• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

25 mln zł za połączenie Karwin i Dąbrowy. Bliżej rozbudowy Nowowiczlińskiej

Patryk Szczerba
22 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (136)
Ul. Nowowiczlińska będzie przebudowywana. Ul. Nowowiczlińska będzie przebudowywana.

W powtórzonym przetargu na przebudowę ul. NowowiczlińskiejMapka w Gdyni pojawiły się ponownie dwie oferty. Tym razem jednak mieszczą się w założonym przez urzędników budżecie, który został podwyższony. Po analizie ofert wykonawca prawdopodobnie zostanie wybrany.



Przypomnijmy: pierwszy przetarg na przebudowę ul. Nowowiczlińskiej został unieważniony. Miasto szacowało koszty na blisko 19 mln zł, jednak najtańsza z przedstawionych ofert (od firmy Strabag) opiewała na blisko 21,5 mln zł.

Szybszy przejazd z Karwin do Dąbrowy droższy, niż planowano Szybszy przejazd z Karwin do Dąbrowy droższy, niż planowano

Postępowanie więc powtórzono. Ponownie pojawiły się dwie oferty od tych samych firm, co poprzednio. Są praktycznie identyczne, bo różnica między nimi wynosi 40 tys. zł

  • Konsorcjum WPRD Gravel - 24 945 446 zł
  • Strabag - 24 985 635 zł

Tym razem jednak Gdynia podniosła kwotę, którą jest w stanie wydać na inwestycję realizowaną w ramach węzła Karwiny. Urzędnicy poinformowali we wtorek, że nie trzeba będzie wydać więcej niż 24 990 960 zł. To oznacza, że wykonawca zostanie - po analizie ofert - prawdopodobnie wybrany.

Nowy buspas połączony z innymi



Na zmianach mają najwięcej zyskać pasażerowie komunikacji miejskiej, piesi i rowerzyści. Dzięki rozbudowie drogi mają zyskać szybsze połączenie między Dąbrową i Karwinami.

- Ulica Nowowiczlińska zyska buspas, który następnie połączy się z innymi buspasami na ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Wszystkie prace są częścią utworzenia węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:

  1. na odcinku RdestowaMapka - Obwodnica TrójmiastaMapka prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
  2. na odcinku od Obwodnicy TrójmiastaMapka do ul. ChwaszczyńskiejMapka przebudowa będzie całościowa.


Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
  • chodniki,
  • drogę rowerową z oświetleniem,
  • korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową.

Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
  • poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
  • przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni
  • poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
  • korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
  • chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.

Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.

W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
  • z ul. Rdestową zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
  • z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.


Węzeł Karwiny: informacje, inwestycje, daty



Miejsca

Opinie (136) 6 zablokowanych

  • Sygnalizacja co 60m ???

    • 28 1

  • Kto mieszka na Dąbrowie

    W cyrku się nie śmieje

    • 38 0

  • Chyba jednak nie jest w budżecie

    • 7 0

  • Kiełbasa wyborcza (5)

    Lodowisko, basen, kosmodrom, bus pasy, nowe drogi, ścieżki rowerowe, cuda na kiju. Po wyborach wystarczy na wiadro farby, drzewo w donicy i delfinka.

    • 31 1

    • Co ty fanzolisz? Przecież jest napisane że wybiorą wykonawcę i budowa ruszy. (4)

      • 0 7

      • A kiedy konkretnie?

        no właśnie...

        • 7 0

      • Prezydent jest słowny facet

        Jak mówi, że zrobi, to mówi.

        • 10 0

      • Jest napisane prawdopodobnie

        "To oznacza, że wykonawca zostanie - po analizie ofert - prawdopodobnie wybrany"

        • 5 0

      • czyli kiedyś

        • 4 0

  • (1)

    Mizeria

    • 10 0

    • I kartofelki

      • 3 0

  • tragedia (1)

    Czy w tej chwili nie ma połączenia.?:
    A ul. Nowowiczlińska od stacji MOYA do nowo przebudowanego skrzyżowania za ponad 1,8mln.zł: Miętowa- Koperkowa- Nowowiczlińska - Wiczlińska o dłg.1300m co łączy ??
    Włodarzu miasta najwyższa pora skorzystać z komunikacji masowei i mieć min. orientację w poruszanej tematyce -"Ulica Nowowiczlińska zyska buspas" Zyska niecała 1/4 ulicy, która kompletnie nic nie zmieni.!!
    Dodatkowo , aby upłynnić ruch i zmniejszyć tzw. ślad węglowy propagowany ostatnio wespół z p. Guciem dołożymy 5 skrzyżowań świetlnych (1 jw. już uruchomione).
    Dla dalszej "poprawy" dołożymy zamknięcie ul.Anyżowej, choć obecne przepisy techniczno - budowlane dotyczące dróg publicznych tego nie wymagają - rozporządzenie z 24.06.2022 Dz. U.Nr1518.
    Nowego pasa drogowego pod nowo wybudowanymi wiaduktami nie będzie - będzie wykonanie kolektora odwadniającego obwodnicę i chodnik, czyli nowsza wersja poprzedniego układu drogowego.
    A kiedy wymiana rurociągu wody wykonanego z rur azbestowo-cementowych wzdłuż ul. Nowowiczlińskiej od ul Anyżowej do przystanku Dąbrowa -Centrum tj.ok. 400m liczącego sobie prawie 40 lat? -(pytanie do pani vice prezydent, członkini rady nadzorczej pewiku).
    Na deser- wybudowanie przystanku autobusowego przy Lidlu bez zatoki autobusowej i jakiejkolwiek wiaty, zapewne na koszt właściciela sklepu minimalizując koszta, a za 2/3 lata gmina wybuduje docelową już zapewne za ok. 2mln.
    Wszystkie pozostałe "inwestycje" w ramach 25mln. stanowią tylko i wyłącznie wypełniacze finansowe, a węzeł gordyjski układu drogowego dzielnicy Dąbrowa : skrzyżowanie Nowowiczlińska - Rdestowa pozostaje bez zmian łącznie z nie zrealizowaną trasą Jana Nowaka -Jeziorańskiego już ok.15lat, która miała m.in. zmniejszyć ruch drogowy z Wiczlina w kierunku Dąbrowy.

    • 49 0

    • Przyznaj się, 25 lat głosujesz na Szczurka?

      • 0 7

  • A kiedy poprawią wjazd z Nowowiczlińskiej na obwodnicę w stronę Chyloni?! (3)

    Dlaczego zlikwidowano pas do skrętu w prawo na obwodnicę?! Dlaczego kilka dużych dzielnic ma utrudniony wjazd?! Dlaczego z Dąbrowy jest pas do skrętu w lewo, a pas do skrętu w prawo z Karwin zlikwidowali i jeszcze wyostrzyli zakręt?!

    • 48 0

    • P. (1)

      Ktoś z Dąbrowy

      • 3 1

      • Bzdura

        Ktoś z Dąbrowy to by chciał raczej, żeby ludzie tak jak na starym węźle pakowali się od razu na obwodnicę w kier. Chyloni a nie niepotrzebnie jechali kawał w stronę Dąbrowy generując niepotrzebny ruch na tym newralgicznym kawałku Nowowiczlińskiej, na którym zaraz będzie pięć zmian świateł.

        • 2 1

    • Dlatego że

      Tym miastem rządzą barany

      • 12 0

  • d**ilizm

    Brawo Pan Szczurek. Zamiast zrobić wszystko za jednym razem to teraz ciężarówki będą rozjeżdżać nowo wybudowane odcinki. Pan Szczurek musi zrezygnować. Partaczom mówi dosyć.

    • 30 1

  • Czyli zamiast zrobic to za jednym zamachem to zeby wyjechac w strone Dabrowy/Chyloni nastepne 3 lata spedzimy w kolejnym

    korkoremoncie

    • 28 0

  • Po co węzeł dezintegracyjny przy przystanku kolei, która kursuje w takcie jak osobowy do Zamościa?

    • 33 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane