Fakty i opinie

stat

Nowy Ibis w Gdańsku. Szukamy najlepszych.

W branży hotelarskiej coraz częściej to umiejętność nawiązywania i utrzymywania relacji międzyludzkich ma większe znaczenie niż doświadczenie. W grupie Orbis, której partnerem strategicznym jest AccorHotels, w wyborze najlepszych kandydatów pomagają niestandardowe rekrutacje, a w zatrzymaniu najlepszych pracowników atrakcyjne ścieżki rozwoju. W Gdańsku właśnie otwiera się nowy hotel marki Ibis. Miejsce, w którym o gości dbają pracownicy, a o pracowników dobrze przemyślana polityka personalna.



Klienci wracają ze względu na atmosferę, a atmosferę tworzą pracownicy. To jedna z najważniejszych zasad panujących w usługach. Podejścia do klienta, otwartości i dobrego nawiązywania relacji trudniej nauczyć niż obsługi programu do rezerwacji. Właśnie dlatego grupa Orbis postanowiła wprowadzić niestandardową rekrutację na wszystkie oferowane stanowiska.

Przy każdym nowo otwieranym hotelu kierownik razem z działem personalnym przygotowuje grupowe spotkania rekrutacyjne. Podczas trzech godzin kandydaci wykonują zadania w grupie, które wymagają współpracy, kreatywności, zaangażowania, bronienia swojego zdania i prezentowania go grupie. Choć rekrutacja wygląda jak zabawa, rekruterzy obserwują i wybierają. Dzięki zadaniom kandydaci bardzo szybko zachowują się naturalnie i pokazują swoje prawdziwe predyspozycje, a firma ma większą pewność, którą osobę zatrudnić i - co ważniejsze - na jakie stanowisko. Ponieważ w tym samym spotkaniu biorą udział osoby aplikujące na stanowisko recepcjonisty, osoby do sprzątania pokoi, kucharzy, kelnerów czy managerów.

- Poszukując pracowników zwracamy szczególną uwagę na cechy kandydata wpisujące się w wyznawane przez firmę wartości, takie jak pasja, zaufanie, szacunek, innowacja. Osoby chcące dołączyć do naszego zespołu powinny ponadto odznaczać się wysoką kulturą osobistą, umiejętnością współdziałania w grupie oraz wysokim stopniem adaptacji do ciągle zmieniającego się środowiska pracy - z nami każdy dzień jest inny - opowiada Leszek Porembski, dyrektor ds. zarządzania zasobami ludzkimi Orbis SA.
Zatrudnienie najlepszych kandydatów to tylko pierwszy etap dobrego zespołu. Kolejnym jest zatrzymanie najlepszych pracowników, a do tego trzeba stworzyć pracownikom przede wszystkim wyzwania i możliwości ciągłego rozwoju.

- W Grupie Orbis patrzymy na predyspozycje naszych pracowników. Jeżeli pracownik w recepcji ma świetne zdolności analityczne, jest dokładny i właśnie skończył studia związane z finansami może z powodzeniem aplikować i rozwijać się dalej na stanowisku związanym z zarządzaniem przychodami czy finansami. Wielu naszych dyrektorów hoteli to osoby, które zaczynały od niższych stanowisk, ponieważ silnie stawiamy na rekrutację wewnętrzną. Swoją pasją, zaangażowaniem i kompetencjami pokazały nam, że warto w nie inwestować - podkreśla Leszek Porembski.
Właśnie dzięki takim wartościom, ugruntowanej pozycji na rynku i renomie hotele z Grupy Orbis są wybierane zarówno przez absolwentów jak i doświadczonych specjalistów na wieloletnie miejsce pracy. Jak podkreśla firma - doświadczony i doceniony pracownik to jej największa wartość.

Grupa Hotelowa Orbis jest wiodącą organizacją w Europie Środkowej. Obecnie w Polsce posiada 64 obiekty hotelowe z 11 410 pokojami. Najwięcej z nich znajdziemy w Warszawie , Wrocławiu i Krakowie. W Trójmieście grupa otwiera obecnie swój siódmy hotel. Do tej pory działały: Mercure Gdańsk Stare Miasto, Novotel Gdańsk Centrum, Novotel Gdańsk Marina, Mercure Posejdon, Sofitel Grand w Sopocie, Mercure w Gdyni. Najnowszy hotel, tym razem z rodziny ibis, jest zlokalizowany w Gdańsku przy ul. Heweliusza 24. Otwarcie szykowane jest na sierpień, a hotel docelowo zatrudni ok. 25 osób.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Opinie (53) 3 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.