• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy buspas w Gdyni, ale nie kosztem kierowców

Michał Sielski
22 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Buspas został wyznaczony na jezdni serwisowej. Kierowcy aut nadal mają do dyspozycji po dwa pasy ul. Wielkopolskiej w każdym kierunku.
  • Buspas został wyznaczony na jezdni serwisowej. Kierowcy aut nadal mają do dyspozycji po dwa pasy ul. Wielkopolskiej w każdym kierunku.
  • Buspas został wyznaczony na jezdni serwisowej. Kierowcy aut nadal mają do dyspozycji po dwa pasy ul. Wielkopolskiej w każdym kierunku.

1,1 mln zł kosztowało wyznaczenie 700-metrowego buspasa na ul. Wielkopolskiej w Gdyni. Korkujący się popołudniami przejazd skróci się dla pasażerów korzystających z linii: 23, 24, 27, 29, 31, 33, 180, 700 oraz R.



Gdzie wyznaczać nowe buspasy?

Buspas na ul. Wielkopolskiej został wyznaczony na odcinku od rozwidlenia ul. Wielkopolskiej na jezdnię serwisową przed przystankiem Lidzka do przystanku Racławicka. Warto dodać, że kierowcy samochodów nadal będą mieli do dyspozycji dwa pasy.

Jeżdżą tędy głównie mieszkańcy Małego Kacka, Wielkiego Kacka, Karwin oraz Dąbrowy. To popularna trasa, na której funkcjonuje wiele linii trolejbusowych i autobusowych. Zwłaszcza popołudniami ich pasażerowie często muszą jednak tracić czas w korkach. Dzięki nowemu buspasowi ma się to - przynajmniej częściowo - zmienić.

Nowy buspas powstał przy jezdni w kierunku obwodnicy. Nowy buspas powstał przy jezdni w kierunku obwodnicy.

Marek Łucyk: będą kolejne buspasy



W ostatnim czasie uruchomiony został kontrapas autobusowy na Chwarznieńskiej, trwają też prace nad wyznaczeniem buspasa w ciągu ul. Rolniczej. Władze Gdyni zapowiadają, że to nie koniec.

- Każdy nowy buspas to ukłon w stronę gdynian, którzy wybierają transport zbiorowy. Premiujemy pasażerów, którzy dojeżdżają do pracy i szkoły naszymi ekologicznymi pojazdami. Chcemy tym samym zachęcić kolejnych mieszkańców na przesiadkę do gdyńskiej komunikacji. Bo to wygodniejszy i szybszy sposób podróżowania po mieście. Dlatego też, zgodnie z wytycznymi Zespołu ds. Strategii Rozwoju Sieci Buspasów, będziemy uruchamiać kolejne buspasy na wybranych odcinkach gdyńskich arterii komunikacyjnych - zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

2 tys. m kw. nowej nawierzchni



Wyznaczenie nowego buspasa wiązało się z wieloma pracami remontowymi. Zmodernizowana została m.in. zatoka przystankowa przy ul. Lidzkiej: wymieniono krawężniki, zamontowano nowe płyty informujące niedowidzących, że zbliżają się do krawędzi jezdni, zainwestowano w nowy chodnik i nową nawierzchnię drogi rowerowej.

- Z kolei na odcinku buspasa wzmocniliśmy konstrukcję nawierzchni, wymieniliśmy krawężniki, wykonaliśmy tzw. opaskę i na prawie 2 tys. m kw. jezdni wymieniliśmy nakładkę bitumiczną - informuje Bożena Młodzianowska z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni, która nadzorowała inwestycję.
Po buspasie mogą jeździć nie tylko pojazdy komunikacji publicznej. Jest on również dostępny dla taksówek, pojazdów Gdyńskiego Transportu Osób z Niepełnosprawnościami, służb ratunkowych nieporuszających się na sygnałach, pojazdów Nadzoru Ruchu ZKM oraz samochodów i motocykli elektrycznych.

Koszt wytyczenia buspasa wyniósł 1 mln 136 tys. 356 zł.

Opinie (158) 8 zablokowanych

  • A co kosztem pieszych? (1)

    Bus pas jest na drodze więc jest kosztem kierowców

    • 6 5

    • Oj tam, ale artykuł jest

      • 0 0

  • Serio?

    Inwestycje z podatków pod dotowane autobusy. Coś mi umknęło?

    • 6 5

  • Panie ł. Niewypłacisz się

    Pewna kancelaria pracuje nad tym.

    • 14 1

  • Zapomniliście o linii Z - rakiecie prędkości do metropolii Żukowskiej. (1)

    A gdzie linia Z - rakieta prędkości do metropolii Żukowskiej.

    • 12 2

    • Dla Z te przystanki nie obowiązują.

      • 0 0

  • Efekt na Rolniczej już widać (3)

    Kierowcy stoją jeszcze dłużej niż zwykle a wyjechać z Witomińskiej to katastrofa. p.Łucyk sam powinien pomalować się farbą, zamiast realnie rozwiązać problem leją kubły farby.

    • 39 3

    • i o to chodzi!

      autobusy dostają przywileje po to, żeby więcej ludzi się na nie przesiadło z samochodów do komunikacji miejskiej.

      • 8 2

    • (1)

      I tak ma byc. Priorytet dla autobusu wiozacego 100 osob a nie 100 aut i w kazdym jedna osoba

      • 7 3

      • Wudze codziennie rano ok.9 i pozniej autobusy z kilkoma pasazerami ale riwmiez widze samochody osobowe wiozace po 3-4 osoby razy ilosc pojazfow ok.60-70 to ponad 200 osob.Oprocz tego jak wiele osob musi zawodowo uzywac samochodu.Chcesz kupc chleb,mleko,pieluchy dla dziecka i cala.mase innych rzeczy to jedz auobusem.Zrob remont mieszkania i przywiez glazure i cement autobusem.

        • 0 0

  • Kpina i lekceważenie na żywca

    To co kur..... robi władza a już w tym mieście to śmianie się mieszkańcom w twarz , plując im w twarz i mówiąc ze to deszcz pada. A ponad połowa się na to łapie.
    Jaki kur..... buspass??? Zatoczka będąca tam oś zarania dziejów za 1,1 mln złotych????
    Wytransferować środki na zasadzie księgowości i kosztorysów wirtualnych mówiąc ze znowu coś zrobiliśmy dla mieszkańców.
    Oprócz denerwowanie mieszkańców UM nie robi absolutnie nic !!!!
    Tylko czekam kiedy po zmieni zgadza latarnie bo już na nic nie będzie pieniędzy w kasie dzięki wyprzedaży wszystkiego i zakupowi farby.
    Pies ich je....

    • 46 4

  • najlepszy prezydent wali miliony na imprezki i pomniki, zostaje już tylko na farbe.

    • 27 1

  • I tak oto po kolejnych analizach

    Które przez przypadek za kwotę 2mln zł wykona zaprzyjaźniona firma okaze się że obwodnica Witomina nie jest już tak potrzebna! A PRopaganda ogłosi sukces bo miasto "zaoszczędzi" XX mln zł!

    • 21 1

  • Wiec chodź pomaluj mój świat na żółto i na niebiesko (2)

    • 20 2

    • Zaczarowane wiaderko :D (1)

      • 0 0

      • Nie życzę sobie aby taki troll jak ty komentował moje komentarze

        • 0 0

  • w miescie które ma budżet ponad dwa miliardy, jedymi inwestycjami jest zakup pędzla i farby

    • 29 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane