• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wspólny bilet za 150 zł od 1 lipca: nowe szczegóły

Krzysztof Koprowski
13 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oszuści podszywają się pod system Fala
Decyzja samorządowców ma wreszcie przybliżyć aglomerację do stworzenia jednolitej i przejrzystej taryfy przewozowej. Na razie jednak tylko na poziomie biletów okresowych. Decyzja samorządowców ma wreszcie przybliżyć aglomerację do stworzenia jednolitej i przejrzystej taryfy przewozowej. Na razie jednak tylko na poziomie biletów okresowych.

Ok. 9,4 mln zł rocznie będzie kosztowało wprowadzenie wspólnego biletu metropolitalnego dla 14 gmin, w tym Trójmiasta. Jeżeli uda się dotrzymać harmonogramu prac, bilet metropolitalny za 150 zł (75 zł ulgowy) zacznie obowiązywać już od 1 lipca. Na razie nie planuje się dalszej integracji taryfowej na poziomie biletów jednorazowych, lecz kontynuację prac nad wartym ponad 106 mln zł biletem Fala, automatycznie wybierającego najlepsze rozwiązanie taryfowe. W Sopocie i Gdyni nie powstanie odpowiednik nowego biletu okresowego, jaki wprowadził Gdańsk na ZTM i kolej za 99 zł.



Czy należy wprowadzić również wspólny bilet jednorazowy i 1-godz. na lokalną komunikację i kolej?

W środę poznaliśmy więcej szczegółów dotyczących nowego biletu dla Trójmiasta i okolic. Potwierdziły się nasze wtorkowe informacje o wspólnym bilecie metropolitalnym w cenie 150 zł miesięcznie.

Będzie on pozwalał na swobodne przemieszczanie się komunikacją miejską wszystkich gmin wchodzących w skład Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdański oraz pociągami SKM, PolRegio (dawniej pod nazwą Przewozy Regionalne) oraz na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

- Dzisiaj przedstawiliśmy szczegółowe propozycje włodarzom gmin, które będą prowadziły dalsze konsultacje i podejmowały odpowiednie decyzje. Bilet za 150 zł opiera się na istniejącym bilecie metropolitalnym [dotychczas w cenie 230 zł - dop. red.] i mamy nadzieję, że pomoże oraz ułatwi to przemieszczenie się w obrębie metropolii - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

Uproszczenie taryfy przewozowej MZKZG



Nowy bilet, a właściwie obniżka biletu metropolitalnego z ceny 230 do 150 zł (ulgowy 75 zł), będzie wprowadzony do oferty już 1 lipca. Jednocześnie ze sprzedaży zostaną wycofane wszystkie pozostałe bilety łączone okresowe MZKZG tj.:
  • bilet łączony z koleją Gdańsk-Sopot lub Gdynia-Sopot w cenie 150 zł,
  • bilet łączony z koleją sieciowy jednego organizatora w cenie 210 zł,
  • biletu łączony z koleją sieciowy na cały obszar MZKZG w cenie 230 zł (to właśnie on zostanie przekształcony w bilet za 150 zł).

Utrzymany zostanie natomiast bilet komunalny ZTM Gdańsk + ZKM Gdynia + MZK Wejherowo przypuszczalnie w dotychczasowej cenie 132 zł.

Bez zmian pozostaną zasady wyrabiania biletów metropolitalnych oraz doładowania karty w punktach sprzedaży czy przez Internet.

Bilet w cenie 150 zł zastąpi obecny odpowiednik MZKZG za 230 zł. Bilet w cenie 150 zł zastąpi obecny odpowiednik MZKZG za 230 zł.

Większe obciążenie budżetowe dla samorządów



Kosztami biletu w nowej cenie zostaną obciążone gminy wchodzące w skład MZKZG. Obecnie bilet za 230 zł w rozbiciu na finansowanie przedstawia się następująco:
  • 134 zł to kwota biletu odprowadzana do przewoźników kolejowych,
  • 96 zł to kwota biletu płacona przez pasażera na rzecz MZKZG.

Po obniżce ceny do 150 zł podział finansowania będzie wyglądał następująco:
  • 134 zł nadal będzie trafiało do przewoźników kolejowych,
  • 16 zł będzie trafiało do MZKZG.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


Z wstępnych szacunków wynika, że 14 gmin wchodzących w skład Związku będzie musiało w skali roku znaleźć w swoich budżetach ok. 9,39 mln zł na pokrycie tych różnic.

W przypadku miasta Trójmiasta będzie to odpowiednio:
  • dla Gdańska - ok. 4,68 mln zł,
  • dla Gdyni - ok. 2,53 mln zł
  • dla Sopotu - ok. 260 tys. zł.

Dodajmy, że obecnie gminy wchodzące w skład Związku wnoszą do niego łączną kwotę ok. 5,2 mln zł, zaś w 2021 r. będzie to ok. 14,59 mln zł.

Harmonogram prac nad wprowadzeniem biletu



Harmonogram przedstawiony podczas posiedzenia MZKZG w środę zakłada:
  • pod koniec marca: przegłosowania obniżki nowego systemu taryfowego, w tym biletu za 150 zł oraz przyjęcia uchwały w ramach Związku dot. zwiększenia składek członkowskich,
  • do połowy czerwca: podpisanie aneksów umów z SKM i PolRegio oraz wprowadzenie zmian w systemach sprzedażowych,
  • 1 lipca 2020 r.: wprowadzenie biletu w cenie 150 zł oraz likwidacji biletów okresowych jw.

Przeniesienie ustalania zasad taryfowych do MZKZG?



Samorządowcy myślą już o dalszej integracji w ramach metropolii i przekazaniu ustalaniu całego systemu taryfowego do MZKZG. Obecnie MZKZG tworzy niejako równoległy system taryfowy, co w efekcie prowadzi do komplikacji w zrozumieniu cenników przewozów w Trójmieście i okolicach.

Najlepszym przykładem jest bilet przez telefon komórkowy, za który właśnie odpowiada Związek, a nie ZTM Gdańsk czy ZKM Gdynia i dlatego też jego cena jest inna niż biletu kupionego w kiosku czy automacie na przystanku (niższą cenę biletu telefonicznego tłumaczy się "rekompensatą" za transfer danych potrzebny do jego zakupu).

- Jest to rozpoczęcie prac, propozycja, która została dzisiaj przedstawiona podczas posiedzenia MZKZG, zaś członkowie zgodnie przystali, aby rozpocząć taką procedurę [ustalania taryf na poziomie Związku - dop. red.]. Zostanie ona przeanalizowana wraz z prawnikami i dalej omawiania na kolejnych posiedzeniach MZKZG. Będziemy dyskutowali, czy i kiedy do takiego połączenia i przeniesienia kompetencji może dojść - zapowiada Piotr Borawski, zastępca prezydenta Gdańska ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu.
Czytaj też: Artykuł archiwalny z 2016 r.: Biletowe zamieszanie w autobusach Trójmiasta

Gminy zrzeszone w MZKZG, w których będzie można korzystać z biletu za 150 zł. Gminy zrzeszone w MZKZG, w których będzie można korzystać z biletu za 150 zł.

Gdynia i Sopot nie wprowadzą biletów łączonych z koleją



Nim to jednak nastąpi, w życie wejdą podwyżki cen ZTM Gdańsk oraz ZKM Gdynia.

Największą rewolucją w przypadku Gdańska będzie połączenie biletu okresowego (bilet ważny przez wszystkie dni tygodnia będzie kosztował 99 zł) z możliwością nieograniczonego podróżowania wszystkimi pociągami SKM oraz PolRegio w granicach Gdańska dla posiadaczy Karty Mieszkańca (w tym po trasie PKM oraz do/z przystanków Gdańsk Orunia i Gdańsk Lipce).

Podobnego rozwiązania nie planują jednak póki co wprowadzać władze Gdyni oraz Sopotu.

- Nie mamy takiego planu. Przy braku ustawy metropolitalnej nie zdołamy sfinansować wszystkich pomysłów. Wybieramy zatem te najpotrzebniejsze i najlepsze. Za taki uznaliśmy bilet metropolitalny - tłumaczy wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
Czytaj też:


- Naszym zdaniem tylko bilet obejmujący wszystkie 14 gmin ma sens. Nikogo nie chcemy wykluczać. Komunikacja publiczna jest krwiobiegiem każdej nowoczesnej metropolii. W naszym przypadku rdzeń metropolii stanowi Trójmiasto, które tworzą jego mieszkańcy, ale do którego przyjeżdżają i z którego wyjeżdżają tysiące ludzi. Mamy nadzieję, że zaproponowana atrakcyjna cena 150 zł normalny i 75 zł ulgowy zachęci do korzystania z komunikacji miejskiej i zmieni nawyki podróżowania. Przykładowo - dziś mamy 8 tys. osób bezrobotnych w Trójmieście,a zarejestrowanych ofert pracy ok. 30 tys. Potrzebujemy pracowników, a bilet, który zaproponowaliśmy może być bardzo ważnym argumentem przy podejmowaniu decyzji o miejscu zatrudnienia - mówi Izabela Heidrich, rzecznik Urzędu Miasta Sopotu.

Nie będzie rezygnacji Fali, która wybierze najlepszą taryfę



Wprowadzenie biletu metropolitalnego za 150 zł nie oznacza, że samorządy wycofują się z projektu biletu Fala, którego koszt wdrożenia opiewa na kwotę 106,5 mln zł (90 mln zł to dofinansowanie unijne), zaś roczne utrzymanie od 2023 r. dla wszystkich członków zrzeszonych w projekcie pochłonie łącznie (koszty wraz z amortyzacją) 22 mln zł.

- Fala nie jest biletem, ale systemem do rozliczeń, stanowi platformę zintegrowanych usług mobilności. Będzie to narzędzie, w którym bilety metropolitalne będą wkładem do tego systemu - objaśnia Kamil Bujak, przewodniczący zarządu MZKZG.
Czytaj więcej: Bilet metropolitalny kupimy w 2021 r.

Do czasu wprowadzenia Fali, pasażerowie niekorzystający z biletów okresowych, będą musieli nadal głowić się nad doborem odpowiednich taryf przy podróżach międzymiastowych lub/i łączonych - pojazdem lokalnego gminnego przewoźnika oraz koleją.

Miejsca

Opinie (266)

Wszystkie opinie

  • Ta cała Fala jest niepotrzebna... (1)

    Zrobić jedno przedsiębiorstwo transportowe w całej metropolii, jedną, sensowną i tanią taryfę biletową na wszystkie miasta i może ludzie zaczną wreszcie korzystać z komunikacji miejskiej.

    • 11 1

    • Nie zrobia, bo iles ludzi straciloby stolki.

      • 0 0

  • Mam pytanie (1)

    Czemu akurat z Pruszcza do Wejherowa? Nie można było z Lęborka do Tczewa czy Malborka. Dlatego bo to obejmuje tą cholerną aglomeracje pomorską czyli Wejherowo, Reda, Rumia, Gdynia, Sopot, Gdańsk, no i Pruszcz Gd. A reszta to kurde wiochy? Podróba Warszawy. Moim zdaniem to jest Sosnowiec północy!

    • 1 0

    • Wlasnie.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    W Warszawie wszystko za 100 zł. Stolica kraju tańsza niż Gdańsk. Patologia. (52)

    • 212 45

    • Ale W-wa to jedno miasto (3)

      A nie trzy lub nawet 12. No i są tam strefy. Więc nie porównujmy dwóch różnych systemów.

      • 0 6

      • Nie badzmy Pewexami.

        • 0 0

      • to widzisz gdzie jest rezerwa

        te miejskie zarządy i powielające się miejskie spółki...

        • 4 0

      • dlaczego nie mam porównywać systemów?!

        szczególnie gorszego i lepszego.

        I masz rację, są strefy. Dwie.
        Tak samo jak w Gdańsku.

        Sprawa jest prosta, miasto (miasta) chcą dużo więcej, za dużo mniej. I jadą po łatwiźnie, czyli na grzbietach mieszkańców.

        • 5 0

    • Patologią jest brak umiejętności czytania (16)

      W Gdańsku masz wszystko za 99 zł.

      • 25 31

      • Po co to obrażanie (8)

        Teraz spokojnie otwórz np Google maps i porównaj powierzchnię Warszawy i Gdańska.Juz widzisz o co chodzi.dzieuje i pozdrawiam.

        • 20 5

        • Po co?

          Bo takie informacje zakłócają samozadowolenie i relaks administracji...
          A obudzony człowiek zwykle reaguje nerwowo... Nie lubi sie opuszczać strefę kokona komforty, nie lubi...

          • 1 0

        • A teraz spokojnie otwórz sobie sprawozdania budżetowe miasta stołecznego Warszawy, z wyszczególnieniem dochodów miasta z PIT i (6)

          Następnie zestaw to z ilością pockm. dofinansowanych w ramach KM i SKM. W dalszej kolejności sprawdź analogiczne wartości dla Trójmioasta i wyciągnij wnioski odnośnie różnicy. Po lekturze zapraszam ponownie.
          Pozdrawiam.

          • 4 7

          • (5)

            A warszawa na to: płacimy janosikowe,
            Gdańsk ma mało knajp na starówce? gdzie te knajpy płaca podatek.
            W Gdansku urzednicy nie umieją mysleć. Dlaczego w Warszawie można w kasowniku sprawdzić ważnośc biletu okresowego, a w Gdańsku nie ?
            Chyba jakis niedouczony urzędnik nie wpisał takiego wymogu do specyfikacji zamawianych kasowników.
            Czy to kosztuje jakies gigantyczne pieniądze, wystarczy tylko pomysleć.

            • 15 2

            • mazowsze płaci janosikowe, Dlatego właśnie były pomysły wydzielenia Warszawy (2)

              Co Ty o knajpach 3,14-R...? FIRMY,nie knajpy! Lwia część ma centralę w Warszawie i tam buli podatki. Średnią pensję też masz w Warszawie wyższą -> więcej wraca z podatków. Stolica też najczęściej dostaje lepsze oferty w przetargach,bo raz że efekt skali (większa aglomeracja bierze więcej np. tramwajów,więc większa szansa na niższą cenę jednostkową),dwa że stolica jest bardziej prestiżowym klientem. Za tramwaje np. buliliśmy więcej niż Warszawa (jednostkowo),choć 2 razy specyfikacja była zrzynana z warszawskiej.

              • 2 0

              • i uważasz (1)

                że to słuszne jest?

                • 3 0

              • wiadomo stoolyca

                • 3 0

            • A Gdańsk na to: my też płacimy janosikowe. (1)

              A Gdynia na to: my też płacimy janosikowe.
              A Sopot na to: my też płacimy janosikowe.

              • 0 5

              • no to sytuacja finansowa jak Warszawy

                i się skaluje...
                Chyba że kasa bokiem poszła...

                • 4 0

      • W Warszawie wszystko za 83zł (1)

        W warszawie masz wszystko za 83zł z amiesiąc jesli płacisz podatki w Warszawie i kupujesz 3 mies. bilet 250zł /3 ~83zł

        • 8 0

        • jeśli płacisz podatki w Gdańsku i masz konto zaskurniak w lichtensztejnie to nie płacisz podatków w ogóle

          ot co.

          • 0 2

      • a w Gdyni?

        • 0 0

      • Bilet warszawski obejmuje też okoliczne miejscowości (3)

        więc nie można porównywać z biletem dla samego tylko Gdańska, tylko z biletem dla kilku miast.

        • 35 4

        • ten Bilet warszawski co obejmuje też okoliczne miejscowości to 180zł kosztuje (2)

          • 5 7

          • to jest druga strefa

            Koło o średnicy ok. 70km
            W ten sposób to Koscierzyna by się łapała.
            A Tczew na pewno...

            • 7 0

          • Chyba że jest to "Bilet Warszawiaka"

            ten kosztuje 98 zł.

            • 7 0

    • nie KŁAM i nie naciągaj - nie ŁŻYJ (10)

      w gołej warszawie bilet mies: 110zł
      ale już w metropoli jako takiej czyli (strefa 1+2) ościennych gmin 180zł

      • 25 16

      • widać dyżur (4)

        miejskich urzędników... ;)
        Mijanie się z faktami i logiką mają wpisane w zakres obowiązków.
        180pln? W Trójmieście 230pln.
        A i tak teren warszawskiej, drugiej strefy jest dużo większy od Trójmiasta.

        • 12 4

        • widać PiSuarnia ma zlecenie na hejtowanie trójmiasta w którym przegrywa. (3)

          • 4 11

          • po pierwsze - już niedługo (2)

            po drugie - jakieś fakty?

            • 4 1

            • 1,50zł za wPiS gotowiec przysłany z Nowogrockiej (1)

              3,50zł za wPiS samodzielnie skonstrułowany

              • 0 4

              • Fakty niezgodne z teoria?

                Tym gorzej dla faktow...
                Poza tym, to bylby niezly zarobek. Nie trzeba by sie wysilac, bo gdanskie lebiegi samodzielnie pretekstyi kompromitacje buduja.

                • 2 0

      • za jakie dystanse? (2)

        "Goła" Warszawa jest większa od całego Trójmiasta, z Wejherowem włącznie (!). I jest to koło a nie wąska kicha skupiona wokół jednej ulicy.

        Wiec jeśli ktoś tu kłamie, łże i manipuluje, to czynniki, które komunikację w pipidówie, jaką jest 400tys Gdańsk porównuje do wielomilionowej "stolycy". Którą permanentny paraliż komunikacyjny nauczył rozumu.
        To miasto i to miasto... nieprawdasz?!

        • 26 14

        • ,,za jakie dystanse" (1)

          Dzisiaj piątek ,wybierasz się po świeże słoiki do swojej wioski ,,warszawiaku" ?

          • 1 2

          • Trzy dni w tygodniu pracuje w Wawie

            Mam miesieczny na "pindzilindzi" i komunikacje miejska w Wawie.
            Wiec nie rob sobie "podsmiechujek", bo zza magistrackiego biurka swiata nie widzisz i nie wiesz jak ludzie pracuja i co jest dla nich wazne.

            • 4 0

      • do kłamcy, nie umiejącego sprawdzić u zródła

        sam kłamiesz sprawdz na :

        Warszawiaka 90-dniowy

        strefa: 1+2

        normalny: 250 zł

        ulgowy: 125 zł

        • 5 0

      • ludzie wystarczy sprawdzic na stronie ZTM warszawa



        Warszawiaka 90-dniowy

        strefa: 1+2

        normalny: 250 zł

        ulgowy: 125 zł

        miesięcznie wychodzi 83zł ,

        po co te przepychanki słowne, wystarczy sprawdzic u zródła,
        jak zwykle ludzie piszą bzdury , nie sprawdzając u zródła

        chyba, że to piszą niekompetentni miejscy urzednicy.

        • 7 1

    • A w Gdańsku wszystko za 99 zł (6)

      Nie manipuluj.

      • 29 44

      • gdańsk 100zł bilet na tramwaj a mevo za 300zł rocznie i tot chodziło by zniechecic do mevo

        • 1 1

      • ale wiesz jak duża jest Warszawa? czy coś ci umyka? (4)

        • 34 25

        • Ale wiesz jakie przychody ma Warszawa i dlaczego ją stać na takie dopłaty? (3)

          Zadałeś sobie trud sprawdzenia różnicy w przychodach z PIT i CIT? Oczywiście,że nie; dlatego odsyłam do lektury,a potem pisz. Pozdrawiam.

          • 13 17

          • a znasz piramidę potrzeb Masłowa?

            więc najpierw rzeczy podstawowe dla podatników a potem rydwany i łańcuchy dla "wybrańców"...

            • 11 1

          • prosty przekaz

            "kasy nie ma i nie będzie".

            • 5 0

          • no i co?

            biedak ma mieć drożej i ponosić koszty? Na co idzie "janosikowe"?
            Warszawa ma dochody od... przedsiębiorców i podmiotów gospodarczych.
            W Trójmieście ich sie hołubi i... zwalnia z obciążeń... Budżet Trójmiasta w 2/3 pochodzi PIT. A "robol" ma na swój koszt do roboczego kojca dojechać. Więc robi to "optymalnie", zalewając drogi TDi i T4. Jak liberalnie, to liberalnie...
            Nie wolno?
            Więc proszę się zdecydować, czy na "europejskość" nas stać. Albo zmienić priorytety.

            • 13 4

    • Warszawa za samą komunikacje płaci tyle... (1)

      co CAŁY budżet Gdańska :))
      więc matołku o czym my rozmawiamy... Idź być płaczkiem gdzie indziej ;-)

      • 2 6

      • no i?

        Trójmiasto to ułamek Wawy.
        Budżetowo ale i powierzchniowo i demograficznie.

        • 3 0

    • Warszawa, finansowo to jest inna liga (1)

      150zł za wszystko u nas będzie OK

      • 0 6

      • to nie inna liga finansowa

        to inny sposób myślenia i rozumienie priorytetów.

        • 6 0

    • (1)

      Bilet w Warszawie raczej kosztuje 110 zł - 30 dni za 1 strefę.

      • 3 4

      • same kłamstwa tutaj, brak rzeczowych argumentów

        dla osób rozliczjących podatki w Warszawie kosztuje 1 mies 98, a 3 mies. 250zl

        czyli wychodzi 83zl z miesiąc

        ludzie po co wypisujecie kłamstwa , najpierw sprawdzcie,

        • 7 1

    • Warszawa lemingi jest wieksza niz trójmiasto .Ale dla lemingów niemanic znaczenie wazelina i tyle

      Koszt biletu jest dla większości za drogi i z balchosmroda nie zrezygnuje praktycznie nikt !!
      ci co jechali skm i tak dalej będą nia jechać tylko trochę taniej!A komunikacja w miescie powinna być najtansza !!Albo całkiem bezplatna!!Wystarczy ze zamiast marnowania kasy na robudowe dla blachosmrodów parkingó i ulic zainwestują w komunikacje i jej rozbudowe

      • 5 1

    • Nie rozumiesz, że tutaj odpowiednikiem Warszawy jet Trójmaisto, czyli Gdansk-Sopot-Gdynia!

      Sam Gdańsk się nie liczy.... Kto tu żyje i mieszka od 30-50 lat to to rozumie ;)

      • 10 0

    • Gdański kompleks warszafki Powoduje wzrost cen i zastój pensji

      • 4 2

    • (1)

      Warszawa doplaca (procentowo) prawie 2x tyle co u nas do komunikacji miejskiej. Bilety sa tak naprawde duzo drozsze, ale wiecej pieniedzy idzie z podatkow nieswiadomych ludzi niz z kieszeni uzytkownikow.

      • 8 11

      • to "oczywista oczywistość"

        Która pokazuje co jest lekarstwem na permanentny paraliż komunikacyjny oraz konieczność sprowadzenia pracownika.
        Bo pasażer nie jest użytkownikiem, co z własnej woli wybiera komunikację zbiorową. Użytkownikiem jest przedsiębiorca, który tego pracownika chce mieć na miejscu. Ale już kosztów tego faktu ponosić nie chce.
        Przykład ten również wykazuje słabość głoszonych ideologi "liberalnych", nakazujących bezpośrednią opłacalność wszystkich ludzkich przedsięwzięć i aktywności. Bardzo wygodne, jednak nieskuteczne i realnie sprowadzające się do "koszty wasze, zyski nasze".
        Żyjemy w zbiorowości i, czy się to podoba czy nie, ta zbiorowość ma koszty i dobra wspólne.

        • 10 1

    • W Gdansku za 99pln?

      Za kolo o srednicy 45km?

      • 12 5

    • w trójmieście jest POtologia

      • 23 20

  • Fala

    Zdecydowanie Fale powinni wstrzymać a spróbować wprowadzic bimety godzinne, 2 godzinne na terenie aglomeracji. Moze cos jak we Wroclawiu, wchodzisz do busa wybierasz bilet i przykladasz karte i juz. W utrzymaniu byloby taniej.

    • 0 0

  • dzieci i młodzież nadal za darmo? skoro mają 500 plus to stać ich chyba na 75 zł? (23)

    Dlaczego nie skończą z tym rozdawnictwem??

    • 113 39

    • No masz!

      A co Ci przeszkadza, że dzieci jeżdżą za darmo? A jeśli jakieś nie ma 500+?Uczepiłbym się szybciej urzędasów, żeby na krzywy ryj nie korzystali z komunikacji jakiejkolwiek. Ich akurat stać!

      • 0 0

    • 16 zł będziesz miesięcznie płacił za jeżdzenie autobusami/tramwajami/trolejbusami... (3)

      tutaj chyba jest mega rozdawnictwo?

      • 2 0

      • Państwo ma zapewniać infrastrukturę. (2)

        Na przykład budować autostrady, co obecnej ekipie coś nie idzie...

        Nie rozdawać pieniądze.

        • 2 2

        • (1)

          I po co kłamiesz:
          jak podaje "DGP", jeśli sprawdzą się ostatnie zapowiedzi GDDKiA w sprawie nowych dróg, to ten rok - mimo zrywania kontraktów i opóźnień - może się zamknąć wynikiem prawie 450 kilometrów nowych tras.

          Tym samym będzie to najwyższy wynik od 2012 roku, kiedy to otwarto prawie 600 kilometrów szybkich tras. "Tak dobrego rezultatu drogowcy mogą nie powtórzyć przez kolejne kilka lat. Po rozwiązaniu umów GDDKiA często ma problemy ze sprawnym wyłonieniem nowego wykonawcy" - wskazuje dziennik.

          • 1 2

          • bo skumuluje sie oddanie opoznionych odcinkow z oddanymi planowo, im wieksze opoznienia tym wieksza kumulacja i rekord wyzszy, ot pisiorskie myslenie i jeszcze gigantyczne koszty opoznionych inwestycji o czym sie nie wspomina, nieudolnosc obecnie rzadzacych porazajaca

            • 0 1

    • uwaga 500+ to AZ 10% budżetu państwa... (2)

      • 6 3

      • 500+ a dzieci i tak rodzi się coraz mniej (1)

        a gdy Korwin zapytał się PiSaków o jakieś wnioski - to mu wyłączyli poPiSowo mikrofon

        • 12 4

        • swoboda wypowiedzi po pisuarowemu

          • 0 1

    • Właśnie! I konieec z darmową edukacją! (1)

      To tez kosztuje! Pomyślcie, jak zamkniemy MEN to jak duzo zaoszczędzimy! I skasować zniżki do teatru i na basen, nierobom. Wtedy nam na pewno będzie żyło się lepiej!

      • 4 6

      • i jeszcze starczyloby na wsparcie biednego kk

        • 0 1

    • (8)

      To jest skandal. Bachory jeżdżą za free a reszta płaci 100%!!!

      • 21 11

      • (5)

        no nie, bo niektórzy mają ulgowy 50%

        • 7 2

        • a seniorzy emeryci nic nie płacą (4)

          W każdym mieście osobom, które ukończyły 70 lat przysługują przejazdy bezpłatne. to też jest skandal?

          • 7 4

          • Emeryci płacą 50% ceny biletu, kobiety przez 10 lat, mężczyżni przez 5 lat. (2)

            • 1 1

            • Emeryt do 70 płaci połowę, a po 70 jzdzi darmo. (1)

              • 1 2

              • no i dobrze, napłacił się już, a taki bachor?

                • 3 2

          • To też jest rozdawnictwo

            • 3 7

      • (1)

        jesteś psychiczny?

        • 4 9

        • Ty jesteś psychiczna skoro już pytasz.

          • 4 4

    • Bo przegraliby kolejne wybory, to chyba oczywiste.

      • 1 3

    • Bo koszt dystrybucji bilecików po 1,5 przekracza zysk ze sprzedaży (1)

      • 5 3

      • jakich? miesięcznych? chyba żartujesz

        • 9 2

    • Jeśli rozdawnictwo ma jakoś wyglądać to właśnie w taki sposób. Nie przez wciskanie nam własnej kasy tylko przez zniżki, odpisywanie od podatku, czy właśnie darmowe bilety.

      • 11 6

  • Dlaczego ciągle nie ma w planach biletów 3-miesięcznych metroplitalnych na przykład za 300zł? (2)

    • 6 1

    • bo urzędnicy "zbadali" sprawę i stwierdzili, że kwartalne to promil ogólnej (!!!) liczby biletów

      i obsługa tak niewielkiego wolumenu jest nieopłacalna...
      Czytaj, bilet kwartalny był zbyt korzystny dla pasażerów...

      • 1 0

    • podpisuje się obiema rękami

      • 4 0

  • 70+

    Jaka będzie cena biletu dla 70+ na zkm, ztm i skm?

    • 0 0

  • Ale bieda... (7)

    Liczyłem, że Gdynia, podobnie jak Gdańsk wprowadzi bilet za 99 zł na wszystko.

    • 66 10

    • Ale nie wprowadzi (4)

      Dla Gdyni (jak zawsze) było ważne zeby powkurzać Gdańsk, wiec wybrali rozwiązanie za które Gdańsk będzie musiał płacić. A że gorsze dla własnych mieszkańców...

      • 13 17

      • Gdynia wiecznie kombinuje jakby tu zrobić na złość reszcie (1)

        • 8 7

        • Jak zyc na koszt reszty

          To sie zgodze.

          • 1 1

      • "Gdynia" nie wkurza...

        ale chętnie zyje "za drapane".
        "Swoją" kasę chce wydawać na swoje przyjemoności.

        "Gdynia" = gdyński magistrat.

        • 6 2

      • co ty dziecko jesteś?

        • 6 2

    • Ja też...

      • 1 0

    • szczurek woli wydac kasę na imprezki a nie na komunikację

      • 8 1

  • Bilet (1)

    O co z tymi co zameldowania są po za trojmiastem. Mamy dopłacać do słoi.

    • 0 2

    • Te sloje to na ciebie

      Robia.

      • 0 0

  • Glosujecie dalej na PO to za rok bilet będziecie kupować za 300 zł a za dwa lata za 600 zł. (1)

    Podobnie jak z wywozem śmieci. Czy Wy nie widzicie tej patologi włodarze pomorscy z PO potrafią tylko gadać i robić podwyżki a administracja w Urzędach Miast wzrasta z roku na rok do poziomu takich miast jak Berlin czy Nowy Jork. Już czas przewietrzyć to towarzystwo.

    • 3 2

    • A jak tam administracja rządowa?

      Starcza miejsca dla wszystkich pisowskich złodziei czy potrzeba jeszcze utworzyć 10 ministerstw żeby można było jeszcze bardziej doić Polaków?

      • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane