• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe skrzyżowanie z al. Grunwaldzką w Oliwie

Michał Brancewicz
5 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
W tym miejscu powstanie skrzyżowanie Grunwaldzkiej z Nową Opacką. W tym miejscu powstanie skrzyżowanie Grunwaldzkiej z Nową Opacką.

Miasto szuka wykonawcy projektu fragmentu ul. Nowej Opackiej zobacz na mapie Gdańska, która włączy się w al. Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska i ułatwi dojazd mieszkańcom budowanego tam osiedla. Powstanie w ten sposób kolejne skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną na krótkim odcinku głównej arterii Trójmiasta. Realizacja rozpocznie się nie wcześniej niż w drugiej połowie 2019 roku.



Czy nowe skrzyżowanie utrudni poruszanie się po al. Grunwaldzkiej?

Głównym zadaniem tego fragmentu Nowej Opackiej będzie ułatwienie wjazdu i wyjazdu z powstającego osiedla Harmonia Oliwska. By tak się stało, potrzebne jest wybudowanie ok. 260-metrowego odcinka ulicy, który włączy się w al. Grunwaldzką i połączy się z istniejącym odcinkiem wybudowanym przez dewelopera Inpro.

Czytaj też: Szlaban strzeże jedynego wjazdu na osiedle

Czy Inpro dołoży się do kosztów miejskiej inwestycji?

- Zgodnie z umową deweloper będzie partycypował w kosztach dokumentacji projektowej oraz realizacji robót - informuje Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Potwierdza to również deweloper.

- W ramach realizowanej inwestycji powstanie układ drogowy usprawniający obsługę komunikacyjną dzielnicy wykonany i finansowany przez Inpro. Jest to dowód na odpowiedzialne inwestowanie, wsłuchanie się w potrzeby mieszkańców i dobrą współpracę z miastem - mówi Krzysztof Maraszek, wiceprezes zarządu Inpro S.A.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozpoczęła poszukiwania firmy, która wykona projekt brakującego odcinka Nowej Opackiej wraz ze skrzyżowaniem z al. Grunwaldzką. Ma ono zostać tak zaprojektowane, by umożliwić wyjazd z osiedla zarówno w stronę centrum Gdańska, jak i Sopotu. Powstanie też lewoskręt z Grunwaldzkiej w Nową Opacką. To wszystko wymagać będzie wprowadzenia tam sygnalizacji świetlnej.

Firma, która wygra przetarg będzie miała rok na stworzenie projektu i uzyskanie niezbędnych zezwoleń, tak by realizacja mogła rozpocząć się w drugiej połowie 2019.

Warto zauważyć, że nowe skrzyżowanie powstanie pomiędzy oddalonym o ok. 200 m dużym skrzyżowaniem Grunwaldzka - Opacka - Pomorska zobacz na mapie Gdańska i znajdującymi się ok. 400 m dalej w kierunku Sopotu światłami na przejściu dla pieszych zobacz na mapie Gdańska, które ułatwiają dotarcie m.in. na tereny AWF-u. Może ono utrudnić płynność przejazdu na tym fragmencie al. Grunwaldzkiej.

Opinie (207) 4 zablokowane

  • nowa świętokrzyska!

    migiem!

    • 3 1

  • Polska państwem teoretycznym

    Deweloper wybuduje 100m drogi wzdłuz swojego osiedla, a podatnik ma płacić za przebudowanie skrzyżowania za grube mln... Powinno byc tak że budujesz osiedle, budujesz dojazd.
    Najgorzej to jest na PD Gdańska, gdzie powstały osiedla mieszkaniowe, po 50 mb chodnika wzdłuż osiedli wybudował deweloper, a teraz miasto, za nasze Pieniądze, buduje, drogi, żłobki, przedszkola i szkoły...
    A najlepsze że na sprzedaży działek zarobił właściciel prywatny... Nowi mieszkańcy się nie meldują (niższe OC!) i podatków nie płacą.
    Burdel, chaos i mafia!
    Głosujcie na mnie! (kiedyś po pijaku chciałem być premierem :))

    • 9 1

  • INPRO specjalnej troski (1)

    Kolejny raz wkład INPRO w drogi w porównaniu z innymi deweloperami jest minimalny (patrz ich inwestycja na Wyspie Spichrzów gdzie nie zrobili nic dla miasta). Powstaje duże osiedle , deweloper buduje kawałek ulicy a resztę ma zbudować miasto. Ciekawe ?????

    • 9 1

    • włodarz dostanie mieszkanie

      • 2 0

  • Nie zgadzam się żeby to zrobiono za miejskie pieniądze

    To developer ma zapłacić za wygodę dla swojej inwestycji a nie podatnicy tego miasta. Dość obsiewania trawką nowych budynków i olewania dojazdów. Przykłady Kowale , Morena, Szadółki. Dlaczego podatnik z Wrzeszcz ma płacić za budowę drogi na Morenie czy Kowalach po to żeby developer nabijał kasę za darmową budowę infrastruktury. Koniec tego !!!!!!!!!!!!!!!!

    • 6 1

  • problem polega na tym ze z Czyżewskiego nie ma wjazdu na Grunwaldzką praktycznie na całej długości nie licząc od strony Sopotu i przy katedrze i Spacerowej a wjazdy są po 2( od Sopotu w odległości około 150m i przy parku i Spacerowej ) A powinni zrobić jednokierunkową od Czyżewskiego przez tvp do Grunwaldzkiej i tylko skrzyżowanie ze strzałką w stronę centrum .i ruch by się jakoś rozłożył a tak jest jak jest i to pewnie się nie zmieni zawsze Czyżewskiego będzie zakorkowana. a jak dla mnie To Sopot powinien sobie tunel wykopać do obwodnicy to Oliwę troszkę odkorkuje

    • 0 0

  • Ile jeszcze nowych osiedli ze stawką 10 tys. zł za 1 metr??!! To chore!! Niedługo pieszo nie będzie mógł człowiek przejść (1)

    • 1 0

    • już na Czyżewskiego przechodzić po pasach problem bo debila zastawiają autami

      • 0 0

  • assasasss

    najpierw zwerzenie drogi na elblaskiej, teraz kolejnei skrzyzowanie, moze tak jak HGW w warszawie adamowicz zasugeruje zakaz aut w centrum gdanska.. oprocz swojej limuzyny i eskorty, bo rzecz jasna zakaz ma sie plebsu dotyczyc a panisko z PO jest ponad prawem

    • 0 0

  • tunel

    • 1 0

  • Tunel

    Kiedy ruszy budowa tunelu . niech władze przejadą się na osowę w szczycie i do oliwy rano.
    kolejne samochody w zapcHanej OLIWIE !!!!!!!!! wybory niedługo .Politycy myślcie o swoich wyborcach.

    • 1 0

  • Wszystko dla deweloperów!

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane