• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

25 mln zł za połączenie Karwin i Dąbrowy. Bliżej rozbudowy Nowowiczlińskiej

Patryk Szczerba
22 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (136)
Ul. Nowowiczlińska będzie przebudowywana. Ul. Nowowiczlińska będzie przebudowywana.

W powtórzonym przetargu na przebudowę ul. NowowiczlińskiejMapka w Gdyni pojawiły się ponownie dwie oferty. Tym razem jednak mieszczą się w założonym przez urzędników budżecie, który został podwyższony. Po analizie ofert wykonawca prawdopodobnie zostanie wybrany.



Przypomnijmy: pierwszy przetarg na przebudowę ul. Nowowiczlińskiej został unieważniony. Miasto szacowało koszty na blisko 19 mln zł, jednak najtańsza z przedstawionych ofert (od firmy Strabag) opiewała na blisko 21,5 mln zł.

Szybszy przejazd z Karwin do Dąbrowy droższy, niż planowano Szybszy przejazd z Karwin do Dąbrowy droższy, niż planowano

Postępowanie więc powtórzono. Ponownie pojawiły się dwie oferty od tych samych firm, co poprzednio. Są praktycznie identyczne, bo różnica między nimi wynosi 40 tys. zł

  • Konsorcjum WPRD Gravel - 24 945 446 zł
  • Strabag - 24 985 635 zł

Tym razem jednak Gdynia podniosła kwotę, którą jest w stanie wydać na inwestycję realizowaną w ramach węzła Karwiny. Urzędnicy poinformowali we wtorek, że nie trzeba będzie wydać więcej niż 24 990 960 zł. To oznacza, że wykonawca zostanie - po analizie ofert - prawdopodobnie wybrany.

Nowy buspas połączony z innymi



Na zmianach mają najwięcej zyskać pasażerowie komunikacji miejskiej, piesi i rowerzyści. Dzięki rozbudowie drogi mają zyskać szybsze połączenie między Dąbrową i Karwinami.

- Ulica Nowowiczlińska zyska buspas, który następnie połączy się z innymi buspasami na ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Wszystkie prace są częścią utworzenia węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:

  1. na odcinku RdestowaMapka - Obwodnica TrójmiastaMapka prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
  2. na odcinku od Obwodnicy TrójmiastaMapka do ul. ChwaszczyńskiejMapka przebudowa będzie całościowa.


Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
  • chodniki,
  • drogę rowerową z oświetleniem,
  • korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową.

Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
  • poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
  • przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni
  • poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
  • korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
  • chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.

Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.

W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
  • z ul. Rdestową zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
  • z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.


Węzeł Karwiny: informacje, inwestycje, daty



Miejsca

Opinie (136) 6 zablokowanych

  • Czy buspas będzie pod wiaduktem? (1)

    Z planu to nie wynika

    • 10 0

    • nie będzie

      • 3 1

  • Szczerze (1)

    tam by się przydał Kaufland żeby była
    alternatywa do tych wszystkich Biedronek i Lidla. Na Karwinach na Fikakowie Lidl i Merkus na Tuwima sklep Max Xavier bardzo drogi i ludzie by się ucieszyli by było można gdzieś indziej zrobić te zakupy w pobliżu. Zasada jest taka czym większy sklep tym większe obroty i można coś sprzedawać taniej mały sklep małe obroty ceny kosmiczne ekonomia jest prosta jak sznurek.

    • 0 12

    • i do tego sklepu będą jeździć kolejne auta po zakorkowanej już doszczętnie Nowowiczlińskiej?

      • 9 1

  • Kiełbasa wyborcza (5)

    Lodowisko, basen, kosmodrom, bus pasy, nowe drogi, ścieżki rowerowe, cuda na kiju. Po wyborach wystarczy na wiadro farby, drzewo w donicy i delfinka.

    • 31 1

    • Co ty fanzolisz? Przecież jest napisane że wybiorą wykonawcę i budowa ruszy. (4)

      • 0 7

      • czyli kiedyś

        • 4 0

      • Jest napisane prawdopodobnie

        "To oznacza, że wykonawca zostanie - po analizie ofert - prawdopodobnie wybrany"

        • 5 0

      • Prezydent jest słowny facet

        Jak mówi, że zrobi, to mówi.

        • 10 0

      • A kiedy konkretnie?

        no właśnie...

        • 7 0

  • Pogięło kogoś !!!

    • 8 0

  • ........

    To wszystko tam jest z d**y strony ten kto to projektował to musi mieć łebski łeb by tak się zabawić kosztem ludzi.
    Firma która to tam robi to już odrębna bajka na dobrą książkę fiction.

    • 18 0

  • Zawsze możecie się wyprowadzić do Gdańska (3)

    • 10 13

    • Tam przynajmniej są inwestycje

      • 6 1

    • I właśnie dlatego na trasie z Karwin na obwodnicę wjazd do Gdańska jest dwupasmowy, a ten w stronę Chyloni prawie nie istnieje. To podprogowe działanie władz - jedźcie wszyscy do Gdańska!

      • 9 1

    • Prędzej zmienimy prezydenta

      • 12 1

  • Po co węzeł dezintegracyjny przy przystanku kolei, która kursuje w takcie jak osobowy do Zamościa?

    • 33 0

  • Czyli zamiast zrobic to za jednym zamachem to zeby wyjechac w strone Dabrowy/Chyloni nastepne 3 lata spedzimy w kolejnym

    korkoremoncie

    • 28 0

  • d**ilizm

    Brawo Pan Szczurek. Zamiast zrobić wszystko za jednym razem to teraz ciężarówki będą rozjeżdżać nowo wybudowane odcinki. Pan Szczurek musi zrezygnować. Partaczom mówi dosyć.

    • 30 1

  • (1)

    Mizeria

    • 10 0

    • I kartofelki

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane