• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy most nad Kanałem Raduni za 7,5 mln zł

Maciej Korolczuk
3 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Nowy most nad Kanałem Raduni ma być receptą na korki. Nowy most nad Kanałem Raduni ma być receptą na korki.

Za ponad 7 mln zł miasto przebuduje most nad Kanałem Raduni zobacz na mapie Gdańska przy ul. Starogardzkiej w Gdańsku. Prace ruszą jednak dopiero w przyszłym roku. Nową przeprawą kierowcy pojadą rok później.



Czy dwa pasy - po jednym w każdą stronę - rozwiążą problem korków w tym miejscu?

O planach przebudowy wąskiej, stalowej konstrukcji, po której auta jeżdżą wahadłowo na betonowy most z ruchem w obu kierunkach mówiło się już w 2013 roku. Wówczas Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, który odpowiadał wtedy za inwestycje drogowe zapowiadał, że po przebudowie mostu zniknie tam wąskie gardło i w miejsce ruchu wahadłowego sterowanego sygnalizacją świetlną, pojawi się jezdnia, po której auta pojadą w obu kierunkach.

Inwestycja nie ruszyła, bo przedłużyły się procedury pozyskiwania pozwoleń niezbędnych do opracowania dokumentacji.

Nowy most nad Kanałem Raduni będzie gotowy w 2018 r. Jego budowa pochłonie 7,5 mln zł. Nowy most nad Kanałem Raduni będzie gotowy w 2018 r. Jego budowa pochłonie 7,5 mln zł.
- Dokumentacja dla nowego mostu jest już gotowa. Projekt przewiduje rozbiórkę istniejącego mostu i budowę nowego mostu ramowego jednoprzęsłowego z ryglem w postaci pełnej płyty, posadowionego bezpośrednio na ławach fundamentowych. Szerokość jezdni i geometrię skrzyżowania przyjęto tak, aby przywrócić dwukierunkowy ruch na moście i zlikwidować istniejącą tam obecnie sygnalizację świetlną oraz ruch wahadłowy - mówi Michał Piotrowski z Wydziału Promocji, Informacji i Komunikacji Społecznej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.
W projekcie uwzględniono przebudowę istniejącego układu drogowego i przyległych dojazdów, wynikającą z szerokości nowego mostu, biorąc jednocześnie pod uwagę przyszłościową rozbudowę skrzyżowania Traktu św. Wojciecha z ulicą Starogardzką.

Prace pochłoną 7,5 mln zł i rozpoczną się w 2017 roku. Nowym mostem kierowcy pojadą rok później.

Podstawowe dane techniczne projektowanego mostu:

- rozpiętość w świetle przyczółków - 11,30 m
- długość całkowita mostu łącznie z przyczółkami - 12,90 m
- szerokość jezdni - 4,00+5,00 m
- szerokość chodników - 3,00 m i 4,50 m
- szerokość całkowita - 19,60 - 25,90 m
- nawierzchnia jezdni - asfaltobeton

Opinie (129)

  • W końcu (10)

    Tyle lat prowizorki wstyd!

    • 164 16

    • (3)

      Co za idioci to minusuja. Chyba Ci przez ktorych ta prowizorka jeszcze stoi, zamiast nowego mostu.

      • 29 10

      • Dlaczego idioci (2)

        Nie mam samochodu, nie interesują mnie inwestycje drogowe, wolałbym gdzie indziej przeznaczyć te pieniądze.

        • 3 12

        • Rozumiem, że jeśli jesteś/byłbyś bezdzietny (1)

          inwestycje w żłobki, przedszkola i szkoły też by Cię nie interesowały.

          • 5 0

          • a co ma piernik do wiatraka

            żłobki i przedszkola powinny być tak zlokalizowane żeby nie wozić dzieci non stop samochodem.

            • 0 0

    • 15 lecie !

      Niedługo mija 15 rocznica zniesienia przez wodę starego mostu nad kanałem.
      Ciekawe kiedy wybuduja wiadukty nad skrzyżowaniem Łostowicka - AK ? Budyń powinien jeżdzić 2 x dziennie przez to skrzyżowanie : do roboty i z roboty !

      • 25 6

    • Najgorzej jest jak sie wpitzieli ciezarowy to ze 4 zmiany swiatel trzeba czekac

      • 9 2

    • krótkowzroczność urbanistów mnie przeraża (2)

      nawet jak starogardzka na chwilę obecną jest wąska, to sam rozjazd powinien być podwa pasy w każdym kierunku.. miasto się rowija i to właśnie w te strony.

      • 18 8

      • samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście (1)

        rozbudowa infrastruktury drogowej z myślą głównie lub co gorsza wyłącznie z myślą o samochodach nie likwiduje korków, tylko je przesuwa gdzie indziej.

        • 2 4

        • a co powoduje korki :samochody czy piesi....?

          • 0 0

    • Wstydem to jesteście wy pislamiści

      • 0 0

  • nie ma recepty na korki, poza jednym: (16)

    zamknąć miasto dla samochodów. Żaden most nie zlikwiduje korków. Rozbudowa dzielnic podmiejskich jest tak intensywna że już niedługo udusimy się w mieście smogiem pochodzącym z dizli i innych. Smutna prawda. Każdy widzi że mimo nowych "udoskonaleń" jest coraz ciaśniej i coraz ciężej. Weźcie się więc towarzysze za GęSTĄ komunikację miejską (czystą) i przestańcie brać łapówy mamony od producentów blachosmrodów. Proste i prawdziwe.

    • 113 130

    • tylko rowery! (2)

      blachosmrody zabijajom i niszczom tkankę miejską, mieszkańców i ogólnie rozumiany rozum i godnośc człowieka.

      • 23 36

      • zakaz rowerow

        Tylko piesi

        • 30 11

      • ćwicze do tour de france

        • 7 2

    • (3)

      Mówisz że w prowincjonalnej mieście jest juz problem z samochodami i ta wielka i ogromna dynamika osiedli podmiejskich zniszczy i zasmordzi miasto? hhahah jestes durniem i to w dodatku który w d... byl i g*wno wdział

      • 21 20

      • mysle ze masz niskie IQ i nie rozumiesz prostych zaleznosci (2)

        • 14 13

        • Jestem zbyt słaby by podjechać rowerem pod Cienistą. (1)

          Może załatwisz przy ścieżce jakiś wyciąg orczykowy....

          • 12 7

          • miałem 12 lat ja podjechalem pierwszy raz pod cienista na rowerze marki salto

            miał małe koła i nie miał przerzutek

            • 0 1

    • jasne - cofnijmy się do jaskinii

      a na pewno zniknie problem korków. Dodatkowo nie bedzie wypadków. jestem za !

      • 23 11

    • (1)

      Myślenie w kategoriach zamykania jest błędne.
      Należy promować komunikację publiczną, ale nie zamykać miasto. No chyba że zamierzasz towary do sklepów na plecach nosić. Na zdrowie!

      • 16 6

      • nikt nie mówi o zamknięciu dla dostaw

        dobrze o tym wiesz

        • 6 0

    • Komunikacja miejska powinna być bezpłatna (2)

      wtedy wreszcie przestanie się opłacać jeżdżenie samochodem tym, którzy wiozą wyłącznie swoje 4 litery. A ci co naprawdę potrzebują jechać samochodem - i tak będą nim jeździli.

      • 15 12

      • yhym (1)

        chcesz, to się dokładaj do zbiorkomu, ale od mojego portfela wara.

        • 12 9

        • ale masz świadomość że i tak ponad połowę ceny biletów sponsorujemy?

          Bo komuna nie jest w stanie się sama utrzymać

          • 4 4

    • drogi forumowiczu...

      ... zgadzam się w pełni z opinią, iż nie istnieje coś takiego jak recepta na korki. Jeśli będziemy budować 6 pasmowe autostrady przez sam środek dzielnic wysoko zurbanizowanych tylko pogorszymy sytuację. Natomiast całkowity zakaz poruszania się po mieście samochodami nie udał i nie uda się nigdzie, ponieważ jest to jawny atak na wolność. Przypomnę iż nawet w Koreańskiej Republice Ludowo-Demokratycznej (Korei Północnej) do niedawna istniał zakaz poruszania się samochodami ''prywatnymi'', który nie wytrzymał próby czasu.
      Korki gęstnieją w 2 przypadkach (gęstnieją bo pojawiają się ze względu na dużą ilość użytkowników):
      1) jeżdżenie w tą i z powrotem po mieście jednego auta.
      Przypadek obserwujemy od lat w okresie wakacji i ferii, gdzie nasze miasto się odkorkowuje. Modne stało się podwożenie dzieci do szkół i jazda do pracy potem. Niestety lekcje zaczynają się na ogół o jednakowej porze, a rodzice zmuszeni są wtedy do wybierania jednakowej godziny rozpoczynania i w skutku czego kończenia pracy o jednakowej porze. Tłumaczenie, że pół miasta na wakacje i ferie wyjeżdża czy bierze urlopy są bardzo mocno naciągane.
      2) zagęszczania centrum. Od kilkunastu lat w centralnej części miasta powstają na potęgę biurowce, galerie handlowe, wielkopowierzchniowe budynki firmowe. Takie plany urbanizacji obowiązywały do lat 70-80 ubiegłego wieku, skąd pochodzą najsłynniejsze centra wieżowców np w USA. Obecnie wyprowadza się lokale które nie służą codziennemu użytkowaniu. (Obecnym kierunkiem urbanizacyjnym jest umieszczanie na osiedlach mieszkaniowych szkół, ośrodków zdrowia, sklepów pierwszej potrzeby, a biór i sklepów wielkopowierzchniowych w sposób rozproszony.) My w centrum na głównej ulicy np. Grunwaldzkiej w Oliwie pakujemy tysiące miejsc pracy. Na miejsce Gildii w ścisłym centrum budujemy kolejną galerie handlową. Takie ośrodki powinny być budowane w rozproszeniu co nie oznacza, że za obwodnicą. Ale skupianie tak dużej ilości ewentualnych ''dojazdowiczów'' jest bzdurą.
      Nie zakazujmy podróżowania autami, nie zmuszajmy ludzi do jazdy na rowerach, nie budujmy autostrad w mieście, nie przywiązujmy się tak do aut, a korzystajmy więcej z komunikacji zbiorowej. Przede wszystkim: Z głową zarządzajmy terenem mocno ograniczonym.

      • 7 1

    • żal mi ciebie, Głusiu

      dobrze zarządzane miasto stopniowo zwiększa liczbę ulic wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów, ale nie zamyka ich całkowicie dla samochodów.

      Twoje posty to albo wysilone przegięcie, albo przejaw braku wyobraźni - sabotaż sensownych działań na rzecz poprawy jakości przestrzeni miejskich i jakości życia miejskiego.

      • 3 2

    • Zapomnieliście że poprzedni most miał 2 pasy.Ale budyń postawił wąziutki mstek aby utrudnić nam życie!!!!

      • 0 1

  • To nie jest sposób na rozwiązanie korków (6)

    Powodem są światła na dole.

    • 35 22

    • (2)

      oraz kierowcy myślący o niebieskich migdałach zamiast patrzeć na zmieniające się światła

      • 9 3

      • Oraz wina lobby producentow samochodow z UE (1)

        którzy od lat promują skrzynie manualne. W USA jest 5% aut z manualną i jakoś żyją. A rusza się szybciej bo zamiast szukać biegu stoisz na światłach na D , przekladasz nogę z pedała i jazda.

        • 3 9

        • A co tu szukać

          wrzucasz jedynkę, zapala się zielone i jedziesz. Widać że jeśli chodzi o jakiekolwiek umiejętności prowadzenia samochodu to jesteś zwykłą sierotą, jeśli z tak prostą sprawą masz problem

          • 7 4

    • tu nie chodzi o korki

      • 0 2

    • jak swiat swiatem a bolek bolkiem powodem wszystkich korków na świecie są kierowcy samochodów

      • 5 3

    • powodem korków jest nadmiar samochodów

      oraz:

      nadmiar skłonności do korzystania z nich na krótkie odległości,

      brak działań na rzecz poprawy atrakcyjności i komfortu ruchu pieszych i rowerzystów, zwłaszcza w centrum i w pobliżu węzłów przesiadkowych komunikacji publicznej.

      • 3 0

  • Jak przyjdzie Jaworski to powstawać bedą złote mosty (4)

    Więc ta popierdółka z 7 baniek mi nie imponuje bo wiem że PiS da

    • 35 65

    • Poprawka

      Platynowe mosty.Złote bądą klamki w drzwiach.A po odkręceniu kranu poleje się Guiness

      • 18 4

    • Wszystko pójdzie na fundacje żony

      • 12 3

    • A tłuki z pisuaru minusują,nie wierzycie w dobrą zmianę to nie będzie manny z nieba.

      • 16 4

    • Stosunek do mostów Jaworski już wyraził dobitnie

      mówiąc o moście w Sobieszewie...

      • 5 3

  • Jeszcze tylko na Jaworskiego zmienić prezydenta miasta (4)

    I będzie cacy Gdańsk jest piękny :)

    • 34 127

    • PIS da

      • 17 4

    • Nie daj Boże Jaworskiego. Wystarczy,żę zniszczył (2)

      Stocznię Gdańską.

      • 34 6

      • Jak to zniszczył? On ją uratował. Przecież stoi, a (1)

        nasi fachowcy budują statki w Norwegii i Szwecji...

        • 7 7

        • Wiatrak, ze jak?

          hahah uratowal? :):):)

          chyba tylko posade dla siebie i swojej rodziny i o to i tak na niedlugo... bo wszystko padlo. Chociaz fundacja zonki dzialala troszku dluzej :)

          Takiego oszoloma, jak Jaworski dawno w Gdansku nie bylo.

          • 0 2

  • Do roboty (2)

    Obecny, tymczasowy obiekt jest w opłakanym stanie.

    • 28 7

    • a kto wytworzy i zmontuje ten most?

      • 5 1

    • on chyba pozłacany będzie
      masakra tyle ka$y

      • 0 1

  • i oczywiście ścieżka rowerowa zaraz z brzegu, żeby kierowcy mogli narzekać że rowerzyście wjeżdżają na jezdnię na pełnej (8)

    • 46 18

    • (4)

      Jeśli tam będzie przejazd rowerowy, to samochód ma tam zwolnić, nie rower.

      • 11 23

      • se jezdzij za miastem rowerem (1)

        Miasta sa dla samochodów

        • 13 20

        • Haha :D

          Samochodami to się jeździ po obwodnicy, A1 i kaszubskich wioskach zakochanych w golfach tdi. Idź wylewac swoje frustracje gdzie indziej, a miasto zostaw ludziom.

          • 17 17

      • No pewnie (1)

        bo rowerzysta nie musi myśleć (co zresztą widać), wszyscy muszą myśleć za rowerzystę

        • 4 4

        • nie, kierowcy mają myśleć, czy nie zajeżdżają rowerzyście drogi

          bo na razie myślą "a spieprzaj mi tym rowerem"

          • 4 0

    • (1)

      Scieżka rowerowa już jest !!!!!

      • 7 3

      • tam nie ma wyznaczonej ścieżki rowerowej, to jest droga przeznaczona dla PIESZYCH i rowerów, jednak stwierdzam z przykrością (mimo że sama często jeżdżę tamtędy rowerem), że rowerzyści uważają się tam za panów drogi

        • 1 0

    • lusterko ma?

      umie zmieniać pas? lusterko, nic nie jedzie to zmieniasz pas. auta tez jada na "pelnej", malo kto ci zwolni aby szanowny mogl sie wlaczyc...

      • 5 3

  • (1)

    Zostawcie pamiątkę po powodzi!

    • 17 12

    • ten most to chyba raczej pamiątka po Gierku albo nawet Gomułce :-)

      Niestety nie udało się podczepić go pod etos "S" wiec setki milionów poszły do tej pory na ECS a nie na coś co jest potrzebne mieszkańcom

      • 1 3

  • Krok w dobrym kierunku. (2)

    Ale korki nie znikna od tego jednego mostu.

    • 43 7

    • korki (1)

      Korki to nie tylko infrastruktura, ale przede wszystkim styl jazdy naszych kierowców.

      • 3 1

      • korki to wynik braku zdolności wielu kierowców do refleksji

        i wsiadanie do samochodu wtedy gdy trzeba i gdy nie trzeba.

        Do tego można dopisać jeszcze brak wyobraźni wielu decydentów miasta, którym z trudem przychodzi do głowy prosta teza, że samochód nie jest jedynym a nie powinien być głównym sposobem poruszania się po mieście próbującym zapewnić dobrą jakość życia i przestrzeni publicznych dla mieszkańców i przyjezdnych.

        • 1 0

  • (2)

    Większa przepustowość na Starogardzkiej = Wiekszy ruch na Trakcie = Większe korki na trakcie

    • 61 21

    • (1)

      Zawsze można pojechać bez korków - południową, trochę dalej ale szybciej

      • 9 3

      • południowa już teraz bywa coraz częściej zakorkowana

        jak jest stłuczka, to są na niej megakorki

        • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane