• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy dyrektor gdyńskiej komunikacji miejskiej

Krzysztof Koprowski
4 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Hubert Kołodziejski gdyńską komunikacją pokieruje od 1 lipca. Na zdjęciu, jako przew. zarządu MZKZG, sprawdza wygodę kabiny kierowcy w zamówionych przez Gdynię autobusach zasilanych CNG. Hubert Kołodziejski gdyńską komunikacją pokieruje od 1 lipca. Na zdjęciu, jako przew. zarządu MZKZG, sprawdza wygodę kabiny kierowcy w zamówionych przez Gdynię autobusach zasilanych CNG.

Nowym dyrektorem ZKM Gdynia został Hubert Kołodziejski, dotychczasowy przewodniczący zarządu Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej. Zastąpi on Olgierda Wyszomirskiego, który szefował gdyńskiej komunikacji od momentu powołania ZKM. Kołodziejski był jedynym kandydatem, który ubiegał się o to stanowisko.



Czy gdyńska komunikacja miejska potrzebuje zmian?

Pod koniec kwietnia pisaliśmy o planowanych zmianach na stanowisku dyrektora Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. Dotychczasowy dyrektor, prof. Olgierd Wyszomirski, po 26 latach pracy postanowił zrezygnować z pełnionej funkcji. Swoją decyzję tłumaczył m.in. chęcią zwolnienia miejsca dla "młodych fachowców, którzy powinni się rozwijać" oraz stresującą pracą.

W wyniku przeprowadzonego konkursu, nowym szefem ZKM-u został dr Hubert Kołodziejski. Jak czytamy w uzasadnieniu komisji rekrutacyjnej, "wykazał się wymaganą wiedzą i doświadczeniem zawodowym. W jasny i rzeczowy sposób przedstawił swoją wizję działania Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni".

Dla Kołodziejskiego praca w ZKM Gdynia nie będzie nowym doświadczeniem zawodowym. W latach 1994-2006 był on naczelnikiem wydziału, a następnie zastępcą dyrektora tej instytucji. W kolejnych latach pełnił funkcję pełnomocnika marszałka ds. integracji transportu w Województwie Pomorskim, zaś od 2007 r. jest przewodniczącym zarządu Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej.

Hubert Kołodziejski w 1999 r. uzyskał na Uniwersytecie Gdańskim stopień doktora nauk ekonomicznych. Jest autorem wielu publikacji naukowych dotyczących transportu - ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień związanych z komunikacją miejską. Ponadto jest adiunktem w Elbląskiej Uczelni Humanistyczno-Ekonomicznej.

Kołodziejski jedynym kandydatem na dyrektora ZKM



- Pan Hubert Kołodziejski był jedynym kandydatem, który ubiegał się o stanowisko dyrektora ZKM Gdynia - informuje Agnieszka Janowicz, zastępca naczelnika Wydziału Komunikacji Społecznej i Informacji.
Na razie Kołodziejski, który formalnie nowe stanowisko obejmie przypuszczalnie 1 lipca, nie chce zdradzać zbyt wielu szczegółów ewentualnych zmian w gdyńskiej komunikacji.

- O zmianach będzie można mówić, gdy rozpocznę pracę w ZKM. Decyzje i pomysły będę wprowadzał w sposób kolegialny, po konsultacjach z osobami, które tworzą rdzeń komunikacji w Gdyni, odpowiadają za ofertę i kontrolę jakości usług. Niezbędna będzie też oczywiście uzyskanie akceptacji ze strony władz miasta - zapowiada Hubert Kołodziejski.
Dotychczasowy dyrektor ZKM Gdynia, Olgierd Wyszomirski, pełnił tę funkcję od 1992 r. Dotychczasowy dyrektor ZKM Gdynia, Olgierd Wyszomirski, pełnił tę funkcję od 1992 r.

Współpraca z dotychczasowym dyrektorem ZKM



Nowy dyrektor nie wyklucza, że wśród jego najbliższych współpracowników pojawi się Olgierd Wyszomirski, który już wcześniej deklarował dalszą chęć pracy na rzecz gdyńskiej komunikacji miejskiej.

- Chciałbym, żeby pan profesor Wyszomirski mógł dalej wykorzystywać swoją wiedzę i doświadczenie na rzecz gdyńskiej komunikacji. Na przełomie czerwca i lipca będziemy rozmawiali na temat kontynuacji współpracy - mówi Kołodziejski.

Zmiany w składzie zarządu MZKZG



Kołodziejski jednocześnie zapowiada, że złoży rezygnację ze stanowiska przewodniczącego zarządu MZKZG, choć nadal chciałby pozostać członkiem zarządu, reprezentując Gdynię w Metropolitalnym Związku Komunikacyjnym Zatoki Gdańskiej.

Obecnie w zarządzie MZKZG, oprócz Kołodziejskiego, zasiadają:

  • Czesław Kordel, z-ca przew. zarządu MZKZG, prezes MZK Wejherowo,
  • Jerzy Dobaczewski, członek zarządu MZKZG, dyrektor ZTM Gdańsk,
  • Olgierd Wyszomirski, członek zarządu MZKZG, dotychczasowy dyrektor ZKM Gdynia.

- Jeżeli będzie taka możliwość, chciałbym zastąpić obecnego dyrektora ZKM Gdynia i dzięki temu dalej współuczestniczyć w tym, co robi MZKZG. Jestem współtwórcą Związku, od samego początku kierują tą instytucją. Chciałbym pomagać i wspierać mojego następcę lub następczynię, aby zapewnić niezakłóconą, dalszą pracę Związku - deklaruje Kołodziejski.
Czytaj też: Od 1 czerwca bezpłatna komunikacja dla dzieci z Gdyni i Sopotu

Miejsca

Opinie (183) 8 zablokowanych

  • jako kierowca wyrażę jedynie nadzieję (2)

    by regulamin przewozów w Gdyni był dostosowany do przepisów prawa polskiego a nie jak jest teraz tam gdzie można się przypodobać pasażera regulamin narzuca rozwiązania niezgodne z prawem RP np transport rowerów czy pojazdów elektrycznych. My nie mamy nic przeciwko wozeniu tych pojazdów. Jednak nie mamy przystosowanych autobusów. Jeżeli odmowie przewozu zarazę się ZKM , który potem się może mscic. Jeżeli nie odmowie a coś się stanie prokurator powie , że w d_pie ma regulamin jakiegoś zkm pan podlega przepisa RP i kodeks karny się kłania ...

    To jest normalne ? Pomijam fakt , że do autobusu najchętniej by wsiadło 10 rowerzystów przed każdą górką ... na Witomino , Karwiny , pogorze , Oksywie itp... Ok niech wsiadaja ale dajcie mi narzędzie bym mógł ich bezpiecznie przewieźć...

    Na dzień dzisiejszy polityka zkm polega na tworzeniu kontry pasażer kontra kierowca by ci ostatni nie byli zbyt dobrze postrzegani ... tylko dlatego, że nie chcą stracić uprawnień za ponad 10-15 tys zł a dwa dbają o bezpieczeństwo tych , których woza...

    Już o stanie autobusów jakimi kierowca musi jeździć nic nie powiem tak jak i fakcie , że zkm powinien kontrolować stan wiat przystankowych itp działanie tablic itp a wszystko to robią kierowcy a zkm zajmuje się karami . Kierowca karany jest za to ze wyjechał o czasie tristara tylko ten się zmienił po odjeździe z 0 na -3 lub ciągle pokazywał + 18 + 14 a kierowca nagle zrozumiał że jest 2 min po odjeździe. Jeżeli to nie działa to zdemontować to . Tylko wprowadza w błąd . Tyle pieniędzy na to wydano...

    Fajnie ze inspektorzy jacy są to jednak są wporządku tylko mają głupie wytyczne ...

    • 37 0

    • Kierowca (1)

      Święta prawda może zacznie od tego że kierowcy są ważni
      A nie tylko ukarać
      Brak krawatu
      Odjazd 30 sekund za szybko.....
      Kierowcy też sa ważni bo jak nie my prezes też nie będzie miał pracy

      • 0 0

      • osobiście uważam, że kierowcy są ważni jak piłkarze

        Kierowcy z dostawami , pielęgniarki , strażacy , itp itd.. Tzn każdy zawód wykonywany jest ważny potrzebny. Jedenbardziej jak np kierowca wozacy buraki czy kartofle a inny mniej jak np kierowca komunikacji miejskiej ... tak przynajmniej wynika ze zróżnicowania wynagrodzeń ... minimum 1-2 tys więcej na korzyść szofera od buraków( tych z roli cukrowych itp:) hehe )

        Karanie takie jak odcień koszuli , brak krawatu lub krótkie spodenki w autobusie bez klimy gdzie jest 30 st.jest słabe ...

        Inna sprawa jesteśmy narażeni na agresję bo 5rowerzystów chcę jechać , 3 mamy z wózkiem i 2 wózki elektryczne , które ważą ponad 100-200 kg. Jak przegięcie dziecko prokurator potrzebny ... zkm wymyśli mądry regulamin o kolejności ktojestcwazniejszy od kogo i kto komu powinien ustąpić a... ??? Prawo polskie mówi jasno . To kierowca decyduje kto jedzie. Może pasażer zgłosić skargę na decyzję kierowcy ale jak drogówka przyjedzie pyta co jest ? Pił piwo w autobusie i nie chce opuścić pojazdu, wsiad z psem bez kaganca lub panowie pojazd nie jest przystosowany do transportu tego rodzaju rzeczy . Odp jest prosta "aha ... drogi panie wysiadamy ". Czemu ? Bo jedynie oni wiedzą o ustawie transport publiczny.. nawetvzwykly policjant zza biurka będzie dyskutowal. Dlatego skoro ludzie nie znają praw kierowcy może jakąś kampania . Plakaty wvaurobusie wiszą non stop ...może jakiś informujący , że pasażer ma obowiązek podporządkowania się do wezwania wystosowanego przez kierowcę natychmiast. Nawet jeżeli wiąże się to z opuszczeniem pojazdu ...

        • 0 0

  • A w Gdańsku Lisicki dyrektorem gość umoczony w afery mieszkaniowe

    Nagle autobusy droższe przetarg wygrywa renoma i ZKm nie ma pieniędzy.
    Idzcie na wybory nie pozwólcie żeby Gdańsk był tak rozkradany jak jest obecnie Lisickiego nie będzie bez Adamowicza jak pozbędziecie się jednego drugiego też nie będzie.

    • 18 1

  • Kierowca /dyrektor

    Skoro sprawdza wygode (na zdjęciu) to zapewne sie na tym zna. Wygoda w fotelu to podstawa bycia dobrym dyrektorem.

    • 22 1

  • Komunikacja w Gdyni jest na dobrym poziomie

    Pamiętam komunikację w czasach komuny i jak od Wyszomirskiego zaczęły się zmiany na lepsze. Gdynia nie ma się czego wstydzić ws. komunikacji miejskiej w Europie i porównaniu do innych miast polskich. Oby nowy szef nie był gorszy to będzie dobrze.

    • 10 23

  • Ten wąs nie jednym jajem trząs!

    Ciekawy wybór wąsa na austraickiego ludobójce!

    • 24 1

  • kiedy msza inaugracyjna i wyświęcenia - ma się rozumieć ,że kol. doktór to swojak z naszej paczki !...

    p. Hubercie !- proponuję ten Adolfowy wąsik zgolić , prezesowi - dyrektorowi nie przystoi !

    • 19 2

  • ,,tak, jak największych, ponieważ od lat maleje liczba pasażerów" które uzyskało 50% to chyba właściciele 4 kółek którzy chcą sie pozbyć autobusów z ulic. Niedoczekanie wasze !!!!!

    • 3 1

  • Bywam w Gdyni i nie narzekam. Czesto poruszam sie w osi poludnie północ i bardzo często wszystko kursuje, wybieram autobusy i trolejbusy bo skm nie dociera bezpośrednio tam gdzie chcę. Ogólnie wszystko czytelne i dobrze działa. Jedyne co mnie zrazilo to droga z Karwin do Centrum i z Obluza w rejon Jana z Kolna. Tam byl dramat : stanie w korkach, scisk, brak klimatyzacji, i mysle że o to mieszkańcom narzekajacym chodzi kiedy skarżą się na trajtki i autobusy, Chylonia Cisowa, centrum, tutaj nie widac brakow, ale estakada jako jedyba droga wyjazdu to nieciekawe przezycie w godZinach szczytui remontach...

    • 4 6

  • (2)

    Po pierwsze biletomaty na przystankach. Pomysł z karnetami biletowymi, kuriozalny wymysł marketingowca po Akademii Paznokcia z Wąbrzeźna, trzeba w końcu wyrzucić do lamusa.
    Ale patrząc na tego wąsa pewnie niewiele się zmieni

    • 17 4

    • weź przestań wciskać te przestarzałe biletomaty, firmę masz ze tak trolujesz bez przerwy (1)

      nigdzie na świecie się tego zabytku dawno nie używa a już na pewno nie do autobusów

      • 0 0

      • ja rozumiem, że całe życie mieszkasz z mamą i najdalej byłes w Wejherowie ale wyjedź może kiedyś pozwiedzać świat i popatrz jak to wygląda. Na początek niedaleko np Warszawa.
        W dodatku na pewno podasz wiele przykładów ze świata gdzie stosowane są nowatorskie rozwiązania pt. 5-pak biletowy typu karnet.

        • 0 0

  • Klimka

    Klimkę byście częściej załączali w tych ludziowozach ******

    • 15 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane