- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (261 opinii)
- 2 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (210 opinii)
- 3 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (82 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (113 opinii)
- 5 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (253 opinie)
- 6 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (120 opinii)
Nowy buspas na Trakcie św. Wojciecha. Powstanie przez zmianę organizacji ruchu
W przyszłym roku na Trakcie św. Wojciecha zostanie wyznaczony kolejny buspas, który usprawni przejazd komunikacji miejskiej w stronę centrum. Zmiana oznakowania pozwoli na wydzielenie przestrzeni dla autobusów na odcinku ok. 800 metrów pomiędzy przystankami Urząd Dozoru Technicznego i Gościnna.
Prace będą polegały przede wszystkim na likwidacji obecnego szerokiego pasa rozdziału oraz lewoskrętów. Po zmianie organizacji ruchu, w kierunku centrum miasta kierowcy aut pojadą środkiem jezdni, zaś autobusy będą korzystać z pasa ruchu przy prawej krawędzi jezdni.
W kierunku Pruszcza Gdańskiego nie będą na razie wprowadzone żadne usprawnienia w ruchu autobusów - kierowcy samochodów i pasażerowie komunikacji miejskiej będą poruszać się bez zmian jednym wspólnym pasem ruchu.
Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Gdańsku
Na razie bez wydzielonego pasa autobusów do Pruszcza
- Wytyczenie buspasa w kierunku Dworca Głównego odbędzie się bez poszerzenia jezdni. Wytyczenie buspasa w stronę Pruszcza Gd. wymagałoby już natomiast przeprowadzenia prac budowlanych, co z uwagi na okoliczną zabudowę oraz przede wszystkim Kanał Raduni byłoby trudne do zrealizowania w krótkim okresie czasu - zwraca uwagę Dagmara Szajda, kierownik Sekcji Komunikacji i Marketingu w Zarządzie Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Nowy buspas będzie funkcjonował całodobowo. Skorzystają z niego autobusy wszystkich linii Zarządu Transportu Miejskiego, jak i innych przewoźników prywatnych.
To kolejny odcinek z buspasem na Trakcie św. Wojciecha
Przypomnijmy, że jest to już kolejna zmiana tego na Trakcie. W 2019 r. w podobny sposób, dokonując korekty organizacji ruchu, wyznaczono ok. 900-metrowy buspas w kierunku Śródmieścia w rejonie Świętego Wojciecha, przed węzłem Lipce.
Ponadto odrębnymi pasami ruchu autobusy poruszają się w obrębie nowego wiaduktu Biskupia Górka przy Urzędzie Wojewódzkim i Marszałkowskim. Potrzebę ich docelowego przedłużenia aż po rejon ul. (Nowej) Podmiejskiej kosztem zewnętrznych pasów ruchu dla aut na Trakcie wskazano już w 2016 r. w ramach prac nad nowym studium Gdańska
Lokalny ryneczek i pomosty dla kajaków w Św. Wojciechu
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2022-12-21 07:33
Kolejna potrzeba to bus pas na ul. Bulońskiej (23)
Autobusy stoją w korkach każdego dnia. Gdy w trakcie powstawania al. Adamowicza zglaszano przez mieszkańców taką potrzebę przewidując co będzie sie działo, miasto Gdańsk niestety bylo głuche na te sygnały. Jak zwykle gdańszczanin mądry po szkodzie.
- 86 54
-
2022-12-21 13:58
spokojnie synek, przeciez nie przez przypadek szwagier ma firmę budowlaną
to jak na havla w kierunku łostowickiej. zobacz ile pasów tam powstało od 2012
- 1 2
-
2022-12-21 09:23
(1)
Nie buspas, ale zwykły pas. Korkują samochody, nie autobusy. A przede wszystkim skrzyżowania na Morenie są fatalnie zorganizowane.
- 5 8
-
2022-12-21 11:39
fatalnie dla pieszych
dla kierowców na tych skrzyżowaniach wyścielono czerwony dywan, ale przestrzeniożerność samochodów i brak wyobraźni niektórych kierowców przyspawanych mentalnie do foteli samochodów generuje takie wpisy mające niewiele wspólnego z rzeczywistością.
- 5 1
-
2022-12-21 09:14
Na bulonskiej potrzeba bylo od poczatku zrobic 2x2 pasy a nie 1x1.d..b..e! Z u.m (2)
- 7 6
-
2022-12-21 10:29
Zróbcię jakąś zrzutkę na te dodatkowe pasy, to zrobią (1)
Wyprowadzili się praktycznie na wieś, by zaoszczędzić, a teraz każdy Gdańszczanin ma was dodatkowo sponsorować. Nieładnie.
- 8 3
-
2022-12-21 13:40
Bulońska przypadkiem wypada praktycznie w geograficznym centrum Gdańska.
Równie dobrze można by marudzić na tych, co wyprowadzili się na bagna na północy, a reszta musiała im sponsorować infrastrukturę...
- 0 1
-
2022-12-21 09:12
Autobusy na torowisko tramwajowe (3)
I tym sposobem autobus nie będzie stać w korku z samochodami.
- 16 4
-
2022-12-21 11:36
Skoro masz blisko do MOPS-u (1)
To możesz iść na piechotę, ale ludzie, którzy płacą podatki na twój socjal jakoś muszą dojechać na czas do pracy.
- 2 4
-
2022-12-21 12:25
Jak na razie, to najwięcej socjalu pochłaniają miejsca parkingowe dla Ciebie i Tobie podobnych.
I jeszcze wyciągasz łapska po więcej...
- 4 1
-
2022-12-21 10:57
Na Trakcie nie ma torowiska tramwajowego!
Ale jest po środku nieużywany "kawałek" asfaltu. Teraz się przyda.
- 4 1
-
2022-12-21 08:24
Adamowicza , Bulońska i Rakoczego (12)
To koszmar o poranku , nie ma opcji na normalny ruch , korek na długości 700 m od godz. 7:00
- 14 5
-
2022-12-21 08:26
Tramwaje tam jadą płynnie. (11)
Wzdłuż tych wszystkich ulic masz tramwaj. Ja ci tak źle w samochodzie, to się przesiądź.
- 25 13
-
2022-12-21 14:21
nie ogarniasz totalnie tematu
Na Warneńskiej przesiadam się i niestety przez te korki rozkład jazdy można wyrzucić do kosza , teraz zrozumiałeś o co chodzi ?
- 1 1
-
2022-12-21 08:50
No właśnie nie da się zjechać do Wrzescza (9)
Bo dojadę tramwajem do Warnenskiej i czekam na wszystkie spóźnione autobusy do Wrzeszcza. Bo z Moreny nie ma alternatywy dla autobusu - te stoją w korkach
- 11 6
-
2022-12-21 11:36
Z Moreny do Wrzeszcza można dojechać nie tylko autobusami 127, 162 lub 262 (4)
można także dojechać tramwajem nr 10 lub autobusem 227 do Brętowa PKM i dalej kolejką PKM trzy przystanki do Wrzeszcza (Niedźwiednik, Strzyża i już Gdańsk Wrzeszcz). Jak zelektryfikują PKM to może będzie częściej jeździć.
- 4 4
-
2022-12-21 12:24
Wszystko fajnie, dopóki nie zdasz sobie sprawy, że te dwie dodatkowe przesiadki są po to, żeby pokonać raptem 2.5km (3)
Tramwaj do Wrzeszcza i dalej do Oliwy znacznie poprawiłby komunikację.
- 0 2
-
2022-12-21 13:05
To skoro uważasz, że to blisko... (2)
...to idź na piechotę.
- 1 2
-
2022-12-21 13:38
Uważam że sieć połączeń w Gdańsku jest bez sensu. (1)
Żeby przejechać te 2.5km Jaśkowej, masz do wyboru autobus w korku, nadrobienie trasy 2x PKM i dodatkowe przesiadki, albo krajoznawczy tramwaj przez Główny.
A potem zdziwienie że ludzie wybierają samochód...
Więcej buspasów, więcej torów.- 1 3
-
2022-12-21 14:10
Dlatego ma być linia tramwajowa GP-W.
- 0 0
-
2022-12-21 09:49
To idź na piechotę. Odrobina ruchu może się przydać
- 5 7
-
2022-12-21 09:25
tych autobusów do Wrzeszcza jedzie tyle że ich punktualność jest nieistotna (2)
wystarczy że jeśli akurat nie trafisz na jeżdżący co 10 minut 127 to ruszysz swoje 4 litery i z Warneńskiej przejdziesz na kolejny przystanek gdzie masz 162 i 262, te 200 metrów spaceru nie boli a to czy warto czekać na 127 czy nie to akurat widzisz z okna tramwaju gdy jedziesz Bulońską
- 14 8
-
2022-12-21 14:25
punktualność nieistotna
Ty tak na serio ? jak można z kimś takim wchodzić w polemikę ? nie po to mam komunikację i wiecznie jestem zachęcany przez włodarzy tego miasta do korzystania z niej żebym chodził pieszo , brzmi jakimś absurdem od Ciebie
- 3 3
-
2022-12-21 13:59
wczoraj się ruszyłem i złamałem kość ogonową
- 3 2
-
2022-12-21 11:21
A może SKM (3)
Zamiast robić buspasy to uruchomić SKM do Tczewa z kursem co 10 min i można autobusy zlikwidować na trasie Gdańsk Pruszcz. Jedynie zrobić komunikacje po Pruszczu tak aby można było dojechać do dworca.
- 88 9
-
2022-12-22 09:38
Musieliby wybudować Bezkolizyjne Przejazdy (Miasto i PKP)
Musieliby też wybudować 3 i 4 tor (PKP).
Dobowy czas zamknięcia rogatek nie może przekroczyć 12h a już obecnie jest bliski przekroczenia że względu na pociągi towarowe etc.- 0 0
-
2022-12-21 21:24
To jest za trudne dla nich
lepiej nadal próbować korkowac całe miasto!
- 4 1
-
2022-12-21 11:46
Najpierw trzeba dobudować tory
Przecież obecna linia kolejowa nr 9 jest przeciążona, właśnie na odcinku z Gdańska do Tczewa. Nie da się tam upchnąć w godzinach szczytów więcej pociągów. Potrzebna jest druga para torów, co najmniej do Pruszcza Gdańskiego.
- 10 0
-
2022-12-21 09:22
Nie chcemy żadnych nowych buspasów (25)
Jak chcecie przekonać mieszkańców do komunikacji, to zamiast korkować pół miasta buspasami zróbcie autobusy z południowych dzielnic częściej niż raz na pół godziny. Ale oczywiście lepiej udawać, że coś się robi, niż rzeczywiście przeanalizować źródła problemu
- 181 56
-
2022-12-21 19:51
niestety nie masz racji
Zwiększenie częstotliwości to jest sprawa numer 2 ale najważniejsze są buspasy. Ile razy czytałem komentarze, że dopóki szybciej dojadę samochodem nie przesiądę się na komunikację. Dlatego tylko szybszy przejazd autobusem a wolniejszy samochodem może zredukować ilość samochodów w mieście. Dodam jeszcze, że powinno się bardziej zadbać o komfort jazdy w komunikacji, bo ciągłe zmniejszanie ilości miejsc siedzących nie zachęca do komunikacji.
- 0 0
-
2022-12-21 12:05
Kotki są przez... (1)
Za krótki lewoskręt na ul. starogardzką. Po południu to z tego miejsca zaczyna się tworzyć pierwszy korek w stronę GG. 2gi powód to przejścia widmo, przy straży pożarnej, TBSsie i goscinnej. Dochodzi jeszcze brak szybkiego połączenie autobusowego. I autobusami i światłami zarządza miasto. Nie potrafią albo nie chcą. Raczej nie chcą, to ludzi wolą jechać swoim autem, siedzieć w korku w swoim aucie, grzać/chłodzić swoje auto.
- 1 2
-
2022-12-21 17:01
Piszesz, że brak szybkiego połączenia autobusowego. A co jak nie buspas ma umożliwić zrobienie takiego?!!
- 1 2
-
2022-12-21 10:12
Ciekawy komentarz, taki sprzeczny.
- 7 2
-
2022-12-21 09:38
Potrzebny jest buspas (4)
Przez korki autobusy bardzo długo jadą. Gdyby taki autobus nie stał w korkach, to tym samym czasie zrobiłby więcej kursów.
- 16 9
-
2022-12-21 10:22
(3)
Nie zrobi więcej kursów, bo to zależy od rozkładu, mistrzu. I to te rozkłady należy najpierw zmienić na atrakcyjne dla mieszkańców. Ale nikt tego nie zrobi, bo to ich zdaniem nieopłacalne. Tego między innymi dotyczy komentarz, do którego się odnosisz.
- 8 10
-
2022-12-21 11:49
(2)
Wtedy właśnie będzie można zmienić rozkłady jazdy - skrócić czasy przejazdów. Chodzi o to, żeby jednym autobusem (kierowcą) zrobić więcej kursów. Więcej autobusów nie dołożą, bo brakuje kierowców.
- 5 2
-
2022-12-21 13:17
(1)
O ile skrócisz czas przejazdu autobusu? 30 sekund? Minutę? Za to kierowcom wydłużysz co najmniej o kilka minut.
- 3 3
-
2022-12-21 16:59
Przyjmijmy Twoją wersję: 30 sekund. Odcinek to 800m. Ze Św. Wojciecha do Lotu jest 9.2 km. Czyli zysk czasowy wyniósłby 11 minut 30 sekund. Przy tej samej liczbie autobusów linia która dziś kursuje co 30 minut, mogłaby kursować co 20 minut. Takich linii jest tam dużo.
- 1 3
-
2022-12-21 09:37
to samochody korkują pół miasta (15)
nie autobusy
- 35 25
-
2022-12-21 16:43
Korkują to przede wszystkim ci, którzy zezwalają i podpisują gigantyczne inwestycje mieszkaniowe a o infrastrukturze drogowej ani słowa, w myśl zasady: ciiiiii jakoś to będzie......taka niestety cała prawda. Kiedyś pola, teraz albo zaraz budynki/całe osiedla a drogi (Podmiejska, Małomiejska, Świętokrzyska itd) od 30 lat te same... - nowa
Korkują to przede wszystkim ci, którzy zezwalają i podpisują gigantyczne inwestycje mieszkaniowe a o infrastrukturze drogowej ani słowa, w myśl zasady: ciiiiii jakoś to będzie......taka niestety cała prawda. Kiedyś pola, teraz albo zaraz budynki/całe osiedla a drogi (Podmiejska, Małomiejska, Świętokrzyska itd) od 30 lat te same... - nowa Świętokrzyska??? A po co i dla kogo - prezydent tego śmiesznego "mjasta" tędy nie jeździ, będzie się tam przejmować jakimiś korkami.....ważne, że Kowalski płaci podatki, więcej podatków i więcej!!!! Tak więc stójcie se i płaćcie podatki, rękawy juz zakasamy - myśli se "ta nasza pani od fiata"...
- 2 1
-
2022-12-21 11:02
no i co z tego? stać to jadąproste
- 0 1
-
2022-12-21 10:19
Myślenie nie jest twoją mocną stroną, prawda? (12)
Jeżeli zabierze się pas samochodom na rzecz autobusów, to korki zwiększą się drastycznie. Działania takie jak tworzenie buspasów muszą iść w parze z tworzeniem dostępnej, wygodnej i często kursującej komunikacji - wtedy ludzie przesiądą się w autobusy. Obecnie brak samochodu to przywilej tych, którzy odziedziczyli po babci mieszkanie na Przymorzu
Jeżeli zabierze się pas samochodom na rzecz autobusów, to korki zwiększą się drastycznie. Działania takie jak tworzenie buspasów muszą iść w parze z tworzeniem dostępnej, wygodnej i często kursującej komunikacji - wtedy ludzie przesiądą się w autobusy. Obecnie brak samochodu to przywilej tych, którzy odziedziczyli po babci mieszkanie na Przymorzu albo Zaspie. Cała reszta, która sama musiała kupić mieszkanie w południowych dzielnicach, bez samochodu nie może funkcjonować, bo komunikacja w Gdańsku to nieśmieszny żart
- 33 25
-
2022-12-21 11:04
dokładnie 100/100
- 2 1
-
2022-12-21 10:26
Jakbyś był piśmienny, to byś wiedział, że żadnego pasa samochodom się tu nie zabiera (10)
Co więcej, piśmienność bardzo pomaga w kupowaniu mieszkania w normalnie położonych dzielnicach. Piśmiennym płacą więcej...
- 20 21
-
2022-12-21 15:47
Pasa się zabiorą
Tylko lewoskręty co spowoduje że każde auto skręcające do jednej z wielu firm będzie blokować cały ruch w stronę Pruszcza gdańskiego. Dodatkowo jeśli ktoś będzie chciał dołączyć się do ruchu w kierunku Pruszcza będzie musiał czekać aż będzie wolne na bus pasie i obu kierunkach a nie ta jak w tej chwili, że jest w stanie wyjechać na lewoskręt nabrać prędkości i pojechać dalej
- 5 1
-
2022-12-21 12:09
jakbyś nie był analfabetą to byś wiedział że większość buspasów powstała przez zabranie pasa
a on w pierwszym poście pisał ogólnie. Jakbyś był dodatkowo piśmienny to byś sam sobie stworzył miejsce pracy na obrzeżach miasta i nie musiał kisić się w klatce w "normalnej" dzielnicy Gdańska
- 2 8
-
2022-12-21 11:06
(6)
kiedy zrozumiesz tł.... że to wina władz miasta które ochoczo (bądź mając swój interes) rozdają pozwolenia na budowę a co będzie z ruchem....no cóż maja to w d...
- 8 6
-
2022-12-21 11:21
kiedy kierowcy zrozumieją, że to nadmiar samochodów i skłonności do korzystania z nich nawet na małe odległości (5)
jest główną przyczyną zakorkowania sieci ulic miejskich, a ważnym sposobem działania na rzecz ich zmniejszenia jest poprawianie komfortu i bezpieczeństwa ruchu niezmotoryzowanych (to znaczy: pieszych, rowerzystów i pasażerów transportu publicznego). Między Pruszczem a Gdańskiem przydałaby się osobna para torów SKM a do dzielnic Gdańsk Południe
jest główną przyczyną zakorkowania sieci ulic miejskich, a ważnym sposobem działania na rzecz ich zmniejszenia jest poprawianie komfortu i bezpieczeństwa ruchu niezmotoryzowanych (to znaczy: pieszych, rowerzystów i pasażerów transportu publicznego). Między Pruszczem a Gdańskiem przydałaby się osobna para torów SKM a do dzielnic Gdańsk Południe linia PKM. Buspas to krok we właściwą stronę, ale korków raczej nie zmniejszy, o ile częstotliwość kursów autobusów nie poprawi się znacząco. Tak czy inaczej warto podważać samochodocentryczne opinie na tym portalu.
- 17 14
-
2022-12-21 11:35
(4)
Łatwo powiedzieć. Co z tego, że odległość może i nie jest duża, ale jazda komunikacją będzie dużo dłuższa? Komunikacja jeździ w wielu miejscach za rzadko i trasy przejazdu są nieraz bardzo słabe.
- 7 6
-
2022-12-21 12:00
przyznaj jednak, że buspas może choć częściowo zaradzić problemom, o których piszesz (2)
do 7 km rower jest w mieście zwykle szybszy niż samochód - nie wykluczaj takiej opcji i spróbuj zrozumieć, że ci, którzy się na niego decydują, pomagają także kierowcom (nie blokują im miejsca w kolejce do zmiany świateł).
- 7 3
-
2022-12-21 13:14
(1)
Jadąc ulicą blokują miejsce nie tylko w kolejce do zmiany świateł ale również wtedy, gdy jest zielone i żadnego korka na horyzoncie
- 1 3
-
2022-12-21 13:36
Pokaż mi chociaż jednego kierowcę który będzie jechał za rowerem, zamiast wyprzedzić go na gazetę :D
- 4 1
-
2022-12-21 11:47
Akurat tu jeździ często.
- 5 2
-
2022-12-21 11:03
"piśmienność bardzo pomaga w kupowaniu mieszkania w normalnie położonych dzielnicach" - skończyłeś podstawówkę? raczej wątpię.
- 13 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.