosztów inwestorowi i dołożył skrzyżowań jednopoziomowych z sygnalizacją świetlną.
    Tu idąc za tym przykładem też udało się deweloperce uniknąć zbędnych kosztów zmniejszających zyski ze sprzedawanych mieszkań. Będzie kolejne skrzyżowanie jednopoziomowe ze światłami. Korek więc będzie kończył się w Sopocie.
    Bo jedna tradycja wśród działaczy Platformy rządzących trójmiastem jest nie do ruszenia sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniach musi być tak ustawiona by kierowcy jadąc z przepisową prędkością zatrzymali się na czerwonym świetle na każdym skrzyżowaniu. A co tam motłoch, my jesteśmy z UKŁADU GDAŃSKIEGO my tu rządzimy 25 lat i będziemy rządzić dalej, a motłoch niech stoi w korkach albo niech chodzi pieszo, bądź rowerkiem podjedzie.
    Ciekawe że działacze platformy zawsze zachęcają do korzystania z publicznej komunikacji bądź do jeżdżenia rowerami ale sami niemal wyłącznie (no chyba że zaprzyjaźnione telewizje nagrywają) zawsze służbowymi lub prywatnymi (zawsze mają gigantyczny limit na paliwo posłowie nawet 34 tyś zł rocznie rozliczane oświadczeniami a nie na podstawie faktur jak reszta motłochu w tym kraju).
    (to co napisałem o posłach dotyczy wszystkich posłów nie wyłącznie tych z PO)

    • 49 8

    • Jakie wielopoziomowe? Trojmiasto.pl namawia do budowy naziemnych przejść dla pieszych. To dopiero spowoduje korki. (2)

      • 9 2

      • Korki tworzą się od nadmiaru samochodów a nie od świateł (1)

        • 4 4

        • Za to

          Za to zmniejszenie ilości i wielkości zatorów drogowych można uzyskać poprzez likwidacje zbędnych oraz regulację istniejących odwrotnie niż w Gdańsku tak by jak najwięcej samochodów mogło przejechać kolejne skrzyżowania bez zatrzymania.

          • 5 0

    • jak wszystkich to wyjątkowo się zgodzę (1)

      • 1 0

      • Absolutnie wszystkich.

        Każdy poseł może oświadczyć dla przykładu że był w ramach oczywiście zajęć poselskich samochodem w Kanadzie i to wszystko. Żeby otrzymać 34 tyś zł nie potrzeba żadnych faktur lewych czy prawych swoich czy od sąsiada nic, wystarczy oświadczenie. Szkoda że to dotyczy jedynie KASTY POSELSKIEJ ale ogólnie całej poselskiej bez wyjątku. Szkoda że motłoch tak nie może. Szkoda że musi za fakturami ganiać. A kto zabroni. Kto to zweryfikuje?

        • 2 0

  • kolejny etap rzezi drzew (2)

    ile drzew zostanie wyciętych w ramach tej dysharmonii środowiska

    • 28 6

    • Nic tam jest łąka

      • 4 0

    • rzeź drzew w Gdansku

      Najpierw zrzut fekali do morza teraz wycinka drzew. Ekolodzy milczą? To banda kapustę brukselskich a nie ekolodzy.

      • 1 2

  • W tym mieście tylko sprzedawać sygnalizacje (1)

    Interes życia a potem serwisowanie do grobowej deski.
    Za projektowanie skrzyżowań z sygnalizacja powinni odcinać palce. Tyle że tam są takie ćwoki co inaczej nie potrafią.

    • 15 6

    • Czy tam nie może być Rondo?

      • 1 0

  • rzady Flaszki w Gdańsku mają się dobrze...

    nie ma pieniędzy na skrzyzowania na osiedlach liczacych znacznie więcej mieszkańców niz to na opackiej, ale dla osiedla powstałego na gruntach sprzedanych przez jasnie miłosciwego Sławoja, gdzie wyjazdy są mimo wszytsko stosunkowo proste, ma powstac cale skrzyzowanie utrudniające jazdę całemu Trójmiastu,,,

    • 25 7

  • Już niedługo wizerunek Budynia

    będzie na tarczach strzelniczych.

    Najbardziej znienawidzony prezydent miasta w Polsce.

    • 27 10

  • Tylko w Cebulandii

    Jest TAKA patologia z sygnalizacją świetlną. Polecam pojeździć chociaż by po Szwecji i zobaczyć jak powinna wyglądać porządna infrastruktura.
    Tymczasem do zobaczenia w korkach!

    • 21 6

  • wjazd do AWFiS (1)

    a może rozważyć ewentualność wykonania skrzyżowania na wysokości wjazdu do AWFiS zamiast planowanego przy Opackiej. Usprawni to dojazd do uczelni a w niewielkim stopniu utrudni do osiedla.

    • 25 3

    • Przecież to jest na wysokości dickmana w Oliwie

      Więc już nawet przejazd jest.

      • 8 0

  • Pytanie serio (3)

    Co zrobić i do kogo się zwrócić, żeby uruchomić śledztwo w sprawie nie działającego Tristaru? Dlaczego tyle to kosztowało i jakie są wymierne efekty zainstalowania tego systemu? Dlaczego nie działa odcinkowy pomiar prędkości?

    • 47 7

    • Dobre pytanie.

      Obawiam się że dopóki w trójmieście najważniejszy jest UKŁAD GDAŃSKI to jak pokazują kolejne przesłuchania komisji Amber gold do nikogo nie można się z tym zwrócić.
      Bo do puki będziemy mieli WOLNE i niezależne sądy to niezależny sędzia wie od kogo niezależnie bierze w kopercie, sprawę umorzy jak robił to już setki razy w podobnych sprawach, a że ma ogromne zaniki pamięci to jutro nic nie będzie pamiętał. No oczywiście poza tym ile było w kopercie i na co przeznaczyć.
      Na budowę ELEKTORWNI ATOMOWEJ tylko w latach 2013-2015 rząd PO-PSL wydał poł miliarda złotych. Co za to wykonano NIC. Jest jakiś efekt działalności firm zajmujących się tym tematem w tych latach??? No oczywiście poza wzrostem dochodów rodzin osób zatrudnionych tam na wysoko płatnych stanowiskach NIC.
      A dostał ktoś jakieś zarzutu za zmarnowanie tych pieniędzy?? a w TVN czy GAZECIE ktoś domagał się pociągnięcia do odpowiedzialności osoby które za dużą kasę nic nie zrobiły? Dokładnie jak w sprawie złodziejstwa w Warszawie obie redakcje zachowywały daleko idącą wstrzemięźliwość w nagłaśnianiu bo koledzy z redakcji byli beneficjentami układu, to woleli mniej mówić o sprawie wysiedlenie 40 tyś ludzi a nie jeden udawał że nic nie wie. Gdyby to był pisowski dorsz za 8,50 to temat grzany był by długo ale tak obawiam się że jeszcze jakiś czas do nikogo nie będzie można się z tym zgłosić.
      Ale gdyby mieszkańcom trójmiasta zdarzyło się zrezygnować z "usług" UKŁADU GDAŃSKIEGO rządzącego tu nie podzielnie od 25 lat to może w interesie tych co po nich przyjdą będzie wyjaśnić sprawę TRISTAR w trójmieście wyjaśnić koszty i niemożność uruchomienia ??? Może.

      • 6 6

    • Nie wiem jakim oderwanym od rzeczywistości idiotą trzeba być, żeby minusować zapytanie o Tristara (1)

      • 8 2

      • To nie idiota, tylko budyń żre z koryta.

        • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane