• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Biurowce zamiast stacji benzynowych we Wrzeszczu

Michał Brancewicz
27 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Budynek przy al. Grunwaldzkiej 144 będzie miał 6 kondygnacji nadziemnych i ok. 20 metrów wysokości.
  • W biurowcu znajdzie się 2 tys. m kw. powierzchni najmu.

W drugiej połowie przyszłego roku rozpocznie się budowa mierzącego ok. 20 metrów budynku, w miejscu dawnej stacji benzynowej przy al. Grunwaldzkiej 144 zobacz na mapie Gdańska. Nieco dalej, pod numerem 161 zobacz na mapie Gdańska, gdzie jeszcze do niedawna działa stacja benzynowa, planowane jest powstanie 4-kondygnacyjnego biurowca.



Deweloper Intuo przymierza się do realizacji biurowca w centralnej części Wrzeszcza. Budynek ma stanąć na działce pod adresem Grunwaldzka 144.

87 lat temu była tu stacja benzynowa



Inwestor jest na etapie pozyskania pozwolenia na budowę 6-kondygnacyjnego budynku biurowo-handlowego, w którym powierzchnia najmu wyniesie ok. 2 tys. m kw. Osiągnie on wysokość ok. 20 metrów. Miejscowy plan sporządzony w 2013 roku dopuszcza w tym miejscu obiekt do 22 m.

- Realizacja rozpocznie się w drugiej połowie 2019 roku i potrwa od 1,5 roku do 2 lat - zapowiada Wojciech Jaworski, współwłaściciel Intuo.
Za projekt odpowiada architekt Paweł Kleczek.

Pod budynkiem powstanie też jedna kondygnacja przeznaczona na niewielki parking. Jednak do biurowca nie będzie można dojechać od strony al. Grunwaldzkiej, bowiem znajdująca się tam ul. Dekerta nie ma z nią bezpośredniego połączenia.

Warto przypomnieć, że w Sylwestra 1931 roku doszło tam do otwarcia stacji benzynowej Standard. Obecnie, w niewielkim budynku działa warsztat samochodowy oraz salon sprzedaży drzwi.

Biurowiec zamiast stacji Shell



  • Planowany biurowiec przy al. Grunwaldzkiej 161 we Wrzeszczu.
  • Planowany biurowiec przy al. Grunwaldzkiej 161 we Wrzeszczu.
  • Planowany biurowiec przy al. Grunwaldzkiej 161 we Wrzeszczu.
Z kolei spółka One Properties, powiązana z firmą RWS Group, czeka na pozwolenie na budowę biurowca przy Grunwaldzkiej 161, przy Lidlu, gdzie mieściła się stacja benzynowa Shell.

W ramach inwestycji powstanie 4-kondygnacyjny obiekt. Na piętrach znajdą się biura o łącznej powierzchni ok, 3 tys. m kw. a na parterze lokale usługowe. Pod budynkiem powstanie parking na 36 aut.

Kolejne biurowce przy Grunwaldzkiej



W ostatnich latach przy al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu wyrosły także inne biurowce. W 2010 roku, również w sąsiedztwie Lidla zobacz na mapie Gdańska, powstał 5-kondygnacyjny budynek Office Island. Cztery lata później doszło do otwarcia Centrum Biurowego Neptun, które powstało w miejsce domu towarowego zobacz na mapie Gdańska o tej samej nazwie. Wówczas mierzący blisko 85 metrów obiekt był najwyższym budynkiem w Gdańsku.

Aktualnie w budowie jest jeszcze jeden biurowiec we Wrzeszczu, to Officyna przy al. Grunwaldzkiej 50 zobacz na mapie Gdańska. Obiekt, na którym w listopadzie zawisła wiecha, powstał w miejscu budynku, który przez lata należał do przedsiębiorstwa Chemia. W 5-kondygnacyjnym biurowcu znajdzie się 5,2 tys. m kw. powierzchni najmu, w tym blisko 4,2 tys. m kw. z przeznaczeniem na biura.

Miejsca

Opinie (420) ponad 20 zablokowanych

  • Wszystkie inwestycje są w Gdańsku, miasto wie jak przyciągnąć kapitał. (20)

    • 205 112

    • Siedzisz na portalu i czuwasz aby cos złego o Gdyni napisać, trollu paskudny? (11)

      • 23 53

      • gdzie jesteś napisane coś złego? wy szczury jesteście przewrazliwieni. (5)

        • 51 17

        • (3)

          W Gdańsku same przekręty, Gdynia jest uczciwa i dlatego brakuje pieniędzy.

          • 10 33

          • uczciwa i stawia parking dla dewelopera za 30 milionów:)??

            legalizowanie samowoli budowlanych, brak winnych osuwiska itd. itp.:))

            • 25 5

          • Hhaas (1)

            Uczciwa i biedna, nic się tutaj nie dzieje,szczur zamiast inwestować kasę z uni nie robi nic,a potem narzekanie że nie ma mostu ,tunelu że hutnicza może być odcięta od świata itp,itd

            • 7 1

            • jest lotnisko hahaha

              • 9 2

        • słyszę kwik klęski tysiąclecia, takiej porażki jaką Kaczyński zaliczył jeszcze w historii Polski nie było

          Kaczyński jeszcze się nutę pozbierał jak widać, widział ktoś tego zaplutego, ruskiego agenta?

          tylko kwik i ujadanie pisowsko ruskich trolli słychać, kwik zażynanej czerwonej prostytutki

          • 2 5

      • niektórym wystarczy podstawić mikrofon

        paranoiczny kompleks niższości?

        • 8 2

      • Gdynia to sztuczny twór utrzymywany przez warszawke (1)

        Gdańsk to naturalny stan rzeczy, wiec rozwija sie tez naturalnie

        • 18 10

        • pusta zawiść i zazdrość karła Kaczyńskiego

          śmiech na sali

          • 2 4

      • Gdynia jest ok (1)

        tylko zarządzanie tym miastem pozostawia wiele do życzenia. tyle okazji zmarnować

        • 13 2

        • skowyt przegranych Kaczyńskiego

          • 2 3

    • Trollujesz prywatnie czy z urzędu? (1)

      • 7 4

      • ruble nie śmierdzą Edziowi

        a kto raz był za komuny prostytutką czerwoną
        ten na zawsze nią pozostaje jak widać

        • 1 2

    • Parking (1)

      Taki biurowiec i tylko 36 miejsc parkingowych. Powinno być ich min 3 razy więcej.

      • 19 6

      • Raczej 3x mniej

        • 6 5

    • wie jak zakorkować miasto (1)

      budynków przybywa, a zamiast dróg są tylko idiotyczne nowe światła i zwężenia, brawo mądrale z Gdańska. Za 15 lat Wrzeszcz będzie nieprzejezdny.

      • 6 5

      • Za piętnaście lat będzie miastem wymarłym

        Jak żywe trupy z korpo sie wyniosą

        • 2 6

    • ponoć po spektakularnym zwycięstwie Szczurka pewien karzeł z Żoliborza dostał krwotoku (1)

      i szlag go trafił a zwieracze tak mu poszły że do dziś z pampersa nie wychodzi

      • 4 5

      • a edzio po 4 latach ujadania na tym forum to chyba odleciał po klęsce kaczyńskiego

        4 lata plus kolejne 5 na łańcuchu, w piwnicy, pojony wódką przez agentów,
        9 lat, 9 lat w klatce na łańcuchu,
        6 rano i gość pluje jadem, i tak całymi dniami,
        odlot

        • 0 1

  • (5)

    Niech budują. Pozwalam.

    • 113 72

    • Ja tez pozwlam

      i się cieszę że moje miasto rodzinne się rozwija

      • 7 10

    • szkoda że takie szkarady

      Pierwszy z grającymi na wietrze żaluzjami. Drugi wygląda jak budynek lotu który ma być rozebrany tylko dlatego że nikt już nie może na niego patrzyć.

      • 12 7

    • ilość miejsc parkingowych to jakaś parodia

      • 2 3

    • To JA POzwalam !!!

      • 3 2

    • super 22 metry wysokości i 1! JEDNA kondygnacja

      z przeznaczeniem na parking dla całej inwestycji. Oczywiście pracownicy nie będą zastawiali okolicznych uliczek. Oczywiście, że nie.

      A durnie się cieszą jak im w mieście syf robią. Intuo - kolejny deweloper z Kartuz, który w d*pie ma nasze miasto?

      • 4 2

  • (15)

    powariowali z tymi biurowcami

    • 221 116

    • Jo trawom powinni obsiać co by krowy mieli co jeść (2)

      • 54 14

      • Jak na Młodym Mieście (1)

        Konserwa z PiS byłaby zachwycona

        • 23 17

        • Janusz woli dumny bastion, wiem, wiem.

          • 2 0

    • Biurko to żadne miejsce pracy (4)

      łątwo wstawić, łatwo wynieść. Firmy biurkowe, które działają po kilka lat nie dają młodym żadnej przyszłości

      • 20 23

      • no ta, lepiej januszex (3)

        polska rodzinna firma założona w latach 90, szef z wąsem, bebzonem i mentalnością zaściankowca, 13/h na rękę bo już mam 3 ukraińców na pana miejsce

        • 32 12

        • biedny ty lemingu (2)

          urodziłeś się niewolnikiem, i zdechniesz nie wiedząc po co.

          • 11 25

          • do Moskwy won rusko pisowski trollu

            • 2 2

          • o, kogoś prawda w oczy kole

            ruszyło cię co?
            trafił z sedno

            • 0 0

    • Przynajmniej jest sensowna praca dla ludzi (3)

      Nie każdy lubi cegły przerzucać na budowie

      • 26 6

      • A jaki jest jej wyższy sens (2)

        niż przerzucanie cegieł na budowie?

        • 2 4

        • ...taki, że nim taki matoł jak ty te cegły ułoży, ktoś musi to zaprojektować i robi to w biurze...

          • 1 0

        • nigdy nie zrozumiesz

          a teraz wracaj przewracać cegły

          • 0 0

    • To plemie nie narod (1)

      Widać że mentalność panszczynianego Jetka tkwi w pustych lbach. Żeby robić problem z 4 pietrowymi budynkami w centrum miasta

      • 15 5

      • ruskiego trolla to aż wesoło poczytać

        • 1 2

    • tylko jakoś na miejscu żadnego kościoła nigdy deweloper nie postanawia sobie wieżowca palnąć

      • 0 0

  • Będą coraz większe korkii :) (16)

    dobrze, że tam nie mieszkam :)

    • 218 59

    • zawsze możesz z kaszub przyjechać tramwajem :) (1)

      • 28 14

      • Z Kaszub PKM, z miasta tramwajem.
        Samochodem po co??

        • 15 6

    • No eureki to żeś nie odkrył (11)

      Więcej pracy = więcej ludzi = więcej aut = większe korki

      Z drugiej strony zarząd miasta to chyba ma głowę między pośladkami bo nie robią nic z infrastrukturą drogową.
      Czemu Rzeczypospolita - Chłopska dale jest dwu pasmowa?! Jest tam miejsce na trzeci pas.
      Czego nie ma więcej wiaduktów nad grunwaldzką???
      Ja wiem że to kosztuje.. ale generalnie to dla dobra i rozwoju Gdańska..

      • 23 29

      • poszerzanie dróg nie rozładowuje korków w mieście (5)

        tak jak popuszczanie pasa nie jest lekiem na nadwagę i otyłość brzuszną.

        Wiadukty kosztują - nie tylko wtedy, gdy są budowane, ich utrzymanie także wiąże się z wydatkami funduszy, które mogą być przeznaczane na inne cele.

        Miasto budowane z myślą o samochodach dusi się dosłownie i w przenośni. Jakość życia w nim ulega stopniowej degradacji.

        Tworzenie dodatkowych miejsc do parkowania w nowobudowanych obiektach w pobliżu centrum zwiększa korki na dojazdach do niego.

        Kiedy mądrale internetowe zaczną kojarzyć proste zależności?

        • 34 14

        • (4)

          A co jedno z drugim ma wspólnego.

          • 6 19

          • więcej niż potrafisz sobie wyobrazić: porównuj liczby lajków i może coś zrozumiesz (3)

            • 4 12

            • Taaa lajki na forum trójmiasto (2)

              to wyrocznia i wiarygodne dane statystyczne poglądów mieszkańców.
              Spójrz jakie ograniczone jest Twoje myślenie. Ile masz lat?
              Człowieku 90% mieszkańców nie siedzi na forum trójmiasto.

              • 14 4

              • (1)

                nawet i 98 % tu nie siedzi

                • 0 1

              • tu 98% głosów pochodzi z Iranu z ruskiego botnetu

                • 1 1

      • lol, ile klas podstawówki ukończyłeś ? (4)

        wiesz co znaczy eureka cebulko bez szkoły?

        • 4 0

        • Ja ukończyłem tylko podstawówkę (1)

          później jeszcze parę kursów. Od 25 lat prowadzę swoją firmę gdzie zatrudniam 45 osób w tym kilku inżynierów. A ty?

          • 0 2

          • a mi twoja głupota nie imponuje

            a jestem o tyle mądry, żeby się moją własną na forum nie chwalić

            • 0 0

        • o to ześ teraz otworzył puszkę z Pandorą (1)

          • 1 0

          • najlepsze są śledzie a Pandorach

            lepsze niż eureka na dachu

            • 0 0

    • Nie ma to jak zrzeszenie buraczane.

      też masz tam kolegów i familię?

      • 3 1

    • nie będą, nie ma gdzie parkować

      • 0 1

  • (22)

    Zakituja biurowcami kazda dziure w tym miescie, a potem nie ma gdzie palca wcisnac, bo glowne dojazdy zakorkowane, cale miasto stoi.

    • 207 77

    • (9)

      A jak zbudują na obrzeżach to korki znikną? Miasto rozproszone generuje jeszcze większy ruch samochodowy. Trzeba wzmacniać komunikację publiczną, nie ma alternatywy

      • 47 11

      • (2)

        to może należy zacząć od poprawy jakości tejże komunikacji?

        • 21 6

        • Proponuję tramwaj z salonką spdcjalnie dla księcia.

          • 19 8

        • a co konkretnie proponujesz?

          Z mojej strony proponuję przywrócenie taktu SKM do 6 minut w godzinach szczytu, wymiana taboru (w tym roku bodajże przewiduje się kolejne 5 nowych składów SKM) a także poprawę komfortu i bezpieczeństwa dojść pieszych do przystanków SKM i przystanków tramwajowych w pobliżu stacji SKM (przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe na poziomie jezdni!)

          • 23 1

      • Oczywiście ze znikną bo będą jeździli we wszystkie strony a nie w jednym kierunku przez wąskie gardła.

        • 4 14

      • wzmacnianie komunikacji publicznej bez poprawy bezpieczeństwa i komfortu ruchu pieszych (2)

        i rowerzystów nigdy nie przyniosło redukcji mentalnego uzależnienia mieszkańców od samochodów prywatnych.

        Trzeba odważnie obciążać użytkowników samochodów kosztami, które ich zachowania generują.

        Więcej ludzi okazuje się skłonnych do przesiadania się z samochodu na rower niż na tramwaj czy autobus.

        W Trójmieście szansą jest poprawa jakości taboru i częstotliwości połączeń SKM /PKM, połączona z poprawą komfortu i bezpieczeństwa docierania pieszych i rowerzystów do stacji SKM i PKM - np. budowa tunelu dla pieszych do południowych krańców peronu stacji SKM Gdańsk Oliwa.

        • 15 5

        • Pieszo z Lipiec do Oliwy? Masz fajne pomysły. (1)

          • 9 6

          • Do Pruszcza osobna para torów SKM tak jak między Gdańskiem a Chylonią

            Wtedy z Lipiec do Oliwy SKM przejedzie w ciągu ca. 15 minut bez napinki.

            • 1 0

      • Tak. Znikną albo przynajmniej bardzo się zmniejszą. (1)

        Ludzie pracujący w tych biurowcach to najczęściej mieszkańcy okolicznych miejscowości, nie Gdańska. Muszą dojeżdżać samochodami, bo inaczej dojazd jest czasochłonny i bardzo skomplikowany. Obecnie jadą przez centrum, bo nie ma innej drogi. Logiczne?

        • 9 6

        • Trzeba było myśleć zanim kupiłeś mieszkanie na zad*piu

          • 5 3

    • Normalni ludzie nie jeżdżą autami (6)

      • 19 30

      • (2)

        Zwłaszcza do Wrzeszcza.

        • 16 6

        • (1)

          Wrzeszcz to taki Sosnowiec. Niby cywilizacja, ale jednak wstyd.

          • 12 20

          • Obo, imigrant z Bytomia?

            • 12 1

      • normalni ludzie nie jeżdżą autami po dobrze zarządzanym mieście (1)

        po prostu im się to nie opłaca.

        W źle zarządzanych miastach biedni ludzie jeżdżą samochodami i są wożeni busikami ich pracodawców.

        W dobrze zarządzanych miastach ludzie zamożni jeżdżą rowerami i rowerami wspomaganymi elektrycznie.

        • 12 11

        • "Ludzie zamożni jeżdżą rowerami (...)"
          Hahaha!

          Wyściub czasem nos ze swojej bańki, bo bredzisz.

          • 3 2

      • Zależy skąd i dokąd.

        • 5 1

    • Jak zbudują na obrzeżach to wszyscy pojadą samochodem i korki wzrosną.
      A jak zbudują koło SKM i tramwaju to każdy może pojechać po szynach.

      • 17 5

    • Pani Krysiu

      dobrze, że Pani tu jest bo nie było by gdzie palca wcisnąć. ;)

      • 18 2

    • no i bardzo dobrze (1)

      samochodziki do gazu

      • 7 6

      • Ja juz mam lpg a ty?

        • 1 1

    • A wolałbys jakieś fabryki w centrum?

      • 11 3

  • Budując biurowce w w głównym ciągu transportowym Gdańska... (20)

    paraliżujemy korami nasze miasto. Kto sie na to godzi?

    • 284 89

    • gdzie indziej budować? (5)

      sam napisałeś, że to główny ciąg transportowy

      • 44 14

      • Gdzie? Przy lotnisku! Pelno terenów (4)

        • 23 23

        • Przy lotnisku to mieszkam ja i nie potrzeba mi tu tłumów Słoików i innych ludzi bez kultury.

          • 15 22

        • Kto lata do pracy samolotem? (1)

          • 18 3

          • Ja latalem nie polecam

            • 11 2

        • Tam jest bardzo ciężki dojazd, dużo ludzi nie ma samochodu.

          • 0 0

    • (4)

      Fabryki lemingów... siedzą w biurach i przerzucają papierki, bo kompletnie nic innego nie umieją. Sprytny sposób na ratowanie tych ludzi przed bezrobociem.

      • 29 46

      • Po co (1)

        O tym co buduje się w mieście decydują głównie małomiasteczkowi, więc nie ma co się dziwić. Jeszcze trochę ,żeby utrudnić życie kierowcom ,zrobią z Grunwaldzkiej i Zwycięstwa
        deptak.

        • 9 18

        • Miasto dla ludzi.

          • 8 4

      • zazdrość widzę

        • 2 1

      • Właśnie ,a pracować nie ma komu,darmozjady w ząbek czesane,w rurki ubrane.

        • 0 2

    • Ten co dostaje za to cos (1)

      • 7 0

      • ten pudding ?

        • 0 3

    • Ja myślałem ze to samochody tworzą korki, a nie budynki :) (3)

      • 33 5

      • To źle myślałeś. Nie samochód a dom podmiejski jest przyczyną korków.

        • 24 8

      • korki może pośrednio tworzyć nieodpowiednia polityka rozwoju przestrzennego i polityka transportowa stawiająca na samochody pryw (1)

        Szansą dla miasta jest koncepcja tzw. miasta krótkich odległości, kładącego nacisk na komfort i bezpieczeństwo ruchu pieszych, rowerzystów oraz pasażerów szybkiej kolei miejskiej.

        Ani tramwaj ani autobus nie staną się atrakcyjnymi alternatywami dla wielu użytkowników samochodów, dojazd w trybie "rower + kolej/metro + rower publiczny" to przyszłość systemu transportowego aglomeracji trójmiejskiej.

        • 17 5

        • Hahahaha dobre. A może konno lepiej. Jak już mowa o zmniejszaniu ruchu samochodowego to znacznie lepszą alternatywą byłyby motorowery. Znacznie szybsze a w miastach żyje się dynamicznie.

          • 3 4

    • W dobrze zarządzanych miastach biurowce i inne miejsca pracy buduje się w pobliżu stacji SKM lub metra

      W Gdańsku głównym ciągiem transportowym powinna być linia SKM oferująca połączenia w takcie 5 minutowym lub częstszym.

      Myślenie głównie lub wyłącznie o poruszaniu się samochodem jest przejawem ograniczonej wyobraźni wielu decydentów i internautów wypowiadających się na tym portalu.

      • 40 0

    • wyborcy się zgodzili wybierając leguminę minus

      • 6 7

    • chciwiec

      • 0 0

  • Taaa biurowiec przy lidlu (6)

    A co z parkingami dla starego budynku, tam jest istny armagedon

    • 171 37

    • siedzi się na pupie cały dzień (1)

      to można komunikacją podjechać.
      szczególnie, że to samo centrum, gdzie można dojechać wszystkim ;)

      • 41 12

      • argumentacja godna dewelopera

        • 9 6

    • Tego

      Ktoś ładnie wizualizacje namalował... Jedno auto na krzyż... 36 miejsc podziemnych.... Niewesoło tam będzie...

      • 20 7

    • (1)

      na piechotę, rowerkiem lub tramwajem. Budyń juz zadba o twoje zdrowie

      • 7 3

      • sam zadbaj o zdrowie

        10 tysięcy kroków to minimum

        alternatywą jest 30 minut aktywności fizycznej (dwa odcinki przejazdu rowerem po 15 minut czyli pokonanie odległości ok. 4,5 km w jedną stronę z domu do pracy).

        • 6 1

    • Duży parking jest koło Galerii Metropolia. To 10 minut pieszo lub 3 minuty na hulajnodze.

      • 14 2

  • Same biurowce dla korpoludków (2)

    A gdzie miejsce na bazarek, cobym miał gdzie cebulę sprzedawać?

    • 141 37

    • Ja wolę takie lokalne ryneczki (1)

      • 20 4

      • Ryneczek masz obok, w Lidlu...

        • 17 4

  • Nie wiem czy wiecie (9)

    Ale mechanik obok tego przystanku autobusowego przy GB wystąpił w TVN Turbo, kto chce ten znajdzie "występ"
    Pozdrawiam, Janusz Ch.

    • 25 28

    • tvn i ich produkcje są dla idiotow. (5)

      • 41 53

      • To nie wiem dla kogo są produkcje TVPiS, dla upośledzonych umysłowo? (3)

        • 64 29

        • dla ciebie i wam podobnych, żeby was dzielić.

          • 38 16

        • Znowu się nie popisałeś!

          • 4 6

        • dla czerwonej cebuli i pospólstwa

          tvpis oglądać to jak kropka w kropkę sputnik albo ruskie RT,

          • 6 1

      • ... są dla idiotów niezrozumiałe w odróżnieniu od jedynie poprawnej TV...

        • 4 1

    • Coś więcej? Jaki program... odcinek? (2)

      • 6 6

      • Będzie Pan Zadowolony. Oglądałem wczoraj. (1)

        Naprawiali starą A6 ale to był warsztat naprzeciwko Lidla na Hynka. Usterki usunęli i skasowali w normie.

        • 3 4

        • Mylisz odcinki... Leszczu ;)

          • 3 5

  • I tym sposobem (32)

    I tak wyludniamy miasto.
    Kto na to pozwala?
    Zamiast biurowce budować na obrzeżach miasta my stawiamy je w centrum?!
    A tam gdzie nie ma infrastruktury takich jak linie tramwajowe i kolejowe mieszkają mieszkańcy?!
    Dość biurowców w centrach miast ich miejsce jest jak najdalej od centrum!

    • 225 124

    • Budują właśnie jeden przy ECS. (3)

      Ale jakaś pisiorzyca robi na złość i zablokowała trwającą budowę...

      • 31 20

      • Przy ECS to centrum (2)

        Lepiej przerobic ECS na biurowiec niż dopłacać do niego 17 mln zł rocznie

        • 30 22

        • albo w noclegownie dla bezdomnych w sumie to najlepszy pomysl

          zamiast utrzymywac biuro dla upasionego na konszachtach z rezimem dac schronienie tym co pozbawili ich miejsc pracy.

          • 11 4

        • Co za d**il chciałby biurowiec z pochylonymi ścianami?

          • 1 0

    • (4)

      To ma sens. Biurowce stawiać np w Kolbudach. Będziemy tam jeździć PKSem do pracy. Przy Grunwaldzkiej budować mieszkania, przecież tam cisza, spokój no i dzieci będą miały gdzie się bawić.

      • 78 8

      • a gdzie teraz mieszkasz? (1)

        bo sorry ale weglug mnie to teraz wlasnie blokujesz przejazd przez miasto. skad wiec dojezdzasz?

        • 5 4

        • w godzinach szczytu tylko, gdzie pleb jak ty wraca do domu. przejazd o np 12 jest bezproblemowy

          • 5 0

      • do k6 (1)

        To już nie ma innej opcji tylko albo biurowiec albo mieszkaniówka? A może by tak pomyśleć co...

        • 4 3

        • no właśnie, najlepiej zrobić park w tym miejscu

          całe śródmieście główne miasto i Wrzeszcz powinno przerobić się na parki i tereny zielone, wszystko do wyburzenia a biurowce i mieszkania za obwodnicę

          • 1 0

    • Tak, tak oczywiście. (10)

      Tyle tylko, że twarde dane statystyczne jasno pokazują, że w Gdańsku liczba mieszkańców stale rośnie.

      W Gdyni, gdzie w porównaniu do Gdańska biurowców praktycznie nie przybywa liczba mieszkańców stale maleje.

      I co ty na to?

      • 32 8

      • Pozostaje się cieszyć. Rośnie ilość mieszkańców a odpowiedzią rynku, jest wzrost miejsc pracy, czyli rzeczone biurowce idealnie się w to wpasowują.

        • 21 6

      • Sprostowanie (3)

        Nie "liczba mieszkańców", tylko liczba "słoików" !!!

        • 18 25

        • (1)

          Teraz wozi się jedzenie w plastikowych pojemnikach, a nie w skokach, ty zacofany jesteś i gadasz głupoty

          • 15 4

          • Mylisz się. Ja przywożę w szklanych słoikach

            zupy, bigos, sałatki, klopsy a pierogi w woreczkach i mrożę.

            • 6 2

        • Nie w słoikach

          • 5 0

      • czyżby? (3)

        Przez wiele lat malała, teraz rośnie, za jakiś czas ponownie będzie maleć. Twarde dane statystyczne wskazują, iż w przyszłości tylko w Warszawie, ewentualnie w Krakowie utrzyma się liczba ludności. W Gdańsku nie.

        • 5 8

        • Nad morzem będzie się wyludniać?

          Ha, ha, ha, ha, ha.

          • 6 2

        • A założymy się? (1)

          Kilkanaście lat temu "naukofcy" przewidywali, że w Gdańsku będzie obecnie jakieś 410 tys. mieszkańców (jest już nas 465 tys.). A tymczasem w Gdańsku liczba mieszkańców rośnie szybciej niż nawet obecne "przewidywania".

          No ale po co ja to w ogóle piszę skoro mam do czynienia z kimś dla kogo "przewidywania" demografów są "twardymi danymi statystycznymi".

          Gdańsk ma przed sobą świetlaną przyszłość. Jakość życia w Gdańsku jest dużo lepsza niż w Warszawie i Krakowie, co będzie miało duży wpływ na to, że nowi mieszkańcy będą chcieli się tu osiedlać, pracować i zakładać rodziny. Tego statystyki nie uwzględniają.

          Jedno jest pewne. W Gdyni i Sopocie liczba mieszkańców będzie już tylko maleć.

          • 6 2

          • Oczywiście, że im mniejsze miasto, tym lepsza jakość życia.

            W Gdańsku lepiej niż w Warszawie, a z kolei lepiej niż w Gdańsku w licznych podmiejskich miejscowościach, do których pracownicy z Gdańska się wynoszą, jeżeli tylko mogą sobie na to pozwolić. A z kolei większe miasta oferują większe możliwości zrobienia kariery / znalezienia pracownika. Zresztą mają także dużo ciekawszą ofertę kulturalną od Gdańska, co pokazuje prawdziwy status miasta. Tak samo jak jakość powstającej w nim architektury. I jak mocno byś się nie czuł zaczarowany hasłami wymyślanymi przez speców od haseł, to Gdańsk jest średnim miastem o prowincjonalnej mentalności, a ten hucznie dmuchany balon rozwoju może bardzo głośno i prędko huknąć. Jak w przypadku każdego lokalnego hegemona rywalizującego na globalnym poletku li tylko niskimi kosztami pracy.

            • 3 2

      • Wzrost kilkaset osób w skali kilku lat to fluktuacja a nie porządny wzrost. W skali miasta to nawet nie 1 % a znacznie, znacznie poniżej

        • 4 2

    • stawianie biurowców na obrzeżach miasta już miało miejsce w wielu miastach świata (9)

      było przejawem braku wyobraźni i prowadziło do uzależnienia od samochodów.

      Jedynym sensownym kierunkiem polityki przestrzennej zintegrowanej z sensowną polityką transportową jest tzw. Transit Oriented Development (stawianie miejsc pracy takich jak m.in. biurowce) w pobliżu stacji dobrze funkcjonującej komunikacji szynowej (takiej jak SKM lub metro - w Trójmieście niepotrzebne).

      • 29 9

      • Porównywanie SKM do metra to jest kiepski żart (7)

        • 13 9

        • SKM w Trójmieście przez wiele lat wykorzystywało wagony berlińskiej S-Bahn (3)

          tak więc porównanie jest jak najbardziej zasadne.

          • 8 10

          • Lepszego porównania nie było?

            Do lat 50tych, a przypomnij jak to furmankami jeździli - to parkingow nie potrzebiwali

            • 4 6

          • Mylisz "szpecu" z U-Bahn (1)

            S-Banh, to kolejka nadziemna, więc nie metro. Mylisz "szpecu" z U-Bahn, które jest metrem.

            • 6 2

            • tia, a S-Bahn w Berlinie nigdzie nie jeździ pod ziemią, więc nie jest metrem

              napisz jeszcze, że RER w Paryżu też nie jest metrem, ponieważ poza zasięgiem tzw. peripherique jeździ często w wykopie.

              Tylko współczuć ograniczenia zdolności do szerszego spojrzenia na temat komunikacji w mieście.

              • 2 0

        • SKM prawie wyczerpuje definicję metra. (2)

          skm nie ma tylko stosownej prędkości i przyspieszenia. Metro z funkcjonowaniem podziemnym nie musi mieć nic wspólnego.

          • 8 2

          • Przede wszystkim nie ma zasięgu takiego jak metro.

            Nie łączy odległych dzielnic z centrum.

            • 5 4

          • Prawie robi wielką różnicę, brak stosownej prędkości powoduje ze nie kursuje co 3-5 min

            a to ze nie jeździ pod ziemią to jeszcze gorzej czego skutki odczuwamy zimą zwłaszcza.

            • 1 1

      • a kto broni poprowadzic tam komunikacje publiczna?

        skm, autobusy..

        • 3 2

    • Jedynka z logiki

      Dodając w mieście miejsca pracy wyludnia się je? To jak się zaludnia twoim zdaniem miasto?

      • 3 1

    • tylko to działka prywatna

      zabronisz budować na swoim , a jak by to była twoja działka ? to co oddał byś bezdomnym?

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane