- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (171 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (192 opinie)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (53 opinie)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (154 opinie)
- 5 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (485 opinii)
- 6 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (100 opinii)
Nowy Port i Nowa Wyzwolenia: ponad pół tysiąca głosów sprzeciwu odrzuconych
Władze miasta zdecydowały się odrzucić ponad pół tysiąca podpisów mieszkańców Nowego Portu pod uwagami dotyczących projektu nowego planu zagospodarowania wraz z kontrowersyjnym przebiegiem ul. Nowej Wyzwolenia. Teraz radni dzielnicy zbierają podpisy pod petycją do prezydent Aleksandry Dulkiewicz.
Pomysły urbanistów z Biura Rozwoju Gdańska od początku były negowane przez mieszkańców, którzy wnioskowali o "przesunięcie" projektowanej ulicy możliwie najdalej od ich zabudowań - na tereny kolejowe, w tym użytkowane w przeszłości przez Szybką Kolej Miejską.
Mieszkania i handel zamiast przystanku SKM w Nowym Porcie
Przebieg drogi wskazany ponad 10 lat temu
Z drugiej strony urzędnicy przekonywali, że nowa forma drogi, odsuniętej o co najmniej 23,5 m od najbliższych bloków, ze szpalerami drzew, nie będzie uciążliwa pod względem hałasu. Jednocześnie projektem planu realizowali ustalenia studium z 2018 r. (plan musi być zgodny ze studium), do którego złożono tylko dwie uwagi dotyczące ul. Nowej Wyzwolenia (zostały odrzucone w całości). Podobny przebieg drogi zawarty był też w studium z 2007 oraz 2001 r.
Proponowany przebieg drogi, w opinii urbanistów, będzie lepiej służył obsłudze komunikacyjnej nowej zabudowy. Nie będzie też kolidował z terenami kolejowymi oraz nie będzie wymagał kosztownej przebudowy wiaduktu w ciągu ul. Krasickiego.
555 podpisów odrzuconych przez władze miasta
- To przykre, że 555 podpisów mieszkańców trafiło do kosza. Nikt nie jest przeciwny realizacji tej drogi, ale nie w sposób, jak jest proponowany w projekcie planu. Mieszkańcy domagają się, by droga przebiegała pod wiaduktem w ciągu ul. Krasickiego, prosto na tereny portu - mówi Łukasz Hamadyk, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Nowy Port.
Mieszkańcy: projekt planu jest nie do zaakceptowania
Czego w projekcie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego nie akceptują mieszkańcy? Oto najważniejsze uwagi zgłoszone do tego dokumentu:
- Nowa droga nie spowoduje wyprowadzenia ruchu ciężkiego z dzielnicy. Odpowiedź urzędników: plany zagospodarowania nie regulują zasad ruchu a ul. Nowa Wyzwolenia pozwoli na uspokojenie ruchu na istniejącej ul. "starej" Wyzwolenia.
- Możliwość zabudowy mieszkaniowo-usługowej pozbawi dzielnicę dużego obszaru czynnego biologicznie. Odpowiedź urzędników: dotychczasowy plan zagospodarowania pozwala już na zabudowę produkcyjno-usługową, zaś powierzchnia biologicznie czynna w nowym planie będzie wynosić 20-30 proc. dla poszczególnych obszarów zabudowy.
- Ponad 50 proc. gruntów znajduje się w rękach prywatnych, co wpłynie na koszt realizacji nowej drogi. Odpowiedź urzędników: nowy przebieg drogi ograniczy potrzebę wykupu gruntów, a pełen układ drogowy wymaga ok. 1,06 ha terenu z planu o powierzchni 11,55 ha.
Z projektem planu oraz wszystkimi uwagami wraz z uzasadnieniem ich odrzucania można zapoznać się na stronie Biura Rozwoju Gdańska.
1,5 tys. podpisów pod petycją do prezydent miasta
Rada Dzielnicy zapowiada, że nadal będzie walczyć o inny przebieg ul. Nowej Wyzwolenia. Obecnie zbierane są podpisy pod petycją do prezydent miasta Aleksandry Dulkiewicz, w której zawarte są postulaty:
- odrzucenia procedowanego projektu planu i przygotowania nowego przy udziale mieszkańców, na podstawie badań ankietowych oraz warsztatów, współpracy z przedstawicielami portu oraz kolei,
- ogłoszenia otwartego konkursu urbanistycznego na bazie planu wypracowanego przez mieszkańców,
- wyboru najlepszej propozycji urbanistycznej przez mieszkańców.
- Mamy już ponad 1,5 tys. podpisów pod petycją i zbieramy dalej. Jest bardzo duże zainteresowanie ze strony mieszkańców [o miejscach zbiórki Rada informuje na bieżąco przez Facebooka - dop. red.]. Liczymy, że prezydent miasta posłucha głosu suwerena, a nie rozpychających się łokciami deweloperów w Letnicy - kończy Hamadyk.
Miejsca
Opinie (262) ponad 20 zablokowanych
-
2019-07-10 06:34
Czas aby Biurem Rozwoju Miasta zajęło się CBA
To klika skorumpowana robiąca MPZ pod developerów .
- 18 4
-
2019-07-10 06:38
Mafia gdanska
- 12 3
-
2019-07-10 07:59
To trzeba deweloperów przekonywać a nie marionetki.
- 11 2
-
2019-07-10 09:43
(1)
PannO Dulska w końcu spotkamy się przy urnie i wtedy nie będzie już efektu szoku po zabójstwie Adamowicza, będą Pani ciężko wypracowane owoce
- 8 2
-
2019-07-10 10:45
kałmuki trojmiejskie nie sa zdolne do przewidywania
i wyciagania racjonalnych wniosków wiec mysle ze Dulska pozostanie.
- 4 1
-
2019-07-10 10:44
Nie zal mi mieszkancow
wybrali mafie deweloperską w demokratycznych wyborach czyli chcą rzadów deweloperów, to po co teraz narzekać.
- 9 1
-
2019-07-10 13:05
Ola już Was posłuchała, jak krzyczeliście Ola na prezydenta! (2)
Teraz nie musi. 5 lat zleci na narzekaniu, a potem znowu ją wybierzecie.
- 9 0
-
2019-07-10 22:23
100% racji
Stare porzekadło mówi: jak wziąłeś psa to nie dziw się szczeka.
- 1 0
-
2019-08-08 22:45
No bo przecież kogo?
Za kolejne 5 lat córkę.
- 0 0
-
2019-07-10 13:16
(1)
Macie demokrację. Wy wybieracie, a oni mają was w d*pie.
- 5 1
-
2019-07-19 21:48
Demokracja to taki dziwny system polityczny,
którym zarządzają wodzowskie, niedemokratyczne organizacje (tj. partie). Wszelkie pozory demokracji kończą się po wyborach.
- 0 0
-
2019-07-10 13:28
Władze miasta zdecydowały się odrzucić ponad pół tysiąca podpisów mieszkańców Nowego Portu pod uwagami dotyczących projektu (1)
wystarczy jeden podpis deweloperka i cały UM główki pochyla - jeszcze gratis media doprowadzą.....
- 11 1
-
2019-07-10 13:45
Tępa głowo..
jednogłośnie na RM więc nie pisz pierdół i PIS był za za za..
- 0 1
-
2019-07-11 10:22
podoba mi się pan Hamadyk (1)
ma dziewczynę ?
- 1 3
-
2019-07-11 11:23
chyba nie
- 1 0
-
2019-08-09 12:07
Typowe
myślenie nieperspektywiczne, ważne tylko co mnie się podoba. Mój garaż ma stać a rozwalamy infrastrukturę kolejową. Przecież na Letnickiej niedługo będą mieszkać tysiące ludzi. SKM wtedy będzie niezbędna! Ludzie pomyślcie zanim coś rozwalicie. Plam UM jest bardzo rozsądny jeśli chodzi o układ komunikacyjny.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.