- 1 Podejrzany o zabójstwo żony zatrzymany (129 opinii)
- 2 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (115 opinii)
- 3 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (390 opinii)
- 4 Koniec pętli pod oknami mieszkańców (96 opinii)
- 5 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (30 opinii)
- 6 Gedania, Danziger Hof - problemy i wyzwania (35 opinii)
25 mln zł za połączenie Karwin i Dąbrowy. Bliżej rozbudowy Nowowiczlińskiej
W powtórzonym przetargu na przebudowę ul. Nowowiczlińskiej w Gdyni pojawiły się ponownie dwie oferty. Tym razem jednak mieszczą się w założonym przez urzędników budżecie, który został podwyższony. Po analizie ofert wykonawca prawdopodobnie zostanie wybrany.
Przypomnijmy: pierwszy przetarg na przebudowę ul. Nowowiczlińskiej został unieważniony. Miasto szacowało koszty na blisko 19 mln zł, jednak najtańsza z przedstawionych ofert (od firmy Strabag) opiewała na blisko 21,5 mln zł.
Szybszy przejazd z Karwin do Dąbrowy droższy, niż planowano
- Konsorcjum WPRD Gravel - 24 945 446 zł
- Strabag - 24 985 635 zł
Tym razem jednak Gdynia podniosła kwotę, którą jest w stanie wydać na inwestycję realizowaną w ramach węzła Karwiny. Urzędnicy poinformowali we wtorek, że nie trzeba będzie wydać więcej niż 24 990 960 zł. To oznacza, że wykonawca zostanie - po analizie ofert - prawdopodobnie wybrany.
Nowy buspas połączony z innymi
Na zmianach mają najwięcej zyskać pasażerowie komunikacji miejskiej, piesi i rowerzyści. Dzięki rozbudowie drogi mają zyskać szybsze połączenie między Dąbrową i Karwinami.
- Ulica Nowowiczlińska zyska buspas, który następnie połączy się z innymi buspasami na ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Wszystkie prace są częścią utworzenia węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:
- na odcinku Rdestowa - Obwodnica Trójmiasta prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
- na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej przebudowa będzie całościowa.
Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
- chodniki,
- drogę rowerową z oświetleniem,
- korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową.
Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
- poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
- przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni
- poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
- korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
- chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.
Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.
W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
- z ul. Rdestową zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
- z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.
Węzeł Karwiny: informacje, inwestycje, daty
Miejsca
Opinie (136) 6 zablokowanych
-
2022-11-22 20:17
A jak tam panie Szczurek
z obwodnicą Witomina - znowu parę milionów na projekty i wizualizacje wyrzucone w błoto "kolesi"
- 20 0
-
2022-11-22 20:19
(1)
"wezel integracyjny"? - smiech na sali, pkm jezdzi raz na 40-60min. Czy urzednicy juz zapomnieli, ze petla przy Leroy Merlin jest do likwidacji po remoncie na Karwinach? Klasyczne wyrzucanie kasy w bloto.
- 18 0
-
2022-11-23 07:46
Do likwidacji?
Nie słyszałem. W takim razie o co ta cała szopka z buspasem i sygnalizacjami co 60m. Paranoja.
- 1 0
-
2022-11-22 20:24
Utworzenie węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny ?
Ja chyba zaraz schizofrenii się nabawię! To w końcu ma powstać ten węzeł czy nie? Wiadukty przebudują? Tak czy nie ? Jakies jasne odpowiedzi, daty, konkrety! Czy są tam jacyś poważni ludzie!?
- 19 0
-
2022-11-22 20:45
Prośba o
Więcej autobusów 191 z Gdyni do Karczemek bo dużo mlodziezy szkolnej dojeżdża do szkół gdyńskich a odjazdy sa co 2 godziny lub więcej
- 8 0
-
2022-11-22 21:19
Anty
DROGA rowerowa wystarczy ,Po co auta .Moze droga dla koni ?
- 8 1
-
2022-11-22 21:33
już 3 lata stania w korkach i końca nie widać
ale już planują kolejne lata dla Dąbrowy
- 32 2
-
2022-11-22 21:36
więcej buspasów
żebym w służbowym elektryku nie stał w korkach
- 8 1
-
2022-11-22 21:37
Buspasy
Wg mnie buspasy to jest jeden z najbardziej poronionych pomysłów...To.jest blokowanie ruchu w czystej postaci! Ile przyspieszą autobusy? 3 minuty jak ostatnio się chwalono?
- 16 1
-
2022-11-22 21:51
Buspasy nic nie zmienią (1)
Prezydent do pracy jeździ autem/rowerem/busem?
- 13 0
-
2022-11-23 08:51
Elektrykiem
Dlatego może byspasem jechać.
- 4 0
-
2022-11-22 22:07
Dzięki włodarze nieudacznicy za depresję komunikacyjną, którą przeżywam codziennie od 2 lat, a to co się dzieje od roku na Dąbrowie/Karwinach doprowadza człowieka do płaczu nad straconym czasem w życiu.
Zachęcacie ludzi do przesiadki na zbiorkom, a ten że spóźnia się notorgcznie nawet o 6 rano. Powrót z Chwaszczyna na Karwiny w godzinach szczytu od roku zajmuje min godzinę, a przypomnę że to tylko 8km. Szanownie nam panujący Ratatuj nie mieszka w tych okolicach to nie rozumie na co się skarżymy. Jak tam UM? Otwarte dla petentów czy nadal się grypy boicie i pracujecie zdalnie w domku nie martwiąc się korkami.- 29 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.