- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (51 opinii)
- 2 Był senator skazany na więzienie (211 opinii)
- 3 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (483 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (217 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (106 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (132 opinie)
25 mln zł za połączenie Karwin i Dąbrowy. Bliżej rozbudowy Nowowiczlińskiej
W powtórzonym przetargu na przebudowę ul. Nowowiczlińskiej w Gdyni pojawiły się ponownie dwie oferty. Tym razem jednak mieszczą się w założonym przez urzędników budżecie, który został podwyższony. Po analizie ofert wykonawca prawdopodobnie zostanie wybrany.
Przypomnijmy: pierwszy przetarg na przebudowę ul. Nowowiczlińskiej został unieważniony. Miasto szacowało koszty na blisko 19 mln zł, jednak najtańsza z przedstawionych ofert (od firmy Strabag) opiewała na blisko 21,5 mln zł.
Szybszy przejazd z Karwin do Dąbrowy droższy, niż planowano
- Konsorcjum WPRD Gravel - 24 945 446 zł
- Strabag - 24 985 635 zł
Tym razem jednak Gdynia podniosła kwotę, którą jest w stanie wydać na inwestycję realizowaną w ramach węzła Karwiny. Urzędnicy poinformowali we wtorek, że nie trzeba będzie wydać więcej niż 24 990 960 zł. To oznacza, że wykonawca zostanie - po analizie ofert - prawdopodobnie wybrany.
Nowy buspas połączony z innymi
Na zmianach mają najwięcej zyskać pasażerowie komunikacji miejskiej, piesi i rowerzyści. Dzięki rozbudowie drogi mają zyskać szybsze połączenie między Dąbrową i Karwinami.
- Ulica Nowowiczlińska zyska buspas, który następnie połączy się z innymi buspasami na ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Wszystkie prace są częścią utworzenia węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:
- na odcinku Rdestowa - Obwodnica Trójmiasta prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
- na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej przebudowa będzie całościowa.
Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
- chodniki,
- drogę rowerową z oświetleniem,
- korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową.
Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
- poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
- przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni
- poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
- korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
- chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.
Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.
W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
- z ul. Rdestową zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
- z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.
Węzeł Karwiny: informacje, inwestycje, daty
Miejsca
Opinie (136) 6 zablokowanych
-
2022-11-22 19:18
Czy buspas będzie pod wiaduktem? (1)
Z planu to nie wynika
- 10 0
-
2022-11-22 19:26
nie będzie
- 3 1
-
2022-11-22 19:10
Szczerze (1)
tam by się przydał Kaufland żeby była
alternatywa do tych wszystkich Biedronek i Lidla. Na Karwinach na Fikakowie Lidl i Merkus na Tuwima sklep Max Xavier bardzo drogi i ludzie by się ucieszyli by było można gdzieś indziej zrobić te zakupy w pobliżu. Zasada jest taka czym większy sklep tym większe obroty i można coś sprzedawać taniej mały sklep małe obroty ceny kosmiczne ekonomia jest prosta jak sznurek.- 0 12
-
2022-11-22 19:25
i do tego sklepu będą jeździć kolejne auta po zakorkowanej już doszczętnie Nowowiczlińskiej?
- 9 1
-
2022-11-22 17:37
Kiełbasa wyborcza (5)
Lodowisko, basen, kosmodrom, bus pasy, nowe drogi, ścieżki rowerowe, cuda na kiju. Po wyborach wystarczy na wiadro farby, drzewo w donicy i delfinka.
- 31 1
-
2022-11-22 17:56
Co ty fanzolisz? Przecież jest napisane że wybiorą wykonawcę i budowa ruszy. (4)
- 0 7
-
2022-11-22 19:17
czyli kiedyś
- 4 0
-
2022-11-22 18:21
Jest napisane prawdopodobnie
"To oznacza, że wykonawca zostanie - po analizie ofert - prawdopodobnie wybrany"
- 5 0
-
2022-11-22 18:19
Prezydent jest słowny facet
Jak mówi, że zrobi, to mówi.
- 10 0
-
2022-11-22 18:18
A kiedy konkretnie?
no właśnie...
- 7 0
-
2022-11-22 18:58
Pogięło kogoś !!!
- 8 0
-
2022-11-22 18:32
........
To wszystko tam jest z d**y strony ten kto to projektował to musi mieć łebski łeb by tak się zabawić kosztem ludzi.
Firma która to tam robi to już odrębna bajka na dobrą książkę fiction.- 18 0
-
2022-11-22 16:40
Zawsze możecie się wyprowadzić do Gdańska (3)
- 10 13
-
2022-11-22 18:17
Tam przynajmniej są inwestycje
- 6 1
-
2022-11-22 17:50
I właśnie dlatego na trasie z Karwin na obwodnicę wjazd do Gdańska jest dwupasmowy, a ten w stronę Chyloni prawie nie istnieje. To podprogowe działanie władz - jedźcie wszyscy do Gdańska!
- 9 1
-
2022-11-22 16:46
Prędzej zmienimy prezydenta
- 12 1
-
2022-11-22 18:15
Po co węzeł dezintegracyjny przy przystanku kolei, która kursuje w takcie jak osobowy do Zamościa?
- 33 0
-
2022-11-22 18:08
Czyli zamiast zrobic to za jednym zamachem to zeby wyjechac w strone Dabrowy/Chyloni nastepne 3 lata spedzimy w kolejnym
korkoremoncie
- 28 0
-
2022-11-22 18:03
d**ilizm
Brawo Pan Szczurek. Zamiast zrobić wszystko za jednym razem to teraz ciężarówki będą rozjeżdżać nowo wybudowane odcinki. Pan Szczurek musi zrezygnować. Partaczom mówi dosyć.
- 30 1
-
2022-11-22 17:45
(1)
Mizeria
- 10 0
-
2022-11-22 18:01
I kartofelki
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.