• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie łatwiej chodzić i jeździć wzdłuż Legionów we Wrzeszczu

bra
24 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Rozpoczęły się roboty rozbiórkowe starych krawężników oraz chodników przed rozpoczęciem budowy nowej drogi rowerowej.
  • Rozpoczęły się roboty rozbiórkowe starych krawężników oraz chodników przed rozpoczęciem budowy nowej drogi rowerowej.
  • Rozpoczęły się roboty rozbiórkowe starych krawężników oraz chodników przed rozpoczęciem budowy nowej drogi rowerowej.
  • Rozpoczęły się roboty rozbiórkowe starych krawężników oraz chodników przed rozpoczęciem budowy nowej drogi rowerowej.
  • Rozpoczęły się roboty rozbiórkowe starych krawężników oraz chodników przed rozpoczęciem budowy nowej drogi rowerowej.

Rozpoczął się remont chodnika oraz budowa drogi rowerowej między placem Komorowskiego a ul. Kościuszki we Wrzeszczu. Prace na mierzącym ok. 0,5 km odcinku al. Legionów zobacz na mapie Gdańska potrwają do listopada. Koszt robót wyniesie niecałe 6 mln zł.



Jadąc rowerem po mieście korzystasz najczęściej z:

Ścieżka biec będzie po prawej stronie al. Legionów, patrząc od placu Komorowskiego w kierunku Zaspy. Na wlotach ulic Chrobrego, Mickiewicza oraz Wyspiańskiego wprowadzone zostaną trzy nowe przejazdy rowerowe równolegle do przejść dla pieszych. W tych miejscach jezdnia zostanie pomalowana czerwoną farbą.

Dalej w stronę Zaspy do wysokości posesji Legionów 11A (SP49) rowerzyści będą poruszali się wraz z pieszymi po nowym chodniku, w ramach tzw. ciągu pieszo-rowerowego.

Na dalszym odcinku, do skrzyżowania z ul. Kościuszki, zostanie wydzielona odrębna trasa rowerowa wykonana z nawierzchni bitumicznej, oddzielona od ruchu pieszych.

Rowerowe inwestycje Gdańska w 2019 roku


Trasa rowerowa, która biec będzie przy ulicy, zostanie odseparowana od jezdni tzw. opaską. W pozostałych miejscach postawione zostaną słupki wygradzające.

Projekt zakłada także przebudowę całego chodnika na tym odcinku.

Zmiany czekają także plac przy skrzyżowaniu z ul. Kościuszki, który zyska zieleń i żwirową alejkę. W tym miejscu pojawi się roślinność i ławki, a przy pawilonach handlowych ustawione zostaną stojaki na rowery. Trasa rowerowa będzie omijać plac.

Przetarg na realizację zadania wygrała firma WPRD Gravel. Umowę podpisano jesienią zeszłego roku. Termin realizacji to listopad 2019. Koszt inwestycji to niecałe 6 mln zł.
bra

Opinie (129) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • No i pięknie (3)

    Im więcej, tym lepiej.

    • 41 11

    • 6mln za pół km chodnika

      Brawo!

      • 1 2

    • 12tys zł za metr (1)

      W domu kafelkami taniej wykładam

      • 2 1

      • Bo te koszty są z kapelutka wyciągnięte

        drenaż kaski.

        • 0 1

  • Kropla w morzu potrzeb. Taki rekordowy w inwestycje rowerowe rok miał być ;) a zapowiada się marazm (1)

    • 13 37

    • troll

      • 9 0

  • inwestycja stulecia - 500 metrów:))) (4)

    • 48 21

    • No właśnie inwestycja

      Bo te 500m, tak samo, jak na Jaśkowej, łączy istniejącą infrastrukturę.

      • 8 1

    • (2)

      500m ale . 6 mln zl!!!

      • 6 3

      • (1)

        Oraz 5 miesięcy, kpina

        • 4 1

        • Czas trwania uzasadnia te koszty

          bo zakres robót, to... nie

          • 0 0

  • (34)

    Po co tam ścieżka jak jest po drugiej stronie ? Nie lepiej zrobić na kołobrzeskiej gdzie jest bardzo potrzebna?

    • 50 24

    • a po co tam dwa torowiska, dwie jezdnie i dwa chodniki? (24)

      • 15 6

      • (5)

        A co jezdnia ma do DDR. Przecież tam jest wystarczająco miejsca na ruch w dwie strony. Bez przesady, że ścieżki muszą być po obu stronach. Najpierw powinny być zrobione nowe tam gdzie potrzebne.

        • 10 14

        • (4)

          Jak by jedną jezdnie zlikwidować również wystarczyłoby miejsca na ruch w dwie strony po jednej jezdni ;). Chodnik też można zlikwidować jeden jak tak.

          • 12 4

          • (3)

            Nie wiem co to za myślenie. Jeżdżę dosyć często tą ścieżką i nie ma na niej tak dużego ruchu, aby wymagany był akurat na tym odcinku pas po drugiej stronie. Zlikwidowane jednej jezdni oznaczało by paraliż tej drogi.

            • 7 9

            • Opinia wyróżniona

              (2)

              to nie jest kwestia dużego ruchu tylko dostępności infrastruktury.

              Ludzie podróżują w różnych relacjach.
              Bez sensu przejeżdżać na drugą stronę (stać niepotrzebnie na światłach) by za kilka metrów wracać.
              Standardem jest budowanie infrastruktury rowerowej z obu stron, zwłaszcza tam gdzie przejazd na drugą stronę jest utrudniony. To normalka wszędzie, tylko nie w Polsce.

              • 13 4

              • (1)

                Na etapie budowania nowej drogi jest to zrozumiałe, ale moim zdaniem są miejsca gdzie koniecznie potrzeba jest droga rowerowa, a takie inwestycje może odłożyć w czasie

                • 5 2

              • zależy dla kogo. mnie ten łącznik bardzo ułatwi życie. skróci czas przejazdu i zwiększy komfort jazdy. innym może być niepotrzebny. wszystkim nie dogodzisz.

                • 1 1

      • (17)

        Jakoś na dalszym odcinku od ETC do samego końca na Wejhera ścieżka jest po jednej stronie i nikomu nie przeszkadza, a tutaj 500 m nagle musi być po obu stronach

        • 9 9

        • (16)

          i to błąd. to typowa polska bylejakość aby było taniej. jakoś to będzie.

          P.S od etc do wejhera są dwie drogi pieszo-rowerowe tak dla twojej informacji.
          Jedna z wydzielonym pasem dla rowerów, druga po drugiej stronie jest wspólna z pieszymi na całej szerokości.

          • 13 4

          • Ok mój błąd, rzeczywiście teoretycznie jest tam ścieżka, ale jej stan odcinkami jest taki, że nie pozwala na jazdę

            • 4 4

          • (14)

            To nie jest wydzielony pas dla rowerów, tylko DDR.

            • 1 3

            • (13)

              To nie jest DDR tylko chodzik z pasem dla rowerów. Tak też jest oznaczona.

              Droga dla rowerów w myśl polskich przepisów musi być odseparowana od chodnika.

              • 4 3

              • (12)

                A ten dalej swoje. Droga dla rowerów ma być odseparowana od innych dróg lub jezdni tej samej drogi. Czego w tym prostym przepisie nie rozumiesz? Ten "chodnik" a raczej droga dla pieszych nie stanowi odrębnej drogi, tylko jest częścią tej samej drogi.

                A o tym co to jest pas dla rowerów to przeczytasz w PoRD art. 2 pkt 5a

                I oznaczona jest jako droga dla rowerów. Proponuję przeczytać §40 ust. 2 Rozporządzenia o znakach i sygnałach drogowych.

                • 4 4

              • Kompletne bzdury wymyślasz (2)

                §40 w całości reguluje oba rodzaje dróg rowerowych i pieszych.
                Wymyślasz sobie, że ust.2 reguluje wesoło drogę rowerową pomimo że dotyczy dróg rowerowych i pieszych.
                Nic podobnego, ten niefortunny zapis oznacza wyłącznie, że powierzchnia dla rowerów i pieszych jest określona.
                Gdyby tam było wpisane, jak ktoś wcześniej zauważył, że to oznacza pas rowerowy i pas chodnikowy, to z uporem maniaka byś twierdził, że to pas.
                Nie jest to pas, ani DDR z pewnością, a DDRiP i oznaczona jest znakiem właśnie jako droga dla rowerów i pieszych. Oba te wspólne znaki oznaczają takie drogi z różną organizacją ruchu na nich.
                Tak jest właśnie, że DDR musi być oddzielona od dróg dla pieszych, chodników i innych dróg, by rowerzysta mógł tam bezpiecznie i szybko jechać. Naprawdę twierdzisz, że chodzi o to, że DDR ma być oddzielona urządzeniami bezpieczeństwa wyłącznie od samochodów, a nie od pieszych? To urojenia są z powodu nieścisłości zawartych w tych przepisach, ale tak nie jest.
                Jeżeli masz wątpliwości zadzwoń do ministerstwa i dostaniesz informację wyjaśniającą.

                • 1 2

              • (1)

                §40 ust. 2
                Umieszczone na jednej tarczy symbole znaków C-13 i C-16 oddzielone kreską pionową oznaczają drogę dla rowerów i drogę dla pieszych położone obok siebie, odpowiednio po stronach wskazanych na znaku (...)

                Czego nie rozumiesz w tym przepisie? Droga dla rowerów i droga dla pieszych położone obok siebie. A może żeś wziął do ręki oryginalny tekst rozporządzenia z 2002 roku? To poczytaj tekst jednolity (po nowelizacjach)

                "Tak jest właśnie, że DDR musi być oddzielona od dróg dla pieszych"

                Nie, nie musi. Droga dla pieszych w tym przypadku nie jest drogą tylko częścią drogi.

                Art. 2. pkt 1 PoRD:
                1) droga wydzielony pas terenu składający się z jezdni, pobocza, chodnika, drogi dla pieszych lub drogi dla rowerów (...)

                ""Teraz proszę o wywód, że chodnik nie jest drogą dla pieszych, "

                Przepis masz powyżej. Droga dla pieszych jest wymieniona jako inna część drogi niż chodnik. Droga dla pieszych musi być oznakowana znakiem C-16, chodnik w ogóle jest oznakowany.

                A ty w ogóle czytałeś przepis na który się powołałeś? Może zacytujmy fragmenty które pominąłeś

                Przepisy ust. 1 i 2, § 37 ust. 2 i 3 oraz § 39 ust. 1a i 2 stosuje się odpowiednio dla oznaczania końca (...) drogi dla rowerów i drogi dla pieszych położonych obok siebie.

                Droga dla rowerów i droga dla pieszych położone OBOK siebie.

                • 2 1

              • Droga dla rowerów i "droga dla pieszych" położone OBOK siebie.

                Czy widzisz, że są to dwie drogi i zgodnie z przepisami ustawy i definicją ddr muszą być oddzielone?
                Gdzie masz napisane, że obok wyznaczonej "drogi dla rowerów" jest chodnik? Pokaż, bo nie ma potrzeby prowadzenia i**otycznych wywodów.
                Gdy DDR jest częścią drogi, staje się właśnie DDRiP i podlega innym innym zasadom komunikacyjnym.

                • 0 0

              • i jeszcze jedno (2)

                Połączenie c13|C16 nie jest stricte drogą rowerową, która musi być oddzielona.
                Teoria chodnika, który nie musi być oddzielony za pomocą urządzeń jest absurdem.
                Takiej logice zaprzecza §40 ust. 3
                Przepisy ust. 1 i 2, § 37 ust. 2 i 3 oraz § 39 ust. 1a i 2 stosuje się odpowiednio dla oznaczania końca drogi dla pieszych i kierujących rowerami oraz końca drogi dla rowerów i drogi dla pieszych położonych obok siebie, przy czym znak C-13/C-16 jest odwoływany również znakami C-13 albo C-16.

                Zwróć uwagę na sformułowanie "drogi dla pieszych". Czyli to, co jest położone obok asfaltu na wspólnej DDRiP jest "drogą dla pieszych", a jak wiesz droga rowerowa musi być oddzielona od innych dróg.
                Teraz proszę o wywód, że chodnik nie jest drogą dla pieszych, chociaż sam minister, na którego się powołujesz, twierdzi inaczej.
                Może jednak skończ te głupoty rozpowszechniać, bo tylko wprowadzasz zamieszanie.

                • 0 1

              • (1)

                Problem polega na tym, że ty nie odróżniasz pojęcia "droga" od pojęcia "część drogi". A to są tylko nazwy. Droga dla rowerów i droga dla pieszych położone obok siebie wcale nie muszą być osobnymi drogami, które by musiały być rozdzielone, a mogą (i najczęściej są) jedynie częściami jednej drogi, a od jezdni tej drogi DDR musi być oddzielona.

                Przeczytaj sobie jeszcze raz definicję drogi dla rowerów. Art. 2 pkt 5:
                5) droga dla rowerów drogę lub jej część przeznaczoną do ruchu rowerów (...)droga dla rowerów jest oddzielona od innych dróg lub jezdni tej samej drogi (...)

                Mówią ci coś słowa "lub jezdni tej samej drogi"?

                • 1 1

              • Nie ma żadnego problemu, to ty tworzysz problem

                DDRiP w sąsiedztwie nieoddzielonej "drogi dla pieszych" nie może zostać oznaczony pojedynczym znakiem C-13. Żadna kombinacja C-13 i c-16 nie jest drogą rowerową.
                Obie infrastruktury i zachowanie na nich opisują odrębne przepisy.

                • 0 0

              • (5)

                chodnik to własnie ta inna droga. droga przeznaczona dla pieszych.

                i nie pisze o pasie ruchu dla rowerów w jezdni, a o pasie drogi pieszo-rowerowej przeznaczonej dla rowerzystów

                • 0 2

              • Chodnik to inna droga? Ciekawe. Art. 2. pkt 9

                9) chodnik - część drogi przeznaczoną do ruchu pieszych;

                Chodnik nie jest drogą tylko częścią drogi.

                Nie ma czegoś takiego jak "pas drogi pieszo rowerowej przeznaczonej dla rowerzystów". Wymyślasz jakieś własne pojęcia i ignorujesz fragmenty przepisów albo i całe przepisy jeżeli nie pasują ci do koncepcji.

                W miejscu o którym rozmawiamy masz jeden pas drogowy - jedną drogę, która składa się z różnych części: jezdni, drogi dla rowerów, drogi dla pieszych. I w ramach tego pasa drogowego jedyną częścią tej drogi, od której DDR musi być oddzielona to jezdnia. Masz to napisane wprost w definicji drogi dla rowerów w art. 2 pkt 5.

                • 1 1

              • (3)

                Przeczytaj sobie jeszcze §39 ust. 1 Rozporządzenia

                1. Znak C-16 "droga dla pieszych" oznacza drogę lub jej część (...)

                • 0 1

              • Jesteś jedyną osobą która to rozróżnia (2)

                Każdy fragment jest również częścią, jednak musi być właśnie od innych dróg - w sensie tych części właśnie - oddzielona!
                "oddzielone kreską pionową oznaczają drogę dla rowerów i drogę dla pieszych położone obok siebie"
                Tak właśnie jest, że musi być oddzielona od tej drogi dla pieszych, by być pełnowartościową drogą rowerową. W innym przypadku jest DDRiP, czyli taką którą określa §40 rozporządzenia.
                O drodze rowerowej mówi § 37
                Ty mieszasz jak w przeręblu, żeby wykazać, że ten fragment, to jest ta droga rowerowa o której mówi ustawa i obowiązują na niej te same zasady, a to jest delikatnie mówiąc - absurdalne.

                • 0 0

              • (1)

                "jednak musi być właśnie od innych dróg - w sensie tych części właśnie"

                A to stwierdzenie to na jakiej podstawie? Bo chcesz aby tak było? Ustawodawca odróżnił pojęcie drogi od jej części, napisał o oddzieleniu od innych dróg, a nie innych części drogi, więc tu już jest tylko i wyłącznie twoje myślenie życzeniowe.

                Nie wziąłeś pod uwagę że jakby już ustawodawcy chodziło o oddzielenie od innych części drogi to fragment "lub jezdni tej samej drogi" byłby zbędny?

                Ty przeinaczasz przepisy, ignorujesz ich fragmenty aby wyszło to co żeś sobie wymyślił. To chyba ty byłeś tym, który twierdził, że art. 5. ust. 1 nie nakazuje stosowania się do znaków, a jedynie osoby kierującej ruchem?

                "Tak właśnie jest, że musi być oddzielona od tej drogi dla pieszych, by być pełnowartościową drogą rowerową."

                Nie ma czegoś takiego jak droga dla rowerów pełnowartościowa i niepełnowartościowa. Może jedynie w subiektywnych odczuciach, ale nie prawnie. Jeżeli ta droga dla pieszych jest częścią drogi, to DDR nie musi być od niej oddzielona. Nie rozumiesz, że droga dla pieszych w tym przypadku nie jest samodzielną drogą?

                "W innym przypadku jest DDRiP,"

                DDRiP jest tylko w przypadku znaku C-13/16 oddzielonego kreską poziomą. Mówi to wprost rozporządzenie o znakach i sygnałach §40 ust. 1

                • 0 1

              • już dawno nie czytałem takich absurdalnych rzeczy

                O jakim oddzieleniu opowiadasz, jeżeli jedna droga składa się:....
                czyli składa się z wielu części, stając się jedną drogą. Pomimo wszystko te części są również drogami ze względu na swoje przeznaczenie w ruchu drogowym.
                Chodnik nazywa się potocznie chodnikiem, gdy leży obok jezdni. Jednak jeżeli taki sam chodnik leży obok powierzchni przeznaczonej do jazdy rowerem określany jest wyłącznie "drogą dla pieszych". Sam o tym napisałeś, że znak C-16 określa drogę dla pieszych lub jej część, czyli np. chodnik położony obok jezdni lub torowiska.
                §40 rozporządzenia wyraźnie definiuje, że symbole znaków C-13 i C-16 oddzielone kreską pionową oznaczają drogę dla rowerów i "drogę dla pieszych" położone obok siebie.
                Nie chodnik, a drogę dla pieszych!!!

                Ustawa Art. 2 pkt. 5) mówi wyraźnie, "droga dla rowerów drogę lub jej część przeznaczoną do ruchu rowerów, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi; droga dla rowerów jest oddzielona od innych dróg lub jezdni tej samej drogi konstrukcyjnie lub za pomocą urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;

                Masz tam jak byk napisane, że droga rowerowa może być samodzielna lub jeżeli jest połączona z innymi drogami, stając się częścią wspólną, to musi być oddzielona. Tylko o takiej drodze można powiedzieć, że jest drogą rowerową którą opisuje § 37. rozporządzenia. To jest owa "pełnowartościowa" DDR, bo określają ją jasno sprecyzowane przepisy.
                §40 definiuje dwa rodzaje dróg określanych jako DDRiP, jedną z ruchem po całej powierzchni, a w przypadku kreski pionowej ruch odbywa się zgodnie z informacją na znaku.
                Jednak ta sąsiadująca i nieoddzielona DDR nie staje się samodzielną, opisywana jest innymi przepisami i obowiązkami

                Niespójność przepisów i niejasność polega na tym, że pierwszeństwo zgodnie z ustawą, na obu rodzajach dróg rowerowych i pieszych mają - piesi.

                • 0 0

    • Hallera (2)

      To samo na Hallera. Niby ścieżka jest tam oznaczona, ale jej stan w wielu miejscach jest tragiczny. Ciekawy jestem czemu akurat tutaj jest to tak nagle potrzebne

      • 6 4

      • (1)

        Gdzie by nie zrobili i tak byś pisał dlaczego nie gdzie indziej bo jestes trollem

        • 2 0

        • tez jestem trollem

          ale tak znamienitym ze moje opinie bywaja nawet wyrozniane !

          • 1 0

    • Ze względu na szkoły na tymże odcinku.

      oraz na zwiększenie bezpieczeństwa dzieci dojeżdżającyh rowerami do szkół. Na Kołobrzeskiej jest już plan. Niebawem zostanie tam wydzielona ścieżka rowerowa w pasie jezdni.

      • 7 1

    • (4)

      Na kołobrzeskiej? Tam elegancko się jedzie jezdnią.

      • 3 4

      • Powiedz to licznym rowerzystom (3)

        ktorzy przeciskają się chodnikiem, gdzie dla pieszych i tak jest już wąsko.
        Odcinek między Szczecińską a Alfą.

        • 1 0

        • (1)

          Niestety jest jakieś ciche przyzwolenie dla chodnikowców. I zdaje się kierowcom to też pasuje

          • 3 0

          • i całe szczęście

            • 1 1

        • powiedz to licznym rowerzystkom

          osoby nie mające doświadczenia w jeździe szosowej oczekują wydzielonej infrastruktury rowerowej, niezależnej od jezdni.

          • 0 0

  • rowerowa pustynia (12)

    w Gdańsku 0,5 km, w Gdyni 153 metry nowej drogi rowerowej, w Sopocie remont 200 metrów DDR.

    • 18 20

    • I dobrze (1)

      Rowery do garażu.

      • 6 18

      • Auta na złomowiska

        • 11 4

    • Wsiądź na rower w Warszawie. (3)

      Gdańsk w porównaniu do stolicy wypada dobrze. Wiem, bo pojeździłem rowerem po Warszawie.

      • 12 3

      • W Wawie

        Się jeździ na hulajnogach elektrycznych

        • 3 2

      • To chyba tam dawno nie byłeś ;)

        warszawa jest lata świetlne przed gdańskiem

        • 2 4

      • Tam jeździ więcej rowerów itp. łatwiej o wiele

        do tego działający rower miejski

        • 1 2

    • A co z OC ? (2)

      Konieczne ubezpieczenia OC dla rowerzystow .

      • 1 6

      • Kup OC swojej lubej.

        Bo ją ktoś puknie jeszcze.

        • 6 0

      • A kiedy obowiązkowe OC dla kierowców?

        Ponad 1/3 pojazdów nie ma OC.

        • 8 1

    • (2)

      Zainteresuj sie w a pozniej pisz glupoty. W samym Sobieszewie kilka km

      • 4 0

      • niestety to jest kolega, który przez wyborami samorządowymi pisał, że w Gdańsku nic nie powstaje

        a o Nowej Bulońskiej z drogą dla rowerów kwitował "po wyborach inwestycję można zaorać"

        • 2 0

      • to skąd się bierze taki rozjazd cen?
        gdzieś ostatnio czytałem, że koszt asfaltu nie jest wyższy

        • 0 2

  • zaczynają grzebać w środku sezonu rowerowego aaa zapomniałam nie mogli zrobić wcześniej, była przecież zima stulecia (3)

    która trwała do końca maja.

    • 25 15

    • Nie jest to uczęszczany ciąg pieszy i rowerowy, są tam głównie szkoły...

      • 5 6

    • Masz racje!

      Niech w ogóle nic nie robią bo zawsze jakiejś roszczeniowej amebie nie pasuje.

      • 6 1

    • Nie narzekaj.

      WPRD Gravel ma określoną moc przerobową. Kilka dni temu wzięli się za Legionów.
      Jak nie zdążą, to wtedy możesz ponarzekać. Myśl pozytywnie.

      • 5 1

  • 6 000 000 za pół kilometra ścieżki rowerowej?? (13)

    Takie ceny tylko w Gdańsku.

    • 72 15

    • stop_głupocie (1)

      takie ceny w całej Polsce mądralo

      • 13 12

      • Koszty materiałowe poproszę

        to jest kopalnia pieniędzy za nic

        • 0 1

    • (8)

      Jaj zlodzieje ządza to sie dziwiz.przetarg ustawiony i celowo zawyzony.za 6 mln to w normalnym kraju by sie z 10 km zrobilo.chyba czas najwyzszy aby cba i nik temu sie przyjrzalo

      • 12 9

      • Sycylia. (2)

        • 11 10

        • Sycylia to piękne miejsce na ziemi. (1)

          Byłem tam - to wiem co piszę. A ty ?

          • 8 3

          • Oglądałem Ojca Chrzestnego.

            • 6 1

      • Znasz się na tym? Czy tylko chcesz zaistnieć na forum ???

        Pisz po polsku.

        • 5 4

      • można taniej ale po co (1)

        rok temu gmina Pruszcz Gdański wybudowała 5km drogi rowerowej Przejazdowo - Sobieszewo za 3,8 mln

        • 7 3

        • to i tak jest dość drogo

          ale do przyjęcia i to z kosztowniejszej kostki.
          Zdaje się, że asfalt wychodzi taniej pod każdym względem.

          • 0 1

      • (1)

        Zanim coś napiszesz to pomyśl.

        • 2 1

        • a ja myślę, że układ jest tak gruby, że jak staniesz do przetargu, to będziesz miał w firmie wszystkie możliwe kontrole i dowiesz się od życzliwego, że jako wykonawca dostaniesz tę robotę, ale od tych, co to wygrają, tylko się nie wpier... bo itd.

          • 0 1

    • Zbuduj taniej. (1)

      • 8 7

      • bez żartów

        ile kosztuje m.2 kilka cm asfaltu na 10cm podbudowie z kruszywa łącznie z położeniem i rozwalcowaniem itp? 100 zł? Bo chyba nie.
        Dość łatwo sobie policzyć o co w tym chodzi.

        • 1 2

  • (4)

    Co za bzdura. W odległości 5 minut drogi są dziesiątki miejsc gdzie nie ma DDR i możnaby zamienić jakiś stary krzywy chodnik na nową nawierzchnię.

    • 14 7

    • (1)

      Najpierw się główne ciągi robi

      • 4 4

      • Najpierw się robi tam, gdzie się to najbardziej przyda.

        A z głównych ciągów może warto by załatać przerwy na Jaśkowej.

        Albo zrobić wreszcie coś z Jana z Kolna.

        • 2 2

    • (1)

      A co to za mentalność że trzeba robić DDR "tam gdzie nie ma"? Jak nie ma to się normalnie jedzie po jezdni. Najlepiej zabrać chodnik, zrobić DDR tylko po to aby była.

      • 2 2

      • dla normalnych rowerzystów jest to totalne utrudnienie

        jeżeli już zjadą, to niestety muszą się liczyć ze wzrostem swojego czasu przejazdu

        • 0 1

  • Brawo Dulkiewicz (2)

    To Pani ogromny i pierwszy sukces wybudować 0,5 km chodnika!

    • 26 22

    • Na trzezwo? (1)

      • 8 1

      • Jesteś glupi czy również ironiczny?

        • 6 5

  • a gdzie obiecany basen przy Legionów - testament i dziedzictwo? (5)

    • 49 5

    • Testament i dziedzictwo, aby wspólnie z panem górskim zbudować tam osiedle mieszkaniowe

      • 11 3

    • Dwa baseny na Wajdeloty.

      Budynki jeszcze stoją, ale prywatny właściciel planuje zburzyć.
      Nie można dopuścić do likwidacji basenów.

      • 4 7

    • Testament Lecha nie wyszedł (2)

      Wież nie ma.

      • 2 4

      • Co ma parszawa do Gdańska? (1)

        • 2 3

        • To samo, co testament

          Gdzie ten slogan powstał, jak nie w Warszawie?

          • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane