• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe-stare SKM-ki

ms
5 września 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Cztery takie składy pojawią się w Trójmieście już za miesiąc. Zdjęcie udostępnione przez Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego \'Mińsk Mazowiecki\' Cztery takie składy pojawią się w Trójmieście już za miesiąc. Zdjęcie udostępnione przez Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego \'Mińsk Mazowiecki\'

Niby stare, ale wyglądają jak nowe. Cztery składy trójmiejskiej SKM-ki przechodzą remont w zakładach naprawczych w Mińsku Mazowieckim. 5 mln do wartej 18 mln zł modernizacji dołożyła Unia Europejska.

Odnowione składy wrócą do Trójmiasta dopiero za miesiąc, ale już dziś wiemy, jak będzie wyglądać ich nowa twarz.

- Będą wyglądały inaczej zarówno w środku, jak i na zewnątrz. Zyskają nowy napęd, który sprawi, że będą nie tylko szybsze, ale i bardziej ekologiczne - nowe-stare składy opisuje Paweł Wróblewski, rzecznik SKM.

Pasażerowie pewnie nie od razu zorientują się, że napęd oporowy wymieniono na impulsowy, ale pewnie nie umknie ich uwadze nowe wnętrze skm-ek. W wagonach nie będzie już przepierzeń, więc każdy z nich będzie stanowił jedną, otwartą przestrzeń.

Siedzenia zyskają kolor, ale stracą za to swoje nogi - od tej pory będą zawieszone na burtach wagonu. Dzięki temu łatwiej będzie utrzymać czystość w wagonach.

Wagony wrócą do Trójmiasta przemalowane, choć wciąż w najpopularniejszej, żółto-niebieskiej tonacji. Bardziej opływowe czoła składów zmniejszą opór powietrza.

Przebudowa czterech składów kosztuje nieco ponad 18 mln zł. Ok. 30 proc. tej sumy, czyli 5 mln zł dołożyła Unia Europejska.
ms

Opinie (88) 7 zablokowanych

  • Nie pasuje (1)

    One wyglądają trochę dziwnie, przód kolejki i jej reszta wyglądają jak z innej epoki. Wygląda jak jeden pociąg posklejany z 10 innych. CZy naprawde im sie to opłaca lepiej niż zakup nowych pociągów? Na przykład kolejki produkowane przez firmę Bombardier są całkiem niezłe. Albo nawet ramwaje szynowe (te, które jeżdżą do Kościerzyny)

    • 0 0

    • a koszty?

      po pierwsze nie tramwaje szynowe, tylko autobusy szynowe. A po drugie: koszt nowego zespołu trakcyjnego (jednego) jest wyższy niż remont 4 starych.

      • 0 0

  • oj marudy...

    sami wyłożenie kase na odnowienie kolejek zobaczymy jak wam pójdzie :D
    Ja tam widze postępy: jest kilka elegancko poprawionych żółto-niebieskich, jedna biała elegnacka też ;)
    Jedno co mi się nie podoba to te czerwono-żółte... Fajnie, ze dwa składy są pomalowane ale nie zmienia to faktu, że te kolejki są ochydne i niewygdone do poruszania się i siedzenia... ;|

    A tak ogólnie to nie narzekam a na nowe składziki czekam z niecierpliwością ;) Ze zdjęcia widać, ze warto czekać :)

    • 0 0

  • Tak i tak co do joty wszystko ulegnie zbombieniu

    Tak i tak co do joty wszystko ulegnie zbombieniu

    • 0 0

  • Fajnie:)

    Fajnie, zawsze to jakaś tam poprawa w oczach turystów , zresztą i nas samych :)

    • 0 0

  • ZNTK

    i tylko żal ZNTK w Gdańsku.
    To oni naprawiali stare kolejki te z demobilu z Berlina,
    które znakomicie były dostosowane do potrzeb pasażerów.
    Pseudomodernizacja aktualna EN57 to tylko drobna kosmetyka za duże pieniądze. Znowu pic na wodę.

    • 0 0

  • Gadanie, że modernizacja tańsza, za rok wszystko zacznie sie rozlatywać. Ale będzie tanio!

    • 0 0

  • Tobi

    jakie pieniądze podatnika? SKM to jedna z nielicznych spółek PKP wypracowująca ZYSK. Nie ma tu mowy o żadnych eksperymentach z pieniędzy podatnika. A zaprzestali kursować, bo derechtor gieneralny PKP z Koziej Wólki rodem (nie obrażając mieszkańców tej uroczej miejscowości) stwierdził, że nie mogą dwie firmy w ramach holdingu/konsorcjum/Bóg_wie_czego_jeszcze konkurować ze sobą.

    • 0 0

  • precz z open spacem!

    nie znoszę tych bez przepierzeń! Jest w nich nieziemsko zimno!

    • 0 0

  • Składy

    Te składy mają zamontowane kamery, rozruch impulsowy dzięki czemu pociąg może trochę szybciej będzie przyspieszczać. Modernizacja jest o wiele tańsza, a kupno jednego nowego EZT (elektrycznego zespoł trakcyjnego) kosztuje od 12 mln zł do 19 mln zł.

    • 0 0

  • SSSSKKKKMMMM

    no to zobaczymy HAHAHA

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane