- 1 Samolot Wizzair nie zabrał z Gdańska do Rzymu 14 osób, bo był pełen (279 opinii)
- 2 Policjant wyjaśnia, dlaczego stanął na rękach (110 opinii)
- 3 Miał ponad kilogram narkotyków w mieszkaniu (85 opinii)
- 4 Duże zmiany na węźle Gdańsk Południe (127 opinii)
- 5 Gruzin poważnie pobił dwóch Ukraińców (165 opinii)
- 6 Zbiórki i zrzutki dla powodzian w Trójmieście (157 opinii)
Nowe wiadukty na obwodnicy. Pozwolą jechać trzema pasami
Na węźle Wielki Kack w Gdyni w ramach budowy Trasy Kaszubskiej powstają cztery nowe wiadukty, dzięki którym ekspresówka zyska w tym miejscu trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Jeden z wiaduktów już stoi, trwa budowa drugiego. Odwiedziliśmy plac budowy z naszą kamerą.
Wyburzenie i powstanie nowej infrastruktury wymusiła rozbudowa dotychczasowego węzła w ramach budowy Trasy Kaszubskiej i konieczność poszerzenia na tym odcinku obwodnicy z dwóch do trzech pasów w każdym kierunku.
Po kilku miesiącach prac przy wznoszeniu wiaduktów przebiegających nad ul. Chwaszczyńską widać już ich pierwsze efekty.
Trasa Kaszubska: terminy końca prac
- To tzw. obiekt mostowy WS-102. Pod tym projektowym oznaczeniem kryją się cztery wiadukty - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Obecnie trwa ich budowa. Prace budowlane toczą się przy przyczółkach, filarach i płytach pomostów i są na różnych etapach zaawansowania. Te w środku będą miały po trzy pasy ruchu z pasem awaryjnego postoju, a na zewnętrznych będą poprowadzone drogi zbiorczo-rozprowadzające, mające po dwa pasy.
Podobny los spotkał obiekty nad ul. Nowowiczlińską. W pierwszym tygodniu grudnia br. zostanie rozebrany także wiadukt w ciągu ul. Lipowej nad Obwodnicą Trójmiasta (na wysokości osiedla Fikakowo). Tuż obok stoi już nowy obiekt, który jest w trakcie odbiorów.
Trasa Kaszubska: harmonogram prac
Zadanie 1: w. Luzino (z węzłem) - w. Bożepole Wielkie (z węzłem) - 10,4 km
- grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności w części ciągu głównego;
- sierpień 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Zadanie 2: w. Szemud (z węzłem) - w. Luzino (bez węzła) - 10,3 km
- grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
- maj 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Zadanie 3: w. Gdynia-Wielki Kack (z węzłem) - w. Szemud (bez węzła) - 20,2 km
- grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
- czerwiec 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Łączna wartość trzech odcinków to ok. 2,032 mld zł. Niemal połowa tej kwoty (985 mln) pochodzi z funduszy UE.
Opinie (187) 5 zablokowanych
-
2021-11-29 07:01
(13)
Niesamowite, co za budowa,rozwój Gdyni widać jak na dłoni słuszną linie mają włodarze a i głowę nie od parady))
- 15 66
-
2021-11-29 07:06
To akurat nie jest droga Gdyni, (1)
za to estakada Kwiatkowskiego jest drogą miejską, a ruch międzymiastowy przeładowanych ciężarówek.
- 13 1
-
2021-11-29 12:48
A kogo to jest droga? Wrocławia? Zawsze szukacie okazji żeby napluć i zdyskredytować zasługi i ciężką pracę Prezydenta Miasta Gdyni dr Wojciecha Szczurka.
- 4 5
-
2021-11-29 07:12
Ja prdle, przestań zachowywać się jak bohater filmów Barei. (8)
Trójmiasto to prawdziwy zaścianek, z każdym kolejnym rokiem coraz bardziej zostający z tyłu. Gdybyś tylko czasami wysunął swojego nosa z du.py włodarzy i ruszył w Polskę, to może przejrzałbyś na oczy i zobaczył jak może wyglądać planowanie i zarzadzanie współczesnym miastem.
- 22 10
-
2021-11-29 07:14
A podaj przykład dobrze zarządzanego miasta. (7)
- 3 6
-
2021-11-29 07:24
(4)
Bialystok, Wrocław, Poznań
- 10 3
-
2021-11-29 07:51
święta racja (1)
Byłem w wakacje w Białymstoku. I... szok. Asfalt w mieście bez dziur. Nie to co np. Szeroka w Gdańsku.
- 11 4
-
2021-11-29 09:32
Białystok dobrze wykorzystał dotacje.
To miasto do niedawna było dziura na mapie, więc jak dostali kasę to siedli, pomyśleli i zbudowali nowe szerokie drogi i obwodnice.
- 8 1
-
2021-11-29 07:57
tjaaa Zamość+ Chełm+ Radomsk+
a tam skandale i przekręty na nieoPiSaną skalę
- 6 11
-
2021-11-30 10:01
Wrocław jest poniemiecki i tam większość głównych ulic jest szeroka z dobrą komunikacją.
Wrocław bardzo przyjazny, ale minus że o 22 w okolicy starówki rynku nie kupisz %
- 2 2
-
2021-11-29 10:21
Jaworzno - miasto tworzone na holenderskich zasadach kształtowania infrastruktury drogowej (1)
priorytet dla komfortu i bezpieczeństwa pieszych, rowerzystów i pasażerów komunikacji zbiorowej. U nas oficjalnie podobno także obowiązują takie priorytety, praktyka w wielu przypadkach temu przeczy.
- 1 5
-
2021-11-29 11:02
A jak sobie poczytasz o holenderskiej filozofi budowania infranstruktury drogowej to aż się za głowę złapiesz - tak jesteśmy zacofani.
- 0 1
-
2021-11-29 07:38
żeby jeszcze Horała, Śniadek, Sellin i Arciszewska przestali się lansować przy łopatach na "budowie OPAT" tylko wzięli się za robotę i przestali blokować powstanie tej drogi
- 12 7
-
2021-11-29 07:53
Hehe ale ładnie wszyscy łyknęli tę ironię)Teraz się nie dziwię że Gdynia pogrąża się w maraźmie od lat.Wszak sami mieszkańcy widać tego chcą.
- 11 5
-
2021-11-29 07:05
A kiedy wiadukt na AK? (5)
- 44 8
-
2021-11-29 07:07
zaraz po M16
- 7 1
-
2021-11-29 07:11
Jak tylko dorzucą się do niego najwięksi benficjenci... (2)
Czyli pewnie nigdy.
- 7 2
-
2021-11-29 09:00
Największym beneficjentem są mieszkamy (1)
I to mieszkańcy w największym stopniu utrzymują pasożytów w urzędach.
- 5 5
-
2021-11-30 13:51
wywalić urzędników
na zbite mordy, nowi się zastanowią nim popełnią głupotę
- 1 0
-
2021-11-29 10:18
w dobrze zarządzanych miastach estakady i wiadukty drogowe się rozbiera a nie buduje
jeśli wiadukt to dla linii tramwajowej lub kolejowej, wiadukt drogowy tylko potęguje zakorkowanie centrum miasta i przyczynia się do wyprowadzki podatników coraz dalej od centrum - obciążając koszty funkcjonowania miasta potrzebą budowania coraz rozleglejszych sieci energetycznych, wodociągowych i kanalizacyjnych ; to jest tzw. Ponzi scheme: redukcja bazy podatkowej i wzrost kosztów ponoszonych przez podatników. Bez sensu.
- 2 11
-
2021-11-29 07:06
Czyli, ze do 2025 moze do Lęborka wybuduja? (3)
Ile lat sie można z tym babrac?
- 47 12
-
2021-11-29 07:51
(1)
Jeszcze nie zaczęli budowy wiec
- 10 2
-
2021-11-29 11:01
Czyli spokojnie mozna myslec o 2027
- 5 0
-
2021-11-29 12:11
Jakby obecna władza nie uwaliła odcinka Boże Pole - Lębork, to by już było
A tak popsuli dodatkowo węzeł w Bożym Polu i wyjdzie drożej, póżniej i bez MOPa.
- 6 2
-
2021-11-29 07:14
nie trzeba budować nowych wiaduktów (2)
wystarcz zbudować 3 pas od zjazdu do wjazdu na dowolny wiadukt i nie musi to być po obu stronach
- 4 40
-
2021-11-29 07:18
Najpierw kierowcy musieliby się nauczyć jeździć. (1)
Suwak sprawia że zwężenie nie powoduje korków. No, chyba że jesteśmy w Polsce...
- 6 5
-
2021-11-29 07:51
Zawsze sprawia
- 2 2
-
2021-11-29 07:20
A trzeci pas na obwodnicy dopiero w 2047 r? (1)
- 35 10
-
2021-11-30 02:36
moze byc wczesniej, na razie przeszkoda nie do przejscia jest pis
- 1 2
-
2021-11-29 07:24
Strasznie długo tą trasę budują. (10)
W Chinach The Queershan Tunnel wybudowano w 5 lat.
Podziemna droga składa się z ponad 7 tys. metrów głównego tunelu oraz z pilotowego tunelu o tej samej długości.
A u nas z 40 kilometrową drogą na powierzchni tyle czasu się bawią.- 58 69
-
2021-11-29 07:33
W Chinach tak budują że co 10 most wali się w ciągu 3 lat od budowy. (1)
- 17 30
-
2021-11-29 08:02
tjaaaa ile problemów ma pendolino - co się wiecznie spóźnia /i nie przekracza 200km/h po zmodernizowanych liniach/
w chinach 350 km/h to standard - a ich linie praktycznie wybudowane od zera
- 21 15
-
2021-11-29 07:59
W chnach po roku lub dwóch jest remont który trwa 5 lat (3)
Szybko tzn. Bylejak.
- 8 25
-
2021-11-29 08:04
(1)
skąd te wiadomości? z pudelka?
- 13 7
-
2021-11-29 08:11
tak mu PKPiści kazali PiSać
LOL
- 8 11
-
2021-11-29 21:57
Szybko budują z powodu ogromnej ilości zatrudnionych ludzi. Dla przykładu, linię kolejową z Xining do Lhasy, budowało ponad 20.000 ludzi.
- 0 0
-
2021-11-29 08:18
Całe szczęście, że teraz Chińczycy nie budują jak za Tuskaszenki " budowali" autostrady.
- 5 22
-
2021-11-29 08:27
(1)
u nas mamy archeologów i przyrodników
którzy również pomagają w szybkim ukończeniu prac- 10 3
-
2021-11-29 09:58
taki jest wymóg prawny + terminy ustawowe
- 3 0
-
2021-11-29 09:46
pewnie że można szybciej ale ...
w rosji sowieckiej też skracali terminy w ramach "czynu partyjnego" i co z tego ?, pewnie że w państwach totalitarnych da się szybciej - nie trzeba "wywłaszczać gruntów " zgodnie z prawem , ogłaszać przetargów i robić całej masy "niepotrzebnych rzeczy" typu badania geologiczne , archeologiczne , nadzór saperski itp. , "tam" można rzucić na front robót masą sprzętu i robotników pracujących za "miskę ryżu" , nie trzeba się martwić o finansowanie inwestycji bo pieniędzy się dodrukuje itp. Tak ogólnie to wkur...ą mnie tylko małe remonty typu remont skrzyżowania Płk. Dąbka który ciągnął się 2 lata zamiast 2 tygodnie i budowa ul. Kwiatkowskiego która powinna trwać 2-3 miesiące , a zapowiada się na kilka lat korków .Ogólnie to pozdrawiam
- 11 1
-
2021-11-29 07:32
To którego grudnia będzie można przyjechać z Gdyni do Bożego Pola? (7)
- 32 4
-
2021-11-29 07:52
Przestań się pastwić ;) (5)
- 13 0
-
2021-11-29 09:44
Normlanie pytam (4)
21 grudnia muszę jechać do Szczecina i zastanawiam się czy już uda się nową trasą
- 7 0
-
2021-11-29 12:20
Na wiosnę będzie można pojechać (3)
Na pewno nie w grudniu
- 2 1
-
2021-11-29 13:53
Napisali że w grudniu (2)
- 3 1
-
2021-11-29 14:04
Może ktoś to wyjaśni...
przejezdność to dla publiki, czy tylko dla walców???
- 5 0
-
2021-11-29 22:31
W grudniu po południu...
- 2 0
-
2021-11-30 00:21
Będziesz nadrabiał takim kołem ? Bogaty jesteś
- 0 2
-
2021-11-29 07:37
(5)
Cała obwodnica powinna mieć po trzy pasy!
- 53 5
-
2021-11-29 07:53
Odkrywca (4)
Tak, ale z odcinkowym pomiarem prędkości między każdym węzłem
- 15 5
-
2021-11-29 07:57
Tak i strzelaniem do łosi na lewym pasie jadących (3)
Poniżej 120km/h
- 12 10
-
2021-11-29 08:01
Może kiedyś wymrze pokolenie twierdzące że jak masz dużo na liczniku, to przemieszczasz się szybciej... (1)
- 15 11
-
2021-12-02 20:55
Chcesz zmienić zasady fizyki?
- 0 0
-
2021-11-29 12:13
Na odcinku gdyńskim jest ograniczenie do 100 km/h, więc jazda poniżej 120 km/h jak najbardziej prawidłowa
- 4 3
-
2021-11-29 07:44
(2)
wiadukt, który jest już gotowy i drugi, który jest budowany będą służyć jako pas do zjazdu na węzeł i wjazdu na obwodnicę; główny potok obsługiwany będzie dwoma pasami w każdym kierunku (podobnie jak jest na Osowie)
- 6 10
-
2021-11-29 07:54
Nie (1)
Jezdnia główna będzie miała po trzy pasy, nie dwa. Sprawdź sobie dostępne plany zagospodarowano terenu
- 5 0
-
2021-11-29 08:06
będzie dokładnie tak jak jest na Osowie, trzeci pas będzie oddzielony i prowadzony osobnym wiaduktem
- 0 8
-
2021-11-29 07:58
Ale przecież prezydent duda powiedział, że żadna Unia nam nie jest potrzebna. A glapiński twierdzi, że to Polska mogłaby
- 19 30
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.