- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (117 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (101 opinii)
- 3 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (58 opinii)
- 4 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (346 opinii)
- 5 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (120 opinii)
- 6 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (316 opinii)
25 mln zł za połączenie Karwin i Dąbrowy. Bliżej rozbudowy Nowowiczlińskiej
W powtórzonym przetargu na przebudowę ul. Nowowiczlińskiej w Gdyni pojawiły się ponownie dwie oferty. Tym razem jednak mieszczą się w założonym przez urzędników budżecie, który został podwyższony. Po analizie ofert wykonawca prawdopodobnie zostanie wybrany.
Przypomnijmy: pierwszy przetarg na przebudowę ul. Nowowiczlińskiej został unieważniony. Miasto szacowało koszty na blisko 19 mln zł, jednak najtańsza z przedstawionych ofert (od firmy Strabag) opiewała na blisko 21,5 mln zł.
Szybszy przejazd z Karwin do Dąbrowy droższy, niż planowano
- Konsorcjum WPRD Gravel - 24 945 446 zł
- Strabag - 24 985 635 zł
Tym razem jednak Gdynia podniosła kwotę, którą jest w stanie wydać na inwestycję realizowaną w ramach węzła Karwiny. Urzędnicy poinformowali we wtorek, że nie trzeba będzie wydać więcej niż 24 990 960 zł. To oznacza, że wykonawca zostanie - po analizie ofert - prawdopodobnie wybrany.
Nowy buspas połączony z innymi
Na zmianach mają najwięcej zyskać pasażerowie komunikacji miejskiej, piesi i rowerzyści. Dzięki rozbudowie drogi mają zyskać szybsze połączenie między Dąbrową i Karwinami.
- Ulica Nowowiczlińska zyska buspas, który następnie połączy się z innymi buspasami na ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Wszystkie prace są częścią utworzenia węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:
- na odcinku Rdestowa - Obwodnica Trójmiasta prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
- na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej przebudowa będzie całościowa.
Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
- chodniki,
- drogę rowerową z oświetleniem,
- korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową.
Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
- poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
- przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni
- poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
- korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
- chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.
Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.
W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
- z ul. Rdestową zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
- z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.
Węzeł Karwiny: informacje, inwestycje, daty
Miejsca
Opinie (136) 6 zablokowanych
-
2022-11-22 18:17
Najbardziej mi się podoba węzeł pod wiaduktem (1)
Puścili wszystko jedną dwupasmową nitką, cienką i krętą jak d*pa węża. Przecież tam nigdy nie znikną korki.
- 39 0
-
2022-11-23 07:38
I o to chodziło
Czy ktoś ma jeszcze wątpliwości jaki jest cel władz?
- 4 0
-
2022-11-22 18:32
........
To wszystko tam jest z d**y strony ten kto to projektował to musi mieć łebski łeb by tak się zabawić kosztem ludzi.
Firma która to tam robi to już odrębna bajka na dobrą książkę fiction.- 18 0
-
2022-11-22 18:58
Pogięło kogoś !!!
- 8 0
-
2022-11-22 19:08
S6 (7)
Ile miesięcy można obiecywać i przesuwać terminy oddania odcinka drogi S6 Bozepole Gdynia.Jak tacy ludzie w GDDKiA Gdańsk mają budować nowe drogi jak nie posiadają żadnego pojęcia o tym co robią lub jak mają robić.Przyklad obecnie budowanej S6 prawie dwa lata czy budowana dk21 Słupsk Ustka ponad rok opóźnienia.Teraz pytanie czy ta ekipa powinna dalej zajmować się drogami głównie dalszymi odcinkami S6 Bozepole Sławno (Słupsk) ok 85km
- 52 9
-
2022-11-22 20:12
jedyne lekarstwo to pogonic w najblizszych wyborach prawychizprawiedliwych
premie sie nam naleza
wygralismy wybory i polska jest nasza- 16 5
-
2022-11-22 20:30
A czego oczekiwać od PiSowców?
Jedynie skoków na kasiora...
- 14 6
-
2022-11-22 20:43
Ale wiesz, że był COVID? (3)
Opóźnienia są właśnie z tego powodu, wszystko stało w momencie pandemii
- 2 28
-
2022-11-23 06:12
Wymówka zawsze się znajdzie
- 10 2
-
2022-11-23 12:21
(1)
Ale wiesz, że w 2021 i 2022 całymi miesiącami nic się nie działo na budowie? To też COVID?
- 4 0
-
2022-11-23 12:24
W 2020 i 2021 dokładnie tak. Pamiętasz na czym polegały kwarantanny? W 2022 pracowali cały czas także zimą.
- 0 3
-
2022-11-23 12:23
W generalnej nikt nie obiecywał
to redaktorzy portalu pisali...
- 1 0
-
2022-11-22 19:10
Szczerze (1)
tam by się przydał Kaufland żeby była
alternatywa do tych wszystkich Biedronek i Lidla. Na Karwinach na Fikakowie Lidl i Merkus na Tuwima sklep Max Xavier bardzo drogi i ludzie by się ucieszyli by było można gdzieś indziej zrobić te zakupy w pobliżu. Zasada jest taka czym większy sklep tym większe obroty i można coś sprzedawać taniej mały sklep małe obroty ceny kosmiczne ekonomia jest prosta jak sznurek.- 0 12
-
2022-11-22 19:25
i do tego sklepu będą jeździć kolejne auta po zakorkowanej już doszczętnie Nowowiczlińskiej?
- 9 1
-
2022-11-22 19:18
Czy buspas będzie pod wiaduktem? (1)
Z planu to nie wynika
- 10 0
-
2022-11-22 19:26
nie będzie
- 3 1
-
2022-11-22 19:44
Od dwoch lat
Żyjemy w pyle cementowym i błocie. Końca nie widać! Spadlo trochę śniegu, więc następny rok opoznienia. Gdynia! Tu się żyje najlepiej!
- 19 0
-
2022-11-22 19:49
Jak szybko zmarnować 3,5mln zł podatników?
Unieważnić przetarg, poczekać aż inflacja nabije ceny, podnieść budżet i gotowe. Dołożyli by parę groszy wtedy, to by zaoszczędzili, a tak 3,5mln w plecy. A dziura już się tylko powiększa
- 35 2
-
2022-11-22 19:55
Kiedy ekrany przy obwodnicy (1)
na wysokości ul. Górniczej???
- 3 3
-
2022-11-22 21:56
Jak stanieją duzoformatowe lcd
- 0 0
-
2022-11-22 20:00
ulica "zyska" buspas czy raczej zabierzecie kierowcom jeden pas zamiast dobudowac kolejny?
ulica "zyska" buspas czy raczej zabierzecie kierowcom jeden pas zamiast dobudowac kolejny?
- 22 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.