- 1 Majaland: znamy termin otwarcia i cennik (199 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (528 opinii)
- 3 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (97 opinii)
- 4 Były senator skazany na więzienie (349 opinii)
- 5 Mała uliczka, duży problem (246 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (145 opinii)
Buspas na fragmencie Słowackiego. Inwestycja za 1 mln przyspieszy autobusy o 4 min
Drogowcy wracają do pomysłu wytyczenia buspasa na fragmencie ul. Słowackiego w Gdańsku. Miałby on powstać na jezdni w kierunku Wrzeszcza, od granicy lasu do zatoki autobusowej przy rondzie de La Salle. Budowa miałaby kosztować ok. 1 mln zł. Według analiz sam buspas przyspieszy autobusy jadące tą trasą o ok. 4 min.
Po szczegółowych analizach uznano jednak, że największy problem dotyczy jezdni w kierunku Wrzeszcza.
- Na razie pomysł jest na etapie deski kreślarskiej - zastrzega Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu w Gdańsku. - Mamy jednak zielone światło "z góry". Pracujemy teraz nad zapewnieniem finansowania, trzeba też przygotować dokumentację techniczną, bo plany mogą kolidować z projektem dróg rowerowych w obrębie skrzyżowania Słowackiego, Potokowej i al. Żołnierzy Wyklętych.
Buspas ma mieć ok. 800 m długości. Zacznie się w miejscu, gdzie kończy się las i pobiegnie do zatoki autobusowej znajdującej się po drugiej stronie skrzyżowania al. Żołnierzy Wyklętych z ul. Potokową. Na odcinku tuż przed skrzyżowaniem z Potokową będzie jednocześnie prawoskrętem w kierunku Moreny.
Wytyczenie nowego pasa, po którym oprócz autobusów komunikacji miejskiej będą mogły poruszać się także taksówki, służby miejskie i ratunkowe, wymusi zwężenie obu istniejących obecnie pasów z 3,5 do 3 m szerokości. Będzie także wymagało dobudowania nowego pasa o szerokości ok. 2 m.
Według wstępnej analizy budowa miałaby kosztować ok. 1 mln zł. Inwestycja ma przyspieszyć autobusy jadące od strony lotniska i obwodnicy do Wrzeszcza o ok. 4 min.
Na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja miałaby zostać zrealizowana.
W Trójmieście buspasy funkcjonują m.in. na Wałach Piastowskich , Podwalu Grodzkim i Przedmiejskim w Gdańsku, a w Gdyni na Estakadzie Kwiatkowskiego , Kieleckiej , Władysława IV i Morskiej .
Opinie (206) 2 zablokowane
-
2018-11-06 12:48
Ale giupota i tak sa korki a samochoody bede jezdzic na bus pask
- 0 2
-
2018-11-06 15:50
Żart
4 min. a co z Budowlanych od Słowackiego do ronda turbinowego tam autobus zyska 10 min, co z Kartuską od obwodnicy w stronę Żukowa do szkoły w Kokoszkach tam zyska następne 10 min, jeśli w tych kategoriach rozumujemy ?
- 2 0
-
2018-11-06 18:48
Już widzę cwaniaków z "GD" pchających się buspasem , byle szybciej.
- 2 0
-
2018-11-06 23:12
Elektryki skorzystają
Dla mnie spoko. Śmigam Leafem więc zgodnie z ustawą o elektromobilności będę mógł takim buspasem jechać. Zawsze to kawałek korka przeskoczę, a może przy okazji kogoś refleksja najdzie i też się na prąd przesiądzie :-)
- 0 0
-
2019-11-04 22:14
B
Niech przesuną całą jezdnię na końcu odcinka leśnego w stronę lasu przy okazji i odgrodzą barierami zamieszkałą część po drugiej stronie planowanego buspasa. Ruch pieszy co prawda tam znikomy ale ilość stłuczek ta takim krótkim odcinku jest bardzo duża. Strach przejść po chodniku, niby teren zabudowany ale większość auto pod górkę strasznie zapierd*$#&*
- 0 0
-
2020-01-24 18:24
to po co pkm ?
To po co budowano pkm ? jeździ 2-3 razy na godzinę spacerowym tempem ! a miała rozładować korki !!!!!! to jest inwestycja dla kogo ?! i teraz bus pas na odcinku 800 metrów ! kpina ! w metropolii do której nam bardzo bardzo daleko komunikacja jest tak rozwiązana że jeździ co chwila nikt nie biegnie na konkretny czas odjazdu !
- 0 0
-
2020-06-04 09:02
4min za milion?lekka przesada!
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.