• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy most w Sobieszewie za 57 mln zł?

Krzysztof Koprowski
18 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
aktualizacja: godz. 15:32 (22 sierpnia 2016)

Budowa mostu na Wyspę Sobieszewską może być tańsza, niż spodziewało się miasto. Zamiast 71 mln zł wybudowanie nowej przeprawy może kosztować 57,1 mln zł. Kierowcy skorzystają z mostu w 2018 roku, a więc prawie 45 lat po przyłączeniu Wyspy Sobieszewskiej do Gdańska.



W jaki sposób najczęściej docierasz na Wyspę Sobieszewską?

Aktualizacja, 22 sierpnia komisja przetargowa już teraz odjęła decyzję, że zwycięzcą przetargu zostało konsorcjum firm Metrostav, Vistal Gdynia i Vistal Infrastructure, które zadeklarowało, że wybuduje most za 57 112 606,97 zł




Przetarg na budowę zwodzonego mostu na Wyspę Sobieszewską realizowany jest w procedurze przetargu ograniczonego. To oznacza, że najpierw zainteresowane firmy składają wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a dopiero po ich weryfikacji zapraszane są do składania ostatecznych ofert z ceną realizacji danego przedsięwzięcia.

W przypadku nowej przeprawy, zainteresowanie przetargiem wyraziło 15 podmiotów, dopuszczonych do składania ofert zostało siedem, a oferty złożyło sześć przedsiębiorstw.

Najniższą cenę zaproponowało konsorcjum firm Metrostav (lider) wraz z Vistal Gdynia i Vistal Infrastructure - ok. 57,1 mln zł, podczas gdy miasto na ten cel zaplanowało 71 mln zł.

Kolejna oferta złożona w przetargu - Budimeksu - również jest tańsza od szacunków urzędników i wynosi ok. 60,2 mln zł.

Co ciekawe, czterech pozostałych oferentów złożyło oferty z bardzo zbliżonymi kwotami, wynoszącymi ok. 77 mln zł.

Ostateczna decyzja o wyborze firmy zostanie podjęta w ciągu najbliższych kilku dni, po formalnej weryfikacji ofert oraz przeliczeniu ich pod kątem kryteriów ceny (90 proc.) oraz przedłużenia minimalnego okresu gwarancji robót (10 proc.).

Nowy most będzie położony tuż obok istniejącego pontonowego. Nowy most będzie położony tuż obok istniejącego pontonowego.
Nowy most o długości 173 metrów (ze szkrzydłami - 181,5 m) będzie wyposażony w dwupasową jezdnię oraz jednostronne chodniki i drogę rowerową. Otwieranie przęseł mostu nie powinno trwać dłużej niż 2 minuty.

W ramach inwestycji powstanie też 900 metrów nowej drogi wraz z przebudową skrzyżowań ulic Nadwiślańska - Turystyczna - DW501 zobacz na mapie GdańskaSobieszewska - Łąkowa - Piaskowa zobacz na mapie Gdańska.

Zakończenie robót budowlanych planowane jest na koniec 2017 roku. W pierwszym kwartale 2018 roku planowana jest procedura odbioru inwestycji, po której most zostanie dopuszczony do ruchu.

Istniejący most pontonowy użytkowany był pierwotnie w Kiezmiarku. W obecne miejsce został on przetransportowany w latach 70., gdy w Kiezmarku powstała nowa stała przeprawa (część mostu pontonowego z Kiezmarka trafiła także do Drewnicy). W 2013 roku Most Sobieszewski przeszedł generalny remont, polegający m.in. na wymianie nawierzchni jezdni i części pieszej. Podniesiona została także jego nośność z 10 do 30 ton.

Nowy zwodzony most będzie stanowił główny dojazd na Wyspę Sobieszewską podczas zlotu skautów Jamboree 2023, o którego organizację - właśnie w Gdańsku - ubiega się Polska. Miasto spodziewa się, że na wyspę z tej okazji przyjedzie 40 tys. skautów z całego świata. Symbolicznie połączy on też Gdańsk i Wyspę Sobieszewską w 45. rocznicę włączenia jej w granice miasta.

Oferty złożone w przetargu:

1. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor sp. z o.o., Zawiercie - 77 490 000 zł
2. Konsorcjum firm: Lider- Metrostav a.s. (lider), Partner-Vistal Gdynia SA, Vistal Infrastructure sp. z o.o., Gdynia - 57 112 606,97 zł
3. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Banimex sp. z o.o. (lider), Będzin; Azi-Bud sp. z o.o., Będzin - 77 172 627, 36 zł
4. Konsorcjum firm: Porr Polska Infrastructure SA (lider), Warszawa, Porr Bau GmbH, Wiedeń, Teerag Asdag Aktiengesellschaft, Wiedeń - 77 846 700 zł
5. Budimex SA, Warszawa - 60 283 530 zł
6. Strabag sp. z o.o., Pruszków - 77 142 396,59 zł


Opinie (129) 10 zablokowanych

  • są dwie dobre wiadomości z tym związane a jedna zła. (2)

    Dobre:

    Ludzie bez miejsc siedzących nie będą musieli wysiadać przed mostem i wsiadać za mostem.

    Nie będą walić żelazem-klapami przy otwieraniu i zamykaniu mostu co 3 godziny, wyspać się nie można.

    a zła wiadomość jest taka, że w razie niemca mają co zbombardować i strata większa... i nie będzie półączenia w ogóle... Przęsło pontonowe wszędzie znajdziejsz albo pospawają z blach i ok.

    Lepiej ten stary most schowajcie gdzieś w Rolniku albo w Drogowcu, może się przydać jeszcze...Można go zacumować przy brzegu,wzdłuż "Wołgi", przecież, będzie robił za pomost dla wędkarzy.

    • 3 4

    • Od czasu remontu mostu nie ma żadnych ograniczeń w liczbie pasażerów w autobusach. Pora zaktualizować dane.

      • 1 0

    • Chyba masz jakieś nieaktualne dane - już od kilku lat wszyscy pasażerowie przejeżdżają przez most, bez względu na to czy mają miejsce siedzące czy stojące.

      • 1 0

  • pytanie nurtujące ....???

    czy w tym projekcie będzie brał udział budyń i spółka ??

    • 4 2

  • UUUU ok. 57,1 mln zł, podczas gdy miasto na ten cel zaplanowało 71 mln zł. no to grubo

    Miało być ekskluzywnie.
    A będzie tylko na bogato.

    • 6 4

  • na wyspę najczęściej docieram MOTOCYKLEM

    #głupiaankieta
    #trojmiastopljakzwykle

    • 4 1

  • Z czym połączy?????

    Ten most połączy wyspę sobieszewską w powiatem gdańskim a nie Gdańskiem. Co za dziennikarz, że nie wie gdzie kończy się granica miasta. . .

    • 6 4

  • Pożyjemy , zobaczymy......PO się sypie. Adamowicz stoi przed bramą zakładu karnego tylko patrzeć jak mu otworzą drzwi (1)

    To mogą obiecywać wszystko...chcieliśmy a widzicie ten Kaczyński nam nie pozwolił. Żadne inwestycje drogowe w Gdańsku nie zmieściły się w przetargowych ofertach, wszystkie kosztowały kilkadziesiąt procent drożej. A i prokurator też musiał się brać za wykonawców i inwestorów.

    • 5 13

    • Wyznawco Jarosława .....

      nie pisz idiotyzmów. PO w Gdańsku ma się dobrze. Są inwestycje z funduszy europejskich. Żaden Jaworski temu nie przeszkodzi.

      • 2 2

  • Super.

    Wyspa Sobieszewska będzie miała niezależnie od pogody połączenie z centrum miasta. Tam mieszkają ludzie którzy codziennie muszą dojechać do pracy, do tzw centrum. Most pontonowy w zimie często był zamykany na kilka godzin.
    A w letnie weekendy ciężko z wyspy wrócić do centrum.

    • 8 0

  • I znowu najtansza oferta czyli setka podwykonawcow typu Pan Mirek i szwagier, niska jakosc wykonaniq@ materialy z niewiadomych zrodel i wiecane poprawki.

    • 2 6

  • KIEDY RUSZY PKM?

    Po co to budowaliście?

    • 11 5

  • A ja tam mam sentyment do tego pontonowego mostu. Całe dzieciństwo, zresztą teraz też, co roku przepływam tamtędy jachtem. Zatrzymanie się na zjedzenie czegoś w Sobieszewie jest punktem obowiązkowym. Bez tego mostu pontonowego będzie trochę mniej klimatycznie.

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane