• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe znaki zakazu dla pieszych i rowerzystów przed tunelem

Ewelina Oleksy
14 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
  • Dziś drogowcy zamontowali dodatkowe znaki przed wjazdem do tunelu pod Martwą Wisłą.
  • Dzięki nim rowerzyści mają być mocniej ostrzegani, że do tunelu wjechać nie mogą.
  • Znaki informujące o zakazie korzystania z tunelu są od dawna, ale to nie powstrzymuje rowerzystów i pieszych.

- Nie mamy nic przeciwko pieszym i rowerzystom, lubimy was bardzo, ale Tunel pod Martwą Wisłą to nie jest miejsce dla was - mówią pracownicy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W związku z tym, że ostatnio do tunelu coraz częściej zapędzają się ci, których być tam nie powinno, we wtorek zamontowano dodatkowe znaki, które problem mają ograniczyć.



Dodatkowe znaki sprawią, że rowerzyści i piesi znikną z tunelu?

O tym, że w Tunelu pod Martwą Wisłą pojawiają się niepowołani goście, informujemy regularnie. Wystarczy wspomnieć chociażby dwie ostatnie sytuacje:


Turysta z Wrocławia, gdy usłyszał, że w tunelu obowiązuje zakaz jazdy rowerem, postanowił... wrócić pod prąd chodnikiem ewakuacyjnym. Tylko dzięki szybkiej reakcji pracowników z obsługi tunelu mężczyzna wrócił pod stadion w Letnicy autobusem miejskim.

Rowerzysta wjechał z dzieckiem w przyczepce do tunelu. Film z czerwca


- Pojawienie się w tunelu pieszego czy rowerzysty to bardzo niebezpieczna sytuacja - zarówno dla nich samych, jak i dla jadących tunelem kierowców. Zdajemy sobie sprawę, że niektórym pieszym czy rowerzystom zdarza się nie zauważyć znaków zakazu, jakie ustawione są przy wjazdach do tunelu, i nieopatrznie wjechać do środka. Dlatego, by jeszcze bardziej zwrócić uwagę na obowiązujące przepisy, 14 lipca dostawiliśmy dodatkowe znaki zakazu wjazdu rowerów i zakazu ruchu pieszych. Oznakowanie wyświetlane będzie również na tablicach zmiennej treści - informuje Gdański Zarząd Dróg i Zieleni.

Czytaj też: Wracał z imprezy tunelem. Trzeba było go eskortować

Tunel pod Martwą Wisłą przeznaczony jest wyłącznie dla ruchu pojazdów samochodowych - aut osobowych, ciężarówek, motocykli i autobusów. Mimo to w tym roku odnotowanych zostało już 18 przypadków wejścia pieszego do tunelu oraz 13 wjazdów rowerzystów.

Tylko w  maju 2020 roku na terenie Gdańska doszło do 21 wypadków z udziałem rowerzystów i 49 kolizji.

Pieszy w tunelu. Film z lutego 2020

Miejsca

Opinie (222) ponad 10 zablokowanych

  • Zenek (1)

    Kto jeździ rowerem po dwujezdniowej trasie...

    • 6 14

    • Jakie podchwytliwe!

      Chyba rowerzysta, bo niby kto miałby jechać rowerem?

      • 1 0

  • Żeby przestrzegać trzeba najpierw znać. (10)

    Studiowanie prawa o ruchu drogowym przez rowerzystę? Znajomość znaków? Czy nie za dużo od nich wymagacie?

    • 25 16

    • (5)

      jak patrzę na kierowców tyo nie wiem po co im były kursy i egzaminy

      • 10 6

      • Grasz w pingponga? (4)

        Bo zgrabnie odbijasz piłeczkę. Tyle że nie na temat. Można jeszcze w to włączyć deskorolkarzy, hulajnogowców, pieszych...

        • 4 5

        • (3)

          to jest na temat baranie a tak naprawdę przyczyną obecności rowerzystów w tym pieprzonym tunelu jest jego złe zaprojektowanie od samego rysunku na desce kreślarskiej taka jest prawda i cieszę się że wyszło na moje minęło kilka lat i co?I tunelik niefunkcjonalny a było mówione zrobić jakąś boczną nitkę dla rowerów i pieszych przy jednej budowie buduje się na dziesiątki lat albo setki i trzeba robić na przyszłość ale różni d**ile mnie tu wyzywali że po co kasa ważniejsza teraz mają d**ile gdańscy problem autobusu niet promu niet zakaz dla rowerów da to to macie problem z rowerzystami i żadne znaki nawet o średnicy 5 m tego nie zmienia bo rowerzyści myślą logicznie z nowego portu na westerplatte w linii prostej ile to jest?Kilkaset m? A ile km ma objazd przez centrum gdańska?

          • 2 3

          • Widzę że masz jeszcze taką zaletę (1)

            Że lubisz obrażać ludzi. Jak widać internet nie jest dla wszystkich

            • 2 2

            • jak mozna kulturalnie określic bandę i**otów która pierw tworzy problem a potem z nim walczy

              • 1 2

          • barana to musisz mieć w rodzinie, pokolenie przed tobą

            • 0 1

    • Zobacz co stawiają na świętojańskiej w Gdyni dla kierowców (3)

      a oni i tak dalej jeżdżą pod prąd.
      i to nie jeden na pół roku jak tu ale kilku na godzinę asów się znajdzie.
      "żeby przestrzegać trzeba najpierw znać" tak jak napisałeś.

      • 6 5

      • Artykuł jest o rowerzystach. (2)

        Nie o kierowcach.

        • 4 3

        • no i co z tego?Rowerzyści są tam większym problemem niż kierowcy którzy traktują ten tunel jak autostradę?

          • 2 3

        • Artykuł jest o ruchu drogowym, a nie tylko o rowerzystach. Piesi też tam chodzą.
          Nie mędrkuj i nie oskarżaj rowerzystów, bo kilku przejechało lub wjechało do tunelu.
          Spójrz ile samochodów przejeżdża na zakazach ruchu postawionych w różnych miejscach choćby z powodu remontu. Nie bądź śmieszny.

          • 0 0

  • Gdańskie dziadostwo. Jak zwykle tylko samochody, samochody, samochody (1)

    Piesi i rowerzyści liczą się tylko w kampaniach PR

    • 21 16

    • dziadowsko to tacy jak ty

      • 0 2

  • (2)

    Właśnie przy takich okazjach wychodzi niekompetencja zarówno ustawodawców jak i rowerzystów.
    Ustawodawcy dając szereg przywilejów rowerzystom zapomnieli o ich edukacji i przez to mamy co mamy. Jeżdżące bez opamiętania osoby, które za nic mają przepisy ruchu drogowego.
    Ustawodawca nie wymógł na nich obowiązku ich poznania.
    Najpierw powinna być edukacja a potem ewentualne przyznawanie przywilejów.
    Kolejnym przykładem głupoty rowerzystów jest jazda na łeb na szyję przez ulicę Starogardzką, przy mostku nad kanałem Raduni.
    90% w ogóle nie czyta znaków drogowych, choć stoją tam z obu stron przy drodze rowerowej znaki stop, które nakazują im się zatrzymanie przed przejazdem przez jezdnię.
    Powinno się cofną wszelkie przywileje i rozpocząć edukację rowerzystów.

    • 21 13

    • W porównaniu do kierowców .........

      warto przypomnieć co niektórym że 40tys wypadków rocznie w których ginie 3tys osób plus do tego 40tys zostaje kalekami plus ok. 500tys kolizji to nie powodują rowerzyści " bez edukacji", a kierowcy z "edukacją" ;)

      • 7 1

    • Jeszcze masz krzywdę. Wszędzie na świecie byłby tam przejazd dla rowerów i to kierowcy musieliby uważać.

      Przynajmniej by zorganizowano rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo. Postawienie STOP, to jakiś żart.

      • 0 0

  • przeciez 90 % ludzi w Polsce nie patrzy na znaki, a na pewno sie do nich nie stosuje

    • 8 2

  • Czekam an znak (3)

    Zakaz nakładania obcisłych gaci

    • 15 8

    • czekam na znak

      i tak byś nie założył bo chodzisz w gaciach takich jak Ferdek Kiepski , poza tym to są drogie rzeczy

      • 4 3

    • ktoś tu ma kompleksy

      • 3 0

    • ale przez ciebie na łeb, bo się w tym nadmiernie lubujesz i tracisz orientację, właściwą orientację.

      • 0 0

  • Znak z dala widoczny

    • 3 0

  • INNY (21)

    może jestem inny ale może mi ktoś racjonalnie wytłumaczyć dlaczego nie mogę wjechać rowerem do tunelu?

    • 13 16

    • (9)

      Ponieważ jest tam zakaz poruszania się rowerem. Czego nie rozumiesz?

      • 6 8

      • INNY (8)

        Czego nie rozumiesz w moim pytaniu? Pytam tylko dlaczego! Nie kwestionuję znaku i oczywiście respektuję ale pytam po co?

        • 10 4

        • Jak cię minie naczepa z cysterną (6)

          I pęd powietrza wciągnie cię pod tylne koła to w ułamku sekundy zrozumiesz po co. A w następnej sekundzie już cię nie będzie.

          • 6 7

          • na każdej jezdni może się to zdarzyć (4)

            a niemal wszędzie rowerem jeździć można.

            • 4 3

            • Ale w tunelu taki pojazd działa jak tłok (3)

              Stwarza nadciśnienie wokół siebie a za sobą podciśnienie. I to nie są małe siły! Potrafią zakołysać nawet sporym samochodem. Przy większej prędkości rowerzysta nie ma szans. Przejechałem rowerem w życiu kilkadziesiąt tysięcy kilometrów dojeżdżając 10 lat do pracy. Wiem o czym piszę

              • 5 3

              • INNY

                dzięki za info logiczne i racjonalne wytłumaczenie. Szkoda tylko, że polityka informacyjna w każdym portalu opiera się tylko na: "Pan kazał sługa musi". Brak wytłumaczenia dlaczego.

                • 2 0

              • ruch rowerowy i pieszy można przecież odseparować. z d*py argument

                • 1 0

              • na motorower, skuter już nie działa przecież

                Nie wiesz o czym piszesz, nadużywasz i nadinterpretujesz.

                • 1 0

          • wierzysz w bajki?

            • 1 0

        • Bo nie ma procedur. w Polsce nawet nie ma standardów budowania takich obiektów

          ten tunel budowano na przepisach..... niemieckich.
          nie ma w nich nic o rowerach więc na wszelki wypadek najlepiej zakazać i już.

          zasadniczo jezdnia jak każda inna jezdnia.

          • 1 5

    • Dlatego że szybko jadące samochody w tunelu, mogą Cię zdumchnac (2)

      A ciężarówka może Cię wciągnąć pod koła

      • 8 5

      • a poza tunelem to już nie?

        • 3 5

      • Skuteru już nie mogą zdmuchnąć, wiadomo przecież. To som take yntelygentne zdmuchy.

        • 1 0

    • To proste (4)

      Nie jesteś wstanie poruszać się z tą samą prędkością co inne pojazdy. Więc inni uczestnicy ruchu zmuszeni by byli wykonywać manewr wyprzedzania. Z racji ograniczonej przestrzeni było by to niebezpieczne. Po za tym w tunelach bardzo trudno prowadzi się kacje ratunkowe więc ogranicza się ryzyko wypadków i kolizji do minimum. Tak więc rower w tunelu wprowadza haos i zamieszanie w ruchu a to sprzyja ryzyku kolizji lub wypadku i to w dodatku z niechronionym uczestnikiem ruchu rowerzystą. Dla twojego dobra nie możesz tam wjeżdżać.

      • 5 3

      • ale ruch mozna przeciez odseparowac

        i wtedy problemy o ktorych piszesz nie mają miejsca. tadam

        • 3 4

      • (2)

        trzeba było o tym myśleć przed budową

        • 2 1

        • dokładnie, jeden z najgorszych i**otyzmów (1)

          Tunel z elementów zatapialnych byłby pewnie tańszy, trwalszy ale i szerszy i spełniłby wszystkie potrzeby. Dodam, że wykonany w Polsce. Za takie decyzje powinno się urzędników stawiać przed sądami, bo są bezkarni.

          • 1 1

          • Szkopuł w tym, że tunel, który powstanie droższą o ok. 35 proc. metodą TBM, wcale nie będzie taki sam, jak planowano na początku. O ile ten budowany z prefabrykatów miał mieć po trzy pasy ruchu w każdą stronę, to ten wiercony - już tylko po dwa.

            Czytaj więcej na:
            https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Tunel-pod-Martwa-Wisla-pod-lupa-CBA-Chodzi-o-sposob-budowy-n58452.html#tri

            • 0 0

    • (1)

      Dlatego że są takie miejsca gdzie nie jest dopuszczony ruch rowerów. Na obwodnicy też nie można jeździć rowerem

      • 3 4

      • obwodnica jest drogą ekspresową

        wiec bezsensu porównanie

        • 2 4

    • Bo jesteś inny

      ...

      • 2 1

  • Przecież w tym kraju nie obowiązują żadne znaki zakazu ciągle linie pasy wyłączone z ruchu.sa bo są i każdy i tak robi po swojemu

    • 6 2

  • 1.brak infnrasktuktury i myslenia ze strony władz 2 A także ludzi którzy tam wjeżdzają. (1)

    trzeba było zbudować pas dla rowerów i motorowerów pod tunelem i byłby spokój.

    • 10 6

    • jak juz tylko dla rowerów

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane