- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (148 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (160 opinii)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (66 opinii)
- 4 Wzięli pod lupę punktualność SKM (63 opinie)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (78 opinii)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (423 opinie)
Niby stare, ale wyglądają jak nowe. Cztery składy trójmiejskiej SKM-ki przechodzą remont w zakładach naprawczych w Mińsku Mazowieckim. 5 mln do wartej 18 mln zł modernizacji dołożyła Unia Europejska.
Odnowione składy wrócą do Trójmiasta dopiero za miesiąc, ale już dziś wiemy, jak będzie wyglądać ich nowa twarz.
- Będą wyglądały inaczej zarówno w środku, jak i na zewnątrz. Zyskają nowy napęd, który sprawi, że będą nie tylko szybsze, ale i bardziej ekologiczne - nowe-stare składy opisuje Paweł Wróblewski, rzecznik SKM.
Pasażerowie pewnie nie od razu zorientują się, że napęd oporowy wymieniono na impulsowy, ale pewnie nie umknie ich uwadze nowe wnętrze skm-ek. W wagonach nie będzie już przepierzeń, więc każdy z nich będzie stanowił jedną, otwartą przestrzeń.
Siedzenia zyskają kolor, ale stracą za to swoje nogi - od tej pory będą zawieszone na burtach wagonu. Dzięki temu łatwiej będzie utrzymać czystość w wagonach.
Wagony wrócą do Trójmiasta przemalowane, choć wciąż w najpopularniejszej, żółto-niebieskiej tonacji. Bardziej opływowe czoła składów zmniejszą opór powietrza.
Przebudowa czterech składów kosztuje nieco ponad 18 mln zł. Ok. 30 proc. tej sumy, czyli 5 mln zł dołożyła Unia Europejska.
Opinie (88) 7 zablokowanych
-
2007-09-06 08:41
Tobi
jakie pieniądze podatnika? SKM to jedna z nielicznych spółek PKP wypracowująca ZYSK. Nie ma tu mowy o żadnych eksperymentach z pieniędzy podatnika. A zaprzestali kursować, bo derechtor gieneralny PKP z Koziej Wólki rodem (nie obrażając mieszkańców tej uroczej miejscowości) stwierdził, że nie mogą dwie firmy w ramach holdingu/konsorcjum/Bóg_wie_czego_jeszcze konkurować ze sobą.
- 0 0
-
2007-09-06 10:04
Nie pasuje (1)
One wyglądają trochę dziwnie, przód kolejki i jej reszta wyglądają jak z innej epoki. Wygląda jak jeden pociąg posklejany z 10 innych. CZy naprawde im sie to opłaca lepiej niż zakup nowych pociągów? Na przykład kolejki produkowane przez firmę Bombardier są całkiem niezłe. Albo nawet ramwaje szynowe (te, które jeżdżą do Kościerzyny)
- 0 0
-
2007-10-18 22:19
a koszty?
po pierwsze nie tramwaje szynowe, tylko autobusy szynowe. A po drugie: koszt nowego zespołu trakcyjnego (jednego) jest wyższy niż remont 4 starych.
- 0 0
-
2007-09-06 10:14
Gadanie, że modernizacja tańsza, za rok wszystko zacznie sie rozlatywać. Ale będzie tanio!
- 0 0
-
2007-09-06 12:41
ZNTK
i tylko żal ZNTK w Gdańsku.
To oni naprawiali stare kolejki te z demobilu z Berlina,
które znakomicie były dostosowane do potrzeb pasażerów.
Pseudomodernizacja aktualna EN57 to tylko drobna kosmetyka za duże pieniądze. Znowu pic na wodę.- 0 0
-
2007-09-06 13:19
Fajnie:)
Fajnie, zawsze to jakaś tam poprawa w oczach turystów , zresztą i nas samych :)
- 0 0
-
2007-09-07 17:52
Tak i tak co do joty wszystko ulegnie zbombieniu
Tak i tak co do joty wszystko ulegnie zbombieniu
- 0 0
-
2007-09-09 08:14
oj marudy...
sami wyłożenie kase na odnowienie kolejek zobaczymy jak wam pójdzie :D
Ja tam widze postępy: jest kilka elegancko poprawionych żółto-niebieskich, jedna biała elegnacka też ;)
Jedno co mi się nie podoba to te czerwono-żółte... Fajnie, ze dwa składy są pomalowane ale nie zmienia to faktu, że te kolejki są ochydne i niewygdone do poruszania się i siedzenia... ;|
A tak ogólnie to nie narzekam a na nowe składziki czekam z niecierpliwością ;) Ze zdjęcia widać, ze warto czekać :)- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.