- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (393 opinie)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (48 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (272 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
Niby stare, ale wyglądają jak nowe. Cztery składy trójmiejskiej SKM-ki przechodzą remont w zakładach naprawczych w Mińsku Mazowieckim. 5 mln do wartej 18 mln zł modernizacji dołożyła Unia Europejska.
Odnowione składy wrócą do Trójmiasta dopiero za miesiąc, ale już dziś wiemy, jak będzie wyglądać ich nowa twarz.
- Będą wyglądały inaczej zarówno w środku, jak i na zewnątrz. Zyskają nowy napęd, który sprawi, że będą nie tylko szybsze, ale i bardziej ekologiczne - nowe-stare składy opisuje Paweł Wróblewski, rzecznik SKM.
Pasażerowie pewnie nie od razu zorientują się, że napęd oporowy wymieniono na impulsowy, ale pewnie nie umknie ich uwadze nowe wnętrze skm-ek. W wagonach nie będzie już przepierzeń, więc każdy z nich będzie stanowił jedną, otwartą przestrzeń.
Siedzenia zyskają kolor, ale stracą za to swoje nogi - od tej pory będą zawieszone na burtach wagonu. Dzięki temu łatwiej będzie utrzymać czystość w wagonach.
Wagony wrócą do Trójmiasta przemalowane, choć wciąż w najpopularniejszej, żółto-niebieskiej tonacji. Bardziej opływowe czoła składów zmniejszą opór powietrza.
Przebudowa czterech składów kosztuje nieco ponad 18 mln zł. Ok. 30 proc. tej sumy, czyli 5 mln zł dołożyła Unia Europejska.
Opinie (88) 7 zablokowanych
-
2007-09-05 11:12
Do 6WE.
Dzięki za sprostowanie. :)
- 0 0
-
2007-09-05 11:41
kamery
Uważam, że powinny być zamontowane kamery wewnątrz eskaemek.
Może skończy się wreszcie malowanie markerem po szybach i ścianach kolejek.- 0 0
-
2007-09-05 11:43
Splot
Odpowiedź NIE na EW58 świadczy o braku wyobraźni decydentów. Chyba, że jest w tym jakiś plan: sprzedać złomy do KM, oni wyremontują, potem okaże się że się nie nadają i wyremontowane wrócą do Trójmiasta :D za pół ceny. To byłby szczwany UKŁAD. Trochę na około, ale zawsze (szkoda, bo darzę sentymentem EW58).
- 0 0
-
2007-09-05 12:14
SZKODA ZNTK
Szkoda tylko, że modernizacje i naprawy, remonty taboru SKM prowadzą ZNTK w Mińsku Mazowieckim a nie ZNTK w Gdansku , które doprowadzono do upadku aby przejąć budynki i tereny.
Żal ogromny i tylko szkoda, że nikt tzn. prokuratura lub NIK nie zbadał kto i dlaczego doprowadził do upadku takiej dobrej i z tradycjami firmy.- 0 0
-
2007-09-05 12:47
A ile w ogóle jest składów? Pytam bo nie wiem czy akurat uda mi się trafić na te wyremontowane. ;-))
- 0 0
-
2007-09-05 13:12
POpieram!
byłego pracownika ZNTK w Gdańsku!
POnieważ ogólnie przyjętą zasadą winno być aby na takie pytania odpowiadały Biura POselsko-Senatorskie...,a tak się niestety nie dzieje!
Zatem PO własnych doświadczeniach również każdorazowo będę pytał
Wielce Szanowną Prokuraturę w Gdańsku w sprawach ,w których POsiadam jako taką wiedzę;)
zatem pytam PROKURATURĘ! Gdańską,jak również Krajową;)
na jakich zasadach "zasłużonemu działaczowi stoczniowej S"
przekazano ZNTK w Gdańsku...przekształcając ZNTKw spółkę...;)
i co dalej stało się z tą "spółką"?!CO NA TO PROKURATURA?!
Czy i jakie POstępowania POdjęto w tej konkretnej sprawie?!- 0 0
-
2007-09-05 13:17
Do: bacanadmorzem
Ja również wolę EW58 do zwykłych kibli. O sentymencie nie mam co mówić, gdyż koleją zacząłem interesować się dość niedawno. Staram się bardzo zrozumieć poiltykę SKM wobec serii EW58/60. Na pewno mamy tu do czynienia z produktem dość egzotycznym i zawodnym (krótka seria) oraz dość energochłonnym (EW58). Słyszałem też, że łatwiej jest naprawiać EN57 z racji dość łatwego dostępu do bebechów. EW58/60 jest trudniejszy w naprawie. Rzekomo... mówię, co słyszałem. Pan Paweł Wróblewski przy okazji Dni Techniki Szynowej powiedział coś, co mnie zaciekawiło: mianowicie, że przy obecnej eksploatacji jednostki EW58 przejdą naprawę rewizyjna w roku 2020(!)
- 0 0
-
2007-09-05 13:19
ostry107
Cos ci sie po..krecilo.Nie jest to forum prokuratury rejonowej,ani prywatny blog min.ziobry-jeno forum trojmiasta.
- 0 0
-
2007-09-05 13:22
2020
do roku 2020 to one się same rozpadną. SKM ma je widać kompletnie w d..e, skoro nawet nie może ich pomalować porządnie farbą - niedawno malowane EW58-005 i 006 juz są wyblakłe, nie wspominam nawet o jakości malowania EW58-011...wnętrze tez az prosi się o poprawę wyglądu...
- 0 0
-
2007-09-05 13:27
To super,
no i nie będzie przepierzeń będzie jedna całość więc w końcu może te żury z wagonów bagażowych przestaną chlać piwo i palić papierosy,bo nawet z wózkiem,rowerem i bagażami nie było gdzie się schować,bo podróżować w dymie,odorze piwa i z tymi panami to żadna przyjemność.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.