• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe torowisko na Podwalu Przedmiejskim

rb
27 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 

Trwa przebudowa skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z ul. Łąkową w Gdańsku. Toczą się prace przy układaniu nowego torowiska tramwajowego w kierunku centrum Gdańska. W tym tygodniu szyny pojawią się także na odcinku w kierunku Stogów i Przeróbki. Według zapowiedzi urzędników ruch tramwajów zostanie wznowiony na Podwalu po majówce.



Uspokajanie ruchu na Podwalu Przedmiejskim to:

Przypomnijmy, że od ubiegłego wtorku tramwaje linii 8 i 9 zniknęły z Podwala Przedmiejskiego. Składy dojeżdżają tylko do węzła Groddecka, a pasażerowie między centrum Gdańska a Stogami i Przeróbką korzystają z zastępczej linii autobusowej T8.

Powodem utrudnień jest kolejny etap prac przy przebudowie skrzyżowania z ul. Łąkową. Na około dwa tygodnie zdemontowano tam fragment torowiska. Po kilku dniach widać już efekty tych prac. Na odcinku w kierunku centrum pojawiły się już nowe podkłady i ułożono nowe szyny.

- We wtorek, 21 kwietnia, rozpoczęła się rozbiórka torowiska na skrzyżowaniu ul. Łąkowej z Podwalem Przedmiejskim. W kierunku Elbląga wykonano wszystkie chodniki wzdłuż trasy, zakończono prace izolacyjne na obiektach inżynieryjnych. Ponadto ułożono warstwy wiążące jezdnię na znacznej części zakresu. Ponadto przebudowano zatokę autobusową. W kierunku centrum Gdańska chodniki zostały wykonane w około 80 proc. Zakończono także prace przy przebudowie zatoki autobusowej - wylicza Agnieszka Zakrzacka na stronie internetowej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Po przebudowie na skrzyżowaniu pojawią się m.in. naziemne przejścia dla pieszych. Po przebudowie na skrzyżowaniu pojawią się m.in. naziemne przejścia dla pieszych.
W tym tygodniu nowy fragment torowiska powinien pojawić się także na odcinku w kierunku Stogów i Przeróbki. Jak zapowiadają urzędnicy, ruch tramwajów na Podwalu ma zostać wznowiony po długim weekendzie majowym.

Wykonawcą prac na Podwalu jest firma MTM SA z Gdyni. Koszt inwestycji to ponad 10,5 mln złotych. Roboty mają zakończyć się w czerwcu. Do tego czasu powstanie m.in. naziemne przejście dla pieszych na skrzyżowaniu przy gmachu Akademii Muzycznej. Będzie ono wyglądać podobnie do tego, które przed rokiem zostało utworzone na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego i ul. Chmielnej.
rb

Opinie (102) 10 zablokowanych

  • Gdańsk... miasto bez przyszłości (10)

    • 46 144

    • (4)

      Zdecydowanie za długo przebywasz na kwarantannie

      • 30 0

      • (3)

        Bo tylko Panoramę TVP3 ogląda a tam rzeczywiście Gdańsk jawi sie jako Sodomnia i Gomornia

        • 32 3

        • dobre ! (2)

          • 10 0

          • kolejny remoncik dla kolegi... (1)

            po 200m na rok i dzięki temu jednym pasem w tamtym miejscu będziemy jeździli 10lat :)))))))))) na koniec NIKT nie odpowiada za nic bo przecież każdy robil swoje 100m :))))))))))) I najważniejsze - dużo wypadków będzie w tamtym miejscu to już teraz wiadomo - plątanina zwężeń, przejść zatoczek itd. i to na zakręcie... widzieliście podobny układ w jakimś innym mieście? Pewnie powstaną kolejne światła.... i tak przejechać 2km w mieście...poł godziny... brawo! Gdańsk powoli staje się źle zabudowaną wioską a nie nowoczesnym miastem... :/

            • 2 2

            • proponuje most zwodzony nad motławą

              żeby ci którzy maja/będą mieć jachty mogli podpłynąć na stare miasto zjeść lunch. reszta niech jeździ autobusami :)

              • 2 0

    • Kiedy się wyprowadzasz?

      Jeden maruda mniej.

      • 16 3

    • Wyprowadzaj się, na co czekasz?

      Nie będziemy Cie zatrzymywać.

      • 12 3

    • Jedź do Podkarpackiego krainny świetlanej przyszlości

      • 16 3

    • Niektórym nic nie pasuje, nawet ich stara, która sami sobie wybrali. Strzeżcie mnie od takich ludzi...

      • 9 3

    • Ale że co ? Pod jakim względem ?

