- 1 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (242 opinie)
- 2 Paraliż drogowy na północy Gdyni (59 opinii)
- 3 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (29 opinii)
- 4 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (192 opinie)
- 5 Przestępca seksualny wpadł w porcie (91 opinii)
- 6 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (325 opinii)
Nowy most, wiadukt i nawierzchnia na Trakcie św. Wojciecha, ale nie wszystko na raz
W tym roku zostaną ogłoszone przetargi na opracowanie projektu budowlanego nowego wiaduktu Biskupia Górka i mostu nad Kanałem Raduni w ciągu ul. Starogardzkiej . Roboty budowlane mają wystartować dopiero po upływie 3-5 lat. Za to jednak jeszcze w tym roku kierowcy powinni pojechać po płaskiej jak stół nawierzchni Traktu św. Wojciecha przez Orunię.
Zanim jednak stary obiekt zostanie rozebrany, gdański ZDiZ planuje wybudować i oddać do użytku nowy wiadukt, który położony będzie kilka metrów na północ od dotychczasowego obiektu.
Prace budowlane nie powinny zakłócać ruchu na Trakcie św. Wojciecha. - Nie wyobrażam sobie, że zamykamy przejazd tym strategicznym dla miasta ciągiem komunikacyjnym. Dlatego po oddaniu nowego wiaduktu nad torami przekładamy na niego ruch z i do centrum Gdańska, a w drugiej fazie robót rozbieramy stary obiekt - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni.
ZDiZ najpierw zamówi projekt wiaduktu Biskupia Górka
W kwietniu władze ZDiZ w Gdańsku otrzymały upoważnienie od prezydenta Pawła Adamowicza do przeprowadzania procedury przetargowej, w której zostanie wyłoniony wykonawca projektu nowego wiaduktu Biskupia Górka.
- W miejskiej kasie zabezpieczono na to kwotę 2,5 mln zł. Dokumentacja powinna być gotowa najpóźniej w 2015 r. Zabieramy się do pracy - mówi Mieczysław Kotłowski.
Przetarg na opracowanie dokumentacji budowy wiaduktu o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy w każdą stronę ma być ogłoszony jeszcze przed zbliżającymi się wakacjami.
Nowy wiadukt umożliwi rozbudowę linii SKM
Obecnie pod wiaduktem Biskupia Górka wiedzie dwutorowa magistrala kolejowa. Ograniczona przestrzeń między przyczółkami mocno zużytego obiektu uniemożliwia zmieszczenie kolejnych torów. Budowa nowego i rozebranie starego wiaduktu ma zapewnić więcej miejsca na wyprowadzenie dodatkowych torów w kierunku Oruni.
Uzyskane w ten sposób miejsce pod wiaduktem umożliwi m.in. władzom spółki SKM przedłużenie linii kolejowej nr 250 z Gdańska do Pruszcza Gdańskiego. Przypomnijmy, że zgodnie z projektem budowy stacji Gdańsk Śródmieście linia kolejowa nr 250 ma się kończyć przed wiaduktem Biskupia Górka tzw. kozłem.
Nowy most nad Kanałem Raduni w Lipcach
Miasto planuje też rozebranie tymczasowego mostu o konstrukcji stalowej nad Kanałem Raduni w ciągu ul. Starogardzkiej. W jego miejscu ma się pojawić betonowa przeprawa.
- Zlikwidujemy na moście wąskie gardło, czyli ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją. Nowy obiekt nad kanałem ma być w przekroju jednej jezdni i dwóch pasów ruchu w każdą stronę - tłumaczy Kotłowski.
W tym roku ma ruszyć przetarg na opracowanie projektu budowlanego. Roboty powinny ruszyć w 2014 r., jeśli oczywiście miasto znajdzie na to środki.
Co ciekawe, w docelowej inwestycji nad Kanałem Raduni jest budowa nie jednego, a dwóch mostów. Każdy, według koncepcji, obsługiwałby ruch dwoma pasami w przeciwnym kierunku. Jednak budowa drugiego obiektu jest według urzędników w obecnej sytuacji zbędna z dwóch powodów. Po pierwsze lwią część ruchu z ul. Starogardzkiej przejęła Południowa Obwodnica Gdańska. Na razie przeprawa nad kanałem nie wymaga dużej przepustowości - jeden most ma wystarczyć. Rozbudowa południowej dzielnicy Maćkowy nie postępuje gwałtownie.
Po drugie ul. Starogardzka pozostanie na razie w układzie jedna jezdnia po dwa pasy w każdą stronę (1x2). Gdyby powstał drugi most, samochody i tak musiałyby tuż za kanałem przejechać zwężenie z dwóch w jeden pas drogi, a rozbudowa ul. Starogardzkiej do dwóch jezdni to melodia bardzo odległej przyszłości.
Nowa nawierzchnia na Trakcie św. Wojciecha jeszcze w tym roku
Gdański ZDiZ w piątek ogłosił przetarg na remont ok. 1 km nawierzchni, jezdni i chodników Traktu Św. Wojciecha na odcinku od ul. Ukośnej do ul. Gościnnej .
Inwestycja zakłada rozebranie i ułożenie nowych krawężników kamiennych, siatki przeciwspękaniowej, nawierzchni jezdni, wykonanie nowych zatok autobusowych, a także wykonanie nowej nawierzchni chodników.
Otwarcie ofert w przetargu ma nastąpić 27 maja 2013 r. Wykonanie zamówienia nie powinno trwać dłużej niż cztery miesiące od dnia zawarcia umowy.
To kolejny przebudowywany odcinek Traktu Św. Wojciecha. W ubiegłym roku odbyła się kompleksowa modernizacja tej ulicy na ok. 1,5-kilometrowym odcinku od granicy administracyjnej miasta do włączenia w Obwodnicę Południową Gdańska.
Miejsca
Opinie (120)
-
2013-04-29 08:19
Gdyby Kraków zamiast Gdańska zbudował sobie tę dynię za 800 mln na Euro (3)
to moglibyśmy sobei pozwolić w Gdańsku na darmową komunikację miejską. Dróg by nie było trezba budować w takich ilościach ani i potem tak intensywnie remontować.
- 9 8
-
2013-04-29 08:37
a na inwestycje, które doszły do skutku dzięki temu, że budowali dynię, czekał byś jeszcze dziesięciolecia. Co za impotencja umysłowa...
- 9 5
-
2013-04-29 09:50
ogarnij się człowieku - może jakiś lód na głowę ?
- 6 1
-
2013-04-29 10:42
nie ma "darmowej" komunikacji
Podatnik zaplaci :) przewaznie ten ktory zbior kom nie jezdzi....;)
- 4 1
-
2013-04-29 08:19
mostek nad kanałem....!!! (1)
Pamiętam,przecież to nie tak dawno ....MOSTEK był dwukierunkowy i było super. Niestety uszczęśliwili nas na siłę , zamknęli GO na kilka miesięcy i wypluli takie BADZIEWIE (od razu do naprawy).Twórca tego CZEGOŚ to chyba jakiś pociotek BUDYNIA...!!!!Ciekawe czego jeszcze jest AUTOREM w naszym mieście !!!!
- 9 3
-
2013-04-29 08:53
kładka
tak niedawno budowano ten most" Projektant powinien dostać za to nagrodę".Stary był w lepszym stanie niż nowy po oddaniu do eksploatacji - toć to kładka i kto dał pozwolenie na takie partactwo
- 5 0
-
2013-04-29 08:22
Piękne zdjęcia (2)
Xxi wiek, środek europy. Super! Brudasy...
- 11 4
-
2013-04-29 08:42
(1)
Mało podróżujesz po Europie jeśli sądzisz, że tam nie da się zrobić podobnych zdjęć. Oczywiście nie mam nic przeciwko wychowywaniu obywateli, aby sprzątali po sobie, starali się o porządek na swoich posesjach, balkonach itp. Zacznijmy od naszych dzieci i reszty rodziny.
- 7 2
-
2013-04-29 13:13
Trzeba wzorować się na najlepszych, a nie wykręcać się gorszymi od siebie.
- 2 2
-
2013-04-29 08:40
Najbardziej przeszkadzają światła ustawione dla urzędników z Urz. Wojewódzkiego
To a propos ankiety - Po południu się nie da przejechać w stronę centrum Gdańska, bo faworyzowana (choć najmniej zatłocozna) jest ulica Okopowa - bo z niej wyjeżdżają urzędnicy
- 16 3
-
2013-04-29 08:57
ODSZKODOWANIA
widocznie miasto stac na odszkodowania za uszkodzona opone lub felge bo ja tam nawet miske olejowa rozwalilam.misto wyplacilo na nowe czesci bo tak mi sie nalezy. wiec nie wiem co tansze wyplacanie ludziom odszkodowan czy nowa nawierzchnia
- 10 1
-
2013-04-29 08:58
jak wziąć pieniądze
Im bardziej w czasie rozciągnięta jest budowa, to są większe możliwości wzięcia łapówki
- 5 2
-
2013-04-29 08:58
Jedności Robotniczej przy Gościnnej zwęża się do jednego pasa (1)
w każdą stronę i można by ten remont wykorzystać do poszerzenia ulicy na tym odcinku.
- 4 3
-
2013-04-29 10:47
Jednosci Robotniczej?
Ach wspomnienia..:) Niech sie swieci 1 MAJA
- 3 0
-
2013-04-29 09:05
Powinni projektować pod 3 lub 4 pasy ! (2)
- 7 4
-
2013-04-29 09:52
Ale
ale jak ale gdzie ale o co chodzi
- 3 0
-
2013-04-29 10:19
tylko po co????
3-4 pasy, rozumiem, że wszystkich mieszkańców chcesz wysiedlić po drodze.
- 4 1
-
2013-04-29 09:16
Mamy ministra drogownictwa,mamy sam wierzcholek politykow u wladzy...
Co to za gospodarz co na swoim podworku nie moze,nie potrafi,nie chce zadbac o drogi..oWIZYTOWKE ..MIASTA jesli wjezdzaja od strony Traktu Sw Wojciecha.Jestem podlamany taka sytuacja w ktorej drogi po .ktorych jezdza przez caly dzien tysiace samochodow..,ze te drogi rozwalajace nasze samochody,powodujace niski komfort poruszania sie ..te uciazliwe drogi..zostawia sie na pozniej..na odlegla przyszlosc...Co to za gospodarz.co pozbywa sie problemu wkladajac go na barki samorzadow ,ktore to buduja sobie ECSy czy wydaja pieniadze na zbedne projekty a zapominaja o chlebie powszednim ..czyli drogach.Dlaczego do tej pory nie mozna budowac taniej a w dobrej jakosci...Kiedys wylewano betonowe plyty i przynajmniej 50 lat mozna bylo po nich jezdzic(Berlinka np).technologia sie chyba przez te lata zmienila,ale niezmienilo sie jedno- dowolne przeznaczanie srodkow na drogownictwo.Czy Gdanszczanie beda musieli czekac na nastepne Euro aby kiedys przejechac po calej wyremontowanej drodze?
- 6 1
-
2013-04-29 09:34
Jestem teraz w Berlinie.
Uświadomiłem sobie, że niemieckie drogi wgl nie mają żadnych dziur, jedynie są łaty. Polska powinna brać przykład z berlińskich ulic.
- 12 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.