- 1 Rolnicy znowu zablokują Gdańsk (496 opinii)
- 2 Ewa szuka córki. Nie widziała jej 18 lat (313 opinii)
- 3 Martwy noworodek znaleziony w Gdyni (297 opinii)
- 4 Można ją zwiedzić, zanim zostanie otwarta (96 opinii)
- 5 Przejście wzdłuż Motławy znów możliwe (73 opinie)
- 6 To jedyna szansa dla tej obwodnicy (237 opinii)
Nowy odcinek A1 między Trójmiastem a Śląskiem
We wtorek, 12 października, drogowcy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad udostępnili kierowcom kolejny fragment autostrady A1. Chodzi o 24-kilometrowy odcinek między Piotrkowem Trybunalskim a Kamieńskiem, na którym dotychczas ruch odbywał się tylko po jednym pasie w każdym kierunku. Tym samym na całej trasie między Tuszynem a Częstochową kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym z kierunków.
Przez następną dekadę intensywne prace toczyły i nadal toczą się na pozostałych odcinkach trasy łączącej Trójmiasto z czeską granicą. Następuje właśnie kolejny etap udrożnienia budowanego odcinka między Piotrkowem Trybunalskim a Częstochową, z którego kierowcy już korzystali, ale poruszali się tam tylko po jednym pasie w każdym kierunku. W dodatku z ograniczeniem prędkości do 70 km/h i jej odcinkowym pomiarem.
- W związku z zakończeniem kolejnego etapu prac na budowanym odcinku autostrady A1 między Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem od najbliższego wtorku, 12 października, zostanie wprowadzona nowa organizacja ruchu w układzie 2+2. Zdecydowanie poprawi się przepustowość na tym odcinku, a dzięki temu poprawie ulegnie komfort jazdy. Kolejną nowością dla kierowców na 24-kilometrowym odcinku pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem będzie uruchomienie w pełnym zakresie węzła Kamieńsk, który stanowi połączenie A1 z drogą wojewódzką nr 484. Oznacza to, że na trasie zniknie ostatnie "wąskie gardło", co bez wątpienia dodatkowo poprawi płynność jazdy - informuje GDDKiA.
Budowę rozsławił odcinkowy pomiar prędkości
O wspomnianym fragmencie budowanej autostrady (między Tuszynem a Piotrkowem Tryb.) zrobiło się głośno kilka miesięcy temu, gdy w trosce o bezpieczeństwo pracowników budowy Główny Inspektorat Transportu Drogowego zainstalował tam odcinkowy pomiar prędkości. Problem w tym, że na trasie, która miejscami nie wyglądała już na plac budowy, lecz trasę szybkiego ruchu, kierowcy znacznie przekraczali maksymalną dopuszczalną prędkość 70 km/h. Na efekty nie trzeba było długo czekać. Średnio w ciągu miesiąca kamery rejestrowały tam 28 tys. kierowców przekraczających prędkość.
W tym roku jeszcze kilka zmian
To nie koniec zmian, które poprawią komfort przejazdu przez budowaną autostradę A1. W przyszłym tygodniu udostępnione zostanie 6 km nowej, zachodniej jezdni od granicy województw w kierunku południowym na odcinku od granicy województwa śląskiego i łódzkiego do węzła Częstochowa Północ. Będzie to oznaczało, że kierowcy jadący w stronę Katowic będą mieli do dyspozycji trzy pasy ruchu, czyli docelowy przekrój nowej trasy. Jadący w przeciwną stronę będą nadal dysponowali dwoma pasami ruchu.
Z kolei za kilka tygodni planowane jest definitywnie zakończenie prac na odcinku od Radomska do granicy woj. śląskiego i łódzkiego i ten 7-kilometrowy fragment drogi stanie się pełnoprawną autostradą, gdzie będzie można poruszać się po trzech pasach ruchu w każdym kierunku z prędkością do 140 km/h.
W tym roku kierowców czekają też dwie poważne zmiany dotyczące odcinków autostrady A1 na terenie województwa łódzkiego: Tuszyn - Piotrków Trybunalski Południe i Kamieńsk - Radomsko. Na obu mają być dostępne obie jezdnie w pełnym przekroju, czyli kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie po trzy pasy ruchu.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-10-12 15:09
W końcu się doczekamy (4)
Tylko, że już teraz warto projektować tak, żeby można było zbudować trzeci pas. Nie mówię, żeby od razu wybudować po trzy pasy w każdą stronę, bo nie wszędzie jest to potrzebne, ale rezerwa powinna być na całej długości a1.
- 83 21
-
2021-10-13 09:39
To melodia przyszłości, ale cała A1 będzie 3-pasmowa.
Kilkanaście lat temu ktoś na szczęście pomyślał i mimo, że większość trasy jest dziś 2-pasmowa, przygotowana jest rezerwa terenowa pod pas nr 3. Prędzej czy później go dobudują.
- 1 0
-
2021-10-12 17:50
Na odcinku TuszynCzęstochowa budują od razu po trzy pasy
a na wszystkich pozostałych odcinkach jest rezerwa na trzeci pas.
- 15 0
-
2021-10-12 16:00
nie doczekamy się niestety
to po prostu kłamstwo gddkia nie oddadzą jezdni w układzie docelowym, tylko wyrysują farbą dwa bardzo wąskie pasy na jednym docelowym. Pierwsze odcinki w układzie docelowym oddadzą najwcześniej na wiosnę, a całość o 2023. Na jednym odcinku nie rozebrali jeszcze starej jezdni itd.
- 0 11
-
2021-10-12 15:53
Zeby sie jeszcze szybciej polscy medrcy zabijali :) Trzy pasy to stanowczo zbyt wiele dla polskiego kierowcy.
- 9 17
-
2021-10-12 14:23
Budować porządne drogi w Polsce, TIR pasy na autostradach jak na Zachodzie. (7)
Powinno się szybko budować porządne drogi w Polsce, bo w czasach pandemii obecnej (i może następnej) ruch samochodowy jest lepszy niż pociągi i samoloty. Port Północny Gdańsk powinien być połączony szybkimi drogami z Europą południową i zachodnią ( budować drogę do Koszalina ! ) . Szybkie drogi na wschód nie są Polsce niezbędne. Szybkie dobre bezpieczne drogi to pewny rozwój kraju . Budować drogi a nie lotnisko i rów dla barki z piaskiem ...
- 53 30
-
2021-10-12 20:53
$$$ poszły na kościEły,synagogi i piSS kapliczki + F35 ,447 i Abramsy ,można dopisać na co jeszcze
- 2 6
-
2021-10-12 19:25
nie tylko rozwój kraju ale i komunikacyjny chaos w samych miastach
- 3 1
-
2021-10-12 18:32
Kolej jest gorsza ? To czemu trwają w obu (1)
portach generalne remonty torowisk towarowych ? W Gdyni trwają intensywne prace po obu stronach Janka Wiśniewskiego.
- 8 0
-
2021-10-12 20:54
Podczas ewakuacji do Israele będą dobra do portów dowozić
- 1 1
-
2021-10-12 17:13
Jaki Tir pas w DE? Co to za bzdura?
Nie ma czegoś takiego. Na A2 tirow jest tyle że kilometrami jadą na dwóch pasach...
- 11 0
-
2021-10-12 16:14
A w Niemczech byłeś? (1)
Ostatnio jechałem do CH przez Niemcy na wskroś. Dwa pasy ruchu w tym jeden tzw magiczny TIR pas zapchany tirami po brzegi, więc trzeba było co chwilę wsuwać się między tiry i z powrotem na lewy pas. Po czym znów między tiry bo za mną zawsze znajdzie się ktoś szybszy i trzeba ustąpić mi drogi. Tragedia. Wróciłem zmęczony jak pies.
- 10 3
-
2021-10-12 18:33
Toś mięczak że chowasz się między TiRy
- 3 6
-
2021-10-12 19:24
rozumiem że pobudują w miastach kolejne miejsca parkingowe? (1)
włodarze powinni już organizować kolejne miejsca parkingowe najlepiej bezpłatne. Jeśli inwestuje się infrastrukturę drogową zamiast kolejowej to trzeba potem mierzyć się z trudnościami komunikacyjnymi w samych miastach.
- 12 26
-
2021-10-13 13:14
nie zbudują. Lobby samochodowe naciska aby budować drogi dla kupujących samochody
a reszta niech się sama martwi.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.