- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (365 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (263 opinie)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (39 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (123 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (103 opinie)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (302 opinie)
Nowy Port i Nowa Wyzwolenia: ponad pół tysiąca głosów sprzeciwu odrzuconych
Władze miasta zdecydowały się odrzucić ponad pół tysiąca podpisów mieszkańców Nowego Portu pod uwagami dotyczących projektu nowego planu zagospodarowania wraz z kontrowersyjnym przebiegiem ul. Nowej Wyzwolenia. Teraz radni dzielnicy zbierają podpisy pod petycją do prezydent Aleksandry Dulkiewicz.
Pomysły urbanistów z Biura Rozwoju Gdańska od początku były negowane przez mieszkańców, którzy wnioskowali o "przesunięcie" projektowanej ulicy możliwie najdalej od ich zabudowań - na tereny kolejowe, w tym użytkowane w przeszłości przez Szybką Kolej Miejską.
Mieszkania i handel zamiast przystanku SKM w Nowym Porcie
Przebieg drogi wskazany ponad 10 lat temu
Z drugiej strony urzędnicy przekonywali, że nowa forma drogi, odsuniętej o co najmniej 23,5 m od najbliższych bloków, ze szpalerami drzew, nie będzie uciążliwa pod względem hałasu. Jednocześnie projektem planu realizowali ustalenia studium z 2018 r. (plan musi być zgodny ze studium), do którego złożono tylko dwie uwagi dotyczące ul. Nowej Wyzwolenia (zostały odrzucone w całości). Podobny przebieg drogi zawarty był też w studium z 2007 oraz 2001 r.
Proponowany przebieg drogi, w opinii urbanistów, będzie lepiej służył obsłudze komunikacyjnej nowej zabudowy. Nie będzie też kolidował z terenami kolejowymi oraz nie będzie wymagał kosztownej przebudowy wiaduktu w ciągu ul. Krasickiego.
555 podpisów odrzuconych przez władze miasta
- To przykre, że 555 podpisów mieszkańców trafiło do kosza. Nikt nie jest przeciwny realizacji tej drogi, ale nie w sposób, jak jest proponowany w projekcie planu. Mieszkańcy domagają się, by droga przebiegała pod wiaduktem w ciągu ul. Krasickiego, prosto na tereny portu - mówi Łukasz Hamadyk, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Nowy Port.
Mieszkańcy: projekt planu jest nie do zaakceptowania
Czego w projekcie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego nie akceptują mieszkańcy? Oto najważniejsze uwagi zgłoszone do tego dokumentu:
- Nowa droga nie spowoduje wyprowadzenia ruchu ciężkiego z dzielnicy. Odpowiedź urzędników: plany zagospodarowania nie regulują zasad ruchu a ul. Nowa Wyzwolenia pozwoli na uspokojenie ruchu na istniejącej ul. "starej" Wyzwolenia.
- Możliwość zabudowy mieszkaniowo-usługowej pozbawi dzielnicę dużego obszaru czynnego biologicznie. Odpowiedź urzędników: dotychczasowy plan zagospodarowania pozwala już na zabudowę produkcyjno-usługową, zaś powierzchnia biologicznie czynna w nowym planie będzie wynosić 20-30 proc. dla poszczególnych obszarów zabudowy.
- Ponad 50 proc. gruntów znajduje się w rękach prywatnych, co wpłynie na koszt realizacji nowej drogi. Odpowiedź urzędników: nowy przebieg drogi ograniczy potrzebę wykupu gruntów, a pełen układ drogowy wymaga ok. 1,06 ha terenu z planu o powierzchni 11,55 ha.
Z projektem planu oraz wszystkimi uwagami wraz z uzasadnieniem ich odrzucania można zapoznać się na stronie Biura Rozwoju Gdańska.
1,5 tys. podpisów pod petycją do prezydent miasta
Rada Dzielnicy zapowiada, że nadal będzie walczyć o inny przebieg ul. Nowej Wyzwolenia. Obecnie zbierane są podpisy pod petycją do prezydent miasta Aleksandry Dulkiewicz, w której zawarte są postulaty:
- odrzucenia procedowanego projektu planu i przygotowania nowego przy udziale mieszkańców, na podstawie badań ankietowych oraz warsztatów, współpracy z przedstawicielami portu oraz kolei,
- ogłoszenia otwartego konkursu urbanistycznego na bazie planu wypracowanego przez mieszkańców,
- wyboru najlepszej propozycji urbanistycznej przez mieszkańców.
- Mamy już ponad 1,5 tys. podpisów pod petycją i zbieramy dalej. Jest bardzo duże zainteresowanie ze strony mieszkańców [o miejscach zbiórki Rada informuje na bieżąco przez Facebooka - dop. red.]. Liczymy, że prezydent miasta posłucha głosu suwerena, a nie rozpychających się łokciami deweloperów w Letnicy - kończy Hamadyk.
Miejsca
Opinie (262) ponad 20 zablokowanych
-
2019-07-09 13:41
Opinia wyróżniona
PPP Polska Partia Protestująca (11)
protestuje aż do końca
Wszyscy chcą mieszkać w mieście ale droga ma być jak najdalej, nie pod moimi oknami.
Ale 100m dalej już mają być drogi bez korków.
Innymi słowy miasto ma coś zrobić z korkami na całym terenie ale nie pod moim domem.
Jak mogę jeździć po całym mieście ale droga obok mojego domu jest mojsza i innym wara.- 171 141
-
2019-07-10 09:04
A ty chcesz mieszkać przy drodze?
- 1 0
-
2019-07-10 09:05
Wolne sądy, konstytucja, Westerplatte!
- 3 0
-
2019-07-09 22:20
To długość na 4 auta
Ale nie 23 m od bloku. Są jakieś granice.Jezeli ciężarówki będą przejeżdżały 23 m od twojego okna to zaakceptujesz egoistyczny cwaniaczku?
- 6 7
-
2019-07-09 21:46
odrzucono tyle sprzeciwów ale nie napisali ile odrzucono poparć
i ile poparto odrzuceń i sprzeciwów
- 4 2
-
2019-07-09 19:34
kuźwa co to za demokracja???
obywatele są pernoga dla urzędasów/radnych.... he?
czy może powinno być odwrotnie .... mieszkańcy chcą tak i tak i nie ma zmiłuj .... radny to tylko sługus i popychadło obywatela/wyborcy .... a sługus nie ma prawa decydować inaczej niż jego PAN-wyborca!!!
.... a nigdy odwrotnie ... i tak to ma być!!!!- 8 9
-
2019-07-09 17:26
(2)
Zgadzam się z wypowiedzią. Proponuję aby rada nie wypowiadała się w imieniu wszystkich mieszkańców
- 14 11
-
2019-07-10 10:48
No tak się składa że Rada Mieszkańców jest wybrana przez mieszkańców po to aby wypowiadała się w ich imieniu.
- 5 1
-
2019-07-09 17:54
A ja proponuję żebyś się sam nie wypowiadał
- 6 14
-
2019-07-09 17:28
No pasaran
To jest test, Droga Zielona będzie również i jeszcze bardziej oprotestowana
- 5 0
-
2019-07-09 17:18
Polska Partia Protestująca
Protestuje zawsze do końca,
W swych protestach nieustająca,
P P P !- 4 1
-
2019-07-09 16:26
powiedział co wiedział po kąsie chleba ze skwarkami
Niech się wezmą do roboty miasto ma być dla mieszkańców nie dla urzędników kal w alternatywach przesuńmy jezioro tu.
- 18 17
-
2019-07-09 14:17
Opinia wyróżniona
(1)
Wariaci w ciężarówkach i tak zawsze jeżdżą po swojemu. Na Przeróbce rozwalili wszystkie ulice raz dwa, a wszędzie mają zakaz. Ale jak nie ma Policji to robią co chcą.
- 161 6
-
2019-07-09 19:59
Przeróbka to taka patologia, że całość powinna być betonowym murem wysokim na 10m.
- 4 8
Wszystkie opinie
-
2019-07-09 23:16
Problem (1)
Problem w tym że tam gdzie mieszkańcy proponują przebieg nowej drogi już ruszyły przygotowania do naprawy infrastruktury kolejowej aby pociągi miały lepszy dojazd do portu po odbiór aut i nie ma miejsca na nową droge.
- 5 8
-
2019-08-09 12:12
ale
marchewka na działce ważniejsza
- 0 0
-
2019-07-09 14:06
Budować drogę i tyle . Wszyscy chcą mieć dobry dojazd ale nikt nie chce drogi koło siebie. (3)
Mieszkasz w mieście to musisz się liczyć z drogą pod oknem a nie łąką .
- 28 38
-
2019-08-09 12:11
no
tak ale kto to zrozumie, działka ważniejsza i ogóreczki
- 0 0
-
2019-07-10 06:42
Przeczytaj artykuł, dowiesz się o co chodzi
Mieszkańcom chodzi o wyprowadzenie ruchu TIRów z dzielnicy. Gdyby obecną drogą przez środek dzielnicy nie przejeżdżało 30 TIRów na godzinę, to nikt nie miałby problemu z planami miasta.
- 4 1
-
2019-07-09 20:38
Bo ty tak powiedziałeś?
- 5 3
-
2019-07-09 13:34
Musi być dojazd SKM... To główny środek transportu do rozbudowywanej Letnicy oraz Nowego Portu! (28)
Pani Dulkiewicz, proszę się w końcu obudzić!
- 199 24
-
2019-08-09 12:10
no
właśnie, nie niszczyszczyć infrastruktury kolejowej!!!!
- 0 0
-
2019-07-09 19:37
weź się szajbusie uspokuj z tą S K M (1)
nikt tam nie chce SKM ki ..... nie było /nie ma /i nie potrzeba
- 2 7
-
2019-07-10 10:09
Szajbusem jest jedynie osoba, która mając gotową infrastrukturę kolejową, rezygnuje z niej na rzecz deweloperki.
- 4 0
-
2019-07-09 13:50
(14)
Jakoś wszyscy są za pociągami, tylko nikt nie umie powiedzieć po co.
Tramwaj z NP jedzie pod dworzec w 15 min. Pociąg jak był to jechał 11 minut.
Żeby puścić SKM trzeba odbudować 60% linii, perony, kupić pociągi. Tramwaj jeździ.- 22 11
-
2019-07-09 14:40
który tramwaj z portu jedzie 15 minut na dworzec?! (9)
Serio pytam bo nie znam takiego.
- 13 5
-
2019-07-09 14:45
Tramwaj nr 10 (8)
Z Góreckiego do dworca PKP w Gdańsku jedzie 17 minut, można sprawdzić na rozkładzie ZTM.
- 5 9
-
2019-07-09 14:51
17 minut to nie 15. A jeszcze powiedz, który tramwaj jeździ zgodnie z rozkładem w Gdańsku... (7)
Poza tym Nowy Port to nie tylko ulica Marynarki i Góreckiego. Ludzie
mieszkają też na początku ulicy Wyzwolenia i to też jest Nowy Port. Jak doliczysz dojście 10min+17min trawaj to już się robi prawie pół godziny.- 9 4
-
2019-07-10 08:40
(1)
'10min+17min trawaj to już się robi prawie pół godziny", 17 minut to nie 15.
Pisi trolik ma bakier z logika.- 0 4
-
2019-07-10 10:05
Pisie to masz w spodniach.
Umiesz czytać? Napisałem "prawie"!
'ma bakier' to jakiś nowy kawałek Boney M po Ma Baker?- 2 0
-
2019-07-09 15:21
(4)
Zgoda. Ale gdyby mieszkańcy z początku Wyzwolenia mieli dojść do przystanku SKM Nowy Port (ul. Podjazd) to też zajmie im to ok. 10min.
- 9 2
-
2019-07-09 15:29
Zgoda, tylko po co mieliby iśc do ul. Podjazd? (3)
Do SKM Gdańsk-Brzeźno max 5 minut, tak samo jak obecnie na tramwaj linii 5, z którego to większość obecnie korzysta z braku innej alternatywy.
Niestety, częste wypadanie kursów z rozkładu tej linii jest na porządku dziennym.- 12 0
-
2019-07-09 16:31
(2)
Piszecie o SKM Nowy Port, a ta właśnie stacja jest a właściwie była przy ul. Podjazd
- 3 0
-
2019-07-09 17:51
(1)
ja nic nie pisalem o skm, tylko zapytalem ktory tramwaj jedzie 15min do centrum
- 1 0
-
2019-07-09 21:27
Faktycznie. Zmyliły mnie poprzednie komentarze
- 1 0
-
2019-07-10 08:37
I jeszce tramwaj jest pod nosem, a do kolejka jest na obrzezach Nowego Portu. I wszyscy musza dojsc.
- 0 1
-
2019-07-09 15:53
No bo wszyscy z NP jeżdżą tylko do Gdańska Głównego, policz sobie czas dojazdu do np. Oliwy, przy skomunikowaniu na Gdańsk Stocznia wyszłoby 20 minut.
- 9 0
-
2019-07-09 14:05
15 minut tramwaj? Widać, że tramwaj znasz tylko z fotelu auta.
- 21 5
-
2019-07-09 14:01
Po to są właśnie inwestycje i środki unijne oraz płacone podatki , żeby można było modernizować infrastrukturę kolejową
- 15 2
-
2019-07-10 07:01
Ona nie zajmuje się pierdołami. Ona Walczy pod Westerplatte (1)
- 6 0
-
2019-07-10 08:42
Szkoda, ze na ta pitole nasz nierzad chce wydac 100 mlz. Za 100 mln to mozna by skm do Portu poprowadzic. PKP jest w gestii rzadu nie miasta.
- 0 2
-
2019-07-10 08:34
No wasnie, niech PKP znowi ruch SKM do Portu. Kaczynski , Morawiecki do roboty, a nie tylko w spokach pociotkami sie obstawiac.
- 1 2
-
2019-07-09 13:49
Nowych mieszkancow jest i bedzie min k8lka razy za malo (4)
By Skm miało tam sens. Przez najbliższe 20 lat są nikłe szanse na opłacalność skm w tym rejonie. Musiało by być min 30 000 nowych mieszkańców
- 13 12
-
2019-07-09 17:29
Miasto powinno kupić teren od PKP
I zbudować tam linie tramwajowa. Na tym odcinku po SKM byłby to szybki tramwaj, za to w okolicy opery można już zintegrować w stosunkowo łatwy sposób z istniejąca siecią tramwajowa. W szybki sposób i bez korków dojazd do SKM, dużo szybszy niż przez Hallera dojazd do Wrzeszcza. Transport lokalny powinno organizować miasto, a nie PKP. Wiara w to, ze SKM zainwestuje w odbudowę zrujnowanej linii to utopia, a miastu łatwiej rozwijać funkcjonujący rodzaj transportu, niż budować zupełnie nowy na mała skale.
- 9 2
-
2019-07-09 14:40
(1)
Oni maja tramwaj i to jest luksus jak na Gdańskie standardy, gdzie całe południe + kilka innych dzielnic ma opcje komunikacji tylko autobusami, czyli mniej więcej pół Gdańska
- 9 3
-
2019-07-09 15:26
Tramwaje elektryczne w Nowym Porcie istnieją od 1899 roku.
Przypomnij mi, nowe osiedla za obwodnicą kiedy powstały?
- 12 1
-
2019-07-09 14:07
ehhh....
Głupoty opowiadasz, pomijam budowane osiedla Robyga i Atala (i zaraz pewnie kolejne), to wystarczyłoby dobrze skomunikować dodatkowo Brzeźno i bez problemu popyt by był (jak nie na EZT to na SZT). Problemem jest to, że ktoś sobie wymyślił, że wszystko da się zrobić w Gdańsku tramwajem. Co jest totalną bzdurą, bo nigdy czas przejazdu nie będzie krótszy od SKM, no i skutki tej decyzji odczuwamy każdego dnia stojąc w korkach, bo nie ma co się oszukiwać. Komunikacja w Gdańsku po prostu nie działa.
- 25 5
-
2019-07-09 13:40
(1)
troll
- 9 13
-
2019-07-09 13:41
Jesteś chory psychicznie?
- 10 4
-
2019-08-09 12:07
Typowe
myślenie nieperspektywiczne, ważne tylko co mnie się podoba. Mój garaż ma stać a rozwalamy infrastrukturę kolejową. Przecież na Letnickiej niedługo będą mieszkać tysiące ludzi. SKM wtedy będzie niezbędna! Ludzie pomyślcie zanim coś rozwalicie. Plam UM jest bardzo rozsądny jeśli chodzi o układ komunikacyjny.
- 0 0
-
2019-07-09 13:40
Zniszczą resztki terenów zielonych działek. (8)
Jak to jest jak odbiera się coś mieszkańcom po 40latach. Pani dulkiewicz też zabrano westerplatte powinna więc czuć jak to jest.
- 43 14
-
2019-07-10 09:26
Westerplatte (1)
Dulkiewicz Nigdy nie była i nie będzie właścicielem Gdańsk i Westerplatte więc zalać betonem ją i jej dorobek
- 3 0
-
2019-08-08 22:48
Jaki dorobek?
Listy do pana Prezydenta?
- 0 0
-
2019-07-09 13:52
(5)
Oby. Na tych działkach powinny być mieszkania a nie na szadolkach i za obwodnicą
- 15 5
-
2019-07-09 15:05
pewnie. Wylejmy wincyjjj betonu. (4)
A potem zastanawiajmy się dlaczego całe miasto przy pierwszym lepszym deszczu jest zalane i są powodzie.
- 5 3
-
2019-07-10 13:18
Dokładnie odwrotnie. (1)
Gdyby nie było betonowania górnego tarasu, to woda by wszystko wchłonęła i nie byłoby spłynięcia wody z góry na dolne tarasy. Więc beton na dolnym - owszem byłby dość szkodliwy, ale nie aż tak.
- 0 1
-
2019-07-10 17:41
tyle, że teraz jest już po ptakach.
Za późno dywagować na tmt górnego bo już cały wylany. Raczej czas ratować niedobitki dolnego przed wybetonowaniem
- 0 0
-
2019-07-10 02:07
To jest brednia. Bo na gwałtowne burze Amerykany mają szerokie koryta właśnie z betonu. (1)
Jak są burze letnie to spękana, sucha ziemia nie wchłania wcale lepiej. Przy ostatniej "powowodzi" łąki w Leźnie stały wodą do kolan jak pole ryżowe. Betonu masz tam mało.
- 1 4
-
2019-07-10 10:11
No i w punkt.
Nie wiedziałem, że w Polsce mamy spękaną i suchą ziemię jak na pustyniach czy innych stepach.
Dlatego są potrzebne tereny zielone, żeby wodę absorbować. Dzięki temu, że łąki w Leźnie były zalane a nie zabetonowane to zatrzymały wodę i ta nie spłynęła dalej do Gdańska! To się nazywa (uważaj bo trudne słowo) - re ten cja.
Już widzę w Gdańsku oczym wyobraźni te szerokie kanały w środku miasta do odprowadzania zbyt dużych deszczów. Pewnie deweloper postawiłby nad tym most i kolejne 'apartamenta' z widokiem na kanał, ba po deszczu w prospektach to nawet gondole jak w Wenecji by się pojawiły.- 2 0
-
2019-07-10 13:05
Ola już Was posłuchała, jak krzyczeliście Ola na prezydenta! (2)
Teraz nie musi. 5 lat zleci na narzekaniu, a potem znowu ją wybierzecie.
- 9 0
-
2019-08-08 22:45
No bo przecież kogo?
Za kolejne 5 lat córkę.
- 0 0
-
2019-07-10 22:23
100% racji
Stare porzekadło mówi: jak wziąłeś psa to nie dziw się szczeka.
- 1 0
-
2019-07-10 13:16
(1)
Macie demokrację. Wy wybieracie, a oni mają was w d*pie.
- 5 1
-
2019-07-19 21:48
Demokracja to taki dziwny system polityczny,
którym zarządzają wodzowskie, niedemokratyczne organizacje (tj. partie). Wszelkie pozory demokracji kończą się po wyborach.
- 0 0
-
2019-07-11 10:22
podoba mi się pan Hamadyk (1)
ma dziewczynę ?
- 1 3
-
2019-07-11 11:23
chyba nie
- 1 0
-
2019-07-09 15:38
a co w zamian? (3)
Czy mieszkańcy zaproponują jakąś alternatywę? Bo nie wydaje mi się, że mogłaby ona powstać przy okazji tworzenia planu przy większym udziale mieszkańców (wybitne grono nowoporckich urbanistów, prawników i socjologów). Drodzy mieszkańcy zajmijcie się zgłaszaniem siłowni pod chmurką do BO, a planowanie zostawcie planistom.
- 11 26
-
2019-07-09 18:36
(1)
Alternatywa była proponowana... wystarczy przeczytać artykuł. Jak mnie drażnią takie barany co nie przeczytają artykułu i odrazu komentują, żeby tylko coś napisać.
- 14 2
-
2019-07-10 15:26
te propozycje to se moga wsadzić
wszystko przemawia na nie, ale ci dalej w obronie krzakow i garazy
- 1 1
-
2019-07-10 13:54
całe szczęście że to twoja opinia a nie przypadkiem hejt jak u troli PiSu....
- 0 1
-
2019-07-09 13:40
W Gdańsku (2)
W Gdańsku 80% projektów drogowych jest spierdzielonych , a te 20 % wychodzi im z przypadku, a nie z chęci poprawy.
- 130 19
-
2019-07-09 14:39
(1)
miasto tej wielkości rozwijałoby się nawet jakby na fotelu prezydenta siedziała małpka Fiki-Miki i zajadała banany. A reszta to już czysta statystyka
- 15 3
-
2019-07-10 15:03
Nie koniecznie zobacz Gdynie
Tam siedzi Szczur i jest dramat. W Łodzi też podobnie.
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.