• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe wagony Intercity i zapowiedź obniżek cen biletów

bra
24 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (285)

Z 81 nowych wagonów Intercity, część kursuje na trasach z Trójmiasta do Warszawy, Wrocławia, Bielska-Białej, Wiednia czy Berlina. Oprócz tego, że są na wskroś nowoczesne, to jeszcze zostały przystosowane do jazdy z prędkością 200 km/h. Przy okazji premier zapowiedział, że dojdzie do obniżki cen biletów kolejowych, które podrożały od 11 stycznia.



Komfort czy cena - co dla ciebie bardziej się liczy przy zakupie biletów kolejowych?

PKP Intercity właśnie odebrało ostatnią partię z 81 wagonów, które dla przewoźnika wyprodukowała poznańska Spółka H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych. Realizacja, wartego blisko 700 mln zł kontraktu, trwała 4 lata i 10 miesięcy.

81 wagonów Intercity, w tym:

  • 7 wagonów przedziałowych 1. klasy;
  • 27 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy;
  • 27 wagonów przedziałowych 2. klasy;
  • 10 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy z miejscami do przewozu rowerów (każdy wyposażony w 8 wieszaków na rowery);
  • 10 wagonów przedziałowych 2. klasy przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych.

Nowoczesne wagony będą kursowały z Trójmiasta od 2025 roku Nowoczesne wagony będą kursowały z Trójmiasta od 2025 roku

Wagony pojadą 200 km/h i mają dostęp do internetu



Wagony pozwolą na szybsze pokonywanie trasy, dzięki dostosowaniu do prędkości 200 km/h. Nowe wagony są wyposażone w wygodne fotele z dostępem do indywidualnego gniazdka elektrycznego i oświetlenia. Ponadto zostały zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.

Wagony posiadają klimatyzację, system informacji pasażerskiej oraz toalety z zamkniętym obiegiem. Inwestycja jest w pełni zgodna z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności, które umożliwiają sprawne oraz efektywne poruszanie się po transeuropejskiej sieci kolejowej.

Wagony obsłużą składy kategorii InterCity (IC) oraz Express InterCity (EIC) kursujące na wielu trasach, w tym z Trójmiasta.

Powstanie wielka hala do remontu maszyn kolejowych Powstanie wielka hala do remontu maszyn kolejowych

Nowe wagony na trasach z Trójmiasta:

  • Kołobrzeg/Gdynia - Bielsko-Biała
  • Kołobrzeg/Hel - Gdynia - Warszawa
  • Gdynia - Berlin - Gdynia
  • Gdynia/Warszawa - Wiedeń
  • Gdynia - Wrocław

Premier: ceny biletów nie pozostaną na tym poziomie



Z kolei na konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki zapowiedział obniżkę niedawno podniesionych cen biletów na przejazdy kolejowe.

Drożeją bilety na pociągi dalekobieżne Drożeją bilety na pociągi dalekobieżne

- W najbliższych dniach będę rozmawiał z całym kierownictwem Ministerstwa Infrastruktury. Na pewno na takim poziomie ceny biletów nie pozostaną - powiedział premier. - Będę domagał się zdecydowanych działań oszczędnościowych we wszystkich spółkach PKP, po to aby doprowadzić do niższych cen biletów. Na ile one będą niższe, jeszcze nie potrafię powiedzieć. Decyzja w tej sprawie zapadnie po spotkaniach, która się odbędą.
bra

Opinie (285) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • I Sekretarz PZPR rozwiąże problemy które sam stworzył. (8)

    PRL bis.

    • 142 25

    • W punkt! (6)

      Więcej komentarzy już nie potrzeba

      • 33 4

      • Dokladnie ja tam wolę dulkiewicz z PO, uczciwie podwyższają bileciki. :) (5)

        Głupota bis...

        • 5 18

        • Ceny prądy ,gazu ,węgla też ustala Dulkiewicz . (4)

          Bujaj PiSowski papudraku.

          • 20 4

          • Wysokie marże to rekordowe zyski Orlenu, PGNiG, Energii. (3)

            Rekordowe zyski Orlenu, PGNiG, Energii to wysokie dywidendy wypłacane tłustym kotom z PiSu, wysokie dywidendy wypłacone tłustym kotom z PiSu to więcej pieniędzy na kampanię wyborczą i zakup głosów wyborczych niepracującej patologii.

            • 25 3

            • Lepiej bym tego nie opisał no może (1)

              Bardziej dosadnie i wulgarnie

              • 15 2

              • Idźcie sobie na tęczowy spacerek może tak znajdą się pieniądze na komunikacje. :)

                Jakto jest, że problemy mają wiecznie miasta rządzone przez Partię Onuc...

                • 0 4

            • Czyli pis rzadzi w calej europie

              I w Arabii gdzie produkują ropę. Spoko

              • 0 2

    • Sztandar wyprowadzić.

      • 1 0

  • Brawo.

    PiS jak socjalizm dzielnie walczy z problemami, które sam stworzył.

    • 116 23

  • Oczywiscie ze komfort... (8)

    ... dlatego lepiej jechac autem niż pkp ;)

    • 65 22

    • i tankować na orlenie na autostradzie (2)

      • 2 19

      • Jak stać to czemu nie. A ty biedaku. (1)

        • 5 6

        • Nie jestem złodziejem.

          Nie mam.

          • 8 8

    • (1)

      Komfort jest - gdy jedziesz w długą podróż samochodem jako pasażer i czytasz sobie książkę.

      • 12 3

      • Co kto lubi.

        Ja lubię prowadzić samochód i nie męczy mnie to. Dużo gorzej czuję się jako pasażer.

        Pomagam Ukrainie :)

        • 2 2

    • Komfort??? (1)

      Komfort??? W pkp? Wolne żarty. Brud, drożyzna, ślamazarne przejazdy, głupie przepisy, personel któremu pasażer przeszkadza w pracy, wieczne spóźnienia i remonty itd. Przejazd samochodem nawet jednej osoby jest zazwyczaj tańszy niż kolej w Polsce na średniej lub długiej trasie

      • 11 4

      • Twoje myslenie zatrzymalo sie w latach 90

        • 0 2

    • W pewnym wieku

      kierowanie 3 godziny, nie mówiąc o 5 to nie jest komfortowa podróż.

      • 4 3

  • wagony mogą i nawet być dostosowane do 800 km/h (16)

    tory zawsze będą pozwalały na max 80

    • 76 19

    • Nie wiesz to nie pisz bzdur. (14)

      Bolaczką polskiej kolei jest przede wszystkim brak odpowiednich lokomotyw dostosowanych do 200 km/h. na dzień dzisiejszy te warunki spełnia 10 szt od Simensa, a że to za mało to widać bo IC ki muszą te lokomotywy dzierżawić. A co do torów, to pewnie nie wiesz , ze od Gd.Lipce do Tczewa i od Tczewa do malborka v max jest właśnie 200 km/h

      • 5 6

      • (13)

        Może i tory pozwalają na 200 km/h, ale na tej trasie jeżdżę max 130. Zarówno TLK, IC, jak i nowymi PR.

        • 8 8

        • Ja jeżdżę Pendolino i jest 200 km/h. (6)

          Przecież to oczywiste że pociąg regionalny nie będzie jechał z taką prędkością, bo nawet nie zdąży się rozpędzić a już będzie musiał hamować do kolejnego przystanku.

          • 7 3

          • Gdzie jest 200? (3)

            • 0 4

            • (2)

              Tak na szybko:
              Gdańsk Lipce - Tczew, Lisewo - Malbork Kałdowo, Susz - Redaki, Działdowo - Iłowo, Mława Miasto - Krośnice Mazowieckie, Czeruchy - Kałęczyn, Nasielsk - Brody Warszawskie, Janówek - Legionowo, Legionowo - Warszawa Płudy. Do tego jest sporo fragmentów pod prędkości 180-190 km/h.

              • 4 0

              • Czyli tak naprawdę (1)

                Lipce-Tczew (23km) i Nasielsk-Mława (65km).
                Reszta to są jakieś czysto statystyczne ogryzki o długości do 10km, które trudno wykorzystać, biorąc pod uwagę że musisz się rozpędzić i zwolnić. Nasielsk Mława dałem lekko na wyrost, bo to też nie jest ciągłe 200, ale są w tym odcinki 170/180/190. A teraz weżmy co sie dzieje na odcinku Mława-Malbork? Prędkości 100/110/120/130/140/150 nie są rzadkością.
                Po prostu modernizacja tej linii to była porażka. Wzielismy krętą linię zbudowana między peryferyjnymi obszarami zaborców Prus i Rosji i powiedzieliśmy, że nie będziemy jej nigdzie prostować. Wyszło to co wyszło.

                • 5 1

              • Oczywiście, pełna zgoda.

                Też uważam modernizację tej linii za ogólną porażkę. Padło jednak pytanie o 200 km/h więc udzieliłem odpowiedzi.

                • 5 0

          • (1)

            Malbork-Tczew-Gdańsk - to przystanki dla IC, TLK i Pendolino. Jedynie PR mają więcej stacji. Prędkość pociągu podawana jest na ekranach w nowych składach. Konkretny przykład: Malbork-Wrzeszcz PR odjeżdżający o 6:19 pokonuje tę trasę w 45 minut. TLK o 7:31 czas: 39 min., a IC o 7:49 "tylko" 38 min. Liczba przystanków TLK/IC: 2 (Tczew, Gd Główny). Liczba przystanków PR: 9!

            • 0 1

            • Jak TLK czy IC jest prowadzone przez EP07 to trudno oczekiwać cudów.

              Znacznie korzystniej wyglądają te prowadzone przez EP09 czy EU160.

              • 1 0

        • Jesteś ignorantem a prezentujesz tu "złote myśli" (5)

          Panie ekspercie.....pociągi jadą z prędkością określoną w służbowym rj a decyduje o tym stan nawierzchni, profil linii, kategoria pociagu, brutto pociągu,masy hamującej składu, prędkość konstrukcyjna wagonu i pojazdu trakcyjnego i kategoria pociągu. Miedzy Gdańskiem a Tczewem pociagi PR jadą z v 100 km/h , pomimo, ze najnowsze EZT mogą nawet 160 km/h, pociagi TLK z predkością od 90-150 km/h, IC z v 120-160' EIC 150-160, a EIP 200 km/h

          • 3 0

          • Drobna korekta od praktyka. ;) (4)

            Jak już chcemy być całkiem w zgodzie z prawdą, to niektóre pociągi PR-ów na Impulsach są trasowane na 130 km/h. Niektóre TLK-i są trasowane na 160 km/h, w praktyce jednak z powodu niskiej masy hamującej kursują na tym odcinku z prędkością 155 km/h. Wszystkie IC są trasowane na minimum 125 km/h (te prowadzone przez EP07), natomiast wszystkie EIC zawsze na 160 km/h bo mają wysoką masę hamującą. Co do EIP, pełna zgoda. Pozdrawiam! :)

            • 1 0

            • Prawie ...zgoda (3)

              ale wystarczy , że w składzie podmienią wagony z hamulcami tarczowymi i już ze 160 robi sie 150. Poza tym predkości trasowane uwzgledniaja skrócenie czasu jazdy w przypadku opóźnień. Przy EU/EP 07 w srj jest 120, ale gdy skraca czas to buja się 125. Swego czasu miałem mozliwość jechać po CMK na EP05, jako gość. Majster rozbujał się z 12 wagonami na haku do 177 km/h :-)

              • 1 0

              • Dlatego składy są tak zestawiane by na EIC zawsze było 160 km/h. (2)

                Przy EU/EP07 na każdym IC jest trasowanie w srjp na 125 km/h, również na zdecydowanej większości TLK z wyjątkiem jakiś niedobitków typu Doker. Co do historii z EP05 to nie do końca chce mi się w to wierzyć. Ta lokomotywa ma dopuszczenie tylko do 160 km/h. No chyba że była to jakaś jazda doświadczalna ze specjalnym regulaminem takiego przejazdu? Jeśli nie to lepiej głośno się tym nie chwalić, bo maszynista za taki numer może ponieść spore konsekwencje. Na kolei przekraczanie dozwolonych prędkości jest zabronione.

                • 0 0

              • Nie poniesie konsekwencji, (1)

                bo....nastąpiło przedawnienie :-) bo była to końcówka lat 90-tych :-) . A musiał skracać, bo młodszy miał przesiadkę w W-wie na Białystok. Co do zestawiania składów, to teraz jest już lepiej, ale jeszcze parę lat wstecz różnie z tym bywało, a jak o niedobitkach mowa....to "Bory Tucholskie" ze swoim flagowym dieslem....no mniejsza o to.

                • 1 0

              • Lata 90-te. To zmienia postać rzeczy. ;)

                • 1 0

    • to nie tak. Wagony moga miec wózki przystosowane do 200 km.h to jednak wagony same nie jeżdżą . Musi je ciągnąc lokomotywa. U nas lokomyw jadących z prędkością 200 km.h jest 10 sztuk. To są EU 44 Husarz. z prędkością maksymalną 230 km/h. Sa one wykorzystywane głownei na liniach międzynarodowaych, gdyz mają zasilanei wielosystemowe w prąd stały i zmienny. U nas ich w ogóle nie uświadczysz. EP 09 46 sztuk i EU 160 30 sztuk , EU 46 11 sztuk , jedna pesa mają prędkość do 160 km/h i taką właśnie prędkością jeżdżą na trasie Gdańsk Warszawa . Sam szlak na długie odcinki dopuszczone do prędkości 200 km.h ok. 1/3 długości szlaku

      • 1 0

  • (8)

    Super, polecam kolej,bilety kupione miesiąc temu 1 klasa do Wrocławia z Gdyni 80zł...autem kompletnie się nie opłaca.Za miesiąc nocny do Zakopca za 140zł...grosze moi drodzy i kochani.2 piwka na sen i śpię jak Lord Koks.

    • 32 59

    • (2)

      Dwa piwka to przed wejściem hehehe

      • 10 7

      • Dziadyga już po pierwszym vipie odpada. (1)

        • 12 3

        • A potem śpi zaszczany pod płotem ROD.

          • 8 3

    • Okropieństwo jechać w przedziale z kimś śmierdzącym piwkiem.

      • 28 2

    • (2)

      Kłapouchy, ty jak zwykle marzysz; Karyntia, Szwajcaria, a teraz stolica kiczu czyli Zakopane. Dostałeś przepustkę z RODOS?

      • 17 0

      • Z tworek.

        • 10 0

      • On co najwyżej w San Escobar był, za te 60gr od wPiSu.

        • 6 2

    • Kupujac miesiąc przed to takie ceny dostaniesz. Ale głupia polityka ICC (brak biletów last minute) cenowa = puste pociagi. Nieraz widze bo jeźdżę. Do Krakowa i z Krakowa jeżdżą puste pociagi bo cena zaporowa 264pln za jedną stronę 2ga klasa.

      • 5 0

  • Oglądałem wypowiedź Moradzieckiego o obniżce cen biletów. (5)

    Zapłacimy za tę obniżkę cen biletów 300mln zł z kieszeni każdego polskiego podatnika.

    • 80 17

    • Dokładnie, ja tam wolę Tuska stare pociągi i drożyznę. (4)

      • 6 12

      • Ja wolę PiS i inflację 20%. (2)

        Węgiel po 4000 zł za tonę.

        • 11 10

        • A ja wole być młody i bogaty, (1)

          ale za to piękny i zdrowy.

          • 7 3

          • kobiety kochają

            tylko bogatych. Wiek i fizjonomia nie ma znaczenia

            • 0 0

      • A masz naszczalnika państwa i też stare pociągi, drogi prąd, gaz, węgiel, chleb, masło...

        • 8 2

  • No niestety ale taniej jest dziś jechać w długą trasę koleją niż samochodem (12)

    Przykład bilet do zakopca przy 2ch osobach wychodzi trochę ponad 40zł

    • 18 65

    • Chyba jak dorabiasz w warsie

      • 25 4

    • (1)

      Niby skąd? Chyba z Krakowa

      • 19 4

      • Z 3miasta 64, przy 2ch osobach jest zniżka 30%

        Ale betony które nie wystawiły nosa dalej niż na Kaszuby minusują

        • 8 21

    • Za 40 zł to do Tczewa słabo dojedziesz. (3)

      • 20 2

      • (2)

        Chłopcze, w ostatni weekend, za bilety dla dwóch osób Gdańsk - Warszawa i powrotne na IC, zapłaciłem 210 zł. Jak potrafisz, podziel sobie ile kosztował jeden bilet.

        • 5 7

        • Dziewcze

          Ja kiedys placilem 19 zl za trase do waw w ic. Kiedys. A 1klasa byla o 2zl tansza niz 2klasa. Taki tam maja b...l

          • 3 3

        • Jak kupisz z miesiecznym wyprzedzeniem o 01 w nocy. Robią z ludzi i**otów żeby kazali nie spać do późna żeby bilet taniej kupic. Paranoja.

          • 3 3

    • (2)

      Dlaczego niestety? Czas juz skonczyc z utopia komunikacji publicznej. Nikt jej nie potrzebuje a obecnie sluzy jedynie jako narzedzie wyludzania publicznych pieniedzy pod pretekstem ochrony srodowiska.

      • 2 10

      • Jasiu, skończ najpierw podstawówkę zanim zaczniesz pisać w tematach dla dorosłych.

        • 8 0

      • Jak widać

        Akcyza na samochody i paliwko jeszcze za mała

        • 3 2

    • W towarowym

      Na weglu.

      • 1 0

    • Jak zaplanujesz z miesięcznym wyprzedzeniem i kupisz bilet jako pierwszy o 01.00 w nocy.

      • 2 1

  • premier ludzki pan, no nie Kacperek? (2)

    • 44 23

    • w przeciwieństwie do Dulkiewicz

      • 4 14

    • w kolejce do listy wyborczej warto sie zeszmacic .

      • 2 0

  • Ceny

    11 stycznia wam ceny podnieśliśmy, ale będziemy szukać oszczędności więc wam je szybciutko obniżymy!!! To po co je podnosiliśmy!!! Poza tym piękne te wagony, więc jak zostanie kilka to proszę dołączyć je do składu tlk "Bory Tucholskie", do którego żeby wejść i z którego wyjść, trzeba użyć niezłej siły (czytaj pchać drzwi w kilka osób)!!! I jeszcze poproszę szanowni panowie ministrowie zobaczyć jaka lokomotywa ciągnie te wagony!!! Bo jak tutaj czytam to mamy wszędzie nowoczesność. Pozdrawiam

    • 62 11

  • Oszczędności? Na czym?!? (7)

    Na czym mają spółki kolejowe wprowadzić oszczędności?? Na personelu - gdzie i tak z powodu braków są opóźnienia w przejazdach! Na infrastrukturze - która i tak jest w opłakanym stanie! Przez cięcie siatki połączeń - już teraz są rejony do których od wielu lat już kolej nie dojeżdża!
    Jedyna opcja to obniżyć poziom marży, na której spółki energetyczne sprzedają energię spółkom kolejowym!!! Jedne i drugi są około połowie spółkami skarbu Państwa - więc jak pan premier chce obniżki cen to jest to jedyna rozsądna opcja!

    • 64 10

    • obciąć można jeszcze stawki za dostęp do torów - które windują, oczywiście państwowe, Polskie Linie Kolejowe

      • 20 0

    • Na czym? (1)

      Tańsze bilety to więcej podróżnych, więcej podróżnych to więcej pieniędzy. Ale przecież te ekonomiczne łazęgi wychodzą z założenia (bo o myślenie ich nawet nie podejrzewam), że droższe bilety to więcej pieniędzy. Przerabialiśmy to kiedyś z alkoholem, kiedy podnieśli akcyzę i przemyt kwitł na całego.

      • 13 0

      • Podwyżka cen biletów była argumentowana wysokimi cenami za energię elektryczną. Teraz pan premier mówi, że ceny biletów mają zostać obniżone przez cięcie kosztów, ale spółki energetyczne dalej mają zarabiać krocie.

        • 4 0

    • Potrzebna konkurencja

      Przecież my nawet system biletowy mamy do bani w porównaniu nawet z taka Ukrainą, a nie mówiąc o Czechach.

      • 1 2

    • Zatrudnij mnie

      W pol roku zrobie restrukturyzacje tego towarzystwa.

      • 0 0

    • Powinni wpuścić konkurencje. Czy to nie jest dziwne że jest monopol? Sprawa do Strasburga

      • 3 0

    • Monopolista nigdy nie wie gdzie może ulepszyć ofertę

      zresztą główny pasażer IC czyli dotacja nie jest wymagający. Inni pasażerowie to kłopot.

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane