• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy bilet dla pasażerów kolei w Trójmieście

Krzysztof Koprowski
14 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oszuści podszywają się pod system Fala
Nowa oferta pozwala na nieograniczone przejazdy koleją na wybranej trasie do 30 km oraz korzystania z oferty ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia oraz MZK Wejherowo. Nowa oferta pozwala na nieograniczone przejazdy koleją na wybranej trasie do 30 km oraz korzystania z oferty ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia oraz MZK Wejherowo.

Można już korzystać z nowego biletu metropolitalnego o nazwie 30+. Stanowi on połączenie oferty kolejowej SKM oraz Przewozów Regionalnych z biletem metropolitalnym. Oszczędności przy jego skorzystaniu, w zależności od ulg, wyniosą od 22 do 58 zł.



Czy skorzystasz z nowej oferty biletu 30+

Nowa taryfa formalnie do cennika usług została wprowadzona wraz z początkiem maja. Już od kilku dni widniała także na stronie jednego z członków Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej - MZK Wejherowo.

- Oferta obowiązuje od 1 maja, ale dopiero teraz wprowadzamy ją do oficjalnej dystrybucji dla pasażerów ze względu na dogranie spraw technicznych. Woleliśmy się wstrzymać kilka dni zamiast wprowadzać rozwiązanie niedopracowane - wyjaśnia Hubert Kołodziejski, przewodniczący zarządu MZKZG.

Nowy bilet składa się z dwóch dokumentów uprawniających do przejazdu - biletu papierowego SKM na jeden z kilkunastu dostępnych odcinków oraz biletu metropolitalnego zapisywanego elektronicznie.

Z tego powodu nie można go kupić w domu przez Internet, lecz trzeba się udać do jednej z kilku wybranych kas Szybkiej Kolei Miejskiej. Możliwe jest jednak korzystanie z ulg, które nie są dostępne w taryfie metropolitalnej, a obowiązują na kolei - np. dla nauczycieli na kolei obowiązuje ulga 33 proc., zaś w taryfie MZKZG takiej ulgi już nie ma.

- Zaproponowanie pasażerom niższej ceny jest możliwe dzięki temu, że następuje wymagane prawem rozdzielenie wspólnego biletu na dwie części, co pozwala przewoźnikom kolejowym na uzyskanie dodatkowych środków finansowych ze Skarbu Państwa z tytułu honorowania ulg ustawowych - wyjaśnia Kołodziejski.

Niedogodność związaną z zakupem rekompensuje niższa cena biletów, ale pod warunkiem, że podróżujemy pociągami na dystansach nie dłuższych niż 30 km. Nowa oferta składa się bowiem z biletu kolejowego na wybranych odcinkach oraz biletu metropolitalnego komunalnego w niższej cenie 88 zł (lub 44 zł dla biletu ulgowego).

- Najwięcej na nowej ofercie zyskają studenci, uczniowie - odpowiednio ok. 12, 10 oraz 60 zł, mając możliwość przejazdu w trójmiejskiej aglomeracji środkami komunikacji miejskiej oraz koleją - zachwalą nową ofertę Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście - Zyskają też dzieci i młodzież lub studenci dotknięci inwalidztwem - nowa cena biletu dla tej grupy wyniesie 68,20 zł, a także osoby niewidome, które zapłacą za bilet 51,70 zł.

Jak cena biletu kształtuje się dla wybranych grup osób? Przykładowo, studenci chcący skorzystać z nowej oferty zapłacą za bilet 30+ 97,90 zł, na co składają się bilet odcinkowy kolejowy z ulgą ustawową 51 proc. w cenie 53,90 zł oraz bilet metropolitalny ulgowy z ulgą 50 proc. w cenie 44 zł.

Uczniowie szkół zapłacą w kasie 100,10 zł, za bilet kolejowy z ulgą ustawową 49 proc. zapłacą 56,10 zł, zaś za bilet metropolitalny ulgowy - 44 zł.

Nauczyciele natomiast mogą skorzystać tylko ze zniżki w przewozach kolejowych, dlatego też cena biletu dla tej grupy wyniesie 161,70 zł (73,70 zł bilet kolejowy z ulgą 33 proc. oraz normalny bilet metropolitalny w cenie 88 zł).

Nowy bilet 30+ jest biletem miesięcznym lub 30-dniowym. Można go więc kupić na dany miesiąc, np. na czerwiec lub wybrać datę rozpoczęcia jego obowiązywania, np. od 15 października do 14 listopada.

Wprowadzenie nowej oferty nie oznacza, że MZKZG wycofuje się z dotychczasowej oferty biletu kolejowo-komunalnego wszystkich organizatorów, który pozwala na podróż pociągami na odcinkach o łącznej długości 107 km oraz, identycznie jak w ofercie 30+, pojazdami ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia oraz MZK Wejherowo. Jego cena nadal będzie wynosić 220 zł (110 zł dla biletu ulgowego).

Czytaj też: Od 1 marca bilet dobowy oraz jednorazowy w SKM

Miejsca

Opinie (110)

  • kiedy wróci bilet tygodniowy skm!? (10)

    • 94 6

    • (8)

      przecież jest, można kupić bez problemu ??/

      • 2 13

      • tak? w której kasie? próbowałem 3 razy w gdyni... nie ma już. (7)

        • 13 1

        • wszystkie sprzedali:) (4)

          • 14 1

          • to tak jak w samolotach (3)

            jak już nie ma miejsc to znaczy, że wszystkie sprzedali, a zatem wszystkie rejsy SKM są obłożone 100 procent! nawet miejsca stojące wykupione!!!

            • 21 3

            • Czas wprowadzić dachowy bilet ulgowy (2)

              Z miejcem siedzącym - na dachu. W Indiach takie rozwiązanie funkcjonuje od pokoleń, u nas z pewnością też by się sprawdziło.

              • 10 2

              • Debilek

                • 0 7

              • Wprowadź też bilety dla studentek z gwałtem gratis.

                • 0 0

        • (1)

          można kupić w automacie na dworcu

          • 1 5

          • ale nie honoruja pewnie.

            • 2 1

    • zachciewa się tygodniowych

      a piszta skargi

      co mnie to

      • 12 0

  • (4)

    kurcze nic nie rozumiem
    moze podadzą jakis algorytm zakupu biletu

    • 180 5

    • Dokładnie.

      Niech mnie jakoś zachęcą do przejścia na komunikację.
      Ten algorytm jest bez sensu.

      Kto to wymyśla?

      • 24 2

    • (2)

      dla mnie to jest w ogóle niezrozumiałe, nie ma dodatkowo żadnego źródła, gdzie można się dowiedzieć o tej opcji.
      Płacę teraz 186zł za metropolitalny: ztm + kolej. Jeżdżę z gdańska do gdyni i teraz zamiast jednego biletu metropolitalnego to co: mam kupować kartonikowy skm i miejski na ztm? I to ma niby wyjść taniej - ale przecież to krok wstecz.

      • 17 0

      • Nie wyjdzie Ci taniej, bo 110 kosztuje ten nowy bilet promocyjny na skm + regio, a 90 zł wtedy za ztm, na promocji skorzystają Ci co jeżdżą na skmce do 30km, albo Ci co mają metropolitalny komunalny. Ale to też przesiadanie się z wygodnej karty, na stare skmkowe kartoniki.

        • 6 0

      • dodatkowym żródłem jest strona MZKZG

        choc z tamtej tabelki też niewiele rozumiem

        • 3 0

  • idiotyczne komplikowanie.

    czy osobne zarzady ztm, zkm, skm sluza czemus innemu niz mnozenie stolkow dyrektorskich i zwiazkowych?

    czy to ulatwia zycie mieszkancom i turystom?

    • 105 10

  • :)

    Gdzie sa tygodniowe bilety się pytam?

    • 57 3

  • czy to musi byc takie pomieszane/niejasne ?

    co by nie mówić karta miejska ztm i jej doładowanie przez net to jednak wypas.

    • 73 3

  • :) (3)

    Ale mi roznica teraz kupuje za 220 metroplitalny a ten nowy by kosztowal 110 + 88 haha ale na tym pierwszym smigam na 100km + regionalne+gdansk a na drugim gdansk-grabowek tylko skm 20zeta roznicy i dwa kwity a nawet trzy bo paragon z karty miejskie a i dokument ze zdjeciem do biletu skm haha to 4! Dobranoc mowie marketingowi skm! Tylko zysk jest wazny u was! A gdzie tyg i dwutyg bilety? Frontem do klienta a nie :p

    • 91 3

    • I wy chcecie zachęcić ludzi do komunikacji miejskiej? (1)

      Policzmy sobie koszty dla 4 osobowej rodziny (mąż,żona +2 dzieci w wieku szkolnym)

      2x198+2x100,10= 596,20 zł !!!

      Dziękuje ale dużo taniej, szybciej i wygodniej jest samochodem

      • 9 0

      • Nawet w bardzo drogiej i sporo większej Warszawie jest dużo taniej

        Normany bilet na metro,autobusy, tramwaje i skm to koszt 120 i jakoś im się opłaca. Do tego można jeździć na jednym bilecie elektronicznym

        • 15 0

    • na dodatek SKM nie uwzględnia ulg komercyjnych 30%

      ...czyli bilet jest poza zasięgim ludzi dojeżdzających do pracy.

      • 0 0

  • W Warszawie jest to znacznie prostsze.

    Nie można było skopiować tamtego rozwiązania? Po jaką cholerę tworzyć takie konstrukcje? Ale dobre i to, w końcu niemożliwe stało się możliwe.

    • 65 2

  • jakiś porabany pomysl (12)

    Po co taki bilet którego sensu nikt nie rozumie? Dzieci i młodzież i tak juz jeżdżą pociągiem czy SKM jeżeli muszą wiec nowych klientów to nie przyciagnie. I dlaczego premiujemy grupę nauczycieli? Z jakiej racji?

    • 65 10

    • Z racji melioracji. Trzeba było zostać nauczycielem. Przez weekend sprawdzał byś klasówki,zamiast grylować,a na koniec dostał (11)

      • 13 28

      • Tak,tak............ (6)

        i byczył się przez kilka miesięcy w roku, korzystał z rocznego płatnego urlopu oraz ciekawe ile pracował godzin tygodniowo, bo przypominam że normalny człowiek pracuje około 40 godzin tygodniowo przez cały rok i ma do 27 dni urlopu

        • 26 10

        • 27? dziwne.coś się zmieniło?

          26 max + 2 na dzieci.

          • 6 1

        • (1)

          a ile Twoim zdaniem tygodniowo pracuje nauczyciel?
          nie jestem nauczycielem, ale nauczyciele poza pracą w szkole pracują w domu, bo na lekcje muszą się przygotować, prace/zeszyty sprawdzić, pod koniec roku siedzieć nocami nad świadectwami/opiniami itd. A w pracy nie przeglądają co nowego sie dzieje w internecie (w przeciwieństwie do mnie) i czasem nie mają chwili przerwy, dosłownie, ani chwili (np. nauczyciele zerówek) lub idą na dyżur gdzie w hałasie i krzyku muszą pilnować zgrai dzieci. Jesteś pewien, ze to takie fajne?

          • 13 7

          • Jeżeli nauczyciel musi się do lekcji przygotowywać, to du..a z niego a nie nauczyciel.

            • 0 4

        • (2)

          27 dni roboczych urlopu to grubo ponad miesiąc - około półtora miesiąca. Brzmi to od razu jakoś inaczej, prawda?

          • 6 0

          • czyli mniej więcej tyle, co nauczyciel

            do połowy lipca musi siedzieć w domu, bo rada, a od połowy sierpnia znów musi być w szkole, bo plany itp.

            • 6 1

          • fakty

            W 2014 nauczyciele placówek feryjnych mają 47 dni roboczych urlopu, z tego przez 7 dni mogą być zobowiązani do wykonywania pracy na rzecz szkoły.

            • 4 0

      • (3)

        na 1 etacie pracuje się 18h, wiec prawie 4h dziennie, masz jeszcze 4h na sprawdzanie klasówek, ktorych i tak nie robi się codziennie. Jestem za tym, żeby nauczycie pracowali 40h tygodniowo i tyle czasu przebywali w szkole. Mogliby prowadzić zajęcia dla słabszych i zdolnych uczniów. pozdrawiam leserów.

        • 18 4

        • (2)

          odlicz pół godziny przerwy w pracy, która inni mają, popijając kawkę (czyli już nie 8, a 7,5), podczas gdy nauczyciel idzie np. na dyżur, pomyśl o tym ile zarabia nauczyciel z 30 letnim stażem, wiem jakie są realia pracy nauczycieli, mają sporo przywilejów, ale i pracę ciężką i niedocenianą

          • 6 8

          • tak tak tak. a nauczyciel ma dyzur najczesciej jeden w dniu. wiec wychodzi ze bedac 4 godziny w pracy i tak ma 0,5 godziny na picie kawki i ploteczki w nauczycielskim

            • 2 0

          • Nauczyciele zarabiają ok. 3000 netto. Wiem, bo mam znajomych. Czyli często wiecej niż ludzie na normalnych etatach. A po lekcjach dają korepetycje i nie płacą za to podatków. Dorabiają, bo sami mówią, że trzeba jakoś wolny czas zapełnić.

            • 3 0

  • niedługo żeby w trójmieście poruszać się środkami komunikacji publicznej trzeba będzie zrobić doktorat (2)

    lub zapisać się na kurs eksternistyczny z zasad kupowania biletów albo korzystać z usług wyspecjalizowanych pośredników.

    • 131 3

    • To straszne!

      Zlikwidujcie wszystkie bilety i zzostawcie tylko "bilet jednorazowy 10 zł",będzie prościej dla wszystkich i nie trzeba wydawać reszty.

      • 16 13

    • A i tak renoma wlepi ci mandat ;)

      • 15 0

  • Zatem nadal będę jeździć samochodem lub rowerem. (6)

    Nie neguję tych różnych ulg, dobrze, że są, ale jeśli władze miast chcą zmniejszyć ruch samochodowy, to niech ulgi wprowadzą też dla posiadaczy dowodów rejestracyjnych na samochody. Do pracy dojeżdżam 12 km (latem często na rowerze). Żeby skorzystać z komunikacji miejskiej, muszę wybrać autobus + skm. Bilet miesięczny kosztowałby mnie może 50 zł mniej, niż paliwo, ale każdego dnia przynajmniej zyskuję te 1,5 h. Gdyby bilet kosztował mnie miesięcznie powiedzmy 40 zł, to wybrałbym komunikację miejską, nawet kosztem dłuższych dojazdów. W każdym razie z tego co widzę, to miasta oferują każdemu ulgi, tylko nie kierowcom (bez ulg ustawowych).

    • 67 13

    • 1,5h ? Ty dojeżdżasz do Warlubia,czy co? (1)

      • 20 7

      • Nie, wystarczy dojeżdżać np. z Gdyni do Gdańska.
        Jeśli praca nie jest blisko przystanku skm to dojazd komunikacją miejską wygląda to tak:
        autobus (trolejbus)->skm-> autobus (tramwaj).
        Jeżdżę do pracy około 25-30 minut obwodnicą, komunikacją miejską zajmuje to 2h! A paliwo kosztuje mnie 60 zł więcej niż bilety na komunikację, więc rachunek jest prosty - samochód!

        • 8 0

    • kierowca (w domyśle właściciel samochodu) to najlepsza dojna krowa i to dobrowolna

      - kredyt na samochód
      - opłaty parkingowe
      - horrendalne podatki i akcyzy na paliwo
      itd.

      więc byłoby nielogiczne wprowadzanie dla nich ulg, (deklaracje o zmniejszaniu ruchu samochodowego to tylko taki blef)

      • 33 1

    • (2)

      ulgi są dla tych, którzy kasy nie mają, dlaczego kierowcy mieliby mieć ulgi? naprawdę nie rozumiem, wytłumacz proszę, podaj jakiś powód

      • 6 3

      • (1)

        Powód jest prosty: zmniejszenie liczby poruszających się samochodów po ulicach. Jeśli kierowca wybierze samochód, to miasto ani na tym nie zyska, ani nie straci. Jeśli zaś kierowca wybierze dojazd środkami komunikacji miejskiej, to w tym czasie na drodze będzie o jedno auto mniej.

        • 9 2

        • eh...nie neguję skuteczności, zastanawia mnie tylko jedno...wydawac by sie mogło, ze człowiek powinien czuć się odpowiedzialny za świat, który z innymi tworzy... czy dla mniejszego zanieczyszczenia powietrza, przyjaźniejszej aury i wlasnego ruchu itd naprawdę potrzebna są gratyfikacje? człowiek powinien po prostu chcieć. Jestem kierowcą, ale do głowy by mi nie przyszło, zeby z tego powodu żądać ulgi... Poza tym wtedy ulgi mieliby prawie wszyscy - podróżujący komunikacją też są kierowcami, tylko na codzień wybierają inna formę transportu, z różnych powodów (jestem tego przykładem)

          • 10 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane