• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Trakt św. Wojciecha w odstawkę, stary zyska nowe chodniki

Krzysztof Koprowski
13 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W piątek koniec remontu na Trakcie św. Wojciecha
"Stary" Trakt św. Wojciecha doczeka się wkrótce nowej organizacji ruchu i wymiany chodników. Z projektowanego Nowego Traktu włodarze na razie rezygnują. "Stary" Trakt św. Wojciecha doczeka się wkrótce nowej organizacji ruchu i wymiany chodników. Z projektowanego Nowego Traktu włodarze na razie rezygnują.

Wszystko wskazuje na to, że Oruni nie przetnie kolejna arteria, która miałaby ułatwić wjazd do Gdańska mieszkańcom okolicznych gmin. Za to na istniejącym odcinku Traktu św. Wojciecha zmieniona zostanie organizacja ruchu i ułożone zostaną nowe chodniki.



"Stary" Trakt św. Wojciecha między Obwodnicą Południową a ul. Ukośną i Starogardzką zyska nowe chodniki oraz lewoskręty. Zobacz projekt ruchu  tutaj  lub klikając w grafikę. "Stary" Trakt św. Wojciecha między Obwodnicą Południową a ul. Ukośną i Starogardzką zyska nowe chodniki oraz lewoskręty. Zobacz projekt ruchu  tutaj  lub klikając w grafikę.
Zaledwie kilka tygodni temu miejscy planiści z Biura Rozwoju Gdańska chwalili się kolejnym pomysłem na rozwiązanie problemów korków i zatłoczenia ulic w tej części miasta poprzez budowę szerokiej arterii na Oruni.

Dzisiaj wiadomo, że wizja budowy Nowego Traktu św. Wojciecha, czyli drogi poprowadzonej wzdłuż torów kolejowych między Obwodnicą Południową zobacz na mapie Gdańskaul. Gościnną zobacz na mapie Gdańska powędruje do szuflady - przynajmniej do czasu wyborów samorządowych.

Czy należy zrezygnować z budowy Nowego Traktu św. Wojciecha?

Tak przynajmniej wynika z deklaracji złożonej przez urzędników podczas spotkania władz miasta z mieszkańcami Oruni w ramach cyklu "Mój dom, moja dzielnica, moje miasto".

- Coraz bardziej przychylamy się do poglądu, że szkoda pieniędzy na Nowy Trakt z bogatym układem drogowym. Lepiej byłoby zmodernizować, a na niektórych fragmentach usprawnić obecny przebieg Traktu, bo długo jeszcze jego przepustowość będzie wystarczająca - mówił w środę Wiesław Bielawski, zastępca prezydenta miasta Gdańska ds. polityki przestrzennej.

Bielawski zastrzegł jednak, że "ostateczne rozwiązanie nie jest jeszcze przesądzone, ale prace planistyczne zostały wstrzymane, ponieważ był głosy krytyczne, dlatego powrócono do punktu wyjścia i kto wie, czy to nie jest dobre rozwiązanie".

Warto zauważyć, że kilka miesięcy temu prezentację nowych rozwiązań komunikacyjnych dla Oruni zapowiadano właśnie na marzec.

- Nowy projekt w zakresie rozwiązań komunikacyjnych prezentowany będzie w marcu 2014 r. - informowała na początku lutego Anna Dobrowolska z biura prasowego gdańskiego magistratu.

Póki co, mieszkańców powinna ucieszyć przebudowa istniejącego Traktu na odcinku, gdzie planowano równolegle wpisać do planów zagospodarowania Nowy Trakt (wpisanie do MPZP ulicy nie oznacza jej natychmiastowej realizacji, stanowi tylko rezerwację miejsca pod drogę).

Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił właśnie przetarg na remont nawierzchni chodników oraz jezdni (głównie w obrębie skrzyżowań i przejść pieszych, wytyczone będą też liczne lewoskręty) wzdłuż Traktu Św. Wojciecha na odcinku od Południowej Obwodnicy zobacz na mapie Gdańska do ul. Ukośnej zobacz na mapie Gdańska.

Prace, zgodnie z warunkami przetargu, muszą być wykonane w cztery miesiące od podpisania umowy. Jedynym kryterium wyboru wykonawcy jest cena.

Materiał archiwalny

Zobacz również Trakt św. Wojciecha widziany z żurawia wieżowego. Ujęcia wykonano w październiku 2013 r.

Miejsca

Opinie (130) 5 zablokowanych

  • Puszczacz pociągów się znalazł (1)

    w przedszkolu kolejkę po trach puszczałeś ? Tory i kolej nie są miasta. A droga jest miasta. Więc dalej puszczaj te kolejki.

    • 7 16

    • Nie specjalnie rozumiem co to przeszkadza, ważne że miasto jest właścicielem gruntów

      Gminy zakładają spółkę wnosząc do niej aportem grunty i środki na inwestycje (można też wykorzystać, którąś ze spółek już istniejących np GIK albo BIEG). Spółka buduje linię kolejową, której zostanie zarządcą (lub też zarządcą zostaje firma zewnętrzna np. PLK albo SKM), ustala się rozkład jazdy i organizuje przetarg na realizację połączeń kolejowych (które będzie realizowała np. SKM, PR, Arriva albo może nawet PKM). Albo jeszcze prościej: gminy mogą również dotować spółki przewozowe w zamian za zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów na istniejących już torach).

      • 3 1

  • Strach ma duże oczy (4)

    Kilku krzykaczy mordę drze i już w urzedzie portkami trzesa a kantów nie boja się robic. Wiadomo, że nowa droga jest potrzebna bo stara jest zakorkowana i jak słysze że wysoki ranga urzednik plecie trzy po trzy , że przepustowośc obecnej drogi starczy na lata to chyba był po jakimś mocnym uderzeniu w głowę.

    • 13 18

    • (3)

      Acha, czyli jak zbudujemy drogę to korki znikną? Tak jak na Słowackiego?

      • 12 4

      • (1)

        U nas wierzy się w drogi i w wały przeciwpowodziowe. Trzeba jeszcze lat, by zaczęto myśleć.

        • 10 2

        • a ty sam co robisz? chyba myślisz nie od wczoraj?

          nie tylko ty myślisz o rozwiązaniach komunikacyjnych łączących Pruszcz z Gdańskiem.

          • 2 5

      • jak ją zbudują tak jak na słowackiego to nie znikną

        prowizorka jaką jest nowa słowackiego problemu nie rozwiązuje, ale pozwala powiedzieć: "no przecież coś zrobiliśmy! czego się czepiacie"...

        • 1 3

  • Mały krok dla urzędnika (1)

    ale wielki krok dla miasta. Pojąć, że miejskie autostrady nie służą wcale mieszkańcom Gdańska. Nie sądziłem, że dożyję takich czasów. Hehe. Beton pęka.

    • 19 8

    • bo miasto jest dla pieszych, a z Orunii na Przymorze to trzeba pieszo iść

      zwłaszcza w zimie przy -20 C

      • 4 0

  • kto? (1)

    A konkretnie kto nie chciał, żeby odłożyć na półkę????????

    • 4 4

    • ja

      • 2 0

  • bardzo dobra decyzja

    może w końcu do niektórych zaczyna docierać, że budowanie coraz to nowych dróg to nie jest panaceum na potrzeby transportowe miasta.

    • 13 10

  • Droga wjazdowa (2)

    Chcę przypomnieć, że jest to droga wjazdowa do jednego z największych miast w Polsce. Powinna wyglądać reprezentayjnie tak jak na takiego drogi przystało...a nie dziura na diurze...wstyd!

    • 20 7

    • odkąd otworzyli A1 (1)

      ta droga zaczęła mieć znaczenie lokalne

      • 3 5

      • Bzdury !!!

        Lokalna? To Wjazd do Gdańska a nie lokalna.

        • 0 0

  • Gościnna-Sandomierska

    Akurat ten fragment nie jest najgorszy, mogli by pierw zająć się tym co jest od Gościnnej do ulicy Sandomierskiej bo to jest dramat.

    • 11 2

  • Nie będzie żadnego chodnika.

    Zgodnie z najnowszymi trendami komunikacyjnymi powstanie pedałościeżka o szerokości 3 m, a dla pieszych zostanie 60-centymetrowy ochłap.

    • 10 8

  • Złodzieje (1)

    Co za bzdury. Jestem ciekaw na co idą pieniądze. Ziemie sprzedają pod bloki za tak kolosalne pieniądze. Nowe osiedla wyglądają strasznie. Zero relaksu. Praca, sklep, dom, sen. Wyłudzają opłaty a drogi w CAŁYM GDAŃSKU są w skandalicznym stanie. Ale i tak kto ty się przejmuje. Z OFE ukradli nam 150mld. to kto będzie się tymi drobynymi przejmować. BA RA NY. I wszyscy razem BEEEEE.

    • 8 12

    • Praca, sklep, dom, sen.

      witam w dorosłym życiu

      • 6 1

  • Dziury pieprzone

    Czasem muszę do Pruszcza dojechać (jeszcze w miarę), ale powrót do Gdańska to koszmar, albo slalom między dziurami, albo wymiana zawieszenia

    • 15 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane