• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

25 mln zł za połączenie Karwin i Dąbrowy. Bliżej rozbudowy Nowowiczlińskiej

Patryk Szczerba
22 listopada 2022, godz. 15:30 
Opinie (136)
Najnowszy artykuł na ten temat Ta przebudowa poprawi punktualność ZKM
Ul. Nowowiczlińska będzie przebudowywana. Ul. Nowowiczlińska będzie przebudowywana.

W powtórzonym przetargu na przebudowę ul. NowowiczlińskiejMapka w Gdyni pojawiły się ponownie dwie oferty. Tym razem jednak mieszczą się w założonym przez urzędników budżecie, który został podwyższony. Po analizie ofert wykonawca prawdopodobnie zostanie wybrany.



Przypomnijmy: pierwszy przetarg na przebudowę ul. Nowowiczlińskiej został unieważniony. Miasto szacowało koszty na blisko 19 mln zł, jednak najtańsza z przedstawionych ofert (od firmy Strabag) opiewała na blisko 21,5 mln zł.

Szybszy przejazd z Karwin do Dąbrowy droższy, niż planowano Szybszy przejazd z Karwin do Dąbrowy droższy, niż planowano

Postępowanie więc powtórzono. Ponownie pojawiły się dwie oferty od tych samych firm, co poprzednio. Są praktycznie identyczne, bo różnica między nimi wynosi 40 tys. zł

  • Konsorcjum WPRD Gravel - 24 945 446 zł
  • Strabag - 24 985 635 zł

Tym razem jednak Gdynia podniosła kwotę, którą jest w stanie wydać na inwestycję realizowaną w ramach węzła Karwiny. Urzędnicy poinformowali we wtorek, że nie trzeba będzie wydać więcej niż 24 990 960 zł. To oznacza, że wykonawca zostanie - po analizie ofert - prawdopodobnie wybrany.

Nowy buspas połączony z innymi



Na zmianach mają najwięcej zyskać pasażerowie komunikacji miejskiej, piesi i rowerzyści. Dzięki rozbudowie drogi mają zyskać szybsze połączenie między Dąbrową i Karwinami.

- Ulica Nowowiczlińska zyska buspas, który następnie połączy się z innymi buspasami na ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Wszystkie prace są częścią utworzenia węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:

  1. na odcinku RdestowaMapka - Obwodnica TrójmiastaMapka prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
  2. na odcinku od Obwodnicy TrójmiastaMapka do ul. ChwaszczyńskiejMapka przebudowa będzie całościowa.


Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
  • chodniki,
  • drogę rowerową z oświetleniem,
  • korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową.

Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
  • poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
  • przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni
  • poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
  • korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
  • chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.

Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.

W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
  • z ul. Rdestową zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
  • z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.


Węzeł Karwiny: informacje, inwestycje, daty



Miejsca

Opinie (136) 6 zablokowanych

  • Dlaczego?

    "poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack"
    Do jasnej cholerki dlaczego w przyszłości, skoro teoretycznie węzeł jest na ukończeniu.
    Kto to planuje, przewiduje i w oparciu o jakie prognozy? Sprzed 10 lat, bo raczej nie przy uwzględnieniu teraźniejszości
    już nie wspominając o przyszłości.

    • 0 0

  • Byle z głową!

    A nie tak jak przebudowa skrzyżowania Miętowej/Nowowiczlińskiejm, gdzie projektant nie zaplanował oczywistego, wydawałoby się, prawoskrętu przy zjeździe z Miętowej!! Obecnie są tam większe korki niż przed przebudową.

    • 1 0

  • Prezydent.

    Mam nadzieję że te wszystkie machlojki niegospodarności zapłacą odpowiednie osoby z urzędu miasta

    • 1 0

  • Wiecznej budowy cd. (8)

    Ale słabe miejsce. Jak nie obwodnica to karwiny rozkopane a jak skończą to nowowiczlińska. Wpadlismy zmyleni gadaniem o pieknej Gdyni a teraz wielka budowa.

    • 98 13

    • Tylko tyle potrafisz? Narzekać jest łatwo zwłaszcza anonimowo ale dać coś od siebie już dużo trudniej - ale do kogo ja to mówię.

      • 1 1

    • Masz rację. (3)

      Po co budować? Wystarczy wprowadzić opłaty od wjazdu autem do miasta. Zaraz korki by zniknęły.

      • 3 11

      • Niech wprowadza, w Gdyni i tak już psy d. szczekają

        • 0 0

      • I odwrotnie - za wyjazd z miasta też.

        Opłaty receptą na każdy kłopot.

        • 1 1

      • A jak ktoś mieszka już w mieście?

        To nie musi wjeżdżać

        • 4 0

    • (2)

      najgorsze jest to ze buduja

      • 4 3

      • Najgorsze jest to jak budują

        • 2 2

      • 21 milionów to było za mało a 25 teraz... no mistrzowie kalkulacji

        • 7 4

  • co za durnie to planują ? rowerzyści od października do marca :)

    • 1 0

  • kiedy dwa pasy do Wczlina (6)

    a kiedy dwa pasy Nowowiczlińska Wiczlińska do Wiczlina Chwarzna

    • 55 2

    • Teraz już nigdy, przy wjeździe las skrzyżowanie z Koperkowa przy samej ulicy budują blok

      • 1 0

    • (1)

      A po co tam? Do swojej zagrody na mazurach miałeś dwa pasy?! Jechałeś zapewne polną ścieżką, więc Gdynia też oferuje tobie taką samą

      • 1 15

      • słoma z butów ci wylazła miastowy paniczu

        • 9 0

    • Nigdy (1)

      Trzeba było spojrzeć na mapę miasta wybierając mieszkanie. Z jakiegoś powodu metr był tam o 1/3 tańszy. Teraz już wiesz czemu... zresztą, nikt tam nikogo nie przesiedlał...

      • 6 15

      • Oczywiście prostej zależności, że jak daje się zgody na nowe osiedla to się buduje nowe drogi i rozwija komunikację miejską to już nie ogarniasz...

        • 11 1

    • nie da się

      • 12 0

  • R.I.P. mieszkańcy Dąbrowy

    Życie wiecznie w remoncie.

    • 3 0

  • Czy to skrzyżowanie nie było przypadkiem niedawno remontowane? (1)

    • 9 0

    • Było już dwa razy

      • 1 0

  • A kiedy poprawią wjazd z Nowowiczlińskiej na obwodnicę w stronę Chyloni?! (3)

    Dlaczego zlikwidowano pas do skrętu w prawo na obwodnicę?! Dlaczego kilka dużych dzielnic ma utrudniony wjazd?! Dlaczego z Dąbrowy jest pas do skrętu w lewo, a pas do skrętu w prawo z Karwin zlikwidowali i jeszcze wyostrzyli zakręt?!

    • 47 0

    • P. (1)

      Ktoś z Dąbrowy

      • 3 1

      • Bzdura

        Ktoś z Dąbrowy to by chciał raczej, żeby ludzie tak jak na starym węźle pakowali się od razu na obwodnicę w kier. Chyloni a nie niepotrzebnie jechali kawał w stronę Dąbrowy generując niepotrzebny ruch na tym newralgicznym kawałku Nowowiczlińskiej, na którym zaraz będzie pięć zmian świateł.

        • 2 1

    • Dlatego że

      Tym miastem rządzą barany

      • 12 0

  • S6 (7)

    Ile miesięcy można obiecywać i przesuwać terminy oddania odcinka drogi S6 Bozepole Gdynia.Jak tacy ludzie w GDDKiA Gdańsk mają budować nowe drogi jak nie posiadają żadnego pojęcia o tym co robią lub jak mają robić.Przyklad obecnie budowanej S6 prawie dwa lata czy budowana dk21 Słupsk Ustka ponad rok opóźnienia.Teraz pytanie czy ta ekipa powinna dalej zajmować się drogami głównie dalszymi odcinkami S6 Bozepole Sławno (Słupsk) ok 85km

    • 50 8

    • Ale wiesz, że był COVID? (3)

      Opóźnienia są właśnie z tego powodu, wszystko stało w momencie pandemii

      • 2 27

      • (1)

        Ale wiesz, że w 2021 i 2022 całymi miesiącami nic się nie działo na budowie? To też COVID?

        • 3 0

        • W 2020 i 2021 dokładnie tak. Pamiętasz na czym polegały kwarantanny? W 2022 pracowali cały czas także zimą.

          • 0 2

      • Wymówka zawsze się znajdzie

        • 10 1

    • W generalnej nikt nie obiecywał

      to redaktorzy portalu pisali...

      • 0 0

    • A czego oczekiwać od PiSowców?

      Jedynie skoków na kasiora...

      • 13 6

    • jedyne lekarstwo to pogonic w najblizszych wyborach prawychizprawiedliwych

      premie sie nam naleza
      wygralismy wybory i polska jest nasza

      • 15 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane