• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Trakt św. Wojciecha w odstawkę, stary zyska nowe chodniki

Krzysztof Koprowski
13 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W piątek koniec remontu na Trakcie św. Wojciecha
"Stary" Trakt św. Wojciecha doczeka się wkrótce nowej organizacji ruchu i wymiany chodników. Z projektowanego Nowego Traktu włodarze na razie rezygnują. "Stary" Trakt św. Wojciecha doczeka się wkrótce nowej organizacji ruchu i wymiany chodników. Z projektowanego Nowego Traktu włodarze na razie rezygnują.

Wszystko wskazuje na to, że Oruni nie przetnie kolejna arteria, która miałaby ułatwić wjazd do Gdańska mieszkańcom okolicznych gmin. Za to na istniejącym odcinku Traktu św. Wojciecha zmieniona zostanie organizacja ruchu i ułożone zostaną nowe chodniki.



"Stary" Trakt św. Wojciecha między Obwodnicą Południową a ul. Ukośną i Starogardzką zyska nowe chodniki oraz lewoskręty. Zobacz projekt ruchu  tutaj  lub klikając w grafikę. "Stary" Trakt św. Wojciecha między Obwodnicą Południową a ul. Ukośną i Starogardzką zyska nowe chodniki oraz lewoskręty. Zobacz projekt ruchu  tutaj  lub klikając w grafikę.
Zaledwie kilka tygodni temu miejscy planiści z Biura Rozwoju Gdańska chwalili się kolejnym pomysłem na rozwiązanie problemów korków i zatłoczenia ulic w tej części miasta poprzez budowę szerokiej arterii na Oruni.

Dzisiaj wiadomo, że wizja budowy Nowego Traktu św. Wojciecha, czyli drogi poprowadzonej wzdłuż torów kolejowych między Obwodnicą Południową zobacz na mapie Gdańskaul. Gościnną zobacz na mapie Gdańska powędruje do szuflady - przynajmniej do czasu wyborów samorządowych.

Czy należy zrezygnować z budowy Nowego Traktu św. Wojciecha?

Tak przynajmniej wynika z deklaracji złożonej przez urzędników podczas spotkania władz miasta z mieszkańcami Oruni w ramach cyklu "Mój dom, moja dzielnica, moje miasto".

- Coraz bardziej przychylamy się do poglądu, że szkoda pieniędzy na Nowy Trakt z bogatym układem drogowym. Lepiej byłoby zmodernizować, a na niektórych fragmentach usprawnić obecny przebieg Traktu, bo długo jeszcze jego przepustowość będzie wystarczająca - mówił w środę Wiesław Bielawski, zastępca prezydenta miasta Gdańska ds. polityki przestrzennej.

Bielawski zastrzegł jednak, że "ostateczne rozwiązanie nie jest jeszcze przesądzone, ale prace planistyczne zostały wstrzymane, ponieważ był głosy krytyczne, dlatego powrócono do punktu wyjścia i kto wie, czy to nie jest dobre rozwiązanie".

Warto zauważyć, że kilka miesięcy temu prezentację nowych rozwiązań komunikacyjnych dla Oruni zapowiadano właśnie na marzec.

- Nowy projekt w zakresie rozwiązań komunikacyjnych prezentowany będzie w marcu 2014 r. - informowała na początku lutego Anna Dobrowolska z biura prasowego gdańskiego magistratu.

Póki co, mieszkańców powinna ucieszyć przebudowa istniejącego Traktu na odcinku, gdzie planowano równolegle wpisać do planów zagospodarowania Nowy Trakt (wpisanie do MPZP ulicy nie oznacza jej natychmiastowej realizacji, stanowi tylko rezerwację miejsca pod drogę).

Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił właśnie przetarg na remont nawierzchni chodników oraz jezdni (głównie w obrębie skrzyżowań i przejść pieszych, wytyczone będą też liczne lewoskręty) wzdłuż Traktu Św. Wojciecha na odcinku od Południowej Obwodnicy zobacz na mapie Gdańska do ul. Ukośnej zobacz na mapie Gdańska.

Prace, zgodnie z warunkami przetargu, muszą być wykonane w cztery miesiące od podpisania umowy. Jedynym kryterium wyboru wykonawcy jest cena.

Materiał archiwalny

Zobacz również Trakt św. Wojciecha widziany z żurawia wieżowego. Ujęcia wykonano w październiku 2013 r.

Miejsca

Opinie (130) 5 zablokowanych

  • No i dobrze (5)

    nie chcieli nowej lepszej drogi, to nie budować. Tak samo jak w Oliwie, nie chcą drogi rowerowej, to nie budować. Pieniądze przeznaczyć tam gdzie chcą zmian na lepsze.

    • 96 24

    • Dlaczego nie chcięli .............?

      Może dlatego, że wiązało by się to z wyburzeniem kilkuset mieszkań i wysiedleniami na jakieś zadupia za obwodnicą.

      • 26 15

    • Przepustowość!

      Przepustowość! Przepustowość!

      • 23 1

    • A jakie zmiany na lepsze niesie Nowy Trakt? Że Orunia zostanie otoczona z dwóch stron szerokimi ulicami? A drogi rowerowej nie chciała rada osiedlowa ze Strugiem na czele, który w imię ekologicznego rozwoju Gdańska chce wyciąć TPK pod Nową Spacerową.

      • 27 8

    • A kto się pytał? i kogo? Ale jesteś inteligętny... Może do Ukrainy ? hahahha

      • 2 6

    • tylko, że to nie jest wyspa

      a dzielnica z ktorej korzysta wiele osob, wiec zdanie np. oliwy odnosnie drogi rowerowej jest wazne, ale nie najwazniejsze.

      • 3 0

  • hehe nie bedzie nowej drogi (19)

    dla kredyciarzy z pryszcza:d

    • 59 95

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Droga wjazdowa do miasta (2)

      Przypominam, że to droga wjazdowa do jednego z największych miast w Polsce. Wypadałoby by była choć trochę reprezentacyjna, a nie dziura na dziurze...

      • 35 8

      • A ja przypominam, ze mozna wjechac W-Z, Slowackiego albo Sucharskiego (1)

        a nie pchac sie bezposrednio do srodmiescia, skad powinno sie wyprowadzac ruch, a nie wprowadzac.

        • 3 5

        • mozna tez wjechac od storny sopotu...
          jak ktos jedzie z elbląga do środmieścia to ma według ciebie jechać przez słowackiego? słonce ci na glowe padło

          • 13 1

    • hehehehehe. Herbata Ci stygnie.

      • 14 3

    • Mieszkaniec Pruszcza (7)

      No nie każdy chce mieszkać w zatłoczonym, śmierdzącym spalinami mieście. Pruszcz to obecnie najlepsza alternatywa dla młodych rodzin, ktorzy myślą o przyszłości i opłacalności. W Pruszczu jest wszystko. A co najważniejsze pogotowie jedzie 5min. a w Gdańsku? bywa, że nie dojedzie. Piękne relaksujące tereny. A jeśli ma się ochotę na większą imprezę to się jedzie do trójmiasta. Autobus nocny n5 teraz co godzine kursuje. A taryfą kurs kosztuje 30zł. pod dom. No ale co ja mogę wiedzieć. Mam duży dom w "Pryszczu i kupione mieszkanie na kredyt w Gdańsku jako inwestycję, które ty pewnie wynajmujesz. Bolku.

      • 43 18

      • (2)

        Mieszkaj gdzie chcesz, tylko nie każ mieszkańcom Gdańska wyburzać domów, żeby ułatwić Ci dojazd.

        • 11 10

        • Stan dróg wymaga remontu.

          • 7 0

        • mówisz o tych ruderach zwanych squatami?

          • 15 1

      • Skoro jak sam napisałeś, w Pruszczu jest wszystko,...

        ... to nie wychylaj poza niego nosa i nie zatykaj swym pojazdem głównej arterii północ-południe. Pracować też przecież możesz w Pruszczu :-)

        • 3 11

      • Nie dorabiaj sztucznej teorii (2)

        W Pruszczu, Rumii, na Szadółkach kupuje się, bo jest tanio, a nie z powodu walorów lokalizacyjnych, ktorych po prostu nie ma. Ty możesz mieć dom bez kredytu, prawie wszyscy mają tam kredyt na mieszkanie.

        • 4 4

        • za to w gdansku za gotowke kupuja? (1)

          no prosze takie bogate spoleczenstwo... ale powiedz boli ze my mozemy isc na spacer nad jeziorko a ty siedzisz w zadymionym centrum i sluchasz pociagow, karetek itp...??

          • 4 1

          • jeziorko?

            A gdzie w Pruszczu jest jeziorko,bo mieszkam ale nie wiem. Może w Straszynie?

            • 0 0

    • Odezwał się. .

      Komunalny z łąkowej :) albo innej równie prestiżowej dzielnicy.

      • 13 10

    • Głupota

      Tumam jestes

      • 3 1

    • (1)

      No na Oruni Gdańsk się nie kończy. Są jeszcze ludzie ze Św. Wojciecha i Lipiec.. oni też by chcieli dojechać do Gdańska.
      Jeżeli Gdańsk kończy wszystkie inwestycje na Oruni to niech odda Św. Wojciech i Lipce do Pruszcza. Tam jakoś jest więcej ulicy na drogi, chodniki i inne potrzeby mieszkańców..

      • 8 3

      • bo u nas insza kultura :)

        jedni buduja ECS a inni drogi i sciezki dla rowerow, kto co lubi.

        • 4 1

    • mozna wogóle omijac gdansk

      • 0 0

    • remont drogi

      zastanów się człowieku co ty piszesz dużo mieszkańców Gdańska mieszka w Pruszczu i to oni w większości uczęszczają tą drogą a poza tym to jest droga wjazdowa do gdańska więc i wizytówka miasta a jak na razie to jest to w niektórych miejscach poligon doświadczalny dla samochodów

      • 0 0

  • A zimą będzie problem (1)

    kto te chodniki ma odsnieżać ???

    • 26 9

    • odśnieżacz chodnków ?

      • 7 0

  • Te chodniki ...

    były zbyt krótkie a poza tym dziurawe

    • 15 0

  • No czyli wszystko w temacie (5)

    Osoby, które mieszkają w pruszczu a pracują w Gdańsku będą mogły się rano przespacerować po nowych chodnikach zamiast stać w korkach

    • 85 8

    • mogą wybrać dojazd SKM (3)

      znam też wielu rowerzystów - tylko trzeba udrożnić ciąg rowerowy wzdłuż Kanału Raduni

      • 20 7

      • Powodzenia zimą lub w jakiejkolwiek innej porze roku w deszczu

        • 12 6

      • która SKM mam wybrac by dostac się z Pruszcza do Gdańska na 8:00? (1)

        Tą o 6:50 czy tą o 08:34?
        Innych nie ma.

        • 9 7

        • 6:50

          • 25 2

    • Tak samo osoby, które mieszkają w Gdańsku, a pracują w Pruszczu

      • 4 0

  • Więcej pociągów SKM (8)

    Przez Orunię przebiega linia kolejowa, której się praktycznie nie wykorzystuje, te kilka SKM-ek do Pruszcza i Tczewa nie załatwi sprawy.
    A jeżeli by puścić przez Orunię pociągi do Pruszcza i Tczewa z ta samą częstotliwością co do Wejherowa i Rumi to z pewnością rozładowało by to w jakimś stopniu ruch na obecnym Trakcie i nie było by takiej potrzeby budować nowa drogę. Pomyślcie o alternatywnych środkach transportu, a nie tylko drogi i samochody.

    • 116 4

    • (3)

      Problem w tym, że do Pruszcza jest poprowadzona tylko magistrala PKP, więc SKM musi dostosowywać się do rozkładu jazdy pociągów dalekobieżnych.

      • 9 7

      • Zgadza się, ale ..............

        Ale do Wejherowa też biegną tylko tory dalekobieżne a linia SKM-ki kończy się w Rumi.
        Przy obecnych systemach kierowania ruchem kolejowym nie ma żadnego problemu aby pociągi jeździły co 7-8 minut, a tyle towarowych składów przez Orunie nie przejeżdża, główny ruch towarowy idzie na port północny przez Olszynkę, natomiast pociągi pospieszne InterCity przejeżdżają co 30-40 minut, więc lukę tę można śmiało wypełnić kursami składów podmiejskich. Poza tym jakim problemem było by przedłużenie linii SKM do Pruszcza a nawet Tczewa, jest to rozwiązanie tańsze, łatwiejsze i bardziej przyjazne dla mieszkańców i bardziej ekologiczne niż budowa kolejnej drogi wielopasmowej, Ale u nas jak zwykle wszystko na przekór logice.

        • 39 0

      • (1)

        Skoro znalazło się miejsce wzdłuż torów na cztery pasy ruchu, to znajdzie się miejsce na jeden tor o szerokości 1,435 m (pas ruchu to minimum 2,5m, normalnie 3,5m) własnie na SKM.

        • 18 1

        • 1435mm to rozstaw szyn.

          należy wziąć pod uwagę szerokość taboru i skrajnię toru. Ale oczywiście, że się zmieści:)

          • 20 1

    • Tak ale......

      No to wtedy przejazd kolejowy w Oruni przy ulicy Dworcowej proponuje zaspawać na stałe i po kłopocie. Po co ludzie z tej dzielnicy mają się przemieszczać.

      • 3 0

    • Problem w tym, że z Pryszcza do Gdańska nie jeżdżą żadne SKM-ki. Te pociągi, które wydają się być SKM-kami są pociągami PKP Przewozy Regionalne :-/ Dla tych co mają bilety miesięczne SKM zorganizowała autobusową komunikację zastępczą. Tylko co z tego skoro ten zastępczy autobus stoi w tym samym korku co każde inne auto???

      • 4 0

    • Oczywiscie. Tylko wtedy już nikt się nie przedostanie samochodem na drugą stronę torów.

      • 3 0

    • Orunia

      Jeśli będzie alternatywa dla oruńskich szlabanów jesteśmy za!!!!
      na dzień dzisiejszy zwiększenie częstotliwość pociągów byłoby dla kilku tysięcy zmotoryzowanych mieszkańców gdańska korzystających z przejazdów kolejowych na oruni przykrą niespodzianką!!!
      https://www.Youtube.Com/watch?V=mz_vuzvhgmw

      • 1 0

  • gdańsk to koszmar (6)

    ten gdańsk to wygląda jak warszawa ale 50 lat temu, jak patrze na te panoramy gdańska to widzę tylko stare zaniedbane kamienice i dziurawe drogi których porządnych w trójmieście jest jak na lekarstwo. A wszystkich konserwatorów zabytków i tych co sie nie zgadzają na budowę jakiejkolwiek drogi z powodu takiego ze rośnie tam jakiś krzak to bym do zamiatania ulic wygonił. Mój apel do władz Gdańska - ludzie opamiętajcie się i zacznijcie w końcu dążyć do tego aby to miasto choć trochę przypominało nam te z zachodu!!!!!!!!

    • 51 63

    • Jak Ci sie nie podoba Gdańsk (3)

      To spier***aj do Łodzi

      • 42 14

      • albo Białegostoku : ) (2)

        • 22 6

        • on z tamtąd wlaśnie przyjechał (1)

          • 13 4

          • oooo leczymy kompleksy, tyłki swędzą bo ktoś prawdę powiedział

            • 5 9

    • A gdzie na zachodzie byles?

      W Kartuzach?

      Ja aktualnie mieszkam w Anglii w miescie o podobnej wielkosci. Przestan biadolic o "zachodzie". Gdansk jest duzo lepiej zorganizowanym miastem. Przestan wreszcie wylewac swoje kompleksy zachodu.

      • 6 5

    • 3city to w sumie trojwioska, ale wawa to jest tylko 'ladna' w centrum.

      Wystarczy odjechać na 3-5 km od centrum i już zaczyna się P********ka, stare hale targowe, i ogólnie rzecz biorąc późny PRL po liftingu - padaka.

      • 5 2

  • Na całym świecie utrudnia się wjazd pojazdów do centrów miasta (4)

    u nas jak zwykle k...a odwrotnie bo jakieś urzędasy typu Bielawski muszą swoje wizje realizować. Dla takich ludzi, którzy mentalnie zatrzymali się w latach 70-tych miasto to 6-pasmowe arterie, gdzie pieszy jest pod ziemią a samochodem to najlepiej jakby do samego sklepu się wjeżdzało.
    Co zrobiliście z Długimi Ogrodami?? Powycinaliście drzewa, poszerzyliście jezdnie! To ma być zielona wizytówka Gdańska?
    No ale skoro już obiecana ogromna galeria inwesterowi to przecież musi być uzasadnienie dla wielkiego parkingu w samym centrum miasta. Bielawski i kumple pamiętaj, że ludzie ci tego nie zapomną bo szkodzisz temu miastu.

    • 81 33

    • głupi jesteś (1)

      Jakie drzewo zostało wycięte na Długich Ogrodach? Jezdnia była tam tak samo jak jest a jeżeli drzewa jakieś były wycięte to pomiędzy 1945 a 1951r i tylko w zachodniej części tej ulicy, tam gdzie jeździł tramwaj nie było drzew od 100 lat. Powinienieś się oszołomie puknąć w głowę, Trakt to droga dojazdowa do Gdańska, tam jest 100 samochodów na 1 pieszego. Idź sobie z Gdańska na Orunię czy do Wojciecha ...

      • 6 7

      • Ty wszędzie widzisz tylko te swoje "drogi dojazdowe"

        masz klapki na oczach i jesteś ograniczony.

        • 6 2

    • na świecie nie utrudnia się wjazdu tylko tworzy się atrakcyjne alternatywy

      a u nas banda oszołomów najchętniej na rogatkach postawiłaby zakaz ruchu i nie wpuszczała obcych. Tylko w ten sposób takie imprezy jak Jarmark Dominikański upadłyby w ciągu 2 lat. Już obecnie w centrum na co drugim lokalu wisi baner "Do wynajęcia ". A liczenie na to że ktoś przyjedzie z Kartuz czy Elbląga i będzie parkował przy obwodnicy a autobusem zjedzie do centrum to utopia.

      • 6 4

    • powaznie?

      to po co jest autostrada do centrum Paryza, Wiednia, Londynu itp?? Pewnie zeby utrudnic wjazd...

      • 3 0

  • ... (13)

    Nie wiem kto pisze powyższe opinie nt. pracujących w Gdańsku mieszkańców Pruszcza Gd. ale wiem na pewno, że piszą totalne bzdury. W Pruszczu jest więcej miejsc pracy niż mieszkańców tak więc sytuacja jest na wskroś odwrotna - to w dużej mierze mieszkańcy Trójmiasta pracują w Pruszczu... warto się czasami choć odrobinę wysilić i troszkę poczytać, i pomyśleć...

    • 60 30

    • (6)

      A jakie to miejsca pracy są w Pruszczu? W Biedronce czy w cukrowni... przy jej demontażu na złom?

      • 19 13

      • (4)

        z gdańska jadą do pruszcza do pracy - ha ha ha, dobre. Zastanów się w którą stronę są korki rano - w stronę Pryszcza czy Gdańska.

        • 23 13

        • W stronę Pruszcza nie ma korków, bo władze miasta na bieżąco i co najważniejsze - z głową - reagują na zmieniającą się sytuację. Jeszcze kilka lat temu korki w stronę Pruszcza były bardzo częstym zjawiskiem, ale miasto m.in. wybudowało rozsądnie poprowadzoną obwodnicę, zainwestowano w SKM kwotą wyższą niż np. 10 razy większa Gdynia (jest ich mało ale jednak są) i problem zniknął (warto dodać, że droga miała powstać w całości za pieniądze miasta, UE dołożyła się do budowy już po podjęciu decyzji o jej wybudowaniu).

          Czasami myślę, że gdyby ludzie rządzący Pruszczem zamienili się miejscami z władzami Gdańska - było by to z dużą korzyścią dla mieszkańców tego drugiego miasta.

          • 30 12

        • (2)

          zapewne nigdy nie byłeś w Pruszczu - zastanów się ile osób zatrudnia sortownia POCZTY POLSKIEJ w Pruszczu !!! ile osób pracuje w fabryce puszek /niestety nie pamiętam nazwy firmy/ itd.

          • 13 6

          • sortownia - praca moich marzeń (1)

            do sortowni to się obwodnica dojeżdża

            • 3 5

            • Jest np Kappa, Mercor, gigantyczne centrum LPP, Poczta Polska, Centrum dystrybucyjne Sieci 34

              i masa innych

              • 6 2

      • Centrum logistyczne Lidla, sortownia Poczty, Crown, Mercor, Erontrans, GLS, LPP, jednostka wojskowa, deweloperka, Nagel, Kompania Piwowarska, Rabat, Cargill, Smurfit Kappa - to z tych większych

        • 7 1

    • tyle rejestracji GDA które się kręci po Gdańsku (1)

      wskazuje raczej na coś innego

      • 12 5

      • zobacz lepiej ile GD się kręci po Pruszczu

        no i GDA to nie tylko Pruszcz ale cały powiat gdański

        • 4 3

    • (1)

      jednak poranne korki robią się w stronę Gdańska, a popołudniowe w stronę Pruszcza - czym to wyjaśnisz?

      • 7 2

      • korków w pruszczu praktycznie nie ma od kiedy to miasto

        wybudowało sobie obwodnicę. W gdańsku są bo ze wszystkich pd dzielnic miasta i krajowej 1 ludzie jadą mało przepustową trasą św Wojciecha

        • 3 0

    • Zastanów się

      i porównaj bezwzględną ilość miejsc pracy w Gdańsku, do których dojeżdżają mieszkańcy Pruszcza i okolic (aż po Starogard) z ilością miejsc pracy na terenie Pruszcza. Oczywiście - w Pruszczu jest więcej miejsc pracy w przeliczeniu na mieszkańca, ale znacząco mniej, niż w Gdańsku. Korki zawsze były rano do Gdańska i po południu do Pruszcza - to chyba o czymś świadczy?
      Ale w pewnym sensie masz rację - debilny jest ten miejska ksenofobia niektórych, no bo jeśli by zamknąć dojazdy do Gdańska, to kto będzie pracował na te firmy w Gdańsku, jak port, stocznie, rafineria, energa, intel i wiele,wiele innych? Gdańszczanie? Nie wystarczy ich...

      • 5 0

    • Dokładnie !

      Jestem mieszkańcem Pruszcza, i pracuje w jednej z duzych firm w Pruszczu. W tych firmach Pruszczanie stanowią 10 % zatrudnionych, 40 % jest z Gdańska i 50 % to ludzie z Tczewa i okolic. I tak samo jest w sasiednich firmach na tym terenie, ponieważ moi znajomi tam pracują i sytuacja wygląda dokładnie tak samo. ; )

      • 4 1

  • I bardzo dobrze (2)

    Między Gdańskiem a Pruszczem są tory kolejowe. Za ułamek tej kwoty można puścić pociągi co 15 minut w szczycie, a docelowo zbudować dodatkowy tor, który i tak zajmie o połowę mniej miejsca niż jakaś droga wymyślona przez trio Bielawski-Piskorski-Duch.

    • 63 7

    • Dodatkowy tor kolejowy?

      Po jaki gwint dodatkowy tor kolejowy, jak jest miejsce to puścić linię tramwajową z mijankami na przykład.
      MK

      • 10 2

    • Pomysł dobry pod warunkiem wybudowania wiaduktu nad torami.

      Już przy obecnej częstotliwości kursowania pociągów szlabany na przejazdach notorycznie są zamknięte.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane