• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe wagony Intercity i zapowiedź obniżek cen biletów

bra
24 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (285)

Z 81 nowych wagonów Intercity, część kursuje na trasach z Trójmiasta do Warszawy, Wrocławia, Bielska-Białej, Wiednia czy Berlina. Oprócz tego, że są na wskroś nowoczesne, to jeszcze zostały przystosowane do jazdy z prędkością 200 km/h. Przy okazji premier zapowiedział, że dojdzie do obniżki cen biletów kolejowych, które podrożały od 11 stycznia.



Komfort czy cena - co dla ciebie bardziej się liczy przy zakupie biletów kolejowych?

PKP Intercity właśnie odebrało ostatnią partię z 81 wagonów, które dla przewoźnika wyprodukowała poznańska Spółka H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych. Realizacja, wartego blisko 700 mln zł kontraktu, trwała 4 lata i 10 miesięcy.

81 wagonów Intercity, w tym:

  • 7 wagonów przedziałowych 1. klasy;
  • 27 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy;
  • 27 wagonów przedziałowych 2. klasy;
  • 10 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy z miejscami do przewozu rowerów (każdy wyposażony w 8 wieszaków na rowery);
  • 10 wagonów przedziałowych 2. klasy przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych.

Nowoczesne wagony będą kursowały z Trójmiasta od 2025 roku Nowoczesne wagony będą kursowały z Trójmiasta od 2025 roku

Wagony pojadą 200 km/h i mają dostęp do internetu



Wagony pozwolą na szybsze pokonywanie trasy, dzięki dostosowaniu do prędkości 200 km/h. Nowe wagony są wyposażone w wygodne fotele z dostępem do indywidualnego gniazdka elektrycznego i oświetlenia. Ponadto zostały zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.

Wagony posiadają klimatyzację, system informacji pasażerskiej oraz toalety z zamkniętym obiegiem. Inwestycja jest w pełni zgodna z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności, które umożliwiają sprawne oraz efektywne poruszanie się po transeuropejskiej sieci kolejowej.

Wagony obsłużą składy kategorii InterCity (IC) oraz Express InterCity (EIC) kursujące na wielu trasach, w tym z Trójmiasta.

Powstanie wielka hala do remontu maszyn kolejowych Powstanie wielka hala do remontu maszyn kolejowych

Nowe wagony na trasach z Trójmiasta:

  • Kołobrzeg/Gdynia - Bielsko-Biała
  • Kołobrzeg/Hel - Gdynia - Warszawa
  • Gdynia - Berlin - Gdynia
  • Gdynia/Warszawa - Wiedeń
  • Gdynia - Wrocław

Premier: ceny biletów nie pozostaną na tym poziomie



Z kolei na konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki zapowiedział obniżkę niedawno podniesionych cen biletów na przejazdy kolejowe.

Drożeją bilety na pociągi dalekobieżne Drożeją bilety na pociągi dalekobieżne

- W najbliższych dniach będę rozmawiał z całym kierownictwem Ministerstwa Infrastruktury. Na pewno na takim poziomie ceny biletów nie pozostaną - powiedział premier. - Będę domagał się zdecydowanych działań oszczędnościowych we wszystkich spółkach PKP, po to aby doprowadzić do niższych cen biletów. Na ile one będą niższe, jeszcze nie potrafię powiedzieć. Decyzja w tej sprawie zapadnie po spotkaniach, która się odbędą.
bra

Opinie (285) ponad 10 zablokowanych

  • Bilet podrożał o kilka złotych (1)

    Na przykład było 60 i jest 68 powiedzmy. Na TLK i już władza w szoku, bo boi się reakcji narodu a mieszkania nadal po 500 tysi jak nie więcej... Gdzie tu logika?

    • 6 8

    • Zgadnij.

      • 0 2

  • Obniżyć pensje (1)

    Maszynistom i kasjerkom to będą niższe ceny biletów.
    Cenę prądu podnieśli a to jest najwyższy wydatek to i ceny musieli. Ale Tusk słynie z jazdy pociągami, dlatego muszą mu obniżyć.

    • 3 25

    • podwyzka prądu

      wiesz ile więcej kosztuje średnio przejazd pociągu biorąc pod uwagę tylko prąd? 300 zł na odcinku Warszawa - Kraków, 350 zł na odcinku Gdynia - Warszawa. całego pociągu, a nie 1 osoby, czy wagonu. Takie Pendolino ma 7 wagonów średnio po 72 miejsca w wagonie. Zmieści się ca. 500 osób. Załóżmy, że jedzie z obłożeniem 30% - czyli 150 osób. Średni koszt wzrostu ceny prądu na 1 pasażera to... 2-2,30 zł (od dwóch do dwóch zł i 30 groszy). Gdyby podnieśli ceny biletu o 10 zł to nikt by nic nie powiedział. Podniesienie ceny o 50-100 zł to jest złodziejstwo

      • 3 2

  • Opinia wyróżniona

    W dalszą trasę lepiej koleją. Bezpieczniej, wygodniej, można poczytać, pospać. IC do Poznania 65zl. Tanio

    • 23 13

  • (2)

    PiS to zemsta PZPR za upadek komuny.

    • 28 9

    • Jo, dlatego to konkurencja dla putina i pewnie dlatego trzyma kciuki za donalda w wyborach. (1)

      Teraz wszystko już rozumiem dzięki.

      • 3 4

      • Konkurencja dla putina?

        Przecież oni z putinem w jednej drużynie grają, tak rozp..... Polski to od '39 nie mieliśmy, polscy przedsiębiorcy gnojeni, obywatele na skraju nędzy, drogi prąd, gaz, węgiel, paliwo kosztem wysokich dywidend dla kolejnych oligarchów, których szybciej produkują niż Rosja i Białoruś razem wzięte. Otwórz oczy, bo za te 60gr od wPiSu rodziny nie utrzymasz.

        • 4 0

  • te bezprzedziałowe wagony są fatalne (1)

    • 18 16

    • Mam dokładnie odwrotną opinię

      To te przedziałowe są złem - słaba wentylacja (śmierdzi, za zimno/za goraco), mało przestrzeni, siedzisz na przeciw obcych i szukasz miejsca na stopy, kolana, na korytarzu musisz się przeciskać jak ktoś tam jest, w przedziale jak ktoś zacznie coś głupiego odwalać, to słabo z pomocą...

      • 16 5

  • Na co nam pociągi? Są w Berlinie.

    • 7 15

  • Po co obniżać ceny biletów? Wolę jak są droższe.

    • 6 7

  • Jak kupujesz bilet z dnia na dzień to nie ważne czy pociąg, samolot, prom zawsze jest drogo (7)

    Ale jak planujesz podróż wczesniej to ceny nie są wygórowane. Ale durnie widzą to co chcą widzieć.

    • 13 13

    • Czasami durnie muszą pojechać na czyjś pogrzeb albo do pilnej opieki nad kimś... (2)

      • 9 1

      • Nie stanowią oni nawet 5% pasażerów (1)

        A i nie więcej niż 5% podróży odbywa się z takich powodów (jeśli rozumiesz roznice).

        • 1 6

        • oblczone przez analityków Instytutu Danych z d**y

          • 2 0

    • No popatrz, a za tzw komuny nie było różnicy. (3)

      Szedłeś na dworzec, kupowałeś i jechałeś. W różnych warunkach, owszem. Ale cena na dany pociąg, trasę i klasę była jednakowa.

      • 4 1

      • Za komuny to wogule było super, (1)

        podróże, możliwości, demokracja, kasa, prestiż, zero zamordyzmu i terroru... Nie, no super)))

        • 3 3

        • Zupełnie jak za PiSu.

          • 4 1

      • Nie twierdzę że było super.

        Ale z góry wiedziałem ile zapłacę.
        Bez ściemy typu cena "już od...".

        • 0 0

  • (1)

    Tak tak. Dowalili ceny, a nagle beda obnizac. Tylko idioci w to uwierza

    • 24 3

    • Stary pisowski numer z jeszcze starszego szmoncesu z kozą.

      Czyli najpierw np. zabierzmy 1000, potem oddajmy 450 - i wszyscy są szczęśliwi.

      • 7 0

  • Monopol to zło (2)

    Podróż autem vs. podroz 2 klasą Pendolino do Warszawy to obecnie ten sam koszt. Ta sama odległość, ten sam czas w pociągu IC z Gdańska do Poznania to nie 200 a 60 zł. Czy ktoś śmie twierdzić, że PKP bezczelnie nie wykorzystuje pozycji monopolisty na rynku aby narzucać ceny wzięte z kosmosu? Orlen i PGNiG (czyli też Orlen) już pokazały jak to robić. Reszta spółek Skarbu Państwa czuje się zobowiązana żeby dołączyć do tej orgii w której pasywną stroną jesteśmy my wszyscy.

    • 55 11

    • Czas podrozy koleja liczony od wejscia do wyjscia z pociagu to manipulacja. Czas podrozy liczy sie od momentu wyjscia z wlasnego domu do momentu przejscia przez dzwi celu podrozy. Zatem do podrozy pociagiem trzeba dodac pewnie kolejne 2 godziny.

      • 6 0

    • Do Poznania nie jezdzi Pendolino

      A za 'zwykle' IC do W-wy płacisz 80 zł, 104 w 1 klasie. Nie to, żeby Pendolino było 2,5 rażą lepsze, ale tu tkwi różnica.

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane