- 1 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (145 opinii)
- 2 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (399 opinii)
- 3 Martwe dziki z Karwin miały ASF (224 opinie)
- 4 Dwóch 29-latków z narkotykami (39 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (168 opinii)
Koncepcja rozwoju sieci SKM powstała już w latach 70-tych. Zaawansowane były wówczas prace nad projektem linii przymorskiej, którą jednak zastąpiono linią tramwajową. W latach 80-tych powstał projekt linii południowej, biegnącej wzdłuż ulicy Podmiejskiej i Małomiejskiej do Szadółek. Obecnie z uwagi na coraz więszy ruch samochodowy powraca się do tych planów.
Dodatkowo planowana jest linia przymorska w Sopocie. Trasa biegnąca wzdłuż morza to atrakcja nie tylko dla turystów. Jej budowa stworzyłaby łatwiejszy dostęp do morza. W tej chwili od stacji SKM jest do plaży przynajmniej 700 m. Tylko czy te udogonienia komunikacyjne nie popsują letniego klimat ulicy Monte Casino ?
Z kolei zbudowanie zachodniej linii SKM ożywiłoby rozwój nowych firm na tym terenie. Ułatwiłoby też mieszkańcom nowych osiedli dojazd do centrum. W chwili obecnej obserwujemy rozwój wielu dużych osiedli mieszkaniowych i hipermarketów w pobliżu obwodnicy. Z jednego do drugiego nie sposób jest jednak dojechać innym środkiem niż własne auto. Nowa linia SKM w tym miejscu na pewno by taką możliwość stworzyła.
Przedstawiony wariant budowy tras SKM to marzenie wielu z nas. I niestety na długo pozostanie jeszcze w sferze marzeń. Powód prozaiczny - pieniądze. Budowa kilometra torów kosztuje około 1 mln zł...
Na zdjęciu - orientacyjny plan tras SKM
Oznaczenia kolorów:
czerwony - zachodnia linia SKM
różowy - północna linia SKM
brąz ciemny - południowa linia SKM
brąz jasny - przymorska linia SKM
fiolet - wydłużenie linii SKM
czarny - istniejące linie SKM
Opinie (60)
-
2001-01-23 09:03
SKM nowe trasy
Świetny projekt, zwłaszcza zachodnia linia SKM, która wydaje się być najbardziej potrzebną!
Szkoda tylko, że wciąż zbyt mało na to pieniędzy!- 0 0
-
2001-01-23 12:03
(1)
Jak skąd wziąć pieniądze na SKM? A skąd Warszawa ma kasę na metro - z budżetu państwa. Do tego mają jeszcze pretensje że za mało. Dlaczego "stolyca" może a my nie!? Tym bardziej że warszawiaki przyjeżdżają do Trójmiasta latem i korkują totalnie ulice.
- 0 0
-
2012-11-16 00:19
źródło?
dowiedz się zanim coś głupiego napiszesz...
Do warszawskiego metra budżet państwa nie dopłaca nawet 1 zł, całość jest pokrywana z budżetu miasta + UE- 0 0
-
2001-01-23 13:41
Niezły pomysł, ale ...
Niezły pomysł, ale myśle, że zanim coś takiego powstanie władze trómiasta powinny pomyśleć o zorganizowaniu linii autobusowej obsługującej dzielnice "przyobwodnicowe" gdyż naprawdę brakuje tagiego rozwiązania w trójmieście. Osobiście pracuję w Gdańsku koło Auchan, a mieszkam na Karwinach, dojazd autobusami i kolejką SKM zajmuje mi ponad półtorej godziny, gdzie jadąc linią nr 5 do Ikei trwa to około 10 min, niestety brak sensownego połączenia ze Złotej Karczmy do Auchan powoduje wykluczenie tej opcji dojazdu i muszę dziennie poświęcać ponad 3 godziny na dojazdy z i do pracy
- 0 0
-
2001-01-23 15:01
Byłoby świetnie, ale pewnie nie będzie - zabraknie pieniędzy i chęci, a grunty zostaną sprzedane
- 0 0
-
2001-01-23 18:46
haha
no tak, i co bedzie jezdzilo kolekami?!Wioska, skini i dresiarze.:)I tak juz jezdza, ale po co zwieszkac ryzyko fajnych imprez SKM-kowych.:)niewazne.:)
- 0 0
-
2001-01-24 08:47
Zostawcie Sopot
700 m to wcale nie tak dużo !!!
Skm zakłóciłby naturalny krajobraz i odgłosy morza.
Zdecydowanie uważam, iż kolej miejska nie powinna ingerować w obecny porzšdek!- 0 0
-
2001-01-24 08:48
nowe trasy SKM
Jest to beznadziejny pomysł, a gdzie w tym wszystkim ochrona środowiska, pasa nadmorskiego, przecież kolejki SKM też zanieczyszczają środowisko. Poza tym każdy wszędzie chce dojechać, a od czego mamy nogi (wykluczam tu ludzi niepełnosprawnych, ale nie dla nich nasze kolejki SKM (brakuje podjazdów na peron i odpowiednich platform w pociągach by mogli wjechać wózkami inwalidzkimi.
Weźmy się najpierw za te kolejki które jeżdżą, ponieważ wszędzie panuje bród i smród brak światła i ogrzewania. Codziennie dojeżdżam do pracy i jest to coraz mniej przyjemne. Często ulegają opóźnieniu o czym nawet nie informują dyspozytorz przez megafon.- 0 0
-
2001-01-24 10:01
Dobrze - tylko kiedy ?
Takie trasy to jedyna alternatywa dla już korkującego się Trójmiasta.
Tym razem nie myslałbym o turystach (turysta dojdzie do plazy te 700m
uroczym Monte Casino) lecz o mieszkańcach zachodnich osiedli. Obecnie te
osiedla mocno się rozbudowywują - za kilka lat moze się okazac, ze ich mieszkańcy
są odcięci przez zakorkowaną obwodnicę...
Czas o tym pomysleć.- 0 0
-
2001-01-24 11:16
Po co komunikacja
Wysadzić tory, zburzyć preony, spalić autobusy, tramwaje, trojlebusy.
I sprzedać wszystkim trampki, niech zapierdzielają.- 0 0
-
2001-01-25 12:13
Gazeta Wyborcza (tylko25 stycznie :( )
w dzisiejszej gw jest cos na ten temat
http://www.wyborcza.pl/Iso/Regiony/Gdansk/Aktualnosci/050gdg.html- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.