- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (374 opinie)
- 2 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (216 opinii)
- 3 Po wyborach chcą zbudować ruch miejski (80 opinii)
- 4 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (163 opinie)
- 5 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (294 opinie)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (47 opinii)
Nowy Port i Nowa Wyzwolenia: ponad pół tysiąca głosów sprzeciwu odrzuconych
Władze miasta zdecydowały się odrzucić ponad pół tysiąca podpisów mieszkańców Nowego Portu pod uwagami dotyczących projektu nowego planu zagospodarowania wraz z kontrowersyjnym przebiegiem ul. Nowej Wyzwolenia. Teraz radni dzielnicy zbierają podpisy pod petycją do prezydent Aleksandry Dulkiewicz.
Pomysły urbanistów z Biura Rozwoju Gdańska od początku były negowane przez mieszkańców, którzy wnioskowali o "przesunięcie" projektowanej ulicy możliwie najdalej od ich zabudowań - na tereny kolejowe, w tym użytkowane w przeszłości przez Szybką Kolej Miejską.
Mieszkania i handel zamiast przystanku SKM w Nowym Porcie
Przebieg drogi wskazany ponad 10 lat temu
Z drugiej strony urzędnicy przekonywali, że nowa forma drogi, odsuniętej o co najmniej 23,5 m od najbliższych bloków, ze szpalerami drzew, nie będzie uciążliwa pod względem hałasu. Jednocześnie projektem planu realizowali ustalenia studium z 2018 r. (plan musi być zgodny ze studium), do którego złożono tylko dwie uwagi dotyczące ul. Nowej Wyzwolenia (zostały odrzucone w całości). Podobny przebieg drogi zawarty był też w studium z 2007 oraz 2001 r.
Proponowany przebieg drogi, w opinii urbanistów, będzie lepiej służył obsłudze komunikacyjnej nowej zabudowy. Nie będzie też kolidował z terenami kolejowymi oraz nie będzie wymagał kosztownej przebudowy wiaduktu w ciągu ul. Krasickiego.
555 podpisów odrzuconych przez władze miasta
- To przykre, że 555 podpisów mieszkańców trafiło do kosza. Nikt nie jest przeciwny realizacji tej drogi, ale nie w sposób, jak jest proponowany w projekcie planu. Mieszkańcy domagają się, by droga przebiegała pod wiaduktem w ciągu ul. Krasickiego, prosto na tereny portu - mówi Łukasz Hamadyk, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Nowy Port.
Mieszkańcy: projekt planu jest nie do zaakceptowania
Czego w projekcie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego nie akceptują mieszkańcy? Oto najważniejsze uwagi zgłoszone do tego dokumentu:
- Nowa droga nie spowoduje wyprowadzenia ruchu ciężkiego z dzielnicy. Odpowiedź urzędników: plany zagospodarowania nie regulują zasad ruchu a ul. Nowa Wyzwolenia pozwoli na uspokojenie ruchu na istniejącej ul. "starej" Wyzwolenia.
- Możliwość zabudowy mieszkaniowo-usługowej pozbawi dzielnicę dużego obszaru czynnego biologicznie. Odpowiedź urzędników: dotychczasowy plan zagospodarowania pozwala już na zabudowę produkcyjno-usługową, zaś powierzchnia biologicznie czynna w nowym planie będzie wynosić 20-30 proc. dla poszczególnych obszarów zabudowy.
- Ponad 50 proc. gruntów znajduje się w rękach prywatnych, co wpłynie na koszt realizacji nowej drogi. Odpowiedź urzędników: nowy przebieg drogi ograniczy potrzebę wykupu gruntów, a pełen układ drogowy wymaga ok. 1,06 ha terenu z planu o powierzchni 11,55 ha.
Z projektem planu oraz wszystkimi uwagami wraz z uzasadnieniem ich odrzucania można zapoznać się na stronie Biura Rozwoju Gdańska.
1,5 tys. podpisów pod petycją do prezydent miasta
Rada Dzielnicy zapowiada, że nadal będzie walczyć o inny przebieg ul. Nowej Wyzwolenia. Obecnie zbierane są podpisy pod petycją do prezydent miasta Aleksandry Dulkiewicz, w której zawarte są postulaty:
- odrzucenia procedowanego projektu planu i przygotowania nowego przy udziale mieszkańców, na podstawie badań ankietowych oraz warsztatów, współpracy z przedstawicielami portu oraz kolei,
- ogłoszenia otwartego konkursu urbanistycznego na bazie planu wypracowanego przez mieszkańców,
- wyboru najlepszej propozycji urbanistycznej przez mieszkańców.
- Mamy już ponad 1,5 tys. podpisów pod petycją i zbieramy dalej. Jest bardzo duże zainteresowanie ze strony mieszkańców [o miejscach zbiórki Rada informuje na bieżąco przez Facebooka - dop. red.]. Liczymy, że prezydent miasta posłucha głosu suwerena, a nie rozpychających się łokciami deweloperów w Letnicy - kończy Hamadyk.
Miejsca
Opinie (262) ponad 20 zablokowanych
-
2019-07-09 14:39
No POstawił deweloper osiedle? (1)
To teraz miasto zafunduje jemu drogi by mieszkania sprzedawały się lepiej i drożej :)
- 35 2
-
2019-07-09 18:27
Jeszcze zapłaci prywatnemu właścicielowi działki za poprowadzenie tej drogi... la cabaret normalnie
- 9 0
-
2019-07-09 14:42
Spotkania pani prezydent... (1)
Oczywiście, pani prezydent nie bierze pod uwagę spotkania z mieszkańcami Nowego Portu, prawda?
Jeszcze by się dowiedziała, że w miejscu, gdzie planuje drogę żyją gatunki chronione, jak czajka, czy płomykówka? Albo że Nowy Port nie jest zalewany, bo ma dużo terenów zielonych, które chce zabatonować?- 49 2
-
2019-07-09 14:45
Zaspę też olała albo idzie tylko tam gdzie udało się zorganizować POparcie
- 11 1
-
2019-07-09 14:49
Popieram postulaty rady dzielnicy Nowego Portu.
Panie Łukaszu Hamadyk walczcie o dobro mieszkańców.
- 44 4
-
2019-07-09 14:59
hmm (1)
prawda jest taka że urzędnicy i czytaj dalej władza maja w d.... mieszkańców i to niezależnie od frakcji politycznej :( a BRG to stworzyli pod dyktando developerki , tyle w temacie....
- 32 5
-
2019-07-09 15:10
prawda BRG to tylko przykrywka, żeby było na kogo zwalić szaleństwa deweloperów
- 5 0
-
2019-07-09 15:02
Nie ma szans. To miasto deweloperów. Mieszkańcy nie mają nic do gadania.
Będzie tak, jak chce deweloper.
- 34 6
-
2019-07-09 15:05
Plany z 2001 i 2007 (2)
Z tego co można wyczytać z artykułu plany układu drogowego znane były już ponad 10 lat temu. Kupując mieszkanie, nawet z czystej ciekawości można było to sprawdzić. Nie wiem czy te podpisy pochodzą od mieszkańców nowobudowanych osiedli, ale jeśli tak, to jest jak narzekanie mieszkańców, którzy budują się w okolicach lotniska i dopiero po wprowadzeniu się są zdziwieni, że nad domem latają samoloty...
- 14 5
-
2019-07-09 18:30
Budynki w najbliższym sąsiedztwie tej planowanej drogi stoją od 30 lat. Problem jest inny że ta droga nowo projektowana będzie miała takie same parametry jak dotychczasowa. Szerokość pasa 3m i poprowadzona będzie jeszcze bliżej budynków niż obecną trasa.
- 9 1
-
2019-07-10 02:04
Ta plany deweloperow. byly znane juz w 2001 roku az po dzis dzien!???Ciekawe,wybitnie ciekawe..Odkryles czwarty rodzaj prawdy...
Prawda prawnikow,deweloperow i ustawionych z nimi urzedasow z biura rozwoju.Tylko nijak sie to ma do potrzeb mieszkancow.
- 6 0
-
2019-07-09 15:14
to ciekawe, że w opinii władz Gdańska kilku pracowników BRG wie lepiej co jest istotne dla funkcjonowania dzielnicy niż pół tysiąca mieszkańców
- 30 4
-
2019-07-09 15:21
A co na to radni miejscy tego okręgu? (4)
Pani Dunajewska, halo? Gdzie się Pani podziewa?
- 35 0
-
2019-07-09 16:13
Pewnie robi kolejny festyn albo ratuje koty.
- 10 0
-
2019-07-09 17:28
Walczy z Pis em i nie ma czasu....tak wybraliście
- 12 2
-
2019-07-09 18:33
Ano Pani beatki już dawno u nas nie było... Pani Beatko zapraszamy do NP. Wyborcy oczekują że zabierze Pani stanowisko w tej sprawie
- 10 1
-
2019-07-10 09:42
wspiera KODerastów i kombinuje jak ich od września ustawić w placówkach oświatowych, żeby dzieci uczyły przystosowania do życia
- 1 0
-
2019-07-09 15:24
Zarzad miasta nie slucha mieszkancow (1)
Hmm A to nie jest tak ze wladze zarzadzajace sa dla ludzi?
- 19 1
-
2019-07-09 15:33
Z tego wynika, że zarząd nie jest od słuchania.
Oni przecież wiedzą lepiej ! Takich sobie mieszkańcy wybrali....
- 6 0
-
2019-07-09 15:32
Tak to jest jak się głosuje używając argumentu "no bo PIS" (1)
Wyborca często zapomina, iż głosuje na Prezydenta Miasta Gdańska a nie Prezydenta Polski. To od Prezydenta Miasta zależą rzeczy i tematy nas na codzień dotykające: komunikacja lokalna, remont ulicy, pozwolenia na budowę dla deweloperów, likwidacja szkoły, polityka mieszkań komunalnych --- i tych tematów można mnożyć.
A praktyka jest taka, że większość wyborców głosuje stadnie - no bo wiadomo jaki jest ten PIS.
Chciałoby się powiedzieć - jak głosują tak mają. W efekcie mamy Prezydenta Miasta, który:
- wyciął możliwość wznowienia linii SKM do Nowego Portu, przebiegającej przez tereny obecnie silnie rozbudowywane przez deweloperów
- walczy o Westerplatte - jak by to Prezydent Miasta miałby prowadzić własną politykę historyczną i w zasadzie ją prowadzi odwołując się do Wolnego Miasta Gdańska, które przeżywało największą rozbudowę pod rządami partii nazistowskiej
- nie zamierza zredukować kilkudziesięciu spółek komunalnych - a w każdej wiadomo - Zarządy, etaty, etc.
- nie zanosi się na zahamowanie zabudowy wysokiej, która w zamierzeniu dla dewelopera ma jak najwięcej mieszkań wycisnąć z powierzchni działki, zapominając o czymś takim jak perspektywa miasta
- nie zamierza rozwiązać chaosu parkingowego jaki stworzył się wokół biurowców w Oliwie. Ilość miejsc parkingowych jest po prostu śmieszna w relacji do tysięcy osób tam mieszkających - pozwolono wybudować biurowce z małymi parkingami
- za to chętnie zabiera głos na tematy polityki krajowej - a mnie by bardziej interesowało kiedy wyremontują moją ulicę.- 50 2
-
2019-07-09 17:37
Super napisane :)pozdrawiam
- 11 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.