• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy dyrektor gdyńskiej komunikacji miejskiej

Krzysztof Koprowski
4 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Hubert Kołodziejski gdyńską komunikacją pokieruje od 1 lipca. Na zdjęciu, jako przew. zarządu MZKZG, sprawdza wygodę kabiny kierowcy w zamówionych przez Gdynię autobusach zasilanych CNG. Hubert Kołodziejski gdyńską komunikacją pokieruje od 1 lipca. Na zdjęciu, jako przew. zarządu MZKZG, sprawdza wygodę kabiny kierowcy w zamówionych przez Gdynię autobusach zasilanych CNG.

Nowym dyrektorem ZKM Gdynia został Hubert Kołodziejski, dotychczasowy przewodniczący zarządu Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej. Zastąpi on Olgierda Wyszomirskiego, który szefował gdyńskiej komunikacji od momentu powołania ZKM. Kołodziejski był jedynym kandydatem, który ubiegał się o to stanowisko.



Czy gdyńska komunikacja miejska potrzebuje zmian?

Pod koniec kwietnia pisaliśmy o planowanych zmianach na stanowisku dyrektora Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. Dotychczasowy dyrektor, prof. Olgierd Wyszomirski, po 26 latach pracy postanowił zrezygnować z pełnionej funkcji. Swoją decyzję tłumaczył m.in. chęcią zwolnienia miejsca dla "młodych fachowców, którzy powinni się rozwijać" oraz stresującą pracą.

W wyniku przeprowadzonego konkursu, nowym szefem ZKM-u został dr Hubert Kołodziejski. Jak czytamy w uzasadnieniu komisji rekrutacyjnej, "wykazał się wymaganą wiedzą i doświadczeniem zawodowym. W jasny i rzeczowy sposób przedstawił swoją wizję działania Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni".

Dla Kołodziejskiego praca w ZKM Gdynia nie będzie nowym doświadczeniem zawodowym. W latach 1994-2006 był on naczelnikiem wydziału, a następnie zastępcą dyrektora tej instytucji. W kolejnych latach pełnił funkcję pełnomocnika marszałka ds. integracji transportu w Województwie Pomorskim, zaś od 2007 r. jest przewodniczącym zarządu Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej.

Hubert Kołodziejski w 1999 r. uzyskał na Uniwersytecie Gdańskim stopień doktora nauk ekonomicznych. Jest autorem wielu publikacji naukowych dotyczących transportu - ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień związanych z komunikacją miejską. Ponadto jest adiunktem w Elbląskiej Uczelni Humanistyczno-Ekonomicznej.

Kołodziejski jedynym kandydatem na dyrektora ZKM



- Pan Hubert Kołodziejski był jedynym kandydatem, który ubiegał się o stanowisko dyrektora ZKM Gdynia - informuje Agnieszka Janowicz, zastępca naczelnika Wydziału Komunikacji Społecznej i Informacji.
Na razie Kołodziejski, który formalnie nowe stanowisko obejmie przypuszczalnie 1 lipca, nie chce zdradzać zbyt wielu szczegółów ewentualnych zmian w gdyńskiej komunikacji.

- O zmianach będzie można mówić, gdy rozpocznę pracę w ZKM. Decyzje i pomysły będę wprowadzał w sposób kolegialny, po konsultacjach z osobami, które tworzą rdzeń komunikacji w Gdyni, odpowiadają za ofertę i kontrolę jakości usług. Niezbędna będzie też oczywiście uzyskanie akceptacji ze strony władz miasta - zapowiada Hubert Kołodziejski.
Dotychczasowy dyrektor ZKM Gdynia, Olgierd Wyszomirski, pełnił tę funkcję od 1992 r. Dotychczasowy dyrektor ZKM Gdynia, Olgierd Wyszomirski, pełnił tę funkcję od 1992 r.

Współpraca z dotychczasowym dyrektorem ZKM



Nowy dyrektor nie wyklucza, że wśród jego najbliższych współpracowników pojawi się Olgierd Wyszomirski, który już wcześniej deklarował dalszą chęć pracy na rzecz gdyńskiej komunikacji miejskiej.

- Chciałbym, żeby pan profesor Wyszomirski mógł dalej wykorzystywać swoją wiedzę i doświadczenie na rzecz gdyńskiej komunikacji. Na przełomie czerwca i lipca będziemy rozmawiali na temat kontynuacji współpracy - mówi Kołodziejski.

Zmiany w składzie zarządu MZKZG



Kołodziejski jednocześnie zapowiada, że złoży rezygnację ze stanowiska przewodniczącego zarządu MZKZG, choć nadal chciałby pozostać członkiem zarządu, reprezentując Gdynię w Metropolitalnym Związku Komunikacyjnym Zatoki Gdańskiej.

Obecnie w zarządzie MZKZG, oprócz Kołodziejskiego, zasiadają:

  • Czesław Kordel, z-ca przew. zarządu MZKZG, prezes MZK Wejherowo,
  • Jerzy Dobaczewski, członek zarządu MZKZG, dyrektor ZTM Gdańsk,
  • Olgierd Wyszomirski, członek zarządu MZKZG, dotychczasowy dyrektor ZKM Gdynia.

- Jeżeli będzie taka możliwość, chciałbym zastąpić obecnego dyrektora ZKM Gdynia i dzięki temu dalej współuczestniczyć w tym, co robi MZKZG. Jestem współtwórcą Związku, od samego początku kierują tą instytucją. Chciałbym pomagać i wspierać mojego następcę lub następczynię, aby zapewnić niezakłóconą, dalszą pracę Związku - deklaruje Kołodziejski.
Czytaj też: Od 1 czerwca bezpłatna komunikacja dla dzieci z Gdyni i Sopotu

Miejsca

Opinie (183) 8 zablokowanych

  • Ciekawe czym zasłynie (14)

    • 62 5

    • Regularnym pobieraniem wynagrodzenia. (1)

      • 34 5

      • Ten wąsik ach ten wąsik...

        • 7 1

    • wprowadzeniem ludzi z samorządności do zarządu spółki:)))

      • 27 6

    • Wąsem (3)

      • 30 3

      • (1)

        Wąs ma podobny do Adolfa

        • 15 2

        • ewentualnie do Ch. Chaplina

          • 1 1

      • ten wąs niejedną piz...da trząsł!

        • 0 0

    • Gdynia ma jedną z najlepszych komunikacji w Polsce więc zadanie jest poważne (3)

      żeby ten poziom utrzymać

      • 5 16

      • co brałeś? ładnie łeb ryje.

        • 8 6

      • komunikację o której mówisz tworzą ludzie (1)

        Kierowcy liniowi jak i rezerwowi , którzy kładą duży nacisk na punktualność szybka podmiane jada często ... dyspozytorzy , zarówno zkm jak i firm przewozowych. Mniej się wykazują ci co układają rozkłady bo te czasem wymagają od kierowcy 20km/h a czasem 80:-) ale to kwestia założeń i uwzględnienia warunków drogowych i skomunikowania. Ogólnie ta komunikacja to praca ponad 2 tys ludzi ( warsztat , który pracuje na 4 zmiany cała dobę ) ludzie sprzątający syf po pasazerach a nieraz auta są jak kibel w jakiejś melinie...

        • 18 1

        • to właśnie napisałem, najlepsi ludzie to i komunikację najlepszą mają

          masz absolutną rację

          • 3 3

    • Dalszym zwiększaniem korków, bo to jedyne czym zajmuje się w ostatnich latach Gdynia i ZKM - wojną z większością mieszkańców (1)

      czyli kierowcami!

      • 0 1

      • Żeby błysnąć merytoryczną wiedzą trzeba mieć choć minimum pojęcia o funkcjonowaniu KM i roli jaką w tym schemacie pełni ZKM. A korki w mieście to napewno wina KM?

        • 1 0

    • wąsikiem

      • 0 0

  • Gorzej nie będzie ;) (5)

    Pozostaje życzyć powodzenia.
    P.S. Fajny wąs...

    • 116 10

    • nie inwestując w autobusy i trolejbusy niestety może być jeszcze gorzej... (1)

      • 9 7

      • co to znaczy, profesorze z dyplomem wikipedii, "inwestować" w autobusy i trolejusy?

        • 5 8

    • (1)

      Wąs jak u Adolfa

      • 19 3

      • a zupa Romana

        • 7 0

    • Gorzej nie będzie, bo jest fizycznie niemożliwe, żeby było jeszcze gorzej niż w Gdyni

      • 0 1

  • Już miałem nadzieję, że u nas (1)

    • 28 1

    • "nadzieję wypadało by mieć

      ale skąd ją brać?"

      • 5 0

  • Może wreszcie komunikacja zmieni się na lepsze... (20)

    • 34 20

    • Jedyny kandydat? Kurcze mogłem się zgłosić :P (7)

      • 61 5

      • jesteś kolegą pana szczurka? (2)

        • 25 6

        • cała Gdynia jest kolegą i koleżanką pana Szczurka (1)

          bo Gdynia to stan umyłu,
          umysłu przedsiębiorczości i zaradności,
          tu wszyscy są przyjaciółmi i dbają o swoje miasto

          i dlatego Kaczyński lata z wytrzeszczonymi, czerwonymi ślepiami
          i tryska żółtą wścieklizną zazdrości i niepochamowanej zawiści

          • 2 15

          • Myślisz że ktoś się nabierze na twój płatny komentarz przepisany ze skryptu?

            Tam w Urzędzie Miasta Gdyni zatrudniają aż takich idiotów???

            • 0 0

      • No przeciez trąbią ze brakuje kandydatow do pracy... :) (2)

        Dobrze ze jeszcze polak a nie ukrainiec

        • 9 3

        • nie wiem czy dobrze (1)

          a ty skąd wiesz, że dobrze?

          • 2 4

          • on nie wie ale za ruble wszytko napisze dla Putina

            • 1 2

      • Po co? Przecież to o ustawka jak wszystko w Gdyni

        • 0 0

    • A co jest nie tak? (4)

      Co jest nie tak Według Ciebie? Co wymaga poprawy? Z góry dziękuję za odpowiedź

      • 13 11

      • Ten Robert Gdynia to troll portalowy nastawiony agresywnie na Gdynię i Szczurka. (3)

        Krytyka, krytyka i jeszcze raz krytyka. Gdańsk super, Gdynia -bleee.

        • 6 13

        • to Edzio, pacjent przykuty łańcuchem w piwnicy szpitala psychiatrycznego

          taka pacynka forumowa
          dla rozrywki

          • 7 7

        • A Ty może miej odwagę się podpisać. (1)

          "Troll portalowy". Sam jesteś trollem. Każdy ma prawo komentować. Ale miło, że śledzisz moje wpisy. Niestety z pamięcią u Ciebie kiepsko - Gdańsk też czasami skrytykuję a i Gdynię pochwalę. Nie ma reguły. Pozdro gościu.

          • 7 4

          • każdy głupi ma swoje zdanie

            i każdy głupi by chciał coś powiedzieć

            • 1 2

    • nie liczyłbym na to skoro szczurek kupuje stare autobusy z Gdańska. (3)

      • 14 13

      • ja kupiłem starego mercedesa C klasę AMG, 180 koni

        3 letni dziad za połowę tego co kosztował nowy,
        ale ja jestem głupi, stary samochód kupiłem
        i teraz bezawaryjnie będę 10 lat się bujał tym starym autem,
        w życiu nikogo takiego głupiego jak ja sam nie spotkałem,
        normalny debil jetem

        • 7 4

      • Kupili 2 by wymienić takie starocie jakie jeżdżą po gdansku w dużych ilościach głównie na 154 162 262 210 - te z automatycznym czujnikiem od drzwi które ciągle kleszcza ludzi bez klimy.
        W gdyni zostały im takie ostatnie więc je wymienili..... w gdansku jest tego Full i jeżdżą w najlepsze

        Do tego PKS przegrał przetarg na linie pruszczanskie i nie miał co z nimi zrobić więc była okazja.

        Zastanów się co piszesz

        • 6 1

      • Gdynia to od wielu lat po prostu zwykły śmietnik, żadnych inwestycji, używane autobusy z Gdańska itp. itd.

        • 0 0

    • (1)

      Kiedyś było ciut lepiej, większa częstotliwość , ale i tak uważam że jest bardzo dobrze. W porównaniu z Gdańskiem w którym 10 lat mieszkałam jest naprawdę elegancko.

      • 10 7

      • aut przybyło a nowa władza pieniądze rozdała żeby wyborców kupić

        trzeba przeczekać

        • 3 0

    • Pasażer

      Ty sue zmień na lepsze wywloko

      • 0 0

  • Pierwsze co to podwyzki (4)

    wiem, ze niewiele Pan moze, ale bez podwyzek bedzie pipka a nie rybka.
    Pozdrawiam

    • 59 7

    • (3)

      Jak się wypracuje zyski to będą i podwyżki, a jak się nie podoba to o prace kierowcy trzeba się starać gdzie indziej. Jeszcze na fotelu facet nie usiadł, a już zadania, strajki i lamenty. A, ze wozimy dzieci za darmo to podwyżek nie będzie.

      • 8 15

      • Zyski w komunikacji publicznej?

        Nie chcę nikogo martwić, ale komunikacja zbiorowa może być co najwyżej mniej lub bardziej deficytowa. Gdyby miała się utrzymać z biletów, te musiałyby znacznie więcej kosztować, co znowu przełożyłoby się na spadek popularności, co zmniejszyłoby rentowność ... i tak do decyzji o rezygnacji z transportu publicznego. Efektem byłoby totalne zakorkowanie miast.

        • 20 1

      • Lisicki w Gdańsku też z takiego założenia wychodzi i w efekcie co drugiego kursu nie ma, bo kierowcy znajdują pracę gdzie indziej.

        • 14 0

      • Zyski firm przewozowych zależą od zkm, bo to oni ustalają satawke za wozokilometr. Umowy przewozowe dodatkowo ustalają ile mogą te spółki zarobić i dlatego nie można już wziąć autobusu na przewóz prywatny (wesele, pogrzeb) więc ciężko wypracować zysk

        • 2 1

  • kiedy Lisickeigo z gdanska zwolnia??? (3)

    • 102 5

    • Kolega

      Tego nie zwalnia nigdy bo to przydu*as budynia.

      • 14 2

    • Jak CBA do niego zapuka.

      • 11 1

    • Wystarczy nie głosować na Budynia. To jeden z powodów

      • 12 1

  • zero dokonan, z nadania politycznego po układach, kontynuacja archaicznych rozwiązań (9)

    cała władza szczurka w pigułce.

    • 72 29

    • Prze idź metropolitalny związek jest na sobotki w gdansku

      • 1 0

    • (4)

      Ale bredzisz. Znam człowieka i wiem co potrafi. To jest duża zmiana na plus.

      • 8 13

      • 500 plus. A może więcej?

        • 3 2

      • (1)

        Człowiek z uwagi na wiek niereprezentujący mentalności ubiegłej epoki (jak urzędnicy pana Wojciecha Sz. i sam jegomość). Życzę powodzenia w wywieraniu wpływu na skostniałych gdyńskich decydentów.

        • 3 1

        • zupełnie jak Kaczyński

          z tą różnicą że Gdynia jest na szczycie
          a czego Kaczyński dotknie kończy na dnie

          • 0 1

      • WON płatny trollu UM Gdynia!

        • 0 0

    • Bezsensowne komentarze anonimowych ludzi przez małe "l" (2)

      Kogoś pominięto po układach? jakieś konkrety czy najzwyczajniej klikasz w klawiaturę!,
      po "zero dokonan" rozumiem, że totalnie nie wiesz o KIM piszesz...
      ale nadal piszesz, ot całe przekleństwo anonimowego internetu!
      Żal czytać ;/

      • 12 8

      • przecież to troll portalowy, jego zadaniem jest rzucić komentarz i czekać aż się dyskusja rozwinie.

        Zero merytorycznych argumentów, pewnie nawet nowego prezesa do tej pory nie znał, a poznał jak o nim przeczytał w artykule. Więc co takie trollik może napisać, jak nie ma nic merytorycznego do napisania. To wytarte slogany, że z nadania politycznego, po układach itp.

        • 6 7

      • to edzio, stary komuch pracujący dla PiSu

        niech ujada, dosłownie nic więcej nie może i nie potrafi
        a to tylko dowodzi jak nisko Kaczyński upadł,
        no ale cały PiS jest pełen takich miernot i usłużnych popychadeł
        więc nikogo to chyba nie dziwi

        • 3 9

  • czyli marazmu ciag dalszy, autobusy coraz starsze, pensje kierowców na niskim poziomie (8)

    drogie bilety, karnety, brak wspólnej komunikacji obejmującej całe Trójmiasto, niezrozumiałe taryfy biletowe za przewozy, Dramat!

    • 81 18

    • Podaj jaka jest średnia pensja w ZKM. Żeby coś pisać nt. pensji, musisz coś o nich wiedzieć w ZKM. (4)

      Więc czekam na dane o pensjach od ciebie.

      • 7 8

      • (1)

        Nie interesuj się cudzym portfelem.

        • 5 4

        • sam napisałeś że są niskie więc sam się interesujesz

          ale padać nie umiesz a ty dowodzi że nie wiesz tylko zmyślasz

          • 2 3

      • (1)

        kierowca pelnego etatu do 3 tys ale w ponad 3 lata z jeden jedyny raz widzialem bo konserwa na l4 byla to byly sensowne godziny, prawie równe traktowanie :) choc na chwile

        • 0 0

        • Czyli 5100 w kosztach pracodawcy. Pomyśl, ile byś zarobił, gdyby jeszcze w paliwie nie składać się na leniwców :)

          • 1 0

    • w głowie masz dramat różowa świnko stalinko Jarozbawa (1)

      • 2 4

      • ja tam widzę niezły burdel

        a nie tylko dramat

        • 2 1

    • a od kiedy ZKM odpowiada za pensje kierowców ??

      Oni odpowiadają za przygotowanie ofert do przetargu i rozstrzyganie przetargów na poszczególne linie. Tworzą rozkłady jazdy, zajmują się dystrybucją biletów oraz marketingiem. Od wynagrodzeń jest PKA, PKM i PKT.

      • 1 0

  • Ciekawe czy zmieni się cokolwiek... a przede wszystkim na lepsze (5)

    Niestety wiele zagadnień tematy komunikacji publicznej w Trójmieście to do dziś średniowiecze...

    • 39 8

    • raczej nic się nie zmieni ten facet 10 lat siedzi na stołku dyrektora metropolitalnego związku komunikacyjnego i co od tamtej pory zrobił?Wielkie nic

      • 15 4

    • najlepsza komunikacja w Polsce to dla Ciebie średniowiecze? (2)

      to nie chce wiedzieć jak to wygląda w reszcie kraju

      • 2 4

      • Ty nie wiesz. Raczej wiedziałeś - 20 lat temu :D

        • 1 1

      • Ciekawe najlepsza komunikacja. Chyba nie byłeś w innych miastach. Rozkłady jazdy autobusów to paranoja. Najpierw odjeżdża 5 busów w tym samym kierunku jeden po drugim A później przez 30min nic. Wiele miast ma bilety pojedyncze u kierowcy. U nas niedługo karnet będzie po 20zl bo jeazcz3 dołożą bilet A i w górę cena. Ja po wielu latach jeżdżenia zrezygnowałem. A autem za cenę biletu miesięcznego przejeżdżam sporo km

        • 2 0

    • Na gorsze się nie zmieni, bo to fizycznie niemożliwe

      • 0 0

  • a dlaczego Marcinek (2)

    nie kandydował?

    • 24 4

    • Jarozbaw nie wydał takiego polecenia (1)

      widać za słabo lizał kuper i nie zasłużył,
      musi wziąć konsultacje u głównego gałkowego Misiewicza
      jak należy zadowalać prezesa

      • 4 2

      • Podejrzewam że nie o tego Marcina chodziło autorowi posta ;)

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane