• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas na fragmencie Słowackiego. Inwestycja za 1 mln przyspieszy autobusy o 4 min

Maciej Korolczuk
5 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Planowany buspas miałby zaczynać się z końcem leśnego odcinka i ciągnąć do zatoki autobusowej przy zbiorniku retencyjnym. Planowany buspas miałby zaczynać się z końcem leśnego odcinka i ciągnąć do zatoki autobusowej przy zbiorniku retencyjnym.

Drogowcy wracają do pomysłu wytyczenia buspasa na fragmencie ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Miałby on powstać na jezdni w kierunku Wrzeszcza, od granicy lasu do zatoki autobusowej przy rondzie de La Salle. Budowa miałaby kosztować ok. 1 mln zł. Według analiz sam buspas przyspieszy autobusy jadące tą trasą o ok. 4 min.



Wytyczenie buspasa na Słowackiego:

O pomyśle inżynierów ruchu na usprawnienie funkcjonowania komunikacji miejskiej między Matarnią a Wrzeszczem po raz pierwszy napisaliśmy w czerwcu 2017 r. Wówczas idea zakładała przebudowę ronda de la Salle, by autobusy pięciu linii (110, 122, 126, 157, 210) mogły sprawniej przejeżdżać przez skrzyżowanie i płynnie wjeżdżać w zatoki autobusowe.

Po szczegółowych analizach uznano jednak, że największy problem dotyczy jezdni w kierunku Wrzeszcza.

- Na razie pomysł jest na etapie deski kreślarskiej - zastrzega Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu w Gdańsku. - Mamy jednak zielone światło "z góry". Pracujemy teraz nad zapewnieniem finansowania, trzeba też przygotować dokumentację techniczną, bo plany mogą kolidować z projektem dróg rowerowych w obrębie skrzyżowania Słowackiego, Potokowej i al. Żołnierzy Wyklętych.
Po budowie buspasa autobusy będą mogły sprawniej i szybciej pokonywać dolny odcinek Słowackiego i skrzyżowanie z al. Żołnierzy Wyklętych i Potokową w kierunku Wrzeszcza. Po budowie buspasa autobusy będą mogły sprawniej i szybciej pokonywać dolny odcinek Słowackiego i skrzyżowanie z al. Żołnierzy Wyklętych i Potokową w kierunku Wrzeszcza.
Buspas ma mieć ok. 800 m długości. Zacznie się w miejscu, gdzie kończy się las i pobiegnie do zatoki autobusowej znajdującej się po drugiej stronie skrzyżowania al. Żołnierzy Wyklętych z ul. Potokową. Na odcinku tuż przed skrzyżowaniem z Potokową będzie jednocześnie prawoskrętem w kierunku Moreny.

Wytyczenie nowego pasa, po którym oprócz autobusów komunikacji miejskiej będą mogły poruszać się także taksówki, służby miejskie i ratunkowe, wymusi zwężenie obu istniejących obecnie pasów z 3,5 do 3 m szerokości. Będzie także wymagało dobudowania nowego pasa o szerokości ok. 2 m.

Według wstępnej analizy budowa miałaby kosztować ok. 1 mln zł. Inwestycja ma przyspieszyć autobusy jadące od strony lotniska i obwodnicy do Wrzeszcza o ok. 4 min.

Na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja miałaby zostać zrealizowana.

W Trójmieście buspasy funkcjonują m.in. na Wałach Piastowskich zobacz na mapie Gdańska, Podwalu Grodzkim zobacz na mapie GdańskaPrzedmiejskim zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, a w Gdyni na Estakadzie Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni, Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni, Władysława IV zobacz na mapie GdyniMorskiej zobacz na mapie Gdyni.

Opinie (206) 2 zablokowane

  • to dobrze (1)

    na całym odcinku leśnym potrzebna jest droga rowerowa

    • 18 17

    • Rowerzyści

      Racja, bo zdarzają się kierowcy jadący po drodze.. Co łatwe o wypadek

      • 0 0

  • (1)

    nie będzie problemów z wdzieraniem się na teren parku krajobrazowego?

    • 6 4

    • Od granicy gdzie się konczy las do ronda... czego nie zrozumiałeś z artykułu?
      Mam nadzieję ze nie głosowałeś po chyba czytać nie umiesz?

      • 2 0

  • OK (2)

    2 kwestie.

    - 4 minuty, ale w przypadku korka to w praktyce raczej duzo więcej. O ile cioły się nie będą wbijać. A będą.
    - A nie dałoby się dalej niz do zbiornika?

    • 15 10

    • (1)

      zrobią szefie buspas spod twojego domu do pracy :) pasuje?

      • 4 3

      • pasuje :)

        tyle, że na serio - naprawdę mógłby być dłuższy

        podobnie jak pas bus/tram na Morenie

        • 0 1

  • Przyspieszyć autobus? (2)

    szkoda, że 110 wjeżdża za każdym razem na osiedla Złota Karczma 8 minut opóźnienia. Dramat i tragedia

    • 18 5

    • Przerzuć się na 157 lub taxi ta zatrzyma się pod wskazanym adresem

      • 5 3

    • 110

      Szkoda, że jeździ dalej do Rębiechowa. Mógłby zawracać przy pętli na Słabego.i wracać do Wrzeszcza.

      • 0 6

  • Buspas buspas buspas

    zróbcie buspas na Osowej. Autobus 210 tam najbardziej traci od Polo do ronda przy Selgrosie/Biedronka . Rano w godzinach szczytu jest tam taki korek, że autobus do docelowego przystanku na Radiowej na żądanie przyjeżdża już z 20minutowym opóżnieniem nie mówiąc już że do Potokowej dojedzie z 40minutowym opóxnieniem. Buspas przydałby się także na długości całej Słowackiego a dla 110 buspas dodatkowo wyjeżdzając ze Złotej KArczmy bo tam tez jest spory poślizg bo nie może wyjechać ....

    • 16 5

  • Banda Głosucieli !

    To dla tłuszczy taki fant. Poważni ludzie nie jeżdżą z chamami Busem.

    • 8 9

  • Każdy metr buspasu szczególnym dobrem narodu! (1)

    W szczycie z 4 zrobi się 10 minut zysku (3 zmiany świateł spokojnie...).

    • 16 3

    • A potem w tempie osobówek.....

      • 3 0

  • 4 minuty?

    O siódmej może nawet o 15

    • 17 2

  • Jeszcze niech zlikwidują trasy ze starej Słowackiego. (2)

    Jazda autobusem tą trasą w godzinach szczytu to jakaś kpina.

    • 8 5

    • Odczep się od matki Słowackiego

      • 3 0

    • niech zamkna stara slowackiego i zorbia tam jeden wielki bus pas I zakaz dla aut.

      • 0 0

  • a ja mam pomysł (15)

    może z jednej ulicy Słowackiego zrobić buspas i wtedy ile osób by się przesiadło na autobusy ;) . Po co nam dwie nitki na Słowaka w jedna stronę

    • 25 17

    • Pomysł-d**il..

      • 4 5

    • To jest bardzo dobry pomysł (10)

      Bo korkow nie da się rozładować. Jedyna metoda na korki to komunikacja miejska

      • 12 5

      • (9)

        Czysto hipotetycznie załóżmy, że od jutra wszyscy z samochodów wsiadają do komunikacji. Dam se głowę uciąć, że z taką ilością ludzi nigdzie nie pojedziesz bo zbiorkom nie wyrobi. No chyba że chcemy powrotu prl i "gron" z ludzi wiszących na zewnątrz przez drzwi?
        Ale tak zwolennicy hasła "wszyscy do komunikacji" obwieszczą sukces bo korki znikły...

        • 6 5

        • (8)

          Nigdy wszyscy "naraz" nie przesiądą się z aut do autobusów, więc Twoje dywagacje nijak się mają. To jest proces. Im więcej będzie udogodnień dla komunikacji, tym więcej, z każdym kolejnym dniem, będzie osób w autobusach.

          • 3 5

          • (7)

            Doczytałeś słowo 'hipotetycznie' w moim komencie?
            Nie, nie będzie. Niech poprawią komunikację nie utrudniając innym. Relatywizm czasowy, bo wydawać się będzie że jedziesz krócej a w rzeczywistości dokładnie tyle samo.
            Więcej kursów, więcej połączeń międzydzielnicowych i przede wszystkim punktualność i pewność że dojadę o czasie. Do tego czasu wolę stać w korkach słuchając muzyki z radia a nie gimbusa obok z łupanką ze słuchawek czy pani krysi co do męża krzyczy żeby wstawił kartofle i usmażył kaszankę.

            • 8 1

            • Czy ty geniuszu rozumiesz ten prosty fakt (6)

              że zbiorkom nie bedzie jeździć lepiej, jeśli nie będzie uprzywilejowany? Bo wszystko i tak utonie w korkach. A korki właśnie samochody tworzą, w których siedzisz ty z tą swoją muzyką z radia. Ty myslisz, ze te korki to jakiś dopust boży za grzechy?

              A teraz sobie "czysto hipotetycznie" załóż, że wszyscy z autobusów i tramwajów się przesiadają do aut. (Żeby siedzieć w korku i słuchać radia). I se przelicz:

              1 durny duwag n8c (najczęstszy) przewiezie ponad dwie setki ludzi.
              1 jazz (najnowszy) - dobrze ponad setkę
              1 merc citaro - setka
              etc etc.

              I teraz jak jutro będziesz stał w korku i słuchał radia to sobie wyobraź, że na światłach stoi 100 aut więcej... x liczba linii i kursów. I podziękuj tym, co jeżdżą zbiorkomem, bo dzięki nim w ogóle sie możesz poruszać po mieście w tym swoim blaszaku. Z radiem.

              • 3 4

              • Czy ty geniuszu rozumiesz, (2)

                że zbiorkom nie będzie jeździć lepiej bez dofinansowania go i nie traktowania jako przedsiębiorstwo, które ma zarabiać?
                To ma być alternatywa a nie jedyna możliwość do poruszania się po mieście.
                Nikt przy zdrowych zmysłach nie wybierze komunikacji jeśli będzie nadal wyglądać tak jak wygląda-brak kierowców, przepełnienie, smród i brud i okrajanie kursów.
                Taki przykład z własnego podwórka-jadę do pracy N.Port-Rębiechowo. Wiesz ile się jedzie komunikacją? Ponad godzinę. Na przystanku przy garnizonie we Wrzeszczu autobus (ruszający z dworca we Wrzeszczu) potrafi być spóźniony 15 minut. Nie powiesz mi, że to przez korki. Tramwajem do Wrzeszcza jedziesz ponad 30minut + busem około 25-30, PKM jakieś 15min+dojście około 10min, łącznie podróż zajmuje +-1h. Dorzuć do tego, że jak raz jechałem to akurat tramwaj wypadł i kwitłem na przystanku kolejne 20 minut. Samochodem 20 minut do pół godziny. Sorry ale ja nie wybiorę komunikacji. Trzeba być serio masochistą żeby z tego korzystać, lub nie mieć innej możliwości.

                • 3 0

              • A ty rozumiesz geniuszu (1)

                że jedno nie wyklucz drugiego?

                I że bus spóźniony pod garnizonem jest właśnie przez korki. Bo stał pomiedzy. Dworcem a garnizonem. Albo już skończył wcześniejszy kurs z opóźnieniem. Przez korki.

                Myslisz, że co? Kierowca specjalnie się spóźnia, żeby ci na złość zrobić?

                • 0 1

              • aa patrz, nie wiedziałem, że taaakie korki są między dworcem a garnizonem o godzinie 7 rano...

                • 0 0

              • I jeszcze jedno. Zauważyłeś jaka jest polityka miasta? Zabudować wszystko byle więcej mieszkań upchnąć, o drogach nikt nie myśli, a jakoś trzeba dojechać do tych mieszkań.
                Weź np. nowe osiedle zajezdnia na zaspie/wrzeszczu. Widziałeś żeby tam jakiekolwiek drogi budowali? Cały ruch ma obsłużyć dziurawa jak ser szwajcarski Hallera i osiedlowa Chrobrego. To samo pas startowy, nowe mieszkania na całej długości a JP2 dalej tak jak było. Leszczyńskich i Meissnera w stronę JP2 w godzinach szczytu stoi od połowy długości.

                • 3 0

              • (1)

                Słowackiego jest łącznikiem między Wrzeszczem, Niedźwiednikiem i przyległymi dzielnicami a obwodnicą, więc jej zwężenie o połowę to poroniony pomysł. Zresztą tu nie trzeba wiele wyobraźni - wiele osób pamięta, jak Słowackiego wyglądała, gdy była to pojedyncza jezdnia.
                Z tej drogi korzysta sporo osób, które jadą dalej, niż możliwości komunikacji miejskiej.
                A jak zmniejszyć ruch na tej drodze? Pełna integracja taryfowa dla komunikacji miejskiej w Trójmieście, włącznie z SKM, pociągi SKM na linii PKM do Wrzeszcza co 10-15 minut, a nie co 30. Zgranie rozkładów jazdy. I sporo osób sama zrezygnuje z samochodu, bo otrzyma lepszą alternatywę..

                • 5 0

              • Dodaj jeszcze lotnisko, które powinno mieć priorytet.

                • 1 0

    • Od dawna mieszkasz w Gdańsku?

      • 5 1

    • To może ją w ogóle zaorajmy i wróćmy do tego jak było wcześniej ze starą słowackiego?

      • 7 1

    • To już wiadomo od dawna

      Jest to tzw. paradoks Downsa–Thomsona – obserwacja mówiąca, że średnia prędkość transportu indywidualnego (podróży samochodem osobowym) jest determinowana przez średnią prędkość od drzwi do drzwi odpowiadającej jej podróży transportem zbiorowym.

      Czyli jeśli im szybciej podróżuje się transportem zbiorowym, tym szybciej podróżuje się samochodem.

      Ale ponieważ nikt tego nie rozumie więc mamy to co mamy.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane