Fakty i opinie

stat

Nowy Trakt św. Wojciecha w odstawkę, stary zyska nowe chodniki

"Stary" Trakt św. Wojciecha doczeka się wkrótce nowej organizacji ruchu i wymiany chodników. Z projektowanego Nowego Traktu włodarze na razie rezygnują.
"Stary" Trakt św. Wojciecha doczeka się wkrótce nowej organizacji ruchu i wymiany chodników. Z projektowanego Nowego Traktu włodarze na razie rezygnują. fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl

Wszystko wskazuje na to, że Oruni nie przetnie kolejna arteria, która miałaby ułatwić wjazd do Gdańska mieszkańcom okolicznych gmin. Za to na istniejącym odcinku Traktu św. Wojciecha zmieniona zostanie organizacja ruchu i ułożone zostaną nowe chodniki.



"Stary" Trakt św. Wojciecha między Obwodnicą Południową a ul. Ukośną i Starogardzką zyska nowe chodniki oraz lewoskręty. Zobacz projekt ruchu tutaj lub klikając w grafikę. mat. prasowe
Zaledwie kilka tygodni temu miejscy planiści z Biura Rozwoju Gdańska chwalili się kolejnym pomysłem na rozwiązanie problemów korków i zatłoczenia ulic w tej części miasta poprzez budowę szerokiej arterii na Oruni.

Dzisiaj wiadomo, że wizja budowy Nowego Traktu św. Wojciecha, czyli drogi poprowadzonej wzdłuż torów kolejowych między Obwodnicą Południową zobacz na mapie Gdańskaul. Gościnną zobacz na mapie Gdańska powędruje do szuflady - przynajmniej do czasu wyborów samorządowych.

Czy należy zrezygnować z budowy Nowego Traktu św. Wojciecha?

tak, ta droga nie będzie służyła gdańszczanom, a jedynie mieszkańcom innych gmin 28%
tak, jeżeli do drogi nie dołożą się sąsiednie gminy, które najbardziej na drodze skorzystają 16%
nie, ta droga jest niezbędna dla udrożnienia dojazdu do Obwodnicy Południowej 20%
nie, trzeba dążyć do jak najszybszej realizacji tej drogi 36%
zakończona Łącznie głosów: 552
Tak przynajmniej wynika z deklaracji złożonej przez urzędników podczas spotkania władz miasta z mieszkańcami Oruni w ramach cyklu "Mój dom, moja dzielnica, moje miasto".

- Coraz bardziej przychylamy się do poglądu, że szkoda pieniędzy na Nowy Trakt z bogatym układem drogowym. Lepiej byłoby zmodernizować, a na niektórych fragmentach usprawnić obecny przebieg Traktu, bo długo jeszcze jego przepustowość będzie wystarczająca - mówił w środę Wiesław Bielawski, zastępca prezydenta miasta Gdańska ds. polityki przestrzennej.

Bielawski zastrzegł jednak, że "ostateczne rozwiązanie nie jest jeszcze przesądzone, ale prace planistyczne zostały wstrzymane, ponieważ był głosy krytyczne, dlatego powrócono do punktu wyjścia i kto wie, czy to nie jest dobre rozwiązanie".

Warto zauważyć, że kilka miesięcy temu prezentację nowych rozwiązań komunikacyjnych dla Oruni zapowiadano właśnie na marzec.

- Nowy projekt w zakresie rozwiązań komunikacyjnych prezentowany będzie w marcu 2014 r. - informowała na początku lutego Anna Dobrowolska z biura prasowego gdańskiego magistratu.

Póki co, mieszkańców powinna ucieszyć przebudowa istniejącego Traktu na odcinku, gdzie planowano równolegle wpisać do planów zagospodarowania Nowy Trakt (wpisanie do MPZP ulicy nie oznacza jej natychmiastowej realizacji, stanowi tylko rezerwację miejsca pod drogę).

Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił właśnie przetarg na remont nawierzchni chodników oraz jezdni (głównie w obrębie skrzyżowań i przejść pieszych, wytyczone będą też liczne lewoskręty) wzdłuż Traktu Św. Wojciecha na odcinku od Południowej Obwodnicy zobacz na mapie Gdańska do ul. Ukośnej zobacz na mapie Gdańska.

Prace, zgodnie z warunkami przetargu, muszą być wykonane w cztery miesiące od podpisania umowy. Jedynym kryterium wyboru wykonawcy jest cena.

Materiał archiwalny

Zobacz również Trakt św. Wojciecha widziany z żurawia wieżowego. Ujęcia wykonano w październiku 2013 r.

Opinie (130) 5 zablokowanych

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.