• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe tramwaje dopiero w lipcu. GAiT zamówi 15 dodatkowych sztuk

Maciej Korolczuk
25 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Z kar naliczonych Pesie GAiT chce sfinansować zakup dwóch nowych tramwajów. Z kar naliczonych Pesie GAiT chce sfinansować zakup dwóch nowych tramwajów.

Miały być w styczniu, potem w kwietniu, teraz termin dostawy przesunięto na lipiec, ostatnie sztuki dojadą w listopadzie - tak wygląda harmonogram dostawy nowych tramwajów Pesa Jazz Duo dla Gdańskich Autobusów i Tramwajów. Dobra wiadomość jest taka, że miasto skorzysta z zapisów umowy i zamówi dodatkowe 15 tramwajów, które przyjadą do Gdańska do końca przyszłego roku. Za obecne opóźnienia spółka naliczy producentowi wysokie kary finansowe.



Na co GAiT powinien przeznaczyć środki z kar naliczonych Pesie?

Jak informuje spółka GAiT, urzędnicy skorzystali z opcji z umowy podpisanej z Pesą Bydgoszcz w lutym zeszłego roku. Pozwala ona na rozszerzenie zamówienia o kolejne tramwaje tego samego typu. Oznacza to, że do końca 2020 roku do Gdańska trafi kolejnych 15 nowych tramwajów Pesa Jazz Duo.

Najpierw jednak ma zostać rozliczona pierwsza część umowy, z której Pesa na razie nie potrafi się wywiązać. Bydgoski producent musi się liczyć z karami za opóźnienia w dostawie 15 pierwszych tramwajów. Pierwotny termin dostawy pierwszej transzy (pięć sztuk) zgodnie z umową minął 15 stycznia 2019 roku, o czym informowaliśmy na początku roku.

Opóźnienie oznacza, że spółka GAiT będzie naliczać Pesie kary umowne za każdy dzień zwłoki. Umowa przewiduje kary na każdy niedostarczony w terminie tramwaj - 8,8 tys. zł brutto za każdy dzień opóźnienia, a także za niedostarczenie w terminie pakietu specjalistycznego - 5,5 tys. zł brutto za każdy dzień opóźnienia.

Naliczone przez GAiT kary dla bydgoskiego producenta za opóźnienia w dostawie tramwajów będą przeznaczone na zakup pojazdów zamówionych w opcji dodatkowej.

- Szacujemy, że kary te pokryją koszty przynajmniej dwóch nowych Jazzów. W ten sposób niedogodności, przynajmniej częściowo, zamienią się w przydatne rozwiązania - mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT.
Jak zapewnia Pesa, pierwsze tramwaje mają być dostarczone do Gdańska do końca lipca tego roku, kolejne w transzach do końca listopada. Tramwaje zamówione dodatkowo mają być gotowe do końca 2020 roku.

Opinie (119) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Bombardier (6)

    I tak najlepsze tramwaje to bombardiery, czuć jakość, dużo miejsc do siedzenia, jedynie co zmienić to oświetlenie, jest za zimne
    Pesy są jakieś takie plastikowe, trzeszczy w nich itp
    Co do nowych - mogliby odświeżyć malowanie takie jak np w Nicei :-) szary metalik, nowocześnie elegancko wygooglujcie sobie

    • 84 39

    • (1)

      Niestety Bombardier nie startuje już w przetargach w Polsce, bo im się to nie opłaca...

      • 15 0

      • raz wystartowali, mieli montownię w Bydgoszczy właśnie

        zrobili sobie konkurencję, która jednak nie dała rady spisać wszystkich niuansów działającego tramwaju

        • 4 2

    • Szary metalik

      Dokładnie!!!! Malowanie powinno być srebrzyste ew. z jakimiś cienkimi paskami czarnymi i czerwonymi (dla "tradycji").
      Tramwaj cały czerwony to wiooocha, już nie mówiąc o niebiesko- żółtej PKM....

      • 6 15

    • Startował świetny poznański Modertrans

      niestety, wygrała łapówka z Bydgoszczy i układy solidaruchowów z Bydgoszczą

      • 14 7

    • Podzielam Twoje zdanie. Bombardier the best!!!!

      • 9 4

    • Stogowcy upominają się o pesy a potem będzie narzekanie że miejsc mało. Zanim dojedzie do Przeróbki już będzie w nim full. W poniedziałki i czwartki będzie wielki SYF bo same dziadki i babulki na rynek po warzywka pędzą

      • 3 12

  • Oj

    Lisicki na pewno przeanalizuje problem na loży VIP, za którą płaci z publicznych pieniędzy, należy się chłopu, ciężko pracuje, a GAiT działa idealnie

    • 14 9

  • Niech zamówią coś innego, a nie ciągle tą Pesę

    • 13 8

  • Tymczasem GAiT nie uczy się na błędach... i kupuje dalej Pese. Brawo. Widać że chcą doprowadzić tą komunikację do ruiny.

    • 20 13

  • Panstwowa (2)

    reanimowana przez pis PESA ledwo zipie.Chociaz ilosc zamowien drastycznie spada,nie sa w stanie realizowac w terminie zamowien.No i co gorsze,jakosc wykonawstwa na krajowy,zwlaszcza,rynek jest dramatyczna.Przyklad?Pociagi Dart te polskie pendolino po trzech latach sie sypie,szynobusy zakupione na PKM ke w ruinie...a pisowska propaganda a za nia "ciemny lud" krzyczy..."dobre bo polskie"

    • 31 7

    • Na 20 Dartów (1)

      w PKP IC 7 ezt-ów odstawiono po kontroli UTK na skutek pękania poszycia, co jest usterką majacą wpływ na bezpieczeństwo podróżnych.Smaczku dodaje fakt, że pisowskie PKP nie robiło z tego powodu problemu.....dopiero donosik do UTK-u spowodował wycofanie składów z obiegu.No cóz, geniusze z PESY nie potrafią porzadnie wykonać pudła wagonów, bo do tego sprowadzała sie rola tego potentata , bowiem wszystkie wazne podzespoły pociągu / jednostki napedowe, wózki, układ sterowania/ i tak pochodziły zza Odry, no ale propaganda wmawiała suwerenowi, że to nasze, ojczyste :-)))

      • 10 0

      • Akurat wózki robili (a przynajmniej projektowali) sami

        I to też jest element sprawiający problemy

        • 0 0

  • Dawac te trawaje bo niema czym dojechac na stadion w sobotę

    • 1 15

  • To nie jest dobra wiadomosc. Kolejne bydlowozy z 27 miejscami siedzacymi ! 3ci swiat. W innych miastach 2x- 3x wiecej

    • 12 13

  • Dostawca nierzetelny, a ci dalej od niego kupują.

    • 16 0

  • Gdansk musi miec jakies konszachty z pesa. Przetarg pod nia ustawiony, a jak nie wygrala i tak to go powtorzyli.

    • 13 7

  • I dobrze, przed oddaniem Bulońskiej tramwaje nie są potrzebne

    • 11 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane