- 1 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (126 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (238 opinii)
- 3 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (111 opinii)
- 4 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (271 opinii)
- 5 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (36 opinii)
- 6 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (187 opinii)
Szybszy przejazd z Karwin do Dąbrowy droższy, niż planowano
Pierwszy przetarg na przebudowę ul. Nowowiczlińskiej w Gdyni został unieważniony. Miasto szacowało koszty na blisko 19 mln zł, a tańsza z dwóch ofert opiewa na blisko 21,5 mln zł. Za miesiąc okaże się, czy w drugim przetargu zaproponowane ceny będą niższe.
- Ulica Nowowiczlińska zyska buspas, który następnie połączy się z innymi buspasami na ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Wszystkie prace są częścią utworzenia węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:
- na odcinku Rdestowa - Obwodnica Trójmiasta prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
- na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej przebudowa będzie całościowa.
Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
- chodniki,
- drogę rowerową z oświetleniem,
- korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową
Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
- poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
- przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni
- poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
- korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
- chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.
Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.
W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
- z ul. Rdestową zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
- z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.
Przetarg na te prace ogłoszono w lipcu. Zgłosiły się wówczas dwie firmy.
- Strabag zaoferował kwotę 21,3 mln zł
- Konsorcjum firm z liderem WPRD Gravel oraz konsorcjantem Elgrunt zaoferowało 25,9 mln zł.
Problem w tym, że Gdynia przygotowała na prace 18,8 mln zł, informując o tym jeszcze przed otwarciem kopert z ofertami. Przetarg unieważniono.
Przebudowa Nowowiczlińskiej: nowy przetarg, bo ceny za wysokie
- Ponieważ zamawiający nie może zwiększyć kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty, przedmiotowe postępowanie zostało unieważnione - czytamy w uzasadnieniu.
Buspas na Wielkopolskiej wywołuje emocje u kierowców
Ogłoszono drugie postępowanie. Otwarcie ofert nastąpi 10 listopada.
Przypomnijmy, że to kolejny przetarg na podobne prace, który w ostatnim czasie trzeba było unieważnić. 36 mln zł to propozycja firmy Strabag na zaprojektowanie i wybudowanie buspasa o zmiennym kierunku jazdy wraz z drogą rowerową na Janka Wiśniewskiego.
To ponad dwukrotnie więcej, niż Gdynia chce zapłacić, więc trwa trzecie podejście do wyboru wykonawcy. Dodajmy, że pierwsze zakończyło się fiaskiem, bo żadna firma nie zgłosiła się.
Czy miasto stać na nowy buspas? Kolejny przetarg na pas na Janka Wiśniewskiego
Węzeł Karwiny: informacje, inwestycje, daty
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-10-12 09:44
W latach 2003-2006... (8)
Miałem dziewczynę na Dąbrowie,o godzinie 18 jechałem do niej z przymorza autkiem spacerową przez obwodnicę 22 minuty a przez chwaszczyno 25 minut a rankiem gdy jechałem od niej do pracy ok.7:15 to byłem w na grunwaldzkiej w oliwie w 30 minut:)
- 35 12
-
2022-10-12 11:34
Szczęka mi opadła-23,75 m długości przebudowa- zaszaleli nie ma co-proponuję podawać w milimetrach następną razom (1)
potęga panie potęga- i tak nie skończą bo wojna idzie- może za 50 lat
- 5 5
-
2022-10-12 12:40
To są poprzeczne ulice gdzie remontowane będą skrzyżowania. O co ci chodzi?
- 2 0
-
2022-10-12 10:09
Wskakuj na rowerek albo do autobusu i nie narzekaj! (4)
Rub tak jak cała Europa! Dość aut!
- 9 41
-
2022-10-12 18:52
Socjalista
- 0 1
-
2022-10-12 12:26
rower i autobus nigdy nie będą zamiennikiem samochodu, czego nie rozumiesz (1)
- 12 6
-
2022-10-12 17:16
zależy dla kogo
zależy na jaką odległość. Jeśli dla Ciebie nie, pamiętaj, że inni są inni. Jeśli się przesiądą, Twoje korki i wku#w drogowy będą krótsze.
- 2 1
-
2022-10-12 10:11
W ortografii to ty się dużo nie narobiłeś.
- 22 2
-
2022-10-12 10:07
ja miałem na Kokoszkach.
Pół godziny z Karwin i elegancko już siedziałem na kanapie. Teraz nie ruszam się nigdzie by nie utknąć na pół dnia na drodze.
- 18 1
-
2022-10-12 07:37
Jeśli przetarg w końcu wypali... (19)
... czeka nas (mieszkańców Dąbrowy, ale nie tylko) kolejny wielomiesieczny paraliż.
Oczywiście, remonty, przebudowy i inne inwestycje są potrzebne i oczekiwane, ale pod warunkiem, że są planowane z głową. Kumulacja, którą funduje nam UM (w pewnym stopniu na spółkę z GDDKiA), to coś niepojętego!- 152 9
-
2022-10-12 12:26
Dziwię się, że wy Dąbrowy jeszcze dajecie radę się ruszyć. (3)
Mieszkać na Dąbrowie to tak jakby mieszkać na wyspie - po swojej dzielni pojeździsz, ale dalej to już trzeba mocno kombinować.
- 11 1
-
2022-10-12 15:22
(1)
Na wyspie jest łatwiej, bo zostają łodzie i promy. U mnie czara goryczy się przelała, wyprowadzam się.
- 2 1
-
2022-10-12 18:03
Super, a dokąd? Warmińsko-mazurskie czeka.
- 0 0
-
2022-10-12 13:17
Do Gdyni z Dąbrowy to jeszcze najszybciej teraz chyba jechac na około , 147
- 1 0
-
2022-10-12 10:36
To dopiero przetarg...
Zanim dojdzie do prac to minie z 5 lat - luzik.
- 3 2
-
2022-10-12 09:54
Za kumulację podziękuj triu GDDKiA-Egis Poland-PolAqua, które ma ponad rok opóźnienia! (1)
Gdynia miała opóźnić prace o rok czy półtora, bo się PolAqua nie wyrobiła? Stracili by unijne dofinansowanie i dopiero byś psioczył na Szczurka!
- 5 12
-
2022-10-12 20:17
Gdynia od ponad roku (zaczęli rozkopywać w sierpniu) robi kawałek Chwaszczyńskiej od Górniczej w kierunku centrum. Ciągle są zamykane kolejne kawałki drogi a nie otwiera się nowych. I to jest wina Pol-aqua & co?
- 3 1
-
2022-10-12 08:45
Szczurek zrobi wszystko żeby nie doszło do rozstrzygnięcia przetargu (1)
On zadłużył Gdynię na miliard złotych i nie ma pieniądzy na nic.
- 23 6
-
2022-10-12 13:15
Myślicie że ktoś się tym zadłużeniem będzie przejmował albo je tym bardziej spłacał, wszystkie miasta na zachodzie tak funkcjonują i jada na rolowaniu zadłużenia i stopniowym umarzaniu
- 4 4
-
2022-10-12 07:58
najwazniejsze aby byly spoznione minimum 15 lat
w stosunku do ruchu i natezenia - bo gdy wszystko zakorkowane i stoi to jest to ekologiczne
- 11 3
-
2022-10-12 07:42
Wieloletni raczej. Partacze z wiadomej firmy budowlanej przecież nie zrobią tęgo w kilka miesięcy. Rozgrzebią i będzie leżeć, a mieszkańcy Dąbrowy będą kolejne 2-3 lata uwięzieni w domach.
- 28 2
-
2022-10-12 07:41
(7)
Drugi przetarg wygra MTM i kolejne dwa lata w korkach.
- 34 5
-
2022-10-12 09:15
lekarstwo na korki jest znane: kluczem jest zmiana zachowań komunikacyjnych (6)
a nie poszerzanie ulic i innych arterii ruchu drogowego. Wystarczy pamiętać, że na odległość do 5 km najszybszym środkiem transportu w mieście jest rower (rower wspomagany elektrycznie), na dalsze: kombinacja rower + PKM/SKM zapewniająca odpowiednią częstotliwość połączeń.
- 9 33
-
2022-10-12 17:59
Lekarz, zamek do klucza nie pasuje
Oho, znalazł się znawca tematu. Ludzie będą jeździć rowerami po śniegu bo ktoś mądry inaczej do tego dąży? Trójmiasto to nie płaski Amsterdam gdzie rowerów jest więcej niż ludzi, u nas są wzgórza i doliny i tu można sobie jeździć rowerem bardziej rekreacyjnie niż do pracy. Przykład: na godzinę 6,30 z Dąbrowy do pracy na Grabówku - może mam jechać
Oho, znalazł się znawca tematu. Ludzie będą jeździć rowerami po śniegu bo ktoś mądry inaczej do tego dąży? Trójmiasto to nie płaski Amsterdam gdzie rowerów jest więcej niż ludzi, u nas są wzgórza i doliny i tu można sobie jeździć rowerem bardziej rekreacyjnie niż do pracy. Przykład: na godzinę 6,30 z Dąbrowy do pracy na Grabówku - może mam jechać skrótem przez las? W jedną stronę jest bardziej z góry, ale powrót to męczarnia ostro pod górę co jest dobre dla kolarzy MTB, a nie zwykłego obywatela. I na którą zajadę do domu?
- 3 1
-
2022-10-12 09:49
Nie jeżeli powstają nowe osiedla bez dostosowania lub nowych dróg. (4)
Bo wg Twojego rozumowania mieszkańcom nowych budynków na Dąbrowie lub okolic ul. Strzelców w Kacku należałoby powiedzieć "sorry, ale dla nie ma już dla Was miejsca nad drogach i macie jeździć rowerem albo autobusem".
- 19 7
-
2022-10-12 11:40
przecież tam nadal można jechać samochodem (3)
chodzi po prostu o to, że jak wybierasz mieszkanie na peryferiach i nie masz tam połączenia z PKM/SKM, to wybierając samochód będziesz stał w korkach, bez względu na to, ile "waadza" wyda na rozbudowę sieci dróg i parkingów.
- 3 12
-
2022-10-12 16:00
(2)
Może wystarczy nie zwężać dróg na malowanie buspasow
- 6 2
-
2022-10-12 17:18
przecież widać w wielu miejscach że nie wystarczy (1)
W USA poszerzali np. w Houston drogi do 8 pasów w każdą stronę i tak ludzie tracili czas w korkach. Poznaj pojęcie "ruchu indukowanego" i sobie pogooglaj choćby filmik Kasi Gandor.
- 3 3
-
2022-10-12 18:01
Filmiki propagandowo-turystyczne wypaczają prawdziwy obraz Świata. popatrz na Indie, Wietnam czy Chiny a nie na USA.
- 1 1
-
2022-10-12 07:27
Skrzyżowanie z Rdestową (9)
Mega potrzebne jest poszerzenie skrzyżowania Nowowiczlińska i Rdestowa, zwłaszcza większy pas do lewoskrętu przy Stokrotce. To generuje korki, a nie jakis buspas !. Gdynia wie , że to priorytet. Miało być zrobione 2-3 lata temu. Oczywiscie były już gotowe dokumentacje za xx tys złoty. Ale pieniędzy brak.
- 156 5
-
2022-10-14 18:08
Ty to wiesz, ja to wiem
A Gdyńscy urzędnicy wolą przekładać krawężniki i stawiać nowe sygnalizatory.
- 0 0
-
2022-10-12 12:22
(1)
Przecież dopiero co (2-3 lata temu) to skrzyżowanie było poszerzane. To poszerzenie o 1-1,5 m trwało bodajże całe wakacje i oczywiście powodowało korki. Robota i planowanie po gdyńsku.
- 13 1
-
2022-10-12 12:36
Dokładnie, myślałem już że tylko ja pamiętam tę przebudowę!
Ono dopiero co było zrobione, więc nie będzie w najbliższych latach na pewno.
- 4 1
-
2022-10-12 10:37
Ważniejsze jest 500m drogi dla rowerów i buspas :)
Jedno durne skrzyżowanie generuje olbrzymie problemy - od tego się powinno zacząć, a nie przebudowywać 10 razy to samo i za kazdym razem za mało.
- 16 3
-
2022-10-12 09:55
Od węzła do miętowej konieczne 2 pasy w każdym kierunku!!
- 2 3
-
2022-10-12 09:29
tak, teraz najlepiej rozpoczac budowę
inżyniery z google z was : D
- 1 2
-
2022-10-12 08:17
Tam juz tylko rondo by pomogło
- 16 4
-
2022-10-12 08:15
Prawoskręt na Nowowiczlińską.
Od lat, aż się prosi prawoskręt z Rdestowej na Nowowiczlińską.
- 20 2
-
2022-10-12 07:47
Remont/modernizacja tego skrzyżowania zostały przesunięte ze względu na nieustannie trwającą budowę S6
- 2 12
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.