      Bardzo jestem ciekaw...

      • 0 0

  • Podwale grodzkie też najwyższa pora ucywilizować. Trzeba skończyć z tym tranzytem przez same centrum (16)

    Pod motławą zrobić tunel na wysokości popieluszki niech sobie tam jeżdżą albo 3maja

    • 97 23

    • zmniejszanie liczby aut poprzez budowanie nowych dróg nie zadziała (14)

      • 8 13

      • ja bym nie był taki stanowczy. Jakieś drogi muszą być w mieście. (13)

        Ja nie widzę problemu w budowaniu typowo miejskich dróg.
        One muszą być. Są częścią miasta i są potrzebne.
        Jedynie należy rezygnować z szerokich tranzytowych arterii.
        Przynajmniej w centru.

        • 14 4

        • (12)

          Od kiedy Podwale jest w Centrum. Dlatego wykonano je w ten sposób w latach 60-70 tych bo było na uboczu a to że od kilku lat grupa jakichś nowo myślących zaczęła wywierać wpływ na władze miasta to i efekt jest widoczny>Kiedy ta grupa myślicieli wpadnie na pomysł wyburzenia blokowisk które wybudowano w latach 60-70 w Centrum zamiast odbudowy ze zniszczeń wojennych oryginalnych zabudowań? Drogi to nie wszystko.A może zlikwidujcie w ogóle Elbląską, Podwale, Armii Krajowej zróbcie dla rolkarzy i wózkarzy przecież to takie cool . A my mieszkańcy będziemy jeździć do naszych firm będących przy wspomnianych lokalizacjach dookoła przez obwodnicę Południową lub przez Czarny Dwór- będzie tak fajnie pro ekologicznie.

          • 17 7

          • Jest na uboczu, bo tak beznadziejnie zaprojektowano to miasto (1)

            • 2 5

            • zobaczymy i bedziemy sie smiac

              jak zwęzicie drogi i nabudujecie jeszcze nowych bloków w imię "przemyślanej" urbanistyki i wszyscy będą stali godzinę w korku już od garażu bo wyjechać się będą mogli - no bo niby którędy... może od razu obwodnicą? :))))))))

              • 2 0

          • Tak zaprojektowali, miasto się rozrosło i podwale wchłonęło. (1)

            W międzyczasie tranzyt wyleciał do tunelu.

            Tak to już jest, że dzielnice się rozrastają...

            • 4 4

            • to żadne ubocze.

              To było ścisłe centrum. Uboczem stało się m.in przez tę autostradę.

              • 10 3

          • drogi człowieku (5)

            spójrz na mapę i potem przeczytaj jeszcze raz, jakie głupoty wypisujesz.

            Jakie obocze?! Mówimy o trasie eksterytorialnej 200m od głównego deptaka miasta. W samym centrum Śródmieścia.

            To, że w latach 60- i 70-tych lubowano się w trasach przelotowych przez miasta (co było głupotą, ale wtedy na samochód stać było tylko wierchuszkę, a prosty lud tak marzył o nowoczesnym świecie, który utożsamiał z samochodem, że się godził) nie znaczy, że dziś mamy utrzymywać tę pół-autostradę przez serce miasta.

            • 12 3

            • (3)

              A budowanie drogi szybkiego ruchu wprost do miasta to nie jest zapraszanie aut do centrum?

              • 1 1

              • Dlatego mamy wylot prosto na obwodnicę (2)

                • 0 0

              • (1)

                Czyli spychamy tranzyt w inne części miasta? Od kiedy to centrum jest najważniejsze?

                • 2 1

              • Od zawsze. Dlatego nazywa się centrum.

                • 1 1

            • " od głównego deptaka miasta."

              i kto tam drepta? Co się tam znajduje?
              Nic czego by potrzebowali mieszkańcy. Po prostu, turystyczny skansen, niezbyt oryginalny. A za Motławą to to czysta amerykańska iluzja luksusu...

              • 2 2

          • srodek (1)

            to śródmieście czyli centrum miasta cymbale

            • 0 6

            • Srodek

              Kapusty

              Srodek miasta Gdanska jest gdzies miedzy Wrzeszczem a Pieckami.

              • 0 2

    • chyba się człowieku mylisz miasto gdańsk to niejest miasto deweloperów

      • 2 1

  • Znowu będzie spowolnienie ruchu tramwajów (2)

    Kolejne skrzyżowanie, kolejne światła

    • 90 43

    • Decydenci nie jeżdżą tramwajami (1)

      A dla gdańskich decydentów pasażerowie tramwajów to motłoch, który można upchać do bydłowozów bez krzeseł. O traconym czasie w oczekiwaniu na zielone swiatlo na kazdym skrzyzowaniu nawet nie wspomnę.

      • 19 5

      • Oj, znaleźli sobie Janusze argument.

        Tramwaj akurat najczęściej czeka, jak mu się na skrzyżowaniu właduje samochód w poprzek torów, bez możliwości zjazdu...

        • 4 10

  • A co tam na poligonie wojennym tzn Stogach? (5)

    Zanim skończy się ten remont wykonywany jednym spychaczem i trzema robotnikami to będzie wyglądało jak przed. Sienna już rozwalona, inne ulice na Stogach też.

    • 82 9

    • Kogo obchodzi mieszkajacy tam margines (2)

      • 5 32

      • (1)

        wypisując takie rzeczy sam sobie wystawiasz laurkę marginesu

        • 16 2

        • Nie ma innego określenia niż... dla kogoś kto nie ma szacunku dla innych i bez powodu marginesem nazywa. A propos...Mnie obchodzi

          • 4 1

    • o Panie tam to grubo stoi

      • 3 0

    • Jak to co? Otwarcie w maju haha

      • 3 0

  • (1)

    Super, mieszkam tuz obok i bardzo mi sie podoba ten pomysl :) W koncu troche w strone Europy idziemy :)

    • 48 44

    • Od jakiegos czasu wręcz pędzimy w stronę Europy

      Wschodniej

      • 13 8

  • Torowiska w Gdańsku (1)

    powinny być w jezdni. Wtedy pojazdy uprzywilejowane nie miałyby kłopotów w korkach a i autobus mógłby miejscami z takiej infrastruktury korzystać.
    A w ogóle ruch było tam puścić pod ziemią a górą połączyć Dolne Miasto z Głównym Miastem bo są oddzielone tą arterią, niestety, i Dolne Miasto przez to traci

    • 26 37

    • Albo zamiast utopić setki milionów w budowę tunelu

      (który będzie budowany z pieniędzy podatników - innych miasto nie ma) wprowadzić opłatę za wjazd. 1 zł od samochodu za wjazd.

      I się okaże, że nie ma połowy samochodów. Tak jak pracownicy z Trytona nie pojadą SKM / tramwajem, bo przecież jak daleko trzeba iść na przystanek, ale mogę iść 2 razy dalej na tereny postoczniowe, aby zaoszczędzić na parkingu.

      • 5 2

  • (1)

    Uspokojenie ruchu, ale to takie skrzyżowania wręcz jeszcze bardziej zachęcają do poruszania się po mieście samochodami. Raz, że prościej jest dojechać w konkretne miejsce, a dwa, że komunikacja miejska (m.in. tramwaje) będzie dłużej jechała przez sygnalizację świetlną na takich skrzyżowaniach. Nie wspominając już o likwidacji buspasu...

    • 47 21

    • Wudaliśmy grube miliony na to, żeby komunikacja nie stała na światłach :)

      Poza tym, przed ograniczeniami były tam takie korki, że nie ma różnicy czy stoisz na czerwonym, czy stoisz, bo stoisz...

      • 6 2

  • Czesto tamtedy przechodze. Kiedy bedzie wreszcie tam (4)

    zrobione porzadne naziemne przejscie dla pieszych i rowerzystow ? samochody do tunelu.

    Marek

    • 34 45

    • (1)

      Bzdury piszesz. Tam jest przejście bezkolizyjne dla pieszych i rowerzystów. Ktoś chce ugrać kilka złotych na takich bzdurnych inwestycjach. To jest miś naszych czasów. I tyle w temacie.

      • 14 7

      • podziemne, zasikane przejście

        Ostatnio jak byłem rowerem, to nawet na podjeździe leżał klocek.

        Nie lego.

        • 3 6

    • (1)

      Skoro samochody do tunelu to także pociągi. Linia kolejowa w większym stopniu podzieliła miasto ludzie muszą chodzić po tunelach i kładkach ale nikomu to nie przeszkadza

      • 3 1

      • Przeszkadza

        Gdyby dało się zakopać SKM, nikt nie byłby przeciwny.
        Ale mamy, co mamy, lepiej mieć kolejkę, niż jej nie mieć.

        • 1 3

  • Budyniu!!! (5)

    Miej w opiece tych rowerzystów.

    • 11 42

    • zacznij jeździć jak cywilizowany człowiek to wszystko będzie dobrze (3)

      • 13 5

      • (2)

        No jak cywilizowany to wjechał mi dziś rowerzysta na przejście dla pieszych na Targu Węglowym patrząc mi prosto w twarz a co tam jam panicho na rowerze mi wolno a ty masz mi ustąpić, choć masz pierszeństwo, a ja mam zakaz jeżdżenia po chodnikach i przejściach dla pieszych nieprawdaż?

        • 5 7

        • CIekawe, ile źle zaparkowanych samochodów i wymuszeń pierwszeństwa spotkał (1)

          Zanim postanowił, że boi się jeździć drogami.

          Zrób prosty test. Stań na podwalu, i policz samochody i rowerzystów łamiących prawo.
          Wyjdzie Ci 100-1? 1000-1?

          • 5 3

          • Ale ja kupiłem samochód!

            to jedyne, co w życiu zrobiłem dobrze. Całe życie pracuję tylko na jego utrzymanie. Całe życie marzyłem o samochodzie, bo dziadek nie miał, a chciał, tata nie miał, a chciał. A ja wreszcie mam.

            I teraz jestem kimś i nikt, kto nie marnuje tylu pieniędzy na środek lokomocji nie ma mi ograniczać mojego szlachectwa.

            • 4 4

    • Ja jestem mega zadowolony z tego rozwiązania. W końcu porządna prawdziwa infrastruktura rowerowa

      Tylko obecnie to średnio użyteczne. Te pasy nie mają początku ani końca.
      W przyszłości jak podwale grodzkie, wały jagiellońskie zrobią też pasy i połączą to zawita w końcu cywilizacja i w Gdańsku.

      • 8 5

  • Radosne wydawanie pieniędzy na głupoty trwa (11)

    Ruch trzeba uspokoić, trzeba zwężyć ulice i zrobić naziemne przejścia dla pieszych.
    Mówią to te same osoby, ktore odpowiadają za wybudowanie autostrady z tunelami i ekranami w centrum Wrzeszcza - Żołnierzy (a raczej pieszych) wyklętych. Ci sami urzędnicy planują budowę autostrady przez Park Reagana

    • 37 46

    • I jedno i drugie jest potrzebne. (6)

      Jak już mamy te "autostrady" to trzeba na nie wywalić ruch z całej reszty otoczenia i po sprawie.
      Jeżeli kosztem tego, że koło galerii postoję sobie na światłach, będę miał uspokojony ruch przez całą resztę drogi - biorę.

      • 3 3

      • Heh

        Na samym dole zdjęcia, na lewo od żółtego agregatu stoi hydrant metr dwadzieścia na samym środku chodnika - to jest hydrant na miarę naszych czasów. Symbol "gdańskiego planowania".

        • 3 1

      • uzywanie slow typu "wywalanie" (4)

        Wskazuje na niezdrowy stosunek emocjonalny do przedmiotu przedsiewziecia. Podwale nie rozni sie od Slowaka czy komunikacji w pasie nadmorskim. Jest niezbedne i musi byc efektywne.
        Jesli myslisz o rozbudowie czesci turystycznej (bo nie jest to dzielnica mieszkaniowa) to zapewnij alternatywe dla Podwala a nie bedziesz nikogo musial przekonywac do korzystania z niej.

        • 5 1

        • Tunel pod martwą Wisłą (3)

          Z S7 do Wrzeszcza nim jeżdżę, mimo, że dalej, bo Podwale jest zawsze zatkane.

          • 3 4

          • (2)

            Tunel nie jest żadną alternatywą dla Podwala.

            • 5 0

            • Skąd i dokąd chcesz jechać Podwalem? (1)

              Bo jeżeli od AK do dworca, to może idź z buta?

              W żadnej innej relacji jechanie tamtędy nie ma sensu.

              • 0 3

              • I nawet miasta nie znasz

                A glos zabierasz...

                • 2 0

    • Tramwaje pod ziemię (1)

      • 2 4

      • Bylo fosy nie zasypywac.

        A moze glowni beneficjenci sfinansuja to "uspokajanie" i zrobia sciepe na tunele dla tramwajow i samochodow?
        Bo komu oplaca sie pusta dzielnia na wynajem?

        • 3 0

    • Tak, to dziwne

      Rzeczywiście na Podwalu idą w dobrym kierunku - choć za wolno.

      We Wrzeszczu wydawałoby się, że to po prostu melodia przeszłości i takich błędów nie popełnią znowu, ale droga zielona czy parking przy (pod) podwalem staromiejskim jakoś tego nie dowodzi.

      Dobrze, że tu cywilizują śródmieście, a tam trzeba przekonywać, aby nie marnowali pieniędzy.

      • 2 4

    • Przecież dokładnie to tam robią

      żal cztery litery ściska jak czyta się takie wypociny....

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane