• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe wagony do Gdyni. W 2014 roku

Patsz
28 sierpnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
To pierwsza inwestycja PKP Intericty w tabor od 2008 roku. To pierwsza inwestycja PKP Intericty w tabor od 2008 roku.

PKP Intercity kupuje 25 nowych wagonów pasażerskich, które od 2014 roku w pociągach TLK obsługiwać będą trasę Wrocław - Poznań - Bydgoszcz - Gdynia. Rozstrzygnięty został ogłoszony w maju przetarg. To pierwsza taka inwestycja w tabor od 2008 roku.



Jak oceniasz wagony PKP Intercity?

Wagony będą kosztowały spółkę 175 mln zł. Połowa tej kwoty będzie pochodziła ze środków Unii Europejskiej. Wykonawcą będzie poznański producent H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.

- Rozstrzygnięcie przetargu na zakup 25 nowych wagonów, jak i ostatnio podpisana umowa na modernizację 68 wagonów to efekt realizacji polityki taborowej, którą rozpoczęliśmy jeszcze na początku zeszłego roku. Dzisiaj dysponujemy 1700 wagonami. Kolejny etap w naszej strategii to modernizacje i dalsze zakupy - mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

Zakupione wagony będą przystosowane do prędkości nie mniejszej niż 160 km/h oraz mają być przyjazne niepełnosprawnym.

Niewykluczone, że pociągi pojawią się nie tylko na trasie Gdynia - Wrocław - Gdynia, ale także na remontowanych torach prowadzących do Warszawy, gdzie prace maja się zakończyć wiosną 2014 roku.
Patsz

Opinie (76) 4 zablokowane

  • Super (1)

    Aby więcej takich zakupów.

    • 76 4

    • OK OK

      Żule bedą miały gdzie s**** , sikać i nocować , a graficiarze będą mieli co pomalować

      • 6 8

  • 160km/h (10)

    ja cie nie mogę... Nie za szybko?

    • 110 15

    • (7)

      żeby tylko tory wytrzymały...

      • 23 3

      • Postawmy ograniczenie ... (2)

        ... do 30km/h w mieście ... niech żyje bezpieczeństwo ;) jak kierowcom stawiają dramatycznie śmieszne ograniczenia to czemu kolejarze mają mieć lepiej

        • 7 17

        • kierowca idiota. (1)

          chcesz jechać szybko -> jedź na A1

          • 17 7

          • Boisz sie wpaść pod samochód? - nie wychodź z domu

            • 11 15

      • (1)

        zapomieli dopisac ze beda to wagony towarowe!!!!

        • 16 1

        • do przewożenia

          bydła i buraków :)

          • 2 0

      • tory wytrzymają ale.. (1)

        z tą prędkością nie pojedziemy na kilku odcinkach modernizowanej linii pomiędzy gdybią, a tczewem ponieważ podczas projektowania powstały błędy "dzięki" którym taka prędkość pociągu spowodowała by jego wykolejenie

        • 4 4

        • W Niemczech by do tego nie doszlo

          A jesli by juz doszlo, tory by rozebrano i zrobiono porzadnie. A u nas "nic juz nie da sie zrobic" - cos jak przy starcie rakiety w kosmos ????

          • 2 7

    • Przecież ...

      w Polsce, prędkość zabija ...

      • 4 5

    • Przeszłość

      7 lat temu jadąc do Gdańska IC Neptun osiągnął prędkość 177km/h. Mogłam zrobić wtedy zdjęcie... (Między Iławą a Malborkiem). Widać ile się zmieniło przez 7 lat. xD

      • 0 2

  • ulalalalallalala

    elegancko..... no wreszcie:):)

    • 23 4

  • Spoko, spoko, to jest PKP. Pierwsza usterka i zostaną na bocznicy, bo nie będzie komu naprawić. (2)

    • 48 10

    • mało to dobrych wagonów stoi na bocznicy

      niektóre nawet kilku letnie, tylko dla tego, że nikomu nie chce się rozpisać przetargu na ich przegląd okresowy ? Niektóre nawet w barwach Berlin-Warszawa-Ekspress. Te za rok czy dwa skończą pewnie tak samo.

      Polecam filmik na Youtube "gdzie są brakujące wagony pkp" czy jakoś tak.

      • 10 1

    • PKP

      Porządek
      Kultura
      Punktualność

      • 2 1

  • podkreślam zdanie "prace MAJĄ się zakończyc wiosną 2014" (1)

    co się stanie?
    -wiosna ale 2024?
    -będzie 3x drożej niż faktycznie byc powinno?
    -nie zapłacą podwykonawcom

    • 32 14

    • a co jeśli nie?

      napiszesz tu przeprosiny? Wiesz ile jest inwestycji aktualnie w Polsce, a ile z nich ma problemy z finansowaniem?

      Pewnie nie. Dodatkowo czy jakakolwiek gazeta napisała, że jakiś projekt jest zrobiony o czasie, za mniejszą kwotę niż planowano? Nie, bo 'good news is not news'.

      A polakom zawsze będzie źle.

      • 3 3

  • WSZYSTKIE WAGONY NOWE (3)

    Jak na 1700 wagonów to naprawdę szacunek.

    • 33 3

    • Jonin wyluzuj, nie jest źle (1)

      • 1 2

      • My Polacy wiecznie narzekamy...

        bo mamy na co NARZEKAC. Mowisz, ze nie jest zle, a ja mowie, ze jest do d**y. Co to ma byc? Juz dawno w Polsce powinny byc europejskie standardy (i zarobki...) No i na marginesie w Polsce brak narzekania dla "wladzy" oznacza, ze wszyscy sa zadowoleni i nie trzeba nic robic. LUDZIE NARZEKAJCIE CALY CZAS, CALA DOBE!

        • 4 4

    • no dokładnie

      Aż niecałe 1,5%.
      A to że kilka z nich pojedzie do trojmiasta to na pewno kolejna wielka zasługa naszego ministra od sukcesów na kolei.
      Państwo Polskie nie zagospodarowało 4,8 mld złotych z funduszy unijnych przeznaczonych na modernizacje polskiej kolei.

      • 2 3

  • Co robią pociągi w Gdyni? (2)

    Zawracają!

    • 28 28

    • *Śmiech z zemsty frajerów*

      HyHyHyHyhy

      • 6 4

    • Ups...

      Czasem jadą dalej, chyba że trakcję ukradną w Chylonii. xD

      • 0 2

  • dziwne (8)

    "Zakupione wagony będą przystosowane do prędkości nie mniejszej niż 160 km/h"
    Przecież żaden pociąg w Polsce nie osiąga takich prędkości.
    O co chodzi ...

    • 40 19

    • i mało które tory w PL na to pozwalają

      Może liczą na to że te wagony wytrzymają 40 lat jak obecne i wtedy już będzie jeździło się szybciej..

      • 9 4

    • o dwie europejskie normy UIC-Z gdzie Z1 wagon do 200 km/h i Z2 do 160 km/h, chodzi pewnie o to żeby te wagony mogły wyjechać po za granicę Polski, więc tak czy inaczej będzie tą normę spełniał a że o tym napisali to taki chwyt jekjamowy.

      • 8 3

    • Nie do końca (4)

      Na Centralnej Magistrali Kolejowej można rozwijać takie prędkości

      • 7 2

      • Ostatnio jechałem na CMK (Wawa-Śląsk) 171 km/h (3)

        Tyle było na wyświetlaczu i sprawdziłem w moim GPSie w komórce - prawda! :)
        Ale w przeciwieństwie do tras z/do Trójmiasta to Waw-Krk i Wawa-Śląsk to taki polski raj kolejowy.

        • 7 3

        • (2)

          CMK jest dostosowywana do 200. Linia nr 7 Warszawa-Gdańsk po remoncie będzie miała max 160. Wagony więc się przydadzą.

          • 5 2

          • Wawa - Gdańsk też będzie 200, w przyszłości nawet 230.

            • 2 4

          • Ale to sa wagony na trase Gdynia - Wrocław.

            Ta trasa już teraz w większości pozwoliłaby na jazdę z taką prędkością, tak było już od czasów pruskich. Ograniczenia wynikają ze stanu torowiska tu i ówdzie, i z niskiego standardu rozmaitych urządzeń, jak na przykład przejazdy kolejowe.

            • 1 0

    • Zapraszam na Centralną Magistralę Kolejową (przejazd dowolnym pociągiem kat. InterCity/EuroCity w rel. Warszawa - Kraków/Katowice), linię E20 (j.w. EC/IC Warszawa-Poznań i dalej do granicy PL/DE), linię Warszawa - Siedlce (wybrane pociągi osobowe Kolei Mazowieckich), także wybrane pociągi na linii E30 Opole - Wrocław.

      • 1 0

  • ???? (1)

    Wiedzą kto będzie producentem a nie wiedzą dokładnie jaka będą miały dopuszczalną prędkość eksploatacyjną????? Przecież warunki przetargu określały jasno wymogi dla wagonów....Redaktor niedoinformowany czy pisze bzdury ????

    • 8 10

    • !!!!!!

      A może trzeba czytać uważniej... nie mniej niż 160, to konkret jak na przetarg...

      • 4 1

  • jechalam ta trasa 2tyg temu i tabor byl ok :) (1)

    • 9 11

    • Bieda w kraju

      Płacąc 130 zł za bilet to i warunki są godne... Nie każdego stać na luksus.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane