• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas na fragmencie Słowackiego. Inwestycja za 1 mln przyspieszy autobusy o 4 min

Maciej Korolczuk
5 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Planowany buspas miałby zaczynać się z końcem leśnego odcinka i ciągnąć do zatoki autobusowej przy zbiorniku retencyjnym. Planowany buspas miałby zaczynać się z końcem leśnego odcinka i ciągnąć do zatoki autobusowej przy zbiorniku retencyjnym.

Drogowcy wracają do pomysłu wytyczenia buspasa na fragmencie ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Miałby on powstać na jezdni w kierunku Wrzeszcza, od granicy lasu do zatoki autobusowej przy rondzie de La Salle. Budowa miałaby kosztować ok. 1 mln zł. Według analiz sam buspas przyspieszy autobusy jadące tą trasą o ok. 4 min.



Wytyczenie buspasa na Słowackiego:

O pomyśle inżynierów ruchu na usprawnienie funkcjonowania komunikacji miejskiej między Matarnią a Wrzeszczem po raz pierwszy napisaliśmy w czerwcu 2017 r. Wówczas idea zakładała przebudowę ronda de la Salle, by autobusy pięciu linii (110, 122, 126, 157, 210) mogły sprawniej przejeżdżać przez skrzyżowanie i płynnie wjeżdżać w zatoki autobusowe.

Po szczegółowych analizach uznano jednak, że największy problem dotyczy jezdni w kierunku Wrzeszcza.

- Na razie pomysł jest na etapie deski kreślarskiej - zastrzega Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu w Gdańsku. - Mamy jednak zielone światło "z góry". Pracujemy teraz nad zapewnieniem finansowania, trzeba też przygotować dokumentację techniczną, bo plany mogą kolidować z projektem dróg rowerowych w obrębie skrzyżowania Słowackiego, Potokowej i al. Żołnierzy Wyklętych.
Po budowie buspasa autobusy będą mogły sprawniej i szybciej pokonywać dolny odcinek Słowackiego i skrzyżowanie z al. Żołnierzy Wyklętych i Potokową w kierunku Wrzeszcza. Po budowie buspasa autobusy będą mogły sprawniej i szybciej pokonywać dolny odcinek Słowackiego i skrzyżowanie z al. Żołnierzy Wyklętych i Potokową w kierunku Wrzeszcza.
Buspas ma mieć ok. 800 m długości. Zacznie się w miejscu, gdzie kończy się las i pobiegnie do zatoki autobusowej znajdującej się po drugiej stronie skrzyżowania al. Żołnierzy Wyklętych z ul. Potokową. Na odcinku tuż przed skrzyżowaniem z Potokową będzie jednocześnie prawoskrętem w kierunku Moreny.

Wytyczenie nowego pasa, po którym oprócz autobusów komunikacji miejskiej będą mogły poruszać się także taksówki, służby miejskie i ratunkowe, wymusi zwężenie obu istniejących obecnie pasów z 3,5 do 3 m szerokości. Będzie także wymagało dobudowania nowego pasa o szerokości ok. 2 m.

Według wstępnej analizy budowa miałaby kosztować ok. 1 mln zł. Inwestycja ma przyspieszyć autobusy jadące od strony lotniska i obwodnicy do Wrzeszcza o ok. 4 min.

Na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja miałaby zostać zrealizowana.

W Trójmieście buspasy funkcjonują m.in. na Wałach Piastowskich zobacz na mapie Gdańska, Podwalu Grodzkim zobacz na mapie GdańskaPrzedmiejskim zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, a w Gdyni na Estakadzie Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni, Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni, Władysława IV zobacz na mapie GdyniMorskiej zobacz na mapie Gdyni.

Opinie (206) 2 zablokowane

  • 4 min to akurat bardzo dużo i oznacza opłacalność (3)

    W każdym autobusie jedzie powiedzmy 50 osób.
    4 min to w sumie 200min zysku, co przy średniej pensji godzinowej w okolicach 20zł dale prawie 70zł zysku czasowego na każdym autobusie.

    Powiedzmy 100 kursów dziennie (nie wiem jakie są dokładne liczby) i mamy zaoszczędzone 7tys złdziennie. Co w ciągu roku daje 2.5mln czystego zysku w samym tylko zaoszczędzonym czasie (a do tego dojdzie jeszcze paliwo).

    Nawet jak odejmiemy dni wolne i czas kiedy nie ma korków, to i tak pokazuje że inwestycja zwróci się w ciągu roku, no nawet niech w dwa.

    I to jest właśnie przykład doskonale ulokowanych pieniędzy budżetowych - w tego typu infrastrukturę. Gdzie inwestor (państwo/samorząd) nie musi oceniać inwestycji pod kątem ile do kasy weszło, a ile wyszło, tylko właśnie może wydać pieniądze z założeniem że nie odzyska ich budżet samorządu bezpośrednio, a odzyskają go pośrednio obywatele korzystający z infrastruktury.

    • 19 7

    • Durne wyliczenie

      Ktoś, kto korzysta z autobusu nie traci czasu który poświęca na pracę (bo swoją pracę i tak wykona), tylko traci czas wolny którego wartości nie da się wymiernie policzyć.

      • 4 2

    • (1)

      Pracodawcy nie interesuje czy do pracy jedziesz 1 godzinę, czy 2, masz być na czas.....

      • 1 2

      • Naprawdę? myślałem że liczy się wykonanie zadania. a nie kiblowanie 8h. jak się wyrobię to po 4-5h wracam na chatę...

        Precz z komuną. Czas realizować zadania

        • 1 1

  • Straszne (2)

    Zaczynają się chore inwestycje budynia. Wywalić milion zł żeby autobus przyspieszył na tym odcinku 4 min a potem stracił kolejne 15. Dobrze wam Gdańszczanie- chcieliście to macie swego budynia.

    • 9 13

    • A może budyń rozda ludziom swoje mieszkania w centrum i już nie będzie potrzebny...buspas

      • 2 2

    • sam jesteś chory.
      Buspas się przyda

      • 3 2

  • Buspasy tylko w godzinach szczytu! (1)

    Buspasy są zasadne jedynie w godzinach szczytu, zarówno porannych jak i wieczornych. Poza nimi wzorem Warszawy mogłyby być to ogólnodostępne pasy ruchu.

    A tak na dobrą sprawę to z Moreny przez Niedźwiednik i dalej do Wrzeszcza pasem rozdziału jezdni po lekkim jego poszerzeniu kosztem d**ilnych ekranów akustycznych i zbędnych pasów trawy powinno się puścić linię tramwajową - nie wiem po co wynosiło się ją estakadą do PKM'ki i w dalszej perspektywie miałaby dublować jej bieg aż do Abrahama...

    • 6 11

    • Za d**ilnymi ekranami

      Mieszkają ludzie i nie chcą słyszeć hałasy z ulicy całą dobę

      • 2 2

  • wow, zaoszczędzone całe 240s i to tylko za 1mln PLN.

    jak za darmo, bać i nie marudzić bo w miedzy czasie jeszcze podrożeje!!!

    • 4 7

  • Tak dla bus pasów! (1)

    Brawo! Teraz jeszcze na Myśliwskiej i kolejnych zatłoczonych ulicach miasta!
    W końcu tak jak powiedział Pan Adamowicz! To miasto ma przede wszystkim służyć jego mieszkańcom a nie słoikom nie znającym pojęcia komunikacji miejskiej.

    • 9 6

    • troll-d**il z szafy budynia

      • 1 4

  • Ludzie, co to się dzieje!!!

    to jest 15 000 000 za godzinę! CHORE!

    • 2 6

  • nadal będzie blokowany prawo skręt w ul. Rakoczego przez samochody osobowe.

    • 8 0

  • takie inwestycji to MIś

    Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom.

    • 3 6

  • To chyba żart! (2)

    Najdroższe 4 minuty na świecie!

    • 4 7

    • chyba 40... nie wiem czy miales okazje jechac tam rano np o 7:30 ?

      • 3 1

    • Pomnóż te 4 min razy cały rok razy ilość osób które tamtędy przejeżdża razy średnia pensję za 4 min pracy

      • 2 1

  • buspasy dla autobusów którymi nikt nie jeździ? (1)

    tam jest potrzebny 3 pas dla samochodów!!!!!!!!

    • 9 15

    • poczekaj tak jeszcze z 5 lat, korek zacznie sie pod Algida w baninie az do samego wrzeszcza

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane