• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy buspas w Gdyni, ale nie kosztem kierowców

Michał Sielski
22 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Buspas został wyznaczony na jezdni serwisowej. Kierowcy aut nadal mają do dyspozycji po dwa pasy ul. Wielkopolskiej w każdym kierunku.
  • Buspas został wyznaczony na jezdni serwisowej. Kierowcy aut nadal mają do dyspozycji po dwa pasy ul. Wielkopolskiej w każdym kierunku.
  • Buspas został wyznaczony na jezdni serwisowej. Kierowcy aut nadal mają do dyspozycji po dwa pasy ul. Wielkopolskiej w każdym kierunku.

1,1 mln zł kosztowało wyznaczenie 700-metrowego buspasa na ul. Wielkopolskiej w Gdyni. Korkujący się popołudniami przejazd skróci się dla pasażerów korzystających z linii: 23, 24, 27, 29, 31, 33, 180, 700 oraz R.



Gdzie wyznaczać nowe buspasy?

Buspas na ul. Wielkopolskiej został wyznaczony na odcinku od rozwidlenia ul. Wielkopolskiej na jezdnię serwisową przed przystankiem Lidzka do przystanku Racławicka. Warto dodać, że kierowcy samochodów nadal będą mieli do dyspozycji dwa pasy.

Jeżdżą tędy głównie mieszkańcy Małego Kacka, Wielkiego Kacka, Karwin oraz Dąbrowy. To popularna trasa, na której funkcjonuje wiele linii trolejbusowych i autobusowych. Zwłaszcza popołudniami ich pasażerowie często muszą jednak tracić czas w korkach. Dzięki nowemu buspasowi ma się to - przynajmniej częściowo - zmienić.

Nowy buspas powstał przy jezdni w kierunku obwodnicy. Nowy buspas powstał przy jezdni w kierunku obwodnicy.

Marek Łucyk: będą kolejne buspasy



W ostatnim czasie uruchomiony został kontrapas autobusowy na Chwarznieńskiej, trwają też prace nad wyznaczeniem buspasa w ciągu ul. Rolniczej. Władze Gdyni zapowiadają, że to nie koniec.

- Każdy nowy buspas to ukłon w stronę gdynian, którzy wybierają transport zbiorowy. Premiujemy pasażerów, którzy dojeżdżają do pracy i szkoły naszymi ekologicznymi pojazdami. Chcemy tym samym zachęcić kolejnych mieszkańców na przesiadkę do gdyńskiej komunikacji. Bo to wygodniejszy i szybszy sposób podróżowania po mieście. Dlatego też, zgodnie z wytycznymi Zespołu ds. Strategii Rozwoju Sieci Buspasów, będziemy uruchamiać kolejne buspasy na wybranych odcinkach gdyńskich arterii komunikacyjnych - zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

2 tys. m kw. nowej nawierzchni



Wyznaczenie nowego buspasa wiązało się z wieloma pracami remontowymi. Zmodernizowana została m.in. zatoka przystankowa przy ul. Lidzkiej: wymieniono krawężniki, zamontowano nowe płyty informujące niedowidzących, że zbliżają się do krawędzi jezdni, zainwestowano w nowy chodnik i nową nawierzchnię drogi rowerowej.

- Z kolei na odcinku buspasa wzmocniliśmy konstrukcję nawierzchni, wymieniliśmy krawężniki, wykonaliśmy tzw. opaskę i na prawie 2 tys. m kw. jezdni wymieniliśmy nakładkę bitumiczną - informuje Bożena Młodzianowska z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni, która nadzorowała inwestycję.
Po buspasie mogą jeździć nie tylko pojazdy komunikacji publicznej. Jest on również dostępny dla taksówek, pojazdów Gdyńskiego Transportu Osób z Niepełnosprawnościami, służb ratunkowych nieporuszających się na sygnałach, pojazdów Nadzoru Ruchu ZKM oraz samochodów i motocykli elektrycznych.

Koszt wytyczenia buspasa wyniósł 1 mln 136 tys. 356 zł.

Opinie (158) 8 zablokowanych

  • Kiedy na wisniewskiego tam jest potrzebny na wczoraj (1)

    • 2 1

    • Chyba jednak nie

      Już po urworzonym do zjazdu w unruga korki są 2 razy takie jak były przed, dzięki temu stoimy dłużej na Wiśniewskiego...

      • 0 0

  • Buspas nigdy nie powstaje "kosztem kierowców" (2)

    Już dawno zauważono, że prędkość przemieszczania się autem po mieście wzrasta tylko wówczas gdy poprawia się czas podróży komunikacją zbiorową. To bardzo proste chociaż większość kierofczyków tego nie ogarnia. Kierowczyk myśli, że jak mu zabiorą albo nie dołożą kolejnego pasa to będzie stał dłużej w korku. Prawda jest zgoła odmienna. Im więcej ludzi przesiada się do autobusów tym mniej samochodów i korki maleją.

    • 5 3

    • Ale wymyslil.Nobel pewny!

      • 1 0

    • Oczywiście

      Jest tak jak mówisz tylko że na odwrót wyobraź sobie 200 aut na 2 pasach... a teraz na jednym, czy nagle ulica nie zrobiła się "zakorkowana" ?

      • 0 0

  • Polecam na Estakadzie Kwiatkowskiego po jednym bus pasie od Morskiej do Płk. Dąbka i odwrotnie wtedy komunikacja nabierze priorytetu. Tak samo zróbcie na Morskiej od Cisowej do Warszawskiej i od Głównej do Cisowy po jednym pasie a kierowcom zostawcie 1 pas wszyscy będą zadowoleni bo miliardy złotych pójdą a farba w marketach już drożeje

    • 1 0

  • Bus pas na Witominie

    kosztował 160 000 PLN. Wymalowano linię ciągłą na odcinki 300 metrów i trzy strzałki i i zrobiono "korektę" krawężników na odcinku 5 metrów. Czas robót ocenić można dla czterech osób na 8 godzin. Niewątpliwie jest to temat dla CBA.

    • 4 0

  • Milion tu milion tam a 10 Lutego niedługo nieprzejezdna

    • 2 0

  • Nasze drogi nie były budowane z zamiarem bus pasów i po prostu do tego się nie nadajną ...

    • 1 0

  • Dlaczego nie dla motocykli?

    Gdynia nigdy nie była przyjazna miłośnikom 2 kółek :-(
    Jedyną sytuacją kiedy motocykliści są preferowany to Motomikołaje ale chyba dlatego, że jest to impreza charytatywna połączona z Gdańskiem.
    Gdynia myśli o biegacza, rowerzystach a o motocklistach ,którzy uplynniaja ruch nie pomyślą.
    Może czas popatrzeć na inne miasta przyjazne motocyklowej pasji i zezwolić na poruszanie się użytkowników po buspas ach?
    Panie Szczurek brać motocyklowa apeluje o otwartość umysłu.

    • 2 1

  • To chyba jedyny...

    Bus pas w Gdyni, który nie tworzy większego zatoru z powodu zwężenia jezdni, tylko czy ma tym odcinku na prawdę robi to różnicę? Jesli tak to ile, jedną minute czy dwie ?

    • 0 0

  • Drogo

    Tyle kasy na 700m, szczególnie że nie było z tym dużo roboty

    • 0 0

  • A może by tak

    Zamiast kolejnego buspasa, stworzyć pas dla wszystkich i zobaczyć czy aby to nie usprawniło ruchu...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane