• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w sopockiej komunikacji

Patryk Szczerba
29 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Od nowego roku operatorem linii 187 zostanie firma BP Tour. Od nowego roku operatorem linii 187 zostanie firma BP Tour.

Od 1 stycznia zmieni się przewoźnik obsługujący linie ZKM 177 i 187 w Sopocie. W nowym roku na drogi wyjadą autobusy kupione przez firmę BP Tour, która zastąpi Warbus. Pasażerowie mają zyskać przynajmniej dwa nowe pojazdy.



Korzystając z komunikacji miejskiej, zwracasz uwagę na marki pojazdów?

Linie 177 i 187 organizuje ZKM Gdynia w ramach porozumienia komunalnego z Sopotem. Pierwsza z nich ma cztery poranne kursy. Linia 187 obsługuje właściwie cały Sopot. Kursuje między Kamiennym Potokiem i Brodwinem z częstotliwością w szczycie przewozowym co 15 minut.

Incydenty na skrzyżowaniu przy Grand Hotelu



Od 1 października 2015 roku linie obsługuje firma Warbus. Na trasie 187 jeżdżą trzy pojazdy marki AMZ City Smile 12LF. Szybko po rozpoczęciu kontraktu doszło do poważnego incydentu. Kierowca autobusu skręcającego z ul. Powstańców Warszawy w ul. Wosia Budzysza zahaczył o konar drzewa, co doprowadziło do zbicia szyby. Mimo to kontynuował jazdę z przerażonymi pasażerami w środku.

Czytaj więcej: Trzy szyby zbite, autobus pojechał dalej

ZKM zapowiadał kary finansowe oraz oczekiwał wyciągnięcia konsekwencji wobec kierowcy z firmy Warbus. W nieoficjalnych rozmowach z pracownikami można było usłyszeć, że współpraca nie układała się dobrze od początku.

- Do tego typu zdarzeń dochodziło już kilkakrotnie, a ich efektem były wybite szyby lub podrapany bok pojazdu, a co za tym idzie - szkody materialne. Pomimo naszych wielokrotnych sygnałów i uwag, w tej sprawie nie zdarzyło się nic ze strony służb miejskich oraz ZKM Gdyni, co wyeliminowałoby te utrudnienia - odpierał wtedy zarzuty Kazimierz Kulig, prezes firmy Warbus.
Dopiero po naszej interwencji urzędnicy zapowiedzieli zmianę profilu skrzyżowania, wycięcie części drzew oraz odsunięcie znaków.

Czytaj też: Będą zmiany na skrzyżowaniu w Sopocie

BP Tour przejmuje linie



Z końcem roku kończy się kontrakt firmy, która jako podwykonawcę wynajmowała firmę PKS Gdańsk. Kilka dni temu rozstrzygnięto przetarg na obsługę linii w kolejnych latach. Kontrakt będzie obowiązywał od 1 stycznia 2019 roku do końca grudnia 2023 roku. W tym okresie ma zostać wykonana praca eksploatacyjna w wymiarze 1 mln 272 tys. 452 wozokilometrów.

Najtańszą ofertę przedstawił lubelski BP Tour z 6,75 zł/wzkm netto. PA Gryf z Żukowa zaoferował stawkę 6,89 zł/wzkm netto. Najwięcej za eksploatację oczekiwały spółki ze śląskiej Grupy Irex - 7,66 zł/wzkm netto.

Oczekiwano kwoty 6,70 zł/wzkm netto, dlatego ZKM Gdynia i Sopot zdecydowali się przyjąć ofertę najtańszą - firmy BP Tour.

Na trasę wyjadą od stycznia dwa fabrycznie nowe pojazdy, które będą przypisane do brygad całodziennych. Pozostałe nie mogą być starsze niż 10 lat. Wszystkie muszą mieć długość 11,5-13,5 m i przewieźć przynajmniej 85 pasażerów, w tym nie mniej niż 27 na miejscach siedzących.

Założono okres przejściowy, w którym ZKM dopuścił wykorzystanie tymczasowo autobusów o niższym standardzie, więc na nowe pojazdy trzeba będzie kilka tygodni poczekać.

Rozkład ZKM Gdynia

Miejsca

Opinie (97) 4 zablokowane

  • (4)

    Fajnie uśmiecha się ten autobus.Niczym ogórek z lat 60-tych.Ciekawe co z cenami biletów,kiedy obniżki bo pensje od 10 lat stoją w miejscu.

    • 19 31

    • Żal czytać te wypociny Svena coś tam

      Pod każdym artykułem komentarz czyli omnibus

      • 11 5

    • The *ill, weź się uspokój wieśku z Redy :)

      • 5 0

    • edzio, ma czym teraz jedziesz? (1)

      czym cię karmią pielęgniarze?

      • 3 1

      • wiórami po chomiku

        • 0 1

  • (4)

    Tylko solaris ❤️

    • 15 19

    • Dokładnie! ❤

      • 2 4

    • beskitu

      • 2 0

    • (1)

      Volvo. Solaris to bieda.

      • 1 1

      • Toffik: Volvo? Brzyyydaal.

        • 2 0

  • Ciekawe kto tam będzie jeździł (4)

    Bo w Bp tour nie ma już kokosow

    • 29 2

    • (3)

      Jeździć będą kierowcy z Ukrainy i Białorusi, w BP Turze ich wielu. BP Tour bardzo słabo płaci!

      • 13 2

      • A kto w trojmieście dobrze płaci... (1)

        ...szaremu pracownikowi?

        • 6 1

        • Ja zwykle 200zł za godzinkę

          Ale szarych raczej unikam, preferuję białe i azjatki.

          • 1 7

      • Chyba śnisz!

        Spokojnie, nie będą. Nie przejdą egzaminu w ZKM :)

        • 1 1

  • Ździebko dziwi decyzja Gdyni. Hmm, jak na "Wasze" standardy? U na BP Tour jeździ bez mała rok i już jest wiele mankamentów. Pojawił się nawet niedawno profil na FB "Bardzo Przeciętnie po Trójmieście" :P Zobaczycie - będzie beka, podobnie jak to było z Warbusem, choć obiektywnie patrząc to i tak GAiT'owi chyba nikt nie dorówna :) :) :)

    • 15 8

  • podzielą komunikację na małe firemki (4)

    wtedy zapomnijcie o wieczornych niedochodowych kursach.

    • 14 12

    • dostają kasę za wozokilometr nie za pasażera (3)

      Ty wierzysz tylko w wielkie państwowe molochy - niewydolne schroniska dla kolesi politykierów gdzie pasażer w hierarchii priorytetów jest gdzieś w okolicach odbytu. W małych firemkach pracodawca musi dbać o kierowców żeby mu nie pouciekali do innych firemek oraz o pasażerów żeby mu kary nie dowalili. Moloch monopolista musi dbać tylko o to by stołki utrzymać. Zrozum komuchu.

      • 5 3

      • Nie ma molochow (1)

        To czemu takie jest dziadostwo. Wioskowozy i komunikacja to jakaś porażka. komuchem nie jestem i nigdy nie byłem ale w latach 70 80 to komunikacja lepiej działała niż teraz od pks mzk do PKP jeździłem i pamiętam. Teraz olewam te pseudokomunikacje mam samochod

        • 3 0

        • Bo za takie stawki się lepiej nie da.

          Pamiętaj że jeszcze coś trzeba zarobić, naprawiać wozy i zapłacić ludziom. Wszyscy by chcieli mieć odrazu zachód tylko nikt jakoś nie patrzy że oni do tego też dochodzili stopniowo. Stare dziadowskie pojazdy (z którymi notabene nie jest wcale tak źle) się nie zmienią póki nie zmieni się mentalność. Też poruszam się autem bo jest i zawsze będzie wygodniej niż super autobusem który kursuje częściej niż metro. Nie twierdzę że byłeś członkiem pzpr czy że popierałeś tamtą władzę. Wyczuwam za to w tobie mentalność homo sovieticus, więc komuch w tym sensie. Bez urazy oczywiście.

          • 1 0

      • to związkowiec, szkoda czasu

        • 0 1

  • Super

    Miałem dość tych gruchotów Warbusu

    • 9 4

  • No i gitara - po prostu Sopot! (12)

    A to wszystko dzięki temu że kartofle z PiSuaru tutaj nigdy nie wygrały!

    • 22 44

    • Skad wiesz co by PIS zrobił? (4)

      Przecież nie mieli nawet szansy na pokazanie swoich możliwości w Sopocie.

      • 12 7

      • Wystarczy że Pinokio,Sołtysowa i pozostałe kartofle pokazali na co ich stać w reszcie kraju! (1)

        • 11 12

        • Kraj idiotów...

          ...niepełnosprawnych intelektualnie.

          • 3 1

      • widać co robią, zostawiają zgliszcza po sobie (1)

        • 7 10

        • A zaczęło się od `sukcesu` kartofli w Brukseli 1:27 !

          • 5 8

    • Ten wspaniały, bogaty Sopot zapewnia taką komunikację, że śmiech na sali (2)

      122 raz na godzinę (kiedyś co 40 min.). 117 i 143 w niedziele rano co godzinę. Miasto zap...ne samochodami na amen, ale na to, żeby polepszyć standard komunikacji, Karnowski jakoś wpaść nie może.

      Dla porównania: 5 lat temu do Pruszcza jeździły 4 autobusy ZTM na godzinę. Teraz 8.

      • 12 1

      • Komunikacja publiczna w Sopocie przeważnie tylko maksymalnie w połowie zapełniona! (1)

        Po co puszczać autobusy co 15 min? Po to żeby zaspokoić ego PiSuaru i malkontentów? Może lepiej żebyś zajął się cenami energii które za kilka dni zaserwuje Polakom PiSuar!
        Jak żyć panie kartoflu pierdzący w fotel na Nowogrodzkiej ....jak żyć?

        • 4 10

        • Byłbyś świetnym rzecznikiem PKP

          tu się marnujesz. A tam świetlane perspektywy kariery.

          Oni tam też uważają, że pociąg na 7:30 do jakiegokolwiek miasta jest niepotrzebny skoro jest o 5.00 , a nawet 3.00.

          A przy okazji: Karnoś, Struk czy inny gamoń z PO mógłby zatrudnić jakiegoś inteligentniejszego trolla. Na fali antypisowskiej te miernoty bezproblemowo zyskały reelekcję, ciekawe, czy tak łatwo by im bez PiSu to przyszło...

          • 7 3

    • maliniak , znowu robisz z siebie idiotę ? (2)

      • 8 4

      • mówiąc maliniak obrażasz kartofla z Nowogrodzkiej a nie mnie! (1)

        • 2 7

        • Mam beke z tej zgnitej bulwy

          • 0 1

    • Zamilcz ,Lewaku,Maliniaku.

      • 4 0

  • 122 niech jedzie do Gdańska Aleją Zwycięstwa bez zajazdu do Ergo Areny. Potrzebne szybkie połaćzeniena lotnisko. (9)

    Do Ergo Areny będą kursować co 30 min, trolejbusy 31

    • 26 10

    • Powiedz to władzom Sopotu na których wniosek podobno tam skierowano te linie.

      • 11 1

    • na temat (1)

      122 powinny jechać główną trasą,nie skręcać do Ergo Areny!

      • 9 4

      • wogóle 122 winny jechać spod mojej chaty

        pod moją pracę, żeby było ekonomiczniej należy go puszczać tylko w tych godzinach kiedy ja będę jechał do pracy. Mówię Wam, będzie super

        • 0 2

    • cieszcie się ze jest bezpośredni z S. do lotniska (2)

      a jak się komuś śpieszy to skm do wrzeszcza i tam jest kilka 110 czy 210 i będzie szybciej i drożej a nie po to wybudowali ergo zeby tam nie można byo z Sopotu sie dostać, jedyne co bym zmienił to żeby nie krążyły z skręcały z armi Krajowej na 3 maja bez jechania do Reja i wracania, no ale też rozumiem że ktoś może chceć akurat tam

      • 3 2

      • Przecież do ergo można dojechać teraz linią 31.

        • 4 0

      • 110

        Tylko autobus 110 jeździ z Wrzeszcza na lotnisko bo 210 ewentualnie z przesiadką na Niedzwiedniku.

        • 3 0

    • Jaką Aleją Zwycięstwa?

      Główna ulica nazywa się w Sopocie ul. Niepodległości, a w Gdańsku aż do Wrzeszcza Grunwaldzką.

      • 6 1

    • na lotnisko masz kolejkę

      autobusy są do lokalnych dojazdów

      • 1 3

    • śmieszny gdański autobus

      jedyny Sopot-Gdańsk, jeździ co godzinę i dużą część trasy jest jedynym jadącym pomiędzy Sopotem, a Oliwą.

      • 3 0

  • Operator się zmieni i nic więcej

    Ten sam bałagan jak był to zostanie moi drodzy i kochani

    • 17 7

  • Kiedy bedzie jeden tani bilet na wszystkie mozliwe liniie wcalej aglomeracji trojmiejskiej?? (14)

    • 43 1

    • Jak go chciejco ufundujesz (9)

      Jeden bilet już masz (MZKZG); jeśli Ci się marzy full pakiet za psi grosz, to marż sobie dalej.

      • 1 11

      • Praga - bilet miesieczny na wszystko kosztuje CZK 550 czyli około 90 PLN (4)

        • 1 2

        • I znowu gadka w stylu "a bo w Warszawie..." (3)

          Zresztą podobnie chybiona jak w przypadku Warszawy. Praga (tak samo jak Warszawa) skupia u siebie większość siedzib głównych krajowych firm,co sprawia że ma dochody z CIT nieproporcjonalnie do różnicy wielkości miasta większe!A to z kolei oznacza,że może sobie nawet pozwolić na bilety z dużymi dopłatami. Ale już w Brnie to 750,a w Ostrawie w chudszej wersji (mówimy o mieście Ostrava) to 627,a w grubszej (przesiadki na wszystko) 928 koron. I co,już nie pasuje do teorii?

          • 2 3

          • Po minusach widzę,że pokolenie 500+ ("bo nam się należy!) jest tu bardzo aktywne ;) (2)

            • 0 2

            • W takim razie nawet Ostrawa z ceną ok. 135 zł jest tańsza od Gdańska (1)

              • 1 0

              • Zacznijmy od jednego: jest mniejsza

                Powiedzmy,że bilet na wszystko w Gdańsku powinien w myśl tej zasady kosztować jakieś 140-150 złotych. O Ile się założysz,że zaraz będzie tłum lamentujących i złorzeczących że to zdzierstwo i "że przecież w Warszawie"?

                ps. mzkzg to znacznie więcej niż Ostrava ;)

                • 1 1

      • szkoda, że nie zauważasz różnicy, (3)

        że między opcją full serwis za 230 zł czy coś w tym stylu a opcją tylko ZTM (104 zł) przepaść jest niezasadnie duża.

        Poza tym rzekomy full serwis nie obejmuje Gryfa czy PKS Weherowo i nikogo to nie rusza.

        • 5 0

        • To sprawdź róznice zasięgu ZTM i MZKZG; dodaj do tego superpośpiecha w postaci SKM... (2)

          ... i może wtedy zrozumiesz skąd różnica w cenie.

          • 2 0

          • Oczywiście, na pewno nie stąd (1)

            że od Szczutka począwszy i SKM po Adamowicza i Struka skończywszy wszyscy mają tą integrację w 4L

            • 0 0

            • Mniej więcej,ale problem jest bardziej złożony.

              Nakreślę to na przykładzie innej PKM,czyli Poznańskiej Kolei Metropolitalnej. Otóż w Wielkopolsce zawarli porozumienie i każdy grzecznie płaci tyle ile ma płacić; jeden burmistrzyna usiłował cwaniaczyć, to reszta go spacyfikowała. A co jest u nas? Dokładnie na odwrót: każdy tylko kombinuje jak nie płacić i jak wydymać pozostałych; w Wielkopolsce masz prawie niemiecki ordnung i działa; u nas masz samych polskich cwaniaczków,więc nigdy to nie zadziała.

              • 1 1

    • Bedzie (3)

      Jak wreszcie obalicie budynia

      • 6 2

      • obalić to można 0,7 a tu całe 3m się musi dogadać a tak poza tym to jet bilet metropolitalny (2)

        fakt ze drożej ale jest i dzała w caym 3m

        • 1 0

        • to drożej powoduje, że jest on do d (1)

          zanim się go kupi (nało gdzie to można zrobić), to już jego zakup staje się nieopłacalny, trzeba jeździć z Pruszcza do Wejherowa, żeby się kalkulował, do jazd ZTM+SKM po Gdańsku to on się w ogóle nie nadaje.

          • 1 0

          • To masz bilet Gdańsk-Sopot

            Jest tańszy ok. 160 złotych:)

            • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane