- 1 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (135 opinii)
- 2 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (384 opinie)
- 3 Martwe dziki z Karwin miały ASF (212 opinii)
- 4 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (100 opinii)
- 5 Paraliż drogowy na północy Gdyni (166 opinii)
- 6 Dwóch 29-latków z narkotykami (27 opinii)
Nowe tramwaje dopiero w lipcu. GAiT zamówi 15 dodatkowych sztuk
Miały być w styczniu, potem w kwietniu, teraz termin dostawy przesunięto na lipiec, ostatnie sztuki dojadą w listopadzie - tak wygląda harmonogram dostawy nowych tramwajów Pesa Jazz Duo dla Gdańskich Autobusów i Tramwajów. Dobra wiadomość jest taka, że miasto skorzysta z zapisów umowy i zamówi dodatkowe 15 tramwajów, które przyjadą do Gdańska do końca przyszłego roku. Za obecne opóźnienia spółka naliczy producentowi wysokie kary finansowe.
Najpierw jednak ma zostać rozliczona pierwsza część umowy, z której Pesa na razie nie potrafi się wywiązać. Bydgoski producent musi się liczyć z karami za opóźnienia w dostawie 15 pierwszych tramwajów. Pierwotny termin dostawy pierwszej transzy (pięć sztuk) zgodnie z umową minął 15 stycznia 2019 roku, o czym informowaliśmy na początku roku.
Opóźnienie oznacza, że spółka GAiT będzie naliczać Pesie kary umowne za każdy dzień zwłoki. Umowa przewiduje kary na każdy niedostarczony w terminie tramwaj - 8,8 tys. zł brutto za każdy dzień opóźnienia, a także za niedostarczenie w terminie pakietu specjalistycznego - 5,5 tys. zł brutto za każdy dzień opóźnienia.
Naliczone przez GAiT kary dla bydgoskiego producenta za opóźnienia w dostawie tramwajów będą przeznaczone na zakup pojazdów zamówionych w opcji dodatkowej.
- Szacujemy, że kary te pokryją koszty przynajmniej dwóch nowych Jazzów. W ten sposób niedogodności, przynajmniej częściowo, zamienią się w przydatne rozwiązania - mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT.
Jak zapewnia Pesa, pierwsze tramwaje mają być dostarczone do Gdańska do końca lipca tego roku, kolejne w transzach do końca listopada. Tramwaje zamówione dodatkowo mają być gotowe do końca 2020 roku.
Opinie (119) ponad 10 zablokowanych
-
2019-04-25 16:41
Odpowiadam na ankietę: GAIT powinien przeznaczyć kasę na stryczki dla tych, co zamówili PESY
wtedy koło by się zamknęło. Zostalibyśmy z taborem ze złomu, ale przynajmniej bez ekipy. Aha, po wszystkim - konfiskata majątków im i najbliższej rodzinie
- 5 1
-
2019-04-25 17:50
Ankieta: Powinni
podzielić całość między zarząd jako premie :)
- 3 3
-
2019-04-25 18:32
Czy PESA zrobiła kiedys cos na czas? A z karami byłbym ostrożny , teraz ta spółka jest pod ochrona
obecnego rządu ... Jest tylu producentów , musimy brac od kogos choć i tak juz wiemy że nie wywiąże sie z realizacji w terminie?
- 6 0
-
2019-04-25 18:53
rok opóźnienia , ok taki był plan?
- 4 0
-
2019-04-25 19:01
Pessa niepowazna
Tramwaj kosztuje ok 9 mln A kara to ok 2.5 mln
Nic dziwnego że ta firma plajtowała- 4 0
-
2019-04-25 19:32
nie ma dnia, żeby dojechać bez problemów tramwajem
jak nie drzwi to pantograf albo wcale nie przyjedzie.....
- 2 1
-
2019-04-25 19:35
nowe są do d___y
zimą nagrzewnica wali prosto do ryja a nogi przemarznięte...przeziębienie na 100%
- 7 0
-
2019-04-25 19:48
(1)
I tak lepsze były by Solarisy Tromino :) po co wg tramwaje dwukierunkowe jak tylko pętla na Brętowie PKM będzie dostosowana do zawracania tramwai dwukierunkowych
- 2 2
-
2019-04-25 20:10
Nie tylko
Przy szkole na Lawendowym Wzgórzu też nie będzie pętli.
- 0 0
-
2019-04-25 19:52
(1)
... na pewno pan Lisicki na to nie wpadł aby za odsetki karne dokupić 2 następne
- 1 1
-
2019-04-25 20:12
Wynajmie za to drugą lożę.
I na nowego Mercedesa AMG starczy. Oczywiście służbowego.- 1 1
-
2019-04-25 20:00
Cisza
SKM ?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.