- 1 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (410 opinii)
- 2 Dwóch 29-latków z narkotykami (47 opinii)
- 3 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (161 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (232 opinie)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (172 opinie)
Nowe tramwaje dopiero w lipcu. GAiT zamówi 15 dodatkowych sztuk
Miały być w styczniu, potem w kwietniu, teraz termin dostawy przesunięto na lipiec, ostatnie sztuki dojadą w listopadzie - tak wygląda harmonogram dostawy nowych tramwajów Pesa Jazz Duo dla Gdańskich Autobusów i Tramwajów. Dobra wiadomość jest taka, że miasto skorzysta z zapisów umowy i zamówi dodatkowe 15 tramwajów, które przyjadą do Gdańska do końca przyszłego roku. Za obecne opóźnienia spółka naliczy producentowi wysokie kary finansowe.
Najpierw jednak ma zostać rozliczona pierwsza część umowy, z której Pesa na razie nie potrafi się wywiązać. Bydgoski producent musi się liczyć z karami za opóźnienia w dostawie 15 pierwszych tramwajów. Pierwotny termin dostawy pierwszej transzy (pięć sztuk) zgodnie z umową minął 15 stycznia 2019 roku, o czym informowaliśmy na początku roku.
Opóźnienie oznacza, że spółka GAiT będzie naliczać Pesie kary umowne za każdy dzień zwłoki. Umowa przewiduje kary na każdy niedostarczony w terminie tramwaj - 8,8 tys. zł brutto za każdy dzień opóźnienia, a także za niedostarczenie w terminie pakietu specjalistycznego - 5,5 tys. zł brutto za każdy dzień opóźnienia.
Naliczone przez GAiT kary dla bydgoskiego producenta za opóźnienia w dostawie tramwajów będą przeznaczone na zakup pojazdów zamówionych w opcji dodatkowej.
- Szacujemy, że kary te pokryją koszty przynajmniej dwóch nowych Jazzów. W ten sposób niedogodności, przynajmniej częściowo, zamienią się w przydatne rozwiązania - mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT.
Jak zapewnia Pesa, pierwsze tramwaje mają być dostarczone do Gdańska do końca lipca tego roku, kolejne w transzach do końca listopada. Tramwaje zamówione dodatkowo mają być gotowe do końca 2020 roku.
Opinie (119) ponad 10 zablokowanych
-
2019-04-25 14:42
Opinia wyróżniona
Bombardier (6)
I tak najlepsze tramwaje to bombardiery, czuć jakość, dużo miejsc do siedzenia, jedynie co zmienić to oświetlenie, jest za zimne
Pesy są jakieś takie plastikowe, trzeszczy w nich itp
Co do nowych - mogliby odświeżyć malowanie takie jak np w Nicei :-) szary metalik, nowocześnie elegancko wygooglujcie sobie- 84 39
-
2019-04-25 15:23
(1)
Niestety Bombardier nie startuje już w przetargach w Polsce, bo im się to nie opłaca...
- 15 0
-
2019-04-25 17:10
raz wystartowali, mieli montownię w Bydgoszczy właśnie
zrobili sobie konkurencję, która jednak nie dała rady spisać wszystkich niuansów działającego tramwaju
- 4 2
-
2019-04-25 16:02
Szary metalik
Dokładnie!!!! Malowanie powinno być srebrzyste ew. z jakimiś cienkimi paskami czarnymi i czerwonymi (dla "tradycji").
Tramwaj cały czerwony to wiooocha, już nie mówiąc o niebiesko- żółtej PKM....- 6 15
-
2019-04-25 16:24
Startował świetny poznański Modertrans
niestety, wygrała łapówka z Bydgoszczy i układy solidaruchowów z Bydgoszczą
- 14 7
-
2019-04-25 19:00
Podzielam Twoje zdanie. Bombardier the best!!!!
- 9 4
-
2019-04-25 19:55
Stogowcy upominają się o pesy a potem będzie narzekanie że miejsc mało. Zanim dojedzie do Przeróbki już będzie w nim full. W poniedziałki i czwartki będzie wielki SYF bo same dziadki i babulki na rynek po warzywka pędzą
- 3 12
-
2019-04-25 14:43
Oj
Lisicki na pewno przeanalizuje problem na loży VIP, za którą płaci z publicznych pieniędzy, należy się chłopu, ciężko pracuje, a GAiT działa idealnie
- 14 9
-
2019-04-25 14:46
Niech zamówią coś innego, a nie ciągle tą Pesę
- 13 8
-
2019-04-25 14:48
Tymczasem GAiT nie uczy się na błędach... i kupuje dalej Pese. Brawo. Widać że chcą doprowadzić tą komunikację do ruiny.
- 20 13
-
2019-04-25 14:58
Panstwowa (2)
reanimowana przez pis PESA ledwo zipie.Chociaz ilosc zamowien drastycznie spada,nie sa w stanie realizowac w terminie zamowien.No i co gorsze,jakosc wykonawstwa na krajowy,zwlaszcza,rynek jest dramatyczna.Przyklad?Pociagi Dart te polskie pendolino po trzech latach sie sypie,szynobusy zakupione na PKM ke w ruinie...a pisowska propaganda a za nia "ciemny lud" krzyczy..."dobre bo polskie"
- 31 7
-
2019-04-25 15:26
Na 20 Dartów (1)
w PKP IC 7 ezt-ów odstawiono po kontroli UTK na skutek pękania poszycia, co jest usterką majacą wpływ na bezpieczeństwo podróżnych.Smaczku dodaje fakt, że pisowskie PKP nie robiło z tego powodu problemu.....dopiero donosik do UTK-u spowodował wycofanie składów z obiegu.No cóz, geniusze z PESY nie potrafią porzadnie wykonać pudła wagonów, bo do tego sprowadzała sie rola tego potentata , bowiem wszystkie wazne podzespoły pociągu / jednostki napedowe, wózki, układ sterowania/ i tak pochodziły zza Odry, no ale propaganda wmawiała suwerenowi, że to nasze, ojczyste :-)))
- 10 0
-
2019-04-26 08:49
Akurat wózki robili (a przynajmniej projektowali) sami
I to też jest element sprawiający problemy
- 0 0
-
2019-04-25 15:02
Dawac te trawaje bo niema czym dojechac na stadion w sobotę
- 1 15
-
2019-04-25 15:10
To nie jest dobra wiadomosc. Kolejne bydlowozy z 27 miejscami siedzacymi ! 3ci swiat. W innych miastach 2x- 3x wiecej
- 12 13
-
2019-04-25 15:11
Dostawca nierzetelny, a ci dalej od niego kupują.
- 16 0
-
2019-04-25 15:13
Gdansk musi miec jakies konszachty z pesa. Przetarg pod nia ustawiony, a jak nie wygrala i tak to go powtorzyli.
- 13 7
-
2019-04-25 15:16
I dobrze, przed oddaniem Bulońskiej tramwaje nie są potrzebne
- 11 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.