• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe wagony Intercity i zapowiedź obniżek cen biletów

bra
24 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (285)

Z 81 nowych wagonów Intercity, część kursuje na trasach z Trójmiasta do Warszawy, Wrocławia, Bielska-Białej, Wiednia czy Berlina. Oprócz tego, że są na wskroś nowoczesne, to jeszcze zostały przystosowane do jazdy z prędkością 200 km/h. Przy okazji premier zapowiedział, że dojdzie do obniżki cen biletów kolejowych, które podrożały od 11 stycznia.



Komfort czy cena - co dla ciebie bardziej się liczy przy zakupie biletów kolejowych?

PKP Intercity właśnie odebrało ostatnią partię z 81 wagonów, które dla przewoźnika wyprodukowała poznańska Spółka H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych. Realizacja, wartego blisko 700 mln zł kontraktu, trwała 4 lata i 10 miesięcy.

81 wagonów Intercity, w tym:

  • 7 wagonów przedziałowych 1. klasy;
  • 27 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy;
  • 27 wagonów przedziałowych 2. klasy;
  • 10 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy z miejscami do przewozu rowerów (każdy wyposażony w 8 wieszaków na rowery);
  • 10 wagonów przedziałowych 2. klasy przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych.

Nowoczesne wagony będą kursowały z Trójmiasta od 2025 roku Nowoczesne wagony będą kursowały z Trójmiasta od 2025 roku

Wagony pojadą 200 km/h i mają dostęp do internetu



Wagony pozwolą na szybsze pokonywanie trasy, dzięki dostosowaniu do prędkości 200 km/h. Nowe wagony są wyposażone w wygodne fotele z dostępem do indywidualnego gniazdka elektrycznego i oświetlenia. Ponadto zostały zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.

Wagony posiadają klimatyzację, system informacji pasażerskiej oraz toalety z zamkniętym obiegiem. Inwestycja jest w pełni zgodna z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności, które umożliwiają sprawne oraz efektywne poruszanie się po transeuropejskiej sieci kolejowej.

Wagony obsłużą składy kategorii InterCity (IC) oraz Express InterCity (EIC) kursujące na wielu trasach, w tym z Trójmiasta.

Powstanie wielka hala do remontu maszyn kolejowych Powstanie wielka hala do remontu maszyn kolejowych

Nowe wagony na trasach z Trójmiasta:

  • Kołobrzeg/Gdynia - Bielsko-Biała
  • Kołobrzeg/Hel - Gdynia - Warszawa
  • Gdynia - Berlin - Gdynia
  • Gdynia/Warszawa - Wiedeń
  • Gdynia - Wrocław

Premier: ceny biletów nie pozostaną na tym poziomie



Z kolei na konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki zapowiedział obniżkę niedawno podniesionych cen biletów na przejazdy kolejowe.

Drożeją bilety na pociągi dalekobieżne Drożeją bilety na pociągi dalekobieżne

- W najbliższych dniach będę rozmawiał z całym kierownictwem Ministerstwa Infrastruktury. Na pewno na takim poziomie ceny biletów nie pozostaną - powiedział premier. - Będę domagał się zdecydowanych działań oszczędnościowych we wszystkich spółkach PKP, po to aby doprowadzić do niższych cen biletów. Na ile one będą niższe, jeszcze nie potrafię powiedzieć. Decyzja w tej sprawie zapadnie po spotkaniach, która się odbędą.
bra

Opinie (285) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • ludzie kosmos i jedna granda

    Kraków - Gdańsk 280 zeta kto to wytrzyma no kto ?

    • 0 0

  • Szkoda że ciągle nowe. (1)

    Mam wielki sentyment do tych starych wagonów z przedziałami.

    • 0 1

    • Z pluskwami

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Polskie Pendolino droższe od włoskiego. (3)

    Proponuję sprawdzić ceny włoskiego Frecciarossa. Jest to pociąg jak nasze Pendolino. Jeździ do 300km/h, kursy w szczycie co ok 10 min. Bilety tańsze od polskiego Pendolino. Kupując z niewielkim wyprzedzeniem dzieci jadą za darmo (nawet 4 z jednym dorosłym). Zwykły pociąg Regionale jeździ 140km/h.

    • 22 4

    • Do tego polak zarabia 3 tys zl na reke a wloch z 2 tys.euro

      • 0 0

    • Piszesz o pendolino

      A potem o zwykłym pociągu. Po co ? Pendolino w Polsce leci szybciej. Momentami osiąga 200

      • 1 4

    • Ale nie w panstwie wyzyskiwaczy bajtka , matousza ...

      • 5 3

  • Wszystko podrożało niektóre produkty nawet 80procent ale jakoś krzyku nie ma a tu 17proc i wielki lament. Ale to jest temat dla tych pseudo pismaków.

    • 0 1

  • Co to za pytanie jak nie dawno jechałem z Warszawy pociągiem Wybrzeże i za Legionowej zaczęły palić się kable smród na pół pociągu ...do Gdańska pociąg jednak dojechal z 90 minut opóźnienia

    • 0 1

  • Oczywiscie ze komfort... (8)

    ... dlatego lepiej jechac autem niż pkp ;)

    • 65 22

    • Komfort??? (1)

      Komfort??? W pkp? Wolne żarty. Brud, drożyzna, ślamazarne przejazdy, głupie przepisy, personel któremu pasażer przeszkadza w pracy, wieczne spóźnienia i remonty itd. Przejazd samochodem nawet jednej osoby jest zazwyczaj tańszy niż kolej w Polsce na średniej lub długiej trasie

      • 11 4

      • Twoje myslenie zatrzymalo sie w latach 90

        • 0 2

    • (1)

      Komfort jest - gdy jedziesz w długą podróż samochodem jako pasażer i czytasz sobie książkę.

      • 12 3

      • Co kto lubi.

        Ja lubię prowadzić samochód i nie męczy mnie to. Dużo gorzej czuję się jako pasażer.

        Pomagam Ukrainie :)

        • 2 2

    • W pewnym wieku

      kierowanie 3 godziny, nie mówiąc o 5 to nie jest komfortowa podróż.

      • 4 3

    • i tankować na orlenie na autostradzie (2)

      • 2 19

      • Jak stać to czemu nie. A ty biedaku. (1)

        • 5 6

        • Nie jestem złodziejem.

          Nie mam.

          • 8 8

  • I Sekretarz PZPR rozwiąże problemy które sam stworzył. (8)

    PRL bis.

    • 142 25

    • W punkt! (6)

      Więcej komentarzy już nie potrzeba

      • 33 4

      • Dokladnie ja tam wolę dulkiewicz z PO, uczciwie podwyższają bileciki. :) (5)

        Głupota bis...

        • 5 18

        • Ceny prądy ,gazu ,węgla też ustala Dulkiewicz . (4)

          Bujaj PiSowski papudraku.

          • 20 4

          • Wysokie marże to rekordowe zyski Orlenu, PGNiG, Energii. (3)

            Rekordowe zyski Orlenu, PGNiG, Energii to wysokie dywidendy wypłacane tłustym kotom z PiSu, wysokie dywidendy wypłacone tłustym kotom z PiSu to więcej pieniędzy na kampanię wyborczą i zakup głosów wyborczych niepracującej patologii.

            • 25 3

            • Czyli pis rzadzi w calej europie

              I w Arabii gdzie produkują ropę. Spoko

              • 0 2

            • Lepiej bym tego nie opisał no może (1)

              Bardziej dosadnie i wulgarnie

              • 15 2

              • Idźcie sobie na tęczowy spacerek może tak znajdą się pieniądze na komunikacje. :)

                Jakto jest, że problemy mają wiecznie miasta rządzone przez Partię Onuc...

                • 0 4

    • Sztandar wyprowadzić.

      • 1 0

  • Oszczędności... (3)

    Gdzie w PIC szukać oszczędności? W serwisie? Obsłudze? Przecież to jest absurd. Jeśli obniży się ceny biletów PKP Intercity będzie musiało obniżyć jakość usług. Podczas podziału PKP na początku XXI w. w akcie to "przybijającym" było wyraźnie określone, że PIC i inne spółki (np. pkp plk) mają na siebie zarabiać, bo to było główne założenie podziału. Podwyżki są wszędzie, więc dlaczego nie ma ich być na kolei? Ministerstwo Infrastruktury dotuje tylko połączenie TLK i IC i to nie wszystkie. Połączenia EIC i EIP dotowane nie są i są uruchamiane na ryzyko PIC, a tych połączeń nie można ograniczać. Jeśli ceny powrócą do tych "starych" doprowadzimy do dwanej sytuacji LOT-u gdzie państwo dokładało olbrzymie pieniądze, aż w końcu potrzebna była dotacja UE i duże cięcia w siatce połączeń i ograniczenia w dalszym rozwoju. Czy naprawdę chcemy do tego doprowadzić? Chyba nie...

    Konkluzja:
    Zastanówmy się nad tym, zanim będziemy rzucać krytykę.

    • 18 8

    • absurd (2)

      dzie PIC ma szukać oszczędnosci? w serwisie? no nie, już poodbcinał. Popatrz ile z tego co dostawał pasażer zostało po 10 latach? Nie ma z czego obcinać W obsłudze? No też nie. Kiedyś był kierpoć + 3-4 konduktorów rewizyjnych. Teraz najczęściej jeździ 1+1, tylko na najbardziej obleganych trasach 1+2. Więc z obsługi wiele nie da się już uszczknąć. Pociągi ekspresowe (EIC i EIP) nie są dotowane? a skąd Ci to przyszło do głowy? A zanim zaczniesz chwalić PIC to zastanów się o ile (po podwyżkach prądu) wzrósł koszt 1 tysiąca tzw. pociagokilometrów. Nie wiesz? o około 980 zł. O ile więcej płacą pasażerowie? Przypomnę, że 1 pociagokilometr to ok 2 pasażerów. Z prostej matematyki wynika, że jeden pasażer powinien zapłacić nieco poniżej 2 zł więcej za przejechanie 1 tys km. Ile de facto płaci i kto na tym zarabia? I na co ida pieniądze z dotacji, które pokrywają większość kosztów technicznych (w tym w całości dostęp do torów i trakcji całego taboru PIC)

      • 2 3

      • Dotowanie (1)

        Tylko połączenia TLK i IC są dotowane. Pociągi kategorii EIC i EIP są połączeniami komercyjnymi uruchamianymi na ryzyko dla PIC. Wystarczy kilka/kilkanaście minut research'u, aby się tego dowiedzieć :) . Pomijam fakt, że mój komentarz nie miał na celu chwalenia PKP Intercity Prędzej jest to komentarz odnoszący się do słów Premiera.

        • 1 1

        • risercz

          PKP IC w umowie PSC ma zapisane relacje i minimalne ilości kursów w relacjach. Skoro realizacja tych postanowień umownych jest na poziomie od 30% do 80% (a de facto mniej) bez żadnych konsekwencji dla PIC, to uważam, że pieniądze z dotacji idą na kursy komercyjne. Skoro w umowie jest zapisane, że PIC ma zapewnić 2 godzinny takt pomiędzy największymi ośrodkami, a pociągi TLK/IC jeżdżą co 3-4 godziny, resztę taktu uzupełniają pociągi ekspresowe, to uważam, że pieniądze z dotacji idą na kursy komercyjne. Skoro bilet na dotowany pociąg międzynarodowy kosztuje tyle samo (cena podstawowa), co bilet na EIC, to uważam, że pieniądze z dotacji idą na kursy komercyjne. "Wystarczy kilka/kilkanaście minut research'u, aby się tego dowiedzieć :) " panie J.

          • 0 1

  • Nie mogę gościa słuchać. (25)

    Macie racje, najpierw chamsko podnoszą koszty życia. Żarcie, opłaty, energia, wszystko! A teraz udaje bohatera i chce z tym walczyć. Trzymajcie mnie. Proszę w wyborach wybrać mniejsze zło, ludzie zbierzmy się jakoś w sobie. Koniec drukowania, złodziejstwa, socjali, każdemu dajdaj.

    • 426 59

    • (8)

      Kogo proponujesz?

      • 17 47

      • Metoda na obajtka (6)

        podnieść ceny aby ludzie nie stali w kolejkach na stacjach po paliwo.
        Podnieść ceny biletów aby ludzie mogli podróżować w lepszych warunkach. Drogie bilety, mniej podróżnych, więcej miejsca w przedziałach.

        • 34 8

        • czy konkurencja Orlenu miała niższe ceny ? (5)

          Bo nie kumam logiki takich jak ty.

          • 7 18

          • kumasz tylko to co tvpis tobie wszczepi

            • 0 0

          • (1)

            Przecież konkurencja też zaopatruje się w paliwa w bazach Orlenu.

            • 16 1

            • dokładnie - po rozbiorze Lotosu Orlen jest faktycznym monopolistą w Polsce

              • 13 1

          • Zobaczysz jakie będa ceny gdy nie będzie konkurencji

            • 5 1

          • Wg raportów ogólnodostępnych w necie w PL były jedne z najdroższych ceny paliw w NETTO w Europie dostępne na stacjach paliw. Przed nami była tylko Dania i Estonia.

            • 12 2

      • Tych co teraz rządzą.

        • 9 71

    • Ruski trolu ty mozesz słuchac tylko Donaldinia za niego było najlepiej co ? PO plusach widac ze jestes z farmy troli

      Nasz człowiek w Warszawie i te podwyzki dla merytów po 5 zł rocznie było dobrze chcoc cały czas trzeba było zaciskac pasa by Donaldinio z POKowcami mogli sie bogacic i zyc w Luksusie .
      Wydaje ci sie ze te brednie do kogos docieraja?

      • 4 5

    • Do krzywomordego należy strzelać by to bydlę zlikwidować.

      • 0 1

    • Dwa kroki w przód i jeden w tył

      Wykorzystamy Was, ... ale w zabezpieczeniu

      • 0 0

    • Konfederacja (4)

      Janusz jeszcze by został premierem u schyłku kariery politycznej.

      On jest idealnym kandydatem.

      Nieroby wzięli by się do roboty i nie było by rozdawania forsy na lewo i prawo.

      • 14 55

      • to przypominasz ,że konfederacja prze do koryta , (nie dla psa kiełbasa ) nie obrażając cudownych piesków , pseudo

        patrioto

        • 1 0

      • hahaha nie rozśmieszaj publiki

        on jest taki sam jak reszta tyle, że wie co gadać i komu. Przykład o leczeniu, zawsze gadał, że słabe i chore jednostki powinny być eliminowane, punkt widzenia mu się zmienił jak jego smarek zachorował kilka lat temu...

        • 3 0

      • On chyba odradzał emererytury ludziom

        A sam jest posłem zawodowym, w dodatku emerytem.

        • 25 2

      • Ten twoj idealny kandydat

        Nie wytrzymałby tygodnia pracy albo przypłacając to śmiercią, albo grubym zaniedbaniem. Przecież to demencyjny tetryk...

        • 42 4

    • (3)

      A to nie o to chodzi? Stworzyć problemy żeby je rozwiązać?

      • 59 6

      • (2)

        dokładnie do tego służy całe to korumpowanie

        tymiński rozdawał wam dziesięciodolarówki, woleliście go od Mazowieckiego
        kaczści rozdają pińcetplusy itp woleliście ich od Gajowego
        jesteście tego właśnie warci
        pińcet złotych z waszej wlasnej kieszeni

        odrażający, brudni i źli, polactwo

        • 28 17

        • lol tyle że kaczor nie doszedł do władzy za obietnice 500+ (1)

          o którym to zresztą Tusk nie dawno mówił, że to pis ukradł ten pomysł po, bo Kopacz chciała to wprowadzić...

          • 2 5

          • nie no Kaczor doszedł do władzy dzięki taśmom które dostał od Rosyjskich przyjaciół...

            ale utrzymał dzięki rozbudowie socjalu - niestety za zadłużaniem państwa poszła inflacja która spłaca długi budżetu bezpośrednio z kieszeni Polaków...

            • 7 6

    • najwyraźniej na cieny lud takie triki działają

      to tak jak z paliwem - podnieść o 2 złote potem ogłosić że z troski o poziom cen o złotówkę obniżają i ciemny lud zadowolony: przecież obniżyli o złotówkę a nie podnieśli...

      • 5 0

    • Ty od pozdrowień ! A Tuska to słuchałeś bez zająknięcia ? Nic ci nie przeszkadzało ?

      No, chyba, że jesteś z jego ferajny.

      • 6 5

    • leki

      bierz leki!

      • 8 18

    • Najgorsze, że ta walka z cenami tylko je dodatkowo podnosi. Płacimy za zatrudnianie tysięcy pociotków w spółkach skarbu państwa, które mają monopol na dostarczanie podstawowych usług i surowców.

      • 46 4

  • Gdynia -Zielona Góra (5)

    Od ok 3 lat w Zbąszynku trzeba się przesiadać na autobus do Zielonej Góry. Czym się zatem chwali PKP - rozumiem, że Komunikacją zastepcza od lat na jednej trasie? Tak trudno o remont kilku km torów. Porażka PKP. Nie wspomnę o wagonach na tej trasie. I jak widać z artykułu, dalej na tej trasie nowych brak. Odradzam. Niestety.

    • 11 5

    • Na tej trasie jeżdżą nowe wagony więc nie gadaj głupot. (1)

      • 1 1

      • Chyba pracownik PKP się ujawnil

        • 0 0

    • (1)

      Na trasie Gdynia-Zielona Góra (Stoczniowiec i Bachus) kursują wyłącznie nowe wagony!

      • 2 2

      • Skoro tak to chyba dawno nie jechałaś. Wczoraj jechałam do Gdańska i po 1. Nowy nie byl, 2. Nie było kontaktów, 3. A kibelek nie działał. I może po 4) powiedz czy jedziesz z samej zielonej Góry czy stary autobus wiezie Cie do Zbąszynka? Prosze wiec nie wprowadzać innych czytelników w błąd. Chyba ze to ma być propaganda sukcesu PKP bo komentarzy negatywnych pod artykułem jest cała masa.

        • 1 0

    • Znam ten temat. To jest tragedia serio czy ktoś w PKP jest w stanie coś przyspieszyć? Wątpię. Także podróż autem niestety. A nawet samolotem na tej trasie ok 1h lotu i bilet w cenie kulania się brudnym pociągiem i autobusem zastępczym.

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane