• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Trakt św. Wojciecha w odstawkę, stary zyska nowe chodniki

Krzysztof Koprowski
13 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W piątek koniec remontu na Trakcie św. Wojciecha
"Stary" Trakt św. Wojciecha doczeka się wkrótce nowej organizacji ruchu i wymiany chodników. Z projektowanego Nowego Traktu włodarze na razie rezygnują. "Stary" Trakt św. Wojciecha doczeka się wkrótce nowej organizacji ruchu i wymiany chodników. Z projektowanego Nowego Traktu włodarze na razie rezygnują.

Wszystko wskazuje na to, że Oruni nie przetnie kolejna arteria, która miałaby ułatwić wjazd do Gdańska mieszkańcom okolicznych gmin. Za to na istniejącym odcinku Traktu św. Wojciecha zmieniona zostanie organizacja ruchu i ułożone zostaną nowe chodniki.



"Stary" Trakt św. Wojciecha między Obwodnicą Południową a ul. Ukośną i Starogardzką zyska nowe chodniki oraz lewoskręty. Zobacz projekt ruchu  tutaj  lub klikając w grafikę. "Stary" Trakt św. Wojciecha między Obwodnicą Południową a ul. Ukośną i Starogardzką zyska nowe chodniki oraz lewoskręty. Zobacz projekt ruchu  tutaj  lub klikając w grafikę.
Zaledwie kilka tygodni temu miejscy planiści z Biura Rozwoju Gdańska chwalili się kolejnym pomysłem na rozwiązanie problemów korków i zatłoczenia ulic w tej części miasta poprzez budowę szerokiej arterii na Oruni.

Dzisiaj wiadomo, że wizja budowy Nowego Traktu św. Wojciecha, czyli drogi poprowadzonej wzdłuż torów kolejowych między Obwodnicą Południową zobacz na mapie Gdańskaul. Gościnną zobacz na mapie Gdańska powędruje do szuflady - przynajmniej do czasu wyborów samorządowych.

Czy należy zrezygnować z budowy Nowego Traktu św. Wojciecha?

Tak przynajmniej wynika z deklaracji złożonej przez urzędników podczas spotkania władz miasta z mieszkańcami Oruni w ramach cyklu "Mój dom, moja dzielnica, moje miasto".

- Coraz bardziej przychylamy się do poglądu, że szkoda pieniędzy na Nowy Trakt z bogatym układem drogowym. Lepiej byłoby zmodernizować, a na niektórych fragmentach usprawnić obecny przebieg Traktu, bo długo jeszcze jego przepustowość będzie wystarczająca - mówił w środę Wiesław Bielawski, zastępca prezydenta miasta Gdańska ds. polityki przestrzennej.

Bielawski zastrzegł jednak, że "ostateczne rozwiązanie nie jest jeszcze przesądzone, ale prace planistyczne zostały wstrzymane, ponieważ był głosy krytyczne, dlatego powrócono do punktu wyjścia i kto wie, czy to nie jest dobre rozwiązanie".

Warto zauważyć, że kilka miesięcy temu prezentację nowych rozwiązań komunikacyjnych dla Oruni zapowiadano właśnie na marzec.

- Nowy projekt w zakresie rozwiązań komunikacyjnych prezentowany będzie w marcu 2014 r. - informowała na początku lutego Anna Dobrowolska z biura prasowego gdańskiego magistratu.

Póki co, mieszkańców powinna ucieszyć przebudowa istniejącego Traktu na odcinku, gdzie planowano równolegle wpisać do planów zagospodarowania Nowy Trakt (wpisanie do MPZP ulicy nie oznacza jej natychmiastowej realizacji, stanowi tylko rezerwację miejsca pod drogę).

Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił właśnie przetarg na remont nawierzchni chodników oraz jezdni (głównie w obrębie skrzyżowań i przejść pieszych, wytyczone będą też liczne lewoskręty) wzdłuż Traktu Św. Wojciecha na odcinku od Południowej Obwodnicy zobacz na mapie Gdańska do ul. Ukośnej zobacz na mapie Gdańska.

Prace, zgodnie z warunkami przetargu, muszą być wykonane w cztery miesiące od podpisania umowy. Jedynym kryterium wyboru wykonawcy jest cena.

Materiał archiwalny

Zobacz również Trakt św. Wojciecha widziany z żurawia wieżowego. Ujęcia wykonano w październiku 2013 r.

Miejsca

Opinie (130) 5 zablokowanych

  • Najpirew nauczcie sie sprzatac miasto BRUDASY

    BRUDASY Gdans tonie w tonach blota i smiecie ktore caly rok sprzaya tylko wiatr i deszcz
    Kiedy Wladza wiezmie sie za Szczoty i Myjki by umyc to syfiaste brudne i smierdzace Masto Gdansk

    • 6 1

  • " (...) długo jeszcze jego przepustowość będzie wystarczająca"

    "Lepiej byłoby zmodernizować, a na niektórych fragmentach usprawnić obecny przebieg Traktu, bo długo jeszcze jego przepustowość będzie wystarczająca".

    O jakiej porze prowadzono te badania ?
    W nocy ?

    • 6 4

  • Remontowany Kanal Raduni na Oruni to tragedia oraz pornografia Budowlanw i brak Gospodarza (3)

    Gdansk nie ma Gospodarza oraz dobrych Projektantow i dobrych Wykonawcow

    • 5 3

    • (2)

      Po ilu piwach piszesz takie głupoty.
      Martwię się tylko, że świeżo oczyszczony kanał za parę dni menele zasypią śmieciami, aby żyło się normalnie.

      • 1 1

      • znowu jestes pod wplywem upojenia alkocholowego i narkotykow dlatego jak zwykle bredziesz glupoty

        Cala Inwestycja i jej Otoczenie to Prnografia Projektowo Budowlana i Estertyczna - kanal powinien byc otoczony strefa zielona a nie pseudo wazywniakami i innego rodzaju zabudowy slamsowej i zgnilej substancji mieszkaniowej - Ten Kraj juz nigdy sie nie Zmieni /// Syf Brud Smieci Balagan oraz Smiedzace Budy to cala Slowianszczyzna

        • 0 0

      • widze ze jestes bardzo ograniczonym czlowiekiem i cierpisz na brak wiedzy architektonicznej oraz estetyki

        zobacz jak wyglad\ja takie kanaly po remoncie na zachodzie a tu na ORUNI wyglada jakby piorun uderzl w rabarbar

        • 0 0

  • Brudasy zabierzcie sie za miotly bo gdansk tonie w blocie i smieciach

    • 3 1

  • trzeba tą drogę zbudować i już... (1)

    nie można patrzeć na to pod kątem czy korzystają z tego Gdańszczenie czy mieszkańcy sąsiednich gmin, ponieważ Gdańsk nie leży w miejscu odosobnionym ani nie jest też jakimś małym miasteczkiem na skraju województwa, może też patrzymy na wiele rzeczy krytycznie, ale w rzeczywistości wygląda to tak, że sąsiednie gminy wchodzą w skład aglomeracji, są strefami podmiejskimi, często są tam ulokowane firmy transportowo spedycyjne które wykonują usługi dla firm np z Gdańska. W Pruszczu jak i w gminie pruszcz są takie firmy. Ponadto Prusz znajduje się w powiecie Gdańskim. Kolejnym argumentem są powiązania nie tylko administracyjne, czy drogowe, ale także przemieszczanie się zasobów ludzkich pomiędzy Pruszczem a Gdańskiem, gdzie Gdańszczanie jadą do pracy do Pruszcza czy do innych miejscowości w gminie Pruszcz Gdański, takich jak np. Rotmanka, Cieplewo, Straszyn, Borkowo (osobiście znam takich ludzi) tą samą drogą jeżdżą też ludzie którzy jadą do Tczewa do pracy no i oczywiście ludzie którzy z tych miejscowości przyjeżdżają do pracy czy szkół do Gdańska. Poza tym wiele osób w ramach migracji ludności wyprowadziło się z Gdańska do sąsiadujących gmin i mają w Gdańsku swoje rodziny. Tych powiązań jest jeszcze o wiele więcej i argumentów do budowy nowego Traktu jest dostatecznie dużo by w końcu zrealizować to zadanie. Należy pamiętać że liczba mieszkańców sąsiednich gmin rośnie, więc i problem będzie narastał, dlatego lepiej zacząć prace już teraz niż dopiero wtedy gdy liczba samochodów wzrośnie tak bardzo że wykonanie tych prac będzie bardzo trudne w realizacji ze względu na to że niema równoległej drogi którą możnaby odciążyć Trakt w czasie jego remontu.
    Prawda?
    Czy może jestem w błędzie?
    Pozdrawiam wszytkich.

    • 9 5

    • a kto ma za to zaplacić?

      • 1 1

  • Same kąłmstwa

    A jakiś czas temu był na Oruni Adamowicz i się zaklinał że będzie dzielnica pięknieć i nowy Trakt powstanie i znów nic.

    • 3 1

  • Planista

    "kto wie, czy to nie jest dobre rozwiazanie....." i to mowi 'odpowiedzialny' miejski planista, nic wiecej jak kolejny urzedas i cymbał

    • 1 0

  • Czyli teraz Deptak będzie zamiast krzywej dziurawej drogi .

    Nowy Deptak :)

    • 1 1

  • zamiast rozbudowywac trakt

    zamiasto rozbudowy traktu wiecej aSKMek i droga równoległa do połączenia z Havla i tramwajem od Ekolanu i nowobudowanej hanzy na starogardzkiej = czyli jakas nowa Niepołomicka!!!!!!!

    • 1 0

  • Rotmanka , straszyn, borkowo ,osiedle kazimierz , ekolan

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